Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (22307)

Vierailija
11561/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa on kyllä mielenkiintoinen persoona. Hän tulkitsee toista täysin omien kokemustensa kautta. Ei selvästi pysty muuhun. Samoin hän imee lausahduksia tai sanoja toisen puheesta ja käyttää niitä itseilmaisussa. 

Ensin Matti sanoo sanan pakokauhu, jonka jälkeen Elisa käyttää sitä oman tunnetilan kuvaamiseen.

Elisa kertoo Matille ettei halua suhteen olevan platoninen ja viestiä tehostaakseen kertoo miten edellisessä suhteessa katosi kosketus. Silti asiantuntijalle kertoo läheisyydellä ja kosketuksella tarkoittavan -ei seksiä-. Tässä kohtaa kyllä tipahti sekä katsoja että Matti. Platoninen suhde tarkoittaa nimenomaan seksitöntä suhdetta.

Lisää hämmästeltävää Miten Elisa voi edes laukoa viikon tuntemalleen miehelle etten kestä tätä platonista suhdetta.

Elisa kertoo Matilla olevan jäänyt käsittelemättömiä juttuja entisistä suhteista. Perustaa mielipiteen ja johtopäätöksen siihen ettei Matti pysty juuri sillä hetkellä vastaamaan kysymykseen miksi läheisyys on niin vaikeeta. 

Ei sitten tullut Elisalle mieleen ettei Matti voi vaan tärskäyttää päin naamaa ettei Elisa nyt vaan kiinnosta fyysisesti kun henkistä yhteyttä ei millään tasolla ole vieraaseen ihmiseen syntynyt.

Vierailija
11562/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitää olla loppuun asti. 

Näin olen formaatin ymmärtänyt. 

En hyväksynyt viime kauden, oliko se Tuuln, ja nut Juulian keskeyttämistä. 

Ohjelman katsojana koen sen olevan väärin meitä ohjelmaa seuraavia kohtaan. 

"Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön" ja loppuun asti. 

Mutta jos on aivan täysin varma, että ei halua yhtään mitään senssihommiin viittaavaakaan puolisonsa kanssa ja suorastaan kokee vastenmielisyyttä tätä kohtaan, niin onko reilua sitä puolisoa kohtaan, että jäädään siihen sitten väkisin jumittamaan 8 viikon kuvausten ajaksi? Toinen toista inhoten. Sehän on kamala ajatus ja olisi varmasti todella ahdistavaa sille puolisolle joutua olemaan 8 viikon kuvaukset pakolla niin että toinen sinua inhoaa siinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11563/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma on tylsä. Haluaisin pikakelata loppuratkaisuun.

Itse olet tylsä tuossa lyhytjännitteisyydessäsi. Kiinnostavaahan on nyt seurata parien yhteiseloa, mitä tapahtuu ja miten luovivat, mitä asiantuntijat sanovat. Loppuratkaisu syntyy sitten kun syntyy. Se on vain yksi palanen tätä matkaa. Rauhoitu ja mieti, mitä itse voisit oppia omaan elämääsi tän ohjelman pareja seuraamalla.

Se on tää mulle heti kaikki -maailma, kun ei ole kärsivällisyyttä yhtään. Kertakäyttökulttuuri, jossa nopeesti vaan vähän vilkastaan, ei kiinnosta, kelataan loppuun ja siirrytään seuraavaan. Mikään ei o mitään eikä mikään tunnu miltään.

Vierailija
11564/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Nyt jo sanottiin suoraan  että pitäisi pidättäytyä sekstailusta ennen sitoutumista. Se nyt ei vaan mene noin nuorten aikuisten elämässä.

Lopeta vääristely. Sanottiin et on fiksua, ei että pitäisi. 

Saat elää kuten haluat, mutta muista että vapaus ja vastuu kulkee käsi kädessä.

Vierailija
11565/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaksi naista eri puolilla Suomea ovat itse päättäneet synnyttää nuo lapset. Miestä nyt haukutaan täysin kelvottomaksi, kun on noiden lapsien isä. Kertoi esittelyssä käyvänsä kotiseudulla asuvan vanhemman lapsensa luona vierailuilla ja haluaa asua tämän nuoremman lapsensa lähellä. 

Kirjoitat kuin Arttu olisi joku synnytyshimoisten naisten viaton uhri.

Entä jos onkin? Mitä tiedät näistä tapauksista?

Vierailija
11566/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"(Tainan puoliso Matti mainitsi silloin, että toivoi puolisokseen "Sara Sieppiä", mutta ei saanut jne.)"

Mitä saat valehtelemisesta? Matti heitti tuon _täysin_ läppänä.

Kuolemanvakavaa kun on niin ei varmasti onnistu mikään suhde.

Vierailija
11567/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan helvetisti rahaa 😆

Vierailija
11568/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat arvostelleet Juliaa siitä, että hän lopetti suhteen liian äkkiä. Jaksossa 7 hän sanoi Hanna Myllymaalle siihen suuntaan, että on nyt oppimassa asettamaan omat rajansa suhteessa toiseen. Mietin, että monesti silloin, kun vasta aloittelee rajojen asettamista, sen ehkä tekee alussa "rajummin" (esim. kokemuksen puutteesta tai vaikka vain siitä ajatuksesta, että "olen sietänyt liikaa, mutta nyt ei kukaan enää kävele mun yli"). Mullekin on käynyt näin alkuvaiheessa. Sitten myöhemmin se helpottuu koko ajan. 

Varmasti se on näin.

Mutta kun olet opettelemassa omien rajojesi laittamista ja pitämistä, niin onko se vieras kumppania ja telkkariin meno fiksuin veto vai kuitenkin turhan iso riski?

Nyt lähti liian aikaisin koettamaan onneaan, Kaikkea hyvää Juliallekin jatkossa <3

Vierailija
11569/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko Elisa yrittänyt koskea Mattia, joka on hänet sitten torjunut? Vai vinkumalla vain kysellyt, miksi Matti ei lähesty?

Silloin paljussakin olis ollut hyvä tilaisuus mennä siihen lähelle, eikä vaan syytellä ja tivata

Vierailija
11570/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on aivan täysin varma, että ei halua yhtään mitään senssihommiin viittaavaakaan puolisonsa kanssa ja suorastaan kokee vastenmielisyyttä tätä kohtaan, niin onko reilua sitä puolisoa kohtaan, että jäädään siihen sitten väkisin jumittamaan 8 viikon kuvausten ajaksi? Toinen toista inhoten. Sehän on kamala ajatus ja olisi varmasti todella ahdistavaa sille puolisolle joutua olemaan 8 viikon kuvaukset pakolla niin että toinen sinua inhoaa siinä. 

Taitaa olla vain 5-6 vk.

Aika moista, jos noin nopeasti oikein inhoat vierasta ihmistä. En suosittele tätä formaattia. 

Rakastetaan edes lähimmäisenrakkaudella.

Vierailija
11571/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmassa ei ole näytetty mitään mikä olisi Artun käytöksessä väärin tai tuomittavaa. Kaikki ikävää kommentit on naisen kertomaa. Voisko tässä olla kuitenkin kyse siitä, että Julia on luonut itselleen kiusatun/loukatun identiteetin ja nyt ylitulkitsee ja sitä kautta loukkaantuu kovin herkästi kaikesta?

Mietin ihan samaa. Artusta paistaa jotenkin kiltteys ja vilpittömyys niin kauas, että en ymmärrä yhtään, miten yksikään näkee hänet vain Julian luomassa kuvassa.

Sen sijaan Juliasta itsestään paljastuu yhtä sun toista. Hän haluaa hiljaisuutta. Välittääkö yhtään mitä toinen haluaa? Hän tunkee kuulokkeet korviin. Välittääkö yhtään, miltä toisesta tuntuu? Hän kertoo omista rajoistaan. Muistaako, että myös muilla on sellaiset? Hän kertoo miten ei pidä asioiden vatvomisesta. Onko hänen sanansa aina se viimeinen? Hän on hiiltynyt arvostelusta. Mitä itse tekee?

Itse näen ohjelmassa avoimen ja herkän miehen, joka uskalsi odottaa puolisokseen oikeasti parisuhdetta haluavaa naista. Sen sijaan tämän puolison näen kiukuttelevana pikkutyttönä, joka olisi kaivannut luultavasti ennemmin terapiaa kuin parisuhdetta.

Jälleen kerran valitsijoilla meni täysin metsään. Tuohon ohjelmaan ei pitäisi ottaa noin rikkinäisiä ihmisiä ja lopulta kääntää asioita aina niin, että toinen osapuoli jää jollakin tavalla huonoon valoon ihmisten mielissä. Tai sitten näistä rikkinäisten  puolisoista rakennetaan jotakin terapeutteja, joiden on aina ymmärrettävä, joustettava, tuettava, kannateltava...

Vierailija
11572/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman hakuprosessin pitäisi olla sellainen, ettei mukaan otetaan nyt nähdyn kaltaisia täysin itsekeskeisiä minäminäminä ja mun tunteet henkilöitä, jotka ei kykene tulemaan toimeen muiden kanssa. Yrittämättä luovuttajat ja kaikesta ahdistuvat älkööt vaivautuko,

Vierailija
11573/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma on tylsä. Haluaisin pikakelata loppuratkaisuun.

Itse olet tylsä tuossa lyhytjännitteisyydessäsi. Kiinnostavaahan on nyt seurata parien yhteiseloa, mitä tapahtuu ja miten luovivat, mitä asiantuntijat sanovat. Loppuratkaisu syntyy sitten kun syntyy. Se on vain yksi palanen tätä matkaa. Rauhoitu ja mieti, mitä itse voisit oppia omaan elämääsi tän ohjelman pareja seuraamalla.

Se on tää mulle heti kaikki -maailma, kun ei ole kärsivällisyyttä yhtään. Kertakäyttökulttuuri, jossa nopeesti vaan vähän vilkastaan, ei kiinnosta, kelataan loppuun ja siirrytään seuraavaan. Mikään ei o mitään eikä mikään tunnu miltään.

Luulin että puhut näistä muutamasta ohjelmaan valitusta. Kuvauksesi sopii erittäin hyvin Juliaan.

Vierailija
11574/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua melkein säälittää Elisan tilanne.

Nyt kaikki ohjelmaa katselleet nähneet miten hän käyttäytyy kun asiat eivät mene hänen mielensä mukaan. Hyökkää ja syyllistää, mutta odottaa toiselta läheisyyttä ja hellyyttä takaisin. Tämä ohjelma ei todellakaan ole mikään mainos hänestä, en usko, että hänen ovellaan on innokkaita kosijoita tämän ohjelman takia. Monet aiemmat osallistujat, jotka ovat olleet symppiksiä, ovat voineetkin saada uusia kumppaniehdokkaita ohjelman takia. Esim. Matti luultavasti tulee kyllä löytämään uuden suhteen paljon helpommin. 

Epäilen, että kaikki Elisan aiemmat suhteet ovat alkaneet voimakkaasta seks. vetovoimasta, jonka kautta sitten edetty parisuhteeseen. Tuntuu, että jopa jotenkin halveksii ihmisiä, jotka syttyvät hitaammin ja tarvitsevat ensin vahvan tunneyhteyden ennen seksiä ja muuta intiimiä kosketusta. Vihaista ihmistä harvoin tekee mieli koskettaa millään tavalla. Ja Elisa on ollut vihainen tai ainakin hyvin kriittinen koko ohjelman ajan. 

Jo häissä näki, että Matti ei vastaa Elisan ulkonäkökriteerejä. Ja ilmeillään ja kommenteillaan Elisa myös selvästi tuonut sen ilmi. Elisa piti kuitenkin itsestäänselvänä, että Matin on miehenä sytyttävä hänestä ja kokee sen loukkauksena, että näin ei ole käynyt.

Omalla tavallaan Elisan on näistä kauden hahmoista traagisin. Hänellä on varmasti tosi paha traumatausta, joka purkautuu aggressiivisena hyökkäyksenä toista kohtaan kun kaikki ei mene hänen mielensä mukaan. 

Elisan kaltaiselle ihmiselle parisuhde on varmasti vaikea rasti ennen kuin omat pään sisäiset möröt on kunnolla selätetty.

Vierailija
11575/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä Elisalle, että hänen pitää edes jollain tasolla antautua henkisesti tai sanallisesti, niin ehkä sitä kosketustakin tulisi. Kova kuori on päällä. 

Vierailija
11576/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse näen ohjelmassa avoimen ja herkän miehen,"

Aijaa. Itse näen tyypin, joka kameroita varten osaa selittää asiat parhain päin, onhan hänellä tv-kameroista jo kokemustakin, koska oli Maajusseissa (ja tosi "avoin" oli silloin siitä, että on isä). Kukaan ei tiedä, mitä kaikkea on oikeasti sanonut. Julian mukaan kommentteja on tullut jopa niistä loukkaantumisen jälkeen.

Selittää kaverilleen, että nyt ilmeisesti ensimmäistä kertaa ihastuu ihmisen sisäiseen puoleen (??), ja silti väitetyt kommentit kuulostivat aika ulkonäkökeskeisiltä. Hmm.

Vierailija
11577/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittää kaverilleen, että nyt ilmeisesti ensimmäistä kertaa ihastuu ihmisen sisäiseen puoleen

Tämäkin oli ilmeisesti hänen mielestään tosi kivasti sanottu.

Vierailija
11578/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua melkein säälittää Elisan tilanne.

Nyt kaikki ohjelmaa katselleet nähneet miten hän käyttäytyy kun asiat eivät mene hänen mielensä mukaan. Hyökkää ja syyllistää, mutta odottaa toiselta läheisyyttä ja hellyyttä takaisin. Tämä ohjelma ei todellakaan ole mikään mainos hänestä, en usko, että hänen ovellaan on innokkaita kosijoita tämän ohjelman takia. Monet aiemmat osallistujat, jotka ovat olleet symppiksiä, ovat voineetkin saada uusia kumppaniehdokkaita ohjelman takia. Esim. Matti luultavasti tulee kyllä löytämään uuden suhteen paljon helpommin. 

Epäilen, että kaikki Elisan aiemmat suhteet ovat alkaneet voimakkaasta seks. vetovoimasta, jonka kautta sitten edetty parisuhteeseen. Tuntuu, että jopa jotenkin halveksii ihmisiä, jotka syttyvät hitaammin ja tarvitsevat ensin vahvan tunneyhteyden ennen seksiä ja muuta intiimiä kosketusta. Vihaista ihmistä harvoin tekee mieli koskettaa millään tavalla. Ja Elisa on oll

Samaa mieltä, hyvin kuvattu. Olen ihan varma, että Elisa ei toimi kuten toimii mitenkään pahuuttaan. Hän oikeasti kaipaa rakkautta ja ihmissuhdetta, kuten muutkin ohjelmassa. Jotenkin vain ne keinot ja kapasiteetti siihen on kovin hukassa. Se on traagista.

Vierailija
11579/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse näen ohjelmassa avoimen ja herkän miehen,"

Aijaa. Itse näen tyypin, joka kameroita varten osaa selittää asiat parhain päin, onhan hänellä tv-kameroista jo kokemustakin, koska oli Maajusseissa (ja tosi "avoin" oli silloin siitä, että on isä). Kukaan ei tiedä, mitä kaikkea on oikeasti sanonut. Julian mukaan kommentteja on tullut jopa niistä loukkaantumisen jälkeen.

Selittää kaverilleen, että nyt ilmeisesti ensimmäistä kertaa ihastuu ihmisen sisäiseen puoleen (??), ja silti väitetyt kommentit kuulostivat aika ulkonäkökeskeisiltä. Hmm.

Tämä Arttu on kyllä monella tavalla outo. Repliikit on jotenkin opetellun kuuloisia, eivät aitoja. Jos taustalla muuta tosi-tv- taustaa ja julkisuushakuisuutta, voinee selittää asiaa.Hän vaikuttaa ihmiseltä, jolta puuttuu keskimääräistä enemmän tunneälykkyyttä, läsnäolemisen ja kuuntelemisen taitoa. On kyllä hiljaa kun Julia selittää, mutta ei osaa yhtään osoittaa ymmärtäneensä ja ottaneensa onkeen.

Hiusvärin, tatuointien, pituuden jne. negatiivinen kommentointi on kyllä todella iso virhe. Ikään kuin Julia olisi joku häneen omistukseensa siirtynyt esine, jonka ominaisuuksia hän voi nyt vapaasti kritisoida ilman että vaimoesine voisi siitä loukkaantua. On sitten ihan hoomoilasena, että miten tässä näin kävi. 

Vierailija
11580/22307 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että kaikki Elisan aiemmat suhteet ovat alkaneet voimakkaasta seks. vetovoimasta, jonka kautta sitten edetty parisuhteeseen. Tuntuu, että jopa jotenkin halveksii ihmisiä, jotka syttyvät hitaammin ja tarvitsevat ensin vahvan tunneyhteyden ennen seksiä ja muuta intiimiä kosketusta. Vihaista ihmistä harvoin tekee mieli koskettaa millään tavalla.

Ja kun minusta tuntuu, että Matti ei välttämättä edes syty mitenkään erityisen hitaasti. Elisahan oli todella torjuva hääjaksossa. "Tehdään hei kaikesta vähänkin romanttisesta tilanteesta joku hauska läppä, hihi". Sitä ei toki näytetty, mutten ihmettele jos sitten yön pikkutunneilla onkin päättänyt haluta hoitaa seksin alta pois. Sitten on mennyt pasmat täysin sekaisin, kun idea onkin torpattu ja Elisa jäänyt miettimään että milloin sitten. Sitten alkaa vittuilu, että "no päätä sinä sitten, minä en enää tee asian eteen mitään". Ja kun toinen sitten lähestyy, kuittaillaan "no uuu, näin lähellä ei olla oltukaan sitten hääpäivän".

Kuvio nyt vain on mennyt kaikin puolin perseelleen ihan alusta lähtien, ja nimenomaan Elisa on se, joka ei aiheesta kykene järkevästi, avoimesti ja rehellisesti puhumaan. Ja hän on se, joka torppaa siihen mahdollisuuden myös Matilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme