Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22307)
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma on tylsä. Haluaisin pikakelata loppuratkaisuun.
Itse olet tylsä tuossa lyhytjännitteisyydessäsi. Kiinnostavaahan on nyt seurata parien yhteiseloa, mitä tapahtuu ja miten luovivat, mitä asiantuntijat sanovat. Loppuratkaisu syntyy sitten kun syntyy. Se on vain yksi palanen tätä matkaa. Rauhoitu ja mieti, mitä itse voisit oppia omaan elämääsi tän ohjelman pareja seuraamalla.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentääkö ketään muuta Vappu Pimiän kommentit näistä pareista/osapuolista? Muistaakseni häntä vaivasi myös viime kauden Tainan ahdistuminen ja nyt oletettavasti Julian. Miksi kenenkään muutenkaan pitäisi olla itselleen vääräksi tunnistaman ja epäreilusti kohtelevan kanssa? Miksi miesten paska käytös on ilmeisesti mielestään ok, mutta se pöyristyttävää jos nainen reagoi ja haluaa pois?😳 Ihmiset pitäkää standardit, säästytte paljolta.
(Tainan puoliso Matti mainitsi silloin, että toivoi puolisokseen "Sara Sieppiä", mutta ei saanut jne.)
Että hyvät lähtökohdat ja sillai.
En ole seurannut Vappu Pimiän kommentteja, koska en tykkää koko tyypistä. Mutta ehkä Vappu patoaa jotain omia tunteitaan ja siksi ärsyttää, kun joku toinen uskaltaa tuoda niitä julki. Vappu Pimiällä ainakin vaikuttaa olevan aika kova kuori.
Ohjelmassa ei ole näytetty mitään mikä olisi Artun käytöksessä väärin tai tuomittavaa. Kaikki ikävää kommentit on naisen kertomaa. Voisko tässä olla kuitenkin kyse siitä, että Julia on luonut itselleen kiusatun/loukatun identiteetin ja nyt ylitulkitsee ja sitä kautta loukkaantuu kovin herkästi kaikesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lasta eri naisten kanssa noin nuorena nyt vain on varsin harvinainen ja myös varsin huono juttu uutta suhdetta ajatellen. Se ei muuksi muutu vaikka miten asiaa vääntelisitte.
35-vuotiaana? Juliakin lähes samanikäinen, joten kyllä sitä elämänkokemusta on hänellekin jo sen verran kertynyt, ettei pitäisi järkyttyä siitä, että tuohon ikään mennessä toisella on jo lapsia.
Julia on sinkku. Asuu synnyinkaupungissaan. On kouluttautunut kolmesti toisen asteen tutkintoon.
Arttu on kahden lapsen isä. Muuttanut toiselle puolelle Suomea lapsen vuoksi. Tehnyt pitkän uran samalla alalla.
Näin listattuna Artulla on henkistä pääomaa kertynyt enemmän. Varmasti myös rahallista. Uskallustakin löytyy poistua synnyinkaupunkinsa ympyröistä. Rohkeutta jäädä pienelle paikkakunnalle pystyäkseen olemaan lapselle isä.
Ihan samaa olen miettinyt. Luulisi, että edes jotain jäisi kameralle, jos jatkuvasti on kommentoinut ilkeästi Julian ulkonäköä. Tulee fiilis, että Arttua heitetään nyt isolla kädellä bussin alle.
Artun mökkipaikka näytti tosi hienolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi nainen jolla on kaksi lasta, olisko jonkun mielestä ok olla edes yrittämättä. Ei varmaan, mutta jos miehellä on lapsia täällä joidenkin mielestä saisi lähtee samantien kävelemään. Tällä kaudella kolmella neljästä miehestä on kaksi lasta.
Samoin jos Matin ja Elisan roolit vaihtuisi, mies olisi naista kohtaan tuollainen mikä myrsky siitä tulisi. Mutta Elisaa jotku jopa puolustaa, vaikka käytös menee ihan yli. Ei esim. paljon parjatusta Artusta ole nähty mitään tuollaista. On rauhallinen ja ihan kohteliaskin, vaikka sosiaalisesti kömpelö.
Jännä huomata, miten sukupuoli vaikuttaa mielipiteisiin
Minä ihmettelen, kuka tuotakin yläpeukuttaa ja miksi tämän kirjoittaja ei ole lukenut tätä ketjua ollenkaan, vaan puhuu ihan palturia.
Ensinäkään kukaan ei ole hyväksynyt Eli
"sinähän tässä lukutaidotin olet"....
No ne mielipiteet on niin harvassa, että Elisa olisi oikeassa, etten ole edes törmännyt yhteenkään, enkä ainuttakaan nähnyt vaikka paljon olen tätä ketjua lukenut. Artun lapsista ollaan ihan oikeutetusti sitä mieltä, että tuossa tilanteessa olevan ihmisen ei pitäisi olla mukana. Ei etenkään jos lapsiaan ajattelee.
Enkä edelleenkään usko, että yksikään mies kiljuisi ilosta , että jee, mun naisella on jo lapsia kahden eri miehen kanssa ja minä SAAN olla kolmas mies, jonka kanssa hän lisääntyy.
Meille tulee ihana perhe.
Mikko bongattu Oulussa ilman sormusta
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin meillä katsojilla helposti unohtuu täällä katsomossa, että ei meistä kukaan ole täydellinen tai mikään optimi partneri tai ihminen.
Parasta mitä ehkä voisi yrittää, on ottaa oppia olemaan itse parempi ja kivempi ihminen. Ja empaattisempi ja vähemmän tuomitseva. Tunnistamaan vahvuutemme ja myöntämään heikkoutemme.
Minulle iski yhtäkkiä suuri empatian tunne ihan kaikkia osallistujia kohtaan. Ja ihan selvinpäin ;).
Ihana kommentti! :) Allekirjoitan joka sanan. Kaikki osallistujat ovat tosi rohkeita, kun ovat lähteneet mukaan. Lopetettaisko heidän jatkuva mustamaalaaminen, kun ei meistä kukaan ole mikään joka suhteessa täydellinen ihminen?
--Enkä edelleenkään usko, että yksikään mies kiljuisi ilosta , että jee, mun naisella on jo lapsia kahden eri miehen kanssa ja minä SAAN olla kolmas mies, jonka kanssa hän lisääntyy.
Meille tulee ihana perhe. --
Toiset ovat avarakatseisempia kuin toiset. Kaikille ei ole ongelma ettei lapset ole omia biologisia. Suomessa on harvinaista ehkä, mutta kyllä niitäkin epäitsekkäitä ihmisiä löytyy, jotka pystyvät rakastamaan puolison lapsia kuin omiaan. Joillekin kaksi "äitiä" ei ole ongelma, he ovat sinut itsensä kanssa.
Elisa on hieman raskas 😅 hän on täysin sitä mieltä että hänen luonteensa ja toimintatapansa on jollain tavalla "parempi" kun matin 🙂noup
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmassa ei ole näytetty mitään mikä olisi Artun käytöksessä väärin tai tuomittavaa. Kaikki ikävää kommentit on naisen kertomaa. Voisko tässä olla kuitenkin kyse siitä, että Julia on luonut itselleen kiusatun/loukatun identiteetin ja nyt ylitulkitsee ja sitä kautta loukkaantuu kovin herkästi kaikesta?
No jospa ei vaan 2 lapsen isukki kiinnosta, eipä siitä voi nuorta naista moittia.
Ja vielä epärehellinen käytös aikaisemmassa kumppaninhaku ohjelmassa.
Muuta ei tarvita.
Toi Mikko on ihana, vaikuttaa miettineen asioita oikeasti ja valmistautuneen tähän kokeiluun kunnolla. Luin osallistujien esittelytekstit uudestaan maikkarin sivuilta, ja Mikon esittelyssä kiinnitti huomiota kohta "Ennen kaikkea hän haluaa olla myös itse hyvä puoliso sydämenvalitulleen". Tämä on minusta näkynyt hyvin ohjelmassa: Mikko osoittaa rakkautta, tukee, on läsnä, on täysillä mukana. Tällaisia miehiä lisää! :)
Mun mielestä pitää olla loppuun asti.
Näin olen formaatin ymmärtänyt.
En hyväksynyt viime kauden, oliko se Tuuln, ja nut Juulian keskeyttämistä.
Ohjelman katsojana koen sen olevan väärin meitä ohjelmaa seuraavia kohtaan.
"Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön" ja loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa olen miettinyt. Luulisi, että edes jotain jäisi kameralle, jos jatkuvasti on kommentoinut ilkeästi Julian ulkonäköä. Tulee fiilis, että Arttua heitetään nyt isolla kädellä bussin alle.
ARTTU ON ITSE SANONUT KAMEROIDEN EDESSÄ USEITA KERTOJA PUHUNEENSA MITÄ SATTUU TOISEN ULKONÄÖSTÄ. Yksi asiaan liittyvä asiantuntijatapaaminenkin näytettiin, ja kaverille puhuminen. Asiantuntijoiden mukaan Arttu rikkoo toistuvasti Julian rajoja. Joten unohda taas vääristelyt.
Jotkut ovat arvostelleet Juliaa siitä, että hän lopetti suhteen liian äkkiä. Jaksossa 7 hän sanoi Hanna Myllymaalle siihen suuntaan, että on nyt oppimassa asettamaan omat rajansa suhteessa toiseen. Mietin, että monesti silloin, kun vasta aloittelee rajojen asettamista, sen ehkä tekee alussa "rajummin" (esim. kokemuksen puutteesta tai vaikka vain siitä ajatuksesta, että "olen sietänyt liikaa, mutta nyt ei kukaan enää kävele mun yli"). Mullekin on käynyt näin alkuvaiheessa. Sitten myöhemmin se helpottuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat arvostelleet Juliaa siitä, että hän lopetti suhteen liian äkkiä. Jaksossa 7 hän sanoi Hanna Myllymaalle siihen suuntaan, että on nyt oppimassa asettamaan omat rajansa suhteessa toiseen. Mietin, että monesti silloin, kun vasta aloittelee rajojen asettamista, sen ehkä tekee alussa "rajummin" (esim. kokemuksen puutteesta tai vaikka vain siitä ajatuksesta, että "olen sietänyt liikaa, mutta nyt ei kukaan enää kävele mun yli"). Mullekin on käynyt näin alkuvaiheessa. Sitten myöhemmin se helpottuu koko ajan.
Unohdin sanoa, että minusta Julian ratkaisu lopettaa suhde on ihan ymmärrettävä. - Sama
Joku väitti, että täällä muka hyväksytään Elisan toiminta. Itse en ole moista nähnyt. Hänen tapansa tylyttää ja kommunikoida ei ole hyväksyttävää.
Sen sijaan meistä jokainen voi yrittää ymmärtää. Se on eri asia kuin hyväksyminen.
Mitä enemmän ymmärrystä, sitä enemmän empatiaa ylipäätään maailmassa ja ehkä itsekin asioiden oivaltamista.
Sitä paitsi tällaisten asioiden miettiminen on mielenkiintoista. Psykologia, ihmisen mieli, kokemukset, traumat.
On helppo tuomita ja inhota muita ihmisiä muitta mutkitta, mutta pohtiminen vaatiikin jo enemmän psyykkistä kapasiteettia.
Ja ainakin myös minä olen elämässäni mokannut ihmissuhteissani. Itse asiassa opin Elisasta aika paljon Varsinkin kun olen adhd-nainen (virallisesti diagnosoimaton, mutta selvä tapaus).
Vierailija kirjoitti:
Kuvaajat eivät ole paikalla 24/7.
Sen morsiamen pitäisi muuttaa jo aika alkuvaiheessa. Se olisi ainoa tapa onnistua. Mutta koko mätsi nyt on todella iso moka tuotannolta.