Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (11003)

Vierailija
10521/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet Juliaa. Syynä on tietenkin se sama, mikä on nähty ihan jo ohjelmassakin, että esittää muuta kuin on. Todellisuudessa ei mitään kykyä sitoutua mihinkään vaan luovuttamassa heti kun pitäisi vähänkään poistua omalta mukavuusalueelta. Tuskinpa on hakuprosessissa tuonut esiin sitäkään, että pitää oikeutenaan loukkaantua kaikesta ja tunteisiinsa vedoten manipuloi itsensä uhriksi ja toisen syylliseksi niin, ettei toinen lopulta enää tiedä, että mikä on totta ja mikä vaan Julian manipulointia.

Juurikin näin. Oikea kunnon mielensäpahoittaja ja uhriutuja. Traumatisoitunut ihminen.

Vierailija
10522/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että jänskättää. En malta nukkua, heti keskiyön jälkeen näkee 8. jakson.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10523/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Julia on jotenkin kiva. Vaikuttaa fiksulta, jalat maassa, hauskaltakin, jos saisi itselleen hauskaa seuraa. Vähän epävarma ja traumaattisia kokemuksia takana. Mutta olin minäkin epävarma tuossa iässä, vaikka monesti uhmakas ja vahvan oloinen. Juliassa on kivaa reippautta ja uteliaisuutta maailmaan ja ihmisiin. Arttu sen sijaan on vain ääritylsä ja jotenkin vähän hölmön oloinen. Ja jotenkin epäaito. Ja varmasti kyse on paljosta muustakin kuin jostain hiusten väristä tai hartioista, hyvät ihmiset sentään. Julian kanssa olisi kiva jutella.

Voisin kyllä naisena ehkä tulla toimeen Elisan kanssakin ja olen pitkälti myös samanlainen suorasuu, joten hänkin saisi vähän haastetta vastaansa. Taide yhdistäisi, vanhoista taloista tykkääminen ym. Tosin kaverisuhde voisi päättyä myös aivan yllättäen, kun Elisa vetäisi herneen nenään jostain ;). Minusta vaikuttaa, että Elisa on traumatisoitunut suhteissaan. Varmaan riittänyt miehiä, mutta jotka halusivatkin vain seksiä tai sitten pelästyivät ja häipyivät, kun Elisa on too much. Liian vaativan oloinen, liian nopea, liian suora. Suoraan sanottuna (diagnosoimattomana) adhd-naisena tunnistan joitain asioita Elisasta itsessäni. Impulsiivisuus, päästää välillä asioista suustaan, joita voisi olla sanomatta. Ja tästä on hyvä itse kunkin ottaa oppia, jos on jotain samoja piirteitä. Mutta tuollaista läheisyyttä tuskin alkaisin vaatia enkä syyttäisi toista. Varsinkin kun itse on ollut suhteessa, jossa mies on vaatinut seksiä. Se on todella tappavaa suhteelle.

Matti on ihana ja paras, mutta itse toivoisin kumppanilta vähän enemmän sitä vastusta. Että pistäisi vastaan, jos olen väärässä. Keskusteltaisiin, opittaisiin. Tosin olisin kyllä paljon rakentavampi ja empaattisempi kuin Elisa, uskon.

Tuollainen tilanne televisio-ohjelmassa, johon on ladattu paljon toiveita ja odotuksia, ja koko ajan filmataan, ei varmasti ole helppo. Ehkä meistä kukaan ei tiedä, miten lopulta käyttäytyisi. Saati mitä ohjelmaan leikattaisiin. Voisi olla järkytys.

Vierailija
10524/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, Arttukin voi muuttua ja olla muuttunut edellisestä ohjelmasta. 

Alentavaa tällainen stigmatisointi! 

Se oli silloin ja nyt on nyt. 

Varmaan meiltä jokaiselta löytyy "luurankoja" ja mlhlätksiä menneisyydestä. 

Vierailija
10525/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkkarin mukaan katsoessa ei ole näkynyt vielä yhtään koirien kanssa lenkillä käyntiä. Ei se kuitenkaan tarkoita, että nämä koirien omistajat ei sitä tekisi. 

- Johtunee ehkä siitäkin, että saavat itse kuvata haluamansa tilanteet joista sitten leikellään se osio joka näytetään esim. meille katsojille.  Eiköhän niitä "huonoja" otoksia pääse myös poistamaan, ennen materiaalin luovuttamista tuotannolle.  Epäilen, että meiltä jää monet herkulliset, tilanteet näkemättä.  Julkaistuissa jaksoissa itsekuvausten osalta, nähtäväksi on tuotettu melkoisen siloteltua matskua.  Paitsi Elisan avautumiset. 

Vierailija
10526/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin meillä katsojilla helposti unohtuu täällä katsomossa, että ei meistä kukaan ole täydellinen tai mikään optimi partneri tai ihminen.

Parasta mitä ehkä voisi yrittää, on ottaa oppia olemaan itse parempi ja kivempi ihminen. Ja empaattisempi ja vähemmän tuomitseva. Tunnistamaan vahvuutemme ja myöntämään heikkoutemme.

Minulle iski yhtäkkiä suuri empatian tunne ihan kaikkia osallistujia kohtaan. Ja ihan selvinpäin ;).

Vierailija
10527/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artussa minua ihmetyttää, kun muinoin eräässä jaksossa annettiin tehtävä , jossa piti kertoa hyviä ominaisuuksia kumppanistaan. Siinä Arttu kertoi  Julian olevan sielunkumppani  ja kaunis sisältä ja ulkoa ja ehkä vielä jotain muuta. Kaikki nämä sanat olivat kuin ulkoa opittuja näistä parisuhdeohjelmista - tuli mielikuva, että näillä  sanoilla haluaa voittaa Julian puolelleen. Samaan aikaan katsojalla oli tiedossa kuinka Arttu oli antanut Julian ymmärtää tämän olevan leveähartteinen, miehekäs jne. En kuitenkaan muista nähneeni kohtaa missä olisivat näistä ominaisuuksista toisilleen kertoneet. Kuitenkin viimeisessä tv-jaksossa Arttu edelleen kertoo heidän välillään olevan jotain erityistä... Omia kuvitelmia. Erikoista.

Persoonallisuushäiriöinen tuo Arttu.

** Hän uskoo, ken uskoa haluaa.  Arttu ei kuitenkaan kuvaa oma-teatteria, Juliaa varten.  Tuskin Julia edes noista yksipuolisista esityksistä edes tietää, paitsi sitten jos katsoo julkaistuja jaksoja jälkikäteen.  Mutta kaikenlaista tunnesoopaa, hän on jo muutenkin Julialle kyllästymiseen asti ehtinyt toitottamaan moneen-> moneen kertaan ja arvosteluakin, mutta kameran ollessa suljettuna.  Kun Arttu kuvaa itseään ja sanoo, että Julia on hänen sielunkumppani ja kaunis sisältä ja ulkoa.  Hän manipuloi ja pyrkii alistamaan katsojan puolelleen.  Joillekin esitys menee täydestä ja sanat sulaa sisimpään joten täydestä menee kuin kuuman veitsen tökkäisi voihin.  Siihen narsku pyrkii, ettei kukaan uskoisi Juliaa, tärkeintä hänelle on, että Julia saadaan epäilyken kohteeksi ja hän saa / tarvitsee kaiken huomion sekä mahdollisimman paljon suitsutusta.  🤨 

Vierailija
10528/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei taas toimi, mut juuri olin tulossa mainitsemaan tuosta saunalauttakeskustelusta. Eihän siellä riehua tarvitse ja jos ei halua isoa kaverijoukkoa mukaan, voi saunoja ja uimapaikkoja vuokrata vaikka ihan kahdestaan. Meteli olis aika erilainen, jos tuo kommentti olis tullut Jannen suusta, mut Mikon sanomana ei tuntunut aiheuttavan keskustelua 🤔

Toivottavasti Mikko ei ihan kaikkia Iinan ehdotuksia torppaa.

- Ritvakoivu

Vierailija
10529/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mää katson jo 9. jakson!

Vierailija
10530/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kausi 12, 9/13. Juhannusviikon tunnelmat vaihtelevat hyisestä lämpimään. Keskikesän juhlan kunniaksi tavataan perhettä ja ystäviä, jotka antavat omia kullanarvoisia ohjeitaan. Myös kotieläintilalta löytyy yllättävä hengenheimolainen. Yksi pari käy vakavamielisen keskustelun ja päättää tulevaisuudestaan."

Luulin aiemmin, että tässä jaksossa lopettaa jo toinenkin pari, mut toi viimeinen lause taitaakin viitata vasta Artun ja Julian sohvakeskusteluun vai mitä luulette?

Vierailija
10531/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää ulinaa jostain löysistä ja etuoileutetuista nuorista, kun todellisuudessa nykyiset 60+ vuotiaat sai elää pelkkää nousukautta velaksi koko nuoruutensa, ja sitten karkasivat eläkkeelle nauttimaan, kun sonta alkoi osumaan tuulettimeen.

Ja ei ollut kyllä sodista tietoakaan tällä sukupolvella, eikös tuo heidän nuoruusaika ole lähinnä tunnertu hippiliikkeestä ja discoista. TokI heidän itsensä mielestä se oli jotenkin niin hienoa ja romanttista, kun tämä nykynuorten juhliminen on vain löysäilyä ja laiskottelua... hohhoijjaaa.

Tässäkin sarjassa nuorilta ihmisiltä niin järkevää puhetta ja itsensä tuntemista, jollaisesta murheensa pulloon tai nyrkkiin hukuttavista vanhukset voi vaan unelmoida...

Eipähän kuitenkaan yleistetä. Tällä vanhuksella jo yli 50 vuotta täysraittiutta takana. Eikä heilu nyrkitkään muualla kuin nyrkkipyykkiä pestessä.

Vierailija
10532/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmin ymmärtämisen hienous on taidelaji. Vink vink.

Vierailija
10533/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi klo 00,01 alkaa ETA.n jakso-9.  Ketjuun näköjään alkaa vieriä yhä oudoimpia aihealueita mukaan jotka alkanevat hämmentää, mikäli hajanainen aiheiden poukkoileva linja tulee jatkumaan.    

Vierailija
10534/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmin ymmärtämisen hienous on taidelaji. Vink vink.

Samaa mieltä. Toimiakseen sarkasmin tulisi kuitenkin olla tunnistettavissa.

Vierailija
10535/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

möhläyksiä siis

Vierailija
10536/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Julia on jotenkin kiva. Vaikuttaa fiksulta, jalat maassa, hauskaltakin, jos saisi itselleen hauskaa seuraa. Vähän epävarma ja traumaattisia kokemuksia takana. Mutta olin minäkin epävarma tuossa iässä, vaikka monesti uhmakas ja vahvan oloinen. Juliassa on kivaa reippautta ja uteliaisuutta maailmaan ja ihmisiin. Arttu sen sijaan on vain ääritylsä ja jotenkin vähän hölmön oloinen. Ja jotenkin epäaito. Ja varmasti kyse on paljosta muustakin kuin jostain hiusten väristä tai hartioista, hyvät ihmiset sentään. Julian kanssa olisi kiva jutella.

Voisin kyllä naisena ehkä tulla toimeen Elisan kanssakin ja olen pitkälti myös samanlainen suorasuu, joten hänkin saisi vähän haastetta vastaansa. Taide yhdistäisi, vanhoista taloista tykkääminen ym. Tosin kaverisuhde voisi päättyä myös aivan yllättäen, kun Elisa vetäisi herneen nenään jostain ;). Minusta vaikuttaa, että Elisa on traumatisoitunut suhteissaan. Varmaan riittänyt miehiä, mutta

Siinäpä se, tähän ohjelmaan ei pitäisi ottaa ihmisiä joilla on traumaattisia kokemuksia takana. Elisa on mielestäni sosiaalisesti typerä. Ajattelee vain itseään. Eli narsisti.

Vierailija
10537/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat, pojat - LEPO!

Takaisin koulun penkille mars, mars!

t. kernaali evp.

Vierailija
10538/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää ulinaa jostain löysistä ja etuoileutetuista nuorista, kun todellisuudessa nykyiset 60+ vuotiaat sai elää pelkkää nousukautta velaksi koko nuoruutensa, ja sitten karkasivat eläkkeelle nauttimaan, kun sonta alkoi osumaan tuulettimeen.

Ja ei ollut kyllä sodista tietoakaan tällä sukupolvella, eikös tuo heidän nuoruusaika ole lähinnä tunnertu hippiliikkeestä ja discoista. TokI heidän itsensä mielestä se oli jotenkin niin hienoa ja romanttista, kun tämä nykynuorten juhliminen on vain löysäilyä ja laiskottelua... hohhoijjaaa.

Tässäkin sarjassa nuorilta ihmisiltä niin järkevää puhetta ja itsensä tuntemista, jollaisesta murheensa pulloon tai nyrkkiin hukuttavista vanhukset voi vaan unelmoida...

En tiedä minkä ikäinen olet mutta yleistät aika pahasti. Ei tässä ajassa kaikki pidä nuoria löysäilijöinä. Samoin ei kaikki 60+ ole päässyt elämään nousukautta velkarahalla. 

Jokaisessa sukupolvessa on löysäilijöitä, fiksuja, velkarahalla eläviä, päihderiippuvaisia yms.

Vierailija
10539/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että Mikko ja Iina sekä Janne ja Katri jatkuvat suhdetta kuvausten jälkeen.

Toivottavasti. Täällä Janne on suotta haukuttu täysin lyttyyn.

- Ei välttämättä ole arvosteltu aiheetta.  Mutta on märehditty alueella joka on vain Jannen vastuulla ja kontroitavissa.  Kun nyt on tullut mm. 8-jaksossa, enemmän myönteisiä elementtejä esille, niin ei ole huono asia antaa hänestä viesteissä positiivista palautetta.  Ei sillä ole mitään merkitystä, lukeeko hän niitä koskaan, mutta on meille palstailijoille kuitenkin luettavaa joissa viestittäjästä löytyy se inhimillinenkin puoli.  Olen itse ainakin jo pitkään hypännyt yli sellaiset viestit jotka alkaa Jannen tai Katrin nimellä.  Oletuksena, että jälleen joku joka olettaa omistavansa oikeuden vieraan henkilön ruokakaappiin-> osallistujan kehoon.  Olisihan se mukava havaita, ettei toisen yksityisyyttä omiin tarkoitutuksiinsa omiva, olekaan ihan läpeensä paha ihminen.  Ei ehkä tule näkymään. Mutta pessimisti ei pety.    

Vierailija
10540/11003 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

--Hän uskoo, ken uskoa haluaa.  Arttu ei kuitenkaan kuvaa oma-teatteria, Juliaa varten.  Tuskin Julia edes noista yksipuolisista esityksistä edes tietää, paitsi sitten jos katsoo julkaistuja jaksoja jälkikäteen.  Mutta kaikenlaista tunnesoopaa, hän on jo muutenkin Julialle kyllästymiseen asti ehtinyt toitottamaan moneen-> moneen kertaan ja arvosteluakin, mutta kameran ollessa suljettuna.  Kun Arttu kuvaa itseään ja sanoo, että Julia on hänen sielunkumppani ja kaunis sisältä ja ulkoa.  Hän manipuloi ja pyrkii alistamaan katsojan puolelleen.  Joillekin esitys menee täydestä ja sanat sulaa sisimpään joten täydestä menee kuin kuuman veitsen tökkäisi voihin.  Siihen narsku pyrkii, ettei kukaan uskoisi Juliaa, tärkeintä hänelle on, että Julia saadaan epäilyken kohteeksi ja hän saa / tarvitsee kaiken huomion sekä mahdollisimman paljon suitsutusta.  🤨--

On aika kevein perustein pistetty personallisuushäiriön viitta osallistujan ylle.

Julia kertoo mitä kertoo, on päättänyt itse korostaa kertomuksissaan tiettyjä asioita. Jutut toisintoja samoista aiheista. Arttu samoin voi itse valita mitä puhuu ja hän on päättänyt olla kertomatta negatiivisia asioita Juliasta vaikka varmasti kokee jotkut asiat loukkaavina ja on harmissaan ettei Julia voi ajatella tutustumisen jatkuvan edes ohjelman ajan.

On tässä ohjelmassa aiemminkin nähty pareja joilla ei vaan löydy sopivaa kommunikointia ja yhteys katkeaa. Se miten katkeamisen jälkeen toisesta puhutaan, se kertoo paljon ihmisen periaatteista paljon. Toisia ei haittaa puhua pahaa ja aiheuttaa mainehaittaa. Toiset taas päättävät kertoa neutraalimmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi