Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10468)
Janne on ihan hyvä tyyppi. Eivät ehkä sovi Katrin kanssa toisilleen, mut suurin osa Jannen saamasta haukkumisesta on ihan turhaa. Vähän jäykkä ehkä joo, mut kyllä sieltä välähtelee ihan fiksu ihminen välillä esiin ja huumori on sellaista kuin itsekin heittelen. Osa ymmärtää, osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Samaa mieltä mutta toki Matilla olisi tässä myös oma vastuu kertoa asioista niiden oikeilla nimillä. Jospa sitä vaan voisi rohkeasti sanoa että "käyttäytymisesi tekee vaikeaksi viehättyä sinusta". On toki vähän kova kommentti kiltille miehelle ja varmasti Elisa nikottelisi hetken mutta saattaisi lopulta jopa ymmärtää. Uskon että romanttiset mahdollisuudet ovat tässä jo nollan luokkaa mutta Matille voisi olla tärkeää oppia rohkeammin ilmaisemaan itseään ja Elisalle taas oppia ilmaisemaan itseään paremmin. Osaavat sitten seuraavissa suhteissa."
Kaunis idea mutta ei toimi Elisan kohdalla. Hän tykkää haastaa ja tykkää kinastella. Jos tuollaiselle sanoo jotakin hänen käytöksestään kuten "Sinä loukkasit sanoessasi ....." saa Elisa vaan bensaa suoniinsa ja taistelu sen kun jatkuu.
Sinä? Älkää hyvänen aika käyttäkö sinä-viestejä, tapat
Voi käyttää jos haluaa viestin menevän kerrasta perille. Jos sinä loukkasit niin sinä loukkasit. Niin yksinkertaista. Ei jaksa noita keksittyjä kiertoilmaisuja joiden välistä kuulijan pitäisi ymmärtää jotain.
Menee samaan lokeroon ohjeiden kanssa lapselle. Ei saa sanoa Älä juokse. Pitää sanoa Kävelisit mielummin. Ja sitten ihmetellän kun se mukula jatkaa juoksemista.
Vierailija kirjoitti:
Mikko ja Iina ovat ihania. Mikko varsinkin mieheksi empaattisen ja analyyttisen oloinen. Toivon vaan ettei käy Iinalle liian tylsäksi. En siis viittaa tällä siihen, että Mikon pitäisi ryhtyä jännämieheksi, mutta vähän voisi vaihdella perusilmettään välillä toiseen. Puhuu iloisistakin asioista aika vakavan näköisenä.
Näin on, molemmat ovat ihania, itselleen & toisilleen. Katso jollet ole jo katsonut, 8-jakso, niin saat heidän yhdesssäolostaan lisää tietoa. Joskus ihmiset luonnollisesti käyttäytyvät ja puhuvat, ehkä tiedostamattaankin kameroideden edessä erilailla, mitä sitten kun saavat olla, oleilla vapaasti ilman kuvamateriaalin tuottamisesta, joka ilmeisesti kuuluu sopimukseen. Tottakai, me katsojat myös haluamme aitoja tilanteita, eikä mitään siloteltuja esityksiä. Kuvaajia jatkossa enemmän paikalla missä tapahtuu, pliis. Meistä tosi, tosi moni toivoo, että heillä synkkää edelleen ja jatkossa heidän yhteiselämä jatkuu. Mutta kaikki on mahdollista, eikä ohjelman osallistujat ole velvollisia toteuttamaan meidän toiveita tai odotuksia. He tekevät ja päättävät siitä, mikä on heille parhainta. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Tuossa nyt on pitkä matka siihen, että aletaan sanoa "sinä aina", "sinä et koskaan". Jos sinä olet hajottanut kännipäissäsi mikroaaltouunin, pitääkö sanoa, että minua loukkaa se, että rikoit kännipäissäsi mikroaaltouunin vai voisiko vain todeta suoraan, että sinä sitten hajotit mikroaaltouunin sekoillessasi.
Tai vielä vähän siloitellummin. Minua loukkaa kun mikroaaltouuni meni rikki samaan aikaan kun minä olin selvinpäin nukkumassa ja heräsin klo 4 kolinaan.
Katsos muuten voi toinen kokea syyllistämistä.
P.S. minun mielestäni asioista saa sanoa juuri niin kuin ne meni, varomatta sinä sanaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut väittävät, että Janne ei ole kiinnostunut Katrista siksi, koska Katri on reilusti ylipainoinen. Millä tavalla Katri sitten olisi parempi kumppani, jos hän olisi 20-30kg laihempi? Millä tavalla arki Katrin kanssa olisi tuolloin parempaa? Sama ihminen hän silloin edelleen olisi, vaikka olisikin kevyempi.
Onhan siinä nyt silmäniloa kun toinen on timmissä kunnossa. Ihän älytöntä väittää etteikö ulkonäkö merkitse. En ainakaan itse olisi kenenkään kanssa jos ulkonäkö ei miellytä, vaikka olisi kuinka ihana ihminen.
Suomihan on täynnä sohvaperuna
Aivan ja on ihan turha kuvitella, että se "silmänilo" ei itse haluaisi sitä samaa silmäniloa siitä omasta kumppanistaan. Ja onko Janne nyt varsinainen silmänilo kiloineen tavalliselle tallaajallekaan, saatika sitten sporttiselle timmille naiselle?
Kyllähän se ulkonäkö vaikuttaa, totta kai, mutta pitää tajuta mihin niillä omilla mitoilla on mahdollisuus. Jos janne itse olis 30 kg laihempi ja oikeasti liikkuva ja lihaksikas mies, niin silloin olisi vara kuvitella, että sellaisen naisen pystyisi kenties hurmaamaan. Ei noilla jannen avuilla mitään hurmaavia keijukaisia isketä.
Jos Jannen käytös olisi hyvää ja pelipaidat jääneet yläasteelle,ei täällä kukaan puhuisi hänen kiloista mitään. Eihän Mikonkaan ulkonäköä ole täällä haukuttu, mutta jos olisi huonoa käytöstä, niin varmasti haukuttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä tästä asiasta. Ihan kuin perheestä lähteminen 16-18v. olisi parempi asia. Ei ihme jos Suomessa on paljon yksinäisyyttä.
Ihan sekaisin tää lainaaminen. :D sanon kuitenkin, että ei 16v, mutta jos nyt edes 29-vuotiaana sais aikuistuttua ja omaa pesää rakennettua... Ei voi argumentoida "joo mutta onko 16 hyvä aika muuttaa kotoa", kun jokainen tietää että 16 on ihan eri asia kuin Hain 31v.
"Menee samaan lokeroon ohjeiden kanssa lapselle. Ei saa sanoa Älä juokse. Pitää sanoa Kävelisit mielummin. Ja sitten ihmetellän kun se mukula jatkaa juoksemista."
No mikään ihme, että lapset on nykyään ihan ulalla jos näin toimitaan. Älä syö noin, älä puhu noin, älä sitä tätä. Ja kukaan ei neuvo, että mitenkäs sitten. Sanoisivat, edes että " nyt hiljaa" mutta kun ohjataan "ei näin" niin eihän pieni lapsi tiedä miten sitten jos ei näin.
Ei paljon ohjelmassa tapahdu kun jankataan jo viimevuoden osallistujan nykyisestä asumisesta 😅
Hai oli asunut itsekseen jo aiemmin, kuvausten aikana asui tilapäisesti perheenjäsenen/-jäsenten luona. Ihan hirveen vaikee ymmärtää joillekin näinkin yksinkertainen asia.
No mutta eikö se ollut tehnyt sen jo? Itsekin aloin hengailla enemmän äidin kanssa, kun olin asunut omassa omistusasunnossani vuosia, molemmat oltiin parisuhteettomia. Olisiko sitten molempien pitänyt pitäytyä vain muussa seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa nyt on pitkä matka siihen, että aletaan sanoa "sinä aina", "sinä et koskaan". Jos sinä olet hajottanut kännipäissäsi mikroaaltouunin, pitääkö sanoa, että minua loukkaa se, että rikoit kännipäissäsi mikroaaltouunin vai voisiko vain todeta suoraan, että sinä sitten hajotit mikroaaltouunin sekoillessasi.
Tai vielä vähän siloitellummin. Minua loukkaa kun mikroaaltouuni meni rikki samaan aikaan kun minä olin selvinpäin nukkumassa ja heräsin klo 4 kolinaan.
Katsos muuten voi toinen kokea syyllistämistä.
P.S. minun mielestäni asioista saa sanoa juuri niin kuin ne meni, varomatta sinä sanaa
Sulla on huonot mielipiteet. Sä saivartelet asioita ja ymmärrät tahallas väärin. Saan sanoo tästä just näin miten tää meni, koska sä oot tommoinen saivartelija.
-Elikkä onko kivaa kuultavaa sulle vai nousiko agret? Oliko hieno tapa vastata?
Eikö voi sanoa oman mielipiteen kautta, koska tutkimukset osoittavat, että se ennakoi suhteen onnistumista, jos välttää suoria sinähyökkäyksiä. Mikroasiasta sanoisin, että mulle tämä alkaa olla jo vähän liikaa, en hyväksy yhtään tämmöistä touhua ja haluan elämän olevan ihan eri tasoista kuin meillä nyt on. (Ja keskustelisin suhteen jatkosta tai terapista tai mitä nyt siinä kohtaa tarvisimmekaan.)
Vierailija kirjoitti:
Hai oli asunut itsekseen jo aiemmin, kuvausten aikana asui tilapäisesti perheenjäsenen/-jäsenten luona. Ihan hirveen vaikee ymmärtää joillekin näinkin yksinkertainen asia.
Minulle olisi Hai ulkonäkönsä tai asumisensa puolesta käynyt (siitäkin huolimatta, että vastuu yhteisistä hetkistä olisi jäänyt minun ja asuntoni kontolle) mutta se Hain kömpelyys, mitä voi sanoa ja MITEN voi sanoa olisivat jossain vaiheessa alkaneet aiheuttaa riitoja.
Mutta tosiaan hoikka, pitkä, suht ok kasvot, rauhallinen.....niin olisin mennyt hääyönä kainaloon kernaasti. Siinähän kohtaa Anna jo työnsi pois. Ehkä osa naisista saa oksurefleksin jo heti niinkun Taina ja Julia, mutta eivät myönnä sitä? En tiedä.
Mulle on tullut mielle, että ehkä Matti olisi syttynyt Iinasta, kun Elisa ei sytytä. Erilaiset persoonat.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka täällä nyt yritetään kääntää asioita niin, että suomalaisen aikuisen olisi normaalia asua vanhempiensa kanssa, niin fakta on, että kovinkaan moni ei asu. Ja siihen ei liity mitenkään mitkään ja tinderöinnit. Tämä aihe voidaan nyt jättää tähän.
Toivottavasti jää. Miksi tänne alkaa pesiytyä edellisen eta-osallistujien jutut. Heille on omalla kaudellaan avattu ketju. Normaalia ei koskaan ole, että aikuiset lapset jäävät peräkammari-ihmisiksi vanhempiensa kotiin. Poikkeaako ihminen eläinkunnasta jotka eivät ryhdy elinikäiseen paimentamiseen. Jossain tapahtuu sellaista mikä ei kuulu tapahtua. Jarruttako aikuinen takerruttaja joka pelkää yksin jäämistä nuoren lähtöä omilleen, vai mikä. Nykyinen työnsaannin vaikeus tai asunnon löytyminen vai mikä saa moista aikaan ja outoa, että siitä jotkut yrittää ottaa lyömäaseen toisia perheitä kohtaan, jotka ovat epäonnistuneet. Upea asia, mikäli itse on onnistunut kasvatuksessaan ja luonnollisen vieroittamisen ja kasvatushoidon toteuttamisessa irroittamaan jälkeläiset lapsuuden kotoaan omilleen, pois helman alta / puntissa roikkumisen sijaan. Tiedän, ettei tämäkään mielipide kuulu tämän keskustelun aihealueeseen, mutta nyt tein näin, koska en ole palstaetiketin terävin kynä, mutta opettelen.
Vierailija kirjoitti:
--Ymmärtäähän sen, että nykyään monella on rahasta tiukkaa ja joutuu tinkimään rahan puutteen takia isommasta asunnosta. Eihän sille voi mitään jos rahaa ei ole. Mutta jos tilanne on tuo että noin pieni asunto ja Katri joutuu nukkumaan siinä olohuoneessa eli samassa huoneessa missä lapset aamulla valmistautuu kouluun, niin minusta Katria pitäisi täällä ymmärtää enemmän kuin mitä nyt on hänestä täältä saanut lukea. Itse kokisin inhottavana tilanteena joutua nukkumaan tuollaisessa Katrin asemassa.--
ymmärtää toki ettei ole mieluista. Janne ei halua varmaan sinkkuna maksaa turhista seinistä jos hänelle on ok nukkua olohuoneessa. Tämän ohjelmam takiakaan ei ole järkeä isompaa hankkia. Varmasti asumiskuviot menee uusiksi kun pitempi parisuhde löytyy.
Miksi tuossa tilanteessa pitää hakea ohjelmaan jossa on tiedossa että aletaan hetipäätä "avioliittoon"?
Vierailija kirjoitti:
Koska äiti on Artun ykkösnainen, on tilaa korkeintaan playmatelle.
No eipä ihmetytä, jos on. Siis mikäli kohdalle on osunut useampia tuollaisia naisia mitä nyt. Siinä on kiltillä miehellä melko tukalaa, jos mitään ei uskalla sanoa, ettei kaikki käänny vastaan.
Hyvä esimerkki tuo Julia. Itse en uskaltaisi sanoa hänelle mitään, ettei kilahda. Toisaalta ei voisi olla hiljaakaan, kun sekin varmaan olisi jollakin tavoin väärin ja hän kokisi sen arvosteluna.
Kyllähän se on niin, että tuollaiseen ohjelmaan jos hakee, pitää oman korvienvälin olla aika tavalla kunnossa ja lisänä on oltava vahva ymmärrys ja tahto joustamiseen. On myös osattava katsoa itseä aika kriittisesti peilistä, koska jossainhan sitä vikaa varmaan vähän on, jos kumppania ei ole tähänkään saakka löytynyt. Minäminä-asenteella ei pitkälle pötkitä ja olisi paljon hedelmällisempää pohtia, miksi se oma pipo kiristää niin herkästi. Lisäksi voisi miettiä asian vaikka niin, että jos nyt olen joustavampi, kivempi ja käyttäydyn fiksummin kuin ennen, niin toisiko elämä tällä kertaa jotakin hyvää eteeni. Osa kun ei pysty tuohon edes yhtä vuorokautta.
Vierailija kirjoitti:
Janne on ihan hyvä tyyppi. Eivät ehkä sovi Katrin kanssa toisilleen, mut suurin osa Jannen saamasta haukkumisesta on ihan turhaa. Vähän jäykkä ehkä joo, mut kyllä sieltä välähtelee ihan fiksu ihminen välillä esiin ja huumori on sellaista kuin itsekin heittelen. Osa ymmärtää, osa ei.
Mä vähän veikkaan että näistä palstan tietäjistä ainakin osa jähmettyisi Jannen tavoin kun kamera tulisi nenän eteen. Toki me kaikki ollaan fiksuja ja filmaattisia omissa kuvitelmissamme, mutta eri juttu sitten tositilanteessa. Minä en ainakaan osaisi rentoutua kovin helposti. Eli annetaan armoa.
Aikamoinen performanssi tämä asiantuntijan pitämä koulutus, kädet huitoi kuin karatetunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Hai asui vanhempien luona siksi, koska oli eronnut aiemmin avovaimostaan ja nyt mietti, että mihin hän asettuu asumaan. Varsinkin päätöstä omistusasunnon ostamisesta ei tehdä hetkessä.
--Ymmärtäähän sen, että nykyään monella on rahasta tiukkaa ja joutuu tinkimään rahan puutteen takia isommasta asunnosta. Eihän sille voi mitään jos rahaa ei ole. Mutta jos tilanne on tuo että noin pieni asunto ja Katri joutuu nukkumaan siinä olohuoneessa eli samassa huoneessa missä lapset aamulla valmistautuu kouluun, niin minusta Katria pitäisi täällä ymmärtää enemmän kuin mitä nyt on hänestä täältä saanut lukea. Itse kokisin inhottavana tilanteena joutua nukkumaan tuollaisessa Katrin asemassa.--
ymmärtää toki ettei ole mieluista. Janne ei halua varmaan sinkkuna maksaa turhista seinistä jos hänelle on ok nukkua olohuoneessa. Tämän ohjelmam takiakaan ei ole järkeä isompaa hankkia. Varmasti asumiskuviot menee uusiksi kun pitempi parisuhde löytyy.