Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10468)
Iina taisi olla 28. Ikäeroa suurempana kysymyksenä pidän juuri perheen perustamiseen liittyviä haaveita yli kymmenen vuotta vanhemman, lapset jo saaneen miehen kanssa. Mutta luonteet voisivat sopiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hai oli asunut itsekseen jo aiemmin, kuvausten aikana asui tilapäisesti perheenjäsenen/-jäsenten luona. Ihan hirveen vaikee ymmärtää joillekin näinkin yksinkertainen asia.
Minulle olisi Hai ulkonäkönsä tai asumisensa puolesta käynyt (siitäkin huolimatta, että vastuu yhteisistä hetkistä olisi jäänyt minun ja asuntoni kontolle) mutta se Hain kömpelyys, mitä voi sanoa ja MITEN voi sanoa olisivat jossain vaiheessa alkaneet aiheuttaa riitoja.
Mutta tosiaan hoikka, pitkä, suht ok kasvot, rauhallinen.....niin olisin mennyt hääyönä kainaloon kernaasti. Siinähän kohtaa Anna jo työnsi pois. Ehkä osa naisista saa oksurefleksin jo heti niinkun Taina ja Julia, mutta eivät myönnä sitä? En tiedä.
Eipä unohdeta, että Hai kommentoi heti alussa Annan ulkonäköä tyyliin paheksui kynsilakkaa jne. Eipä silläkään kertaa ollut kovin fiksu veto mennä puuttumaan uuden ihmisen tyyliin ja ulkonäköön, tulee varmaan aika tympeä olo kun on yrittänyt olla hehkeimmillään ja toivonut, että puoliso paremminkin ihastuu.
Onneksi tosin av:lla näyttää moni morsian ajattelevan, että onpa siistiä saada suoraa palautetta miten en vastannut sulhasen toiveita ulkoisesti. Ja myös esim. Arttu ihastui ensinäkemältä Julian sisäiseen kauneuteen, tuntematta ihmistä <3
Mä olisin voinut loppuajasta käydä Artun kanssa kalassa, koska haluaisin oppia sitä. Ehtona kuitenkin, ettei mitään omat rajat ylittävää kommentointia olisi tapahtunut. Ehkä vaarana olisi ollut, että hän olisi nähnyt kiinnostukseni kalastamiseen merkkinä sielunkumppanuudesta ja siitä, että kiinnostaa kuitenkin. Ehkä ei tarkoittaa hänelle ehkä?
Jannen kanssa voisin mennä jääkiekkomatsiin, en nimittäin ole koskaan käynyt.
Matin kanssa vaikka taidenäyttelyyn tai yölliselle metsäretkelle telttaan. Hänen kanssa olisi varmaan helppoa mun olla samalla sivulla keskusteluissa.
Mikon kanssa - hänen kiinnostukset jääneet vähän epäselviksi? Mut hänen kaa toisaalta oisi varmaan säilynyt hyvä puheyhteys loppuun saakka, vaikka kiinnostusta ei olisi ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa nyt on pitkä matka siihen, että aletaan sanoa "sinä aina", "sinä et koskaan". Jos sinä olet hajottanut kännipäissäsi mikroaaltouunin, pitääkö sanoa, että minua loukkaa se, että rikoit kännipäissäsi mikroaaltouunin vai voisiko vain todeta suoraan, että sinä sitten hajotit mikroaaltouunin sekoillessasi.
Aivan sama mitä ja miten sanotaan sellaisessa suhteessa, jossa sekoillaan ja kännipäissä hajotetaan mikroaaltouuni. O tempore, o mores. Se on latinaa eikä lätinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hai oli asunut itsekseen jo aiemmin, kuvausten aikana asui tilapäisesti perheenjäsenen/-jäsenten luona. Ihan hirveen vaikee ymmärtää joillekin näinkin yksinkertainen asia.
Minulle olisi Hai ulkonäkönsä tai asumisensa puolesta käynyt (siitäkin huolimatta, että vastuu yhteisistä hetkistä olisi jäänyt minun ja asuntoni kontolle) mutta se Hain kömpelyys, mitä voi sanoa ja MITEN voi sanoa olisivat jossain vaiheessa alkaneet aiheuttaa riitoja.
Mutta tosiaan hoikka, pitkä, suht ok kasvot, rauhallinen.....niin olisin mennyt hääyönä kainaloon kernaasti. Siinähän kohtaa Anna jo työnsi pois. Ehkä osa naisista saa oksurefleksin jo heti niinkun Taina ja Julia, mutta eivät myönnä sitä? En tiedä.
Eipä unohdeta,
että Hai kommentoi heti alussa Annan ulkonäköä tyyliin paheksui kynsilakkaa jne. Eipä silläkään kertaa ollut kovin fiksu veto mennä puuttumaan uuden ihmisen tyyliin ja ulkonäköön, tulee varmaan aika tympeä olo kun on yrittänyt olla hehkeimmillään ja toivonut, että puoliso paremminkin ihastuu.
Onneksi tosin av:lla näyttää moni morsian ajattelevan, että onpa siistiä saada suoraa palautetta miten en vastannut sulhasen toiveita ulkoisesti. Ja myös esim. Arttu ihastui ensinäkemältä Julian sisäiseen kauneuteen, tuntematta ihmistä <3
Eli tarkoitin, että itselläni ekat (kynsilakkaako käytät?) kommentit eivät olisi haitanneet, olen ehkä vähän huono hoksaamaan ekaa 1-4 hälytysmerkkiä, mutta pitemmällä tähtäimellä minun kanssani myös niistä olisi tullut ehkä riitaa, jos jatkuvasti sanotaan jotain piikikästä tai kömpelöä. Mutta noin alussa en olisi vieroksunut Haita, kun kainaloon otti.
Tuota sinun viimeistä kommenttia en ymmärtänyt. Ei kai av:lla tai missään kukaan halua kuulla, että et ole yhtään sitä mitä halusin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa nyt on pitkä matka siihen, että aletaan sanoa "sinä aina", "sinä et koskaan". Jos sinä olet hajottanut kännipäissäsi mikroaaltouunin, pitääkö sanoa, että minua loukkaa se, että rikoit kännipäissäsi mikroaaltouunin vai voisiko vain todeta suoraan, että sinä sitten hajotit mikroaaltouunin sekoillessasi.
Tai vielä vähän siloitellummin. Minua loukkaa kun mikroaaltouuni meni rikki samaan aikaan kun minä olin selvinpäin nukkumassa ja heräsin klo 4 kolinaan.
Katsos muuten voi toinen kokea syyllistämistä.
P.S. minun mielestäni asioista saa sanoa juuri niin kuin ne meni, varomatta sinä sanaa
Sulla on huonot mielipiteet. Sä saivartelet asioita ja ymmärrät tahallas väärin. Saan sanoo tästä just näin miten tää meni, koska sä oot tommoinen saivartelija.
On eri asia sanoa jotain henkilön ominaisuuksista tai ajatuksista. Tyypillinen lause esim. "Sun mielestä..." tai " Sää koet tuon ...." Näissä esimerkeissä puhuja väittää tietävänsä toisen ajatukset ja tunteet.
Mikron hajottajalle voi aivan hyvin sanoa "Menit sitten kännissä rikkomaan tuon mikron. Miten se tapahtu ja miten tilanteen ajattelit nyt korjata?"
Jos mikro on rikki mutta muuten suhde kunnossa niin puhutaan vaan mikrosta. Jos suhde oli rikki jo ennen mikroa, voi lähteä keskustelemaan laajemmin parisuhteen tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut mielle, että ehkä Matti olisi syttynyt Iinasta, kun Elisa ei sytytä. Erilaiset persoonat.
Mutta heillä on aika iso ikäero, eikös Iina ole alle kolmekymppinen vai meneekö mulla leidit sekaisin? Iinan elämänsuunnitelmapuheista tuli sellainen vaikutelma, että hän on miettinyt että tässä vaiheessa opiskeluja voisi olla hyvä olla parisuhde jotta lapsia saisi sitten ajallaan, Matilla saattaa olla se vaihe jo ohi? Toisaalta mietin että myös Katri voisi olla Elisaa parempi vaihtoehto vaikka Katri ei boheemi taiteilijasielu olekaan. Toki Katrikin on huomauttunut läheisyyden puutteesta mutta ratkoo ongelmaa aika erilaisella tavalla kuin Elisa, tekee Jannelle synttärilounaan ja hemmottelee. Ehkä Katrin pitäisi olla neuvomassa Elisaa?
En jotenkin yhtään näe, että Katri ja Matti sopisivat yhteen. Eikö he ole eri maailmoista. Jos ei ihastu, niin ei toisen neuvomisetkaan auta läheisyyteen, pikemminkin haittaa vaan.
"Miksi tuossa tilanteessa pitää hakea ohjelmaan jossa on tiedossa että aletaan hetipäätä "avioliittoon"?
On tähän ohjelmaan hakenut erilaisissa asumismuodoissa olevat. Se rajaisi monta hakijaa pois, jos oma makuuhuone olisi ehdoton. Ohjelmassa on ollut yksiöitä (tässäkin kaudessa ainakin Iina). Aiemmilla kausilla yksiötä myös. Lisäksi aiemmin on ollut kimppakämppiä, vanhempien asuntoja yms.
--Jos Jannen käytös olisi hyvää ja pelipaidat jääneet yläasteelle,ei täällä kukaan puhuisi hänen kiloista mitään. --
Mikä vika pelipaidoissa on sisustuselementtinä?
Onhan sitä nähty vaikka mitä muutakin seinäkoristeena, toiset laittaa kitaroita, hellehattuja, aforismitauluja, palmikoituja lankakeriä (makramee), valokuvia.
Minun mielestä Mikko on siksi vakava, että on ehkä päättänyt,että suhtautuu puolisoonsa ja kohtaamiseen kunnioituksella ja menee vaikka läpi harmaan kiven. Sellainen vivahde tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut mielle, että ehkä Matti olisi syttynyt Iinasta, kun Elisa ei sytytä. Erilaiset persoonat.
Miksi Iinasta? Hän on varattu. Asiantuntijat väliin ja Julia lennossa Matille, avot. 😅
Katsokaapa huviksenne muutaman vuoden takainen Choralen Koeajo- biisin musiikkivideo, saatatte bongata herkän muusikkopojan jolla ei vielä ole sinistä tukkaa. Aika suloinen 😍
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa huviksenne muutaman vuoden takainen Choralen Koeajo- biisin musiikkivideo, saatatte bongata herkän muusikkopojan jolla ei vielä ole sinistä tukkaa. Aika suloinen 😍
Kiitos vinkistä. Vautsi. Niin komee, ilman sinistä tukkaakin. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä unohdeta, että Hai kommentoi heti alussa Annan ulkonäköä tyyliin paheksui kynsilakkaa jne. Eipä silläkään kertaa ollut kovin fiksu veto mennä puuttumaan uuden ihmisen tyyliin ja ulkonäköön, tulee varmaan aika tympeä olo kun on yrittänyt olla hehkeimmillään ja toivonut, että puoliso paremminkin ihastuu.
Jos oikein muistan, niin oli saanut käsityksen että Anna oli sporttinen ja kuvitteli että sporttimimmit eivät harrasta kynsilakkaa ja meikkejä. Mielenkiintoista sinällään että tässä taas nousee se sporttisen käsite esiin joka tuntuu olevan nykydeittailun sudenkuoppa, kaikki tarkoittavat sillä asioita. Haille se taisi tarkoittaa mm. luonnollisesta lookista pitävää naista. En kyllä muista että Anna olisi ollut mitenkään erikoisen tällätty enkä koe että kynsien lakkaus olisi varsinaisesti tälläytymistä, mutta miehet toki eivät tajua näitä asioita kovin hyvin. Monesti heidän luonnollisen kaunis -lookkinsa on itseasiassa luonnolliseen tyyliin meikattu nainen, ei suinkaan meikitön nainen. Mutta nyt läksin hakoteille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta heillä on aika iso ikäero, eikös Iina ole alle kolmekymppinen vai meneekö mulla leidit sekaisin? Iinan elämänsuunnitelmapuheista tuli sellainen vaikutelma, että hän on miettinyt että tässä vaiheessa opiskeluja voisi olla hyvä olla parisuhde jotta lapsia saisi sitten ajallaan, Matilla saattaa olla se vaihe jo ohi? Toisaalta mietin että myös Katri voisi olla Elisaa parempi vaihtoehto vaikka Katri ei boheemi taiteilijasielu olekaan. Toki Katrikin on huomauttunut läheisyyden puutteesta mutta ratkoo ongelmaa aika erilaisella tavalla kuin Elisa, tekee Jannelle synttärilounaan ja hemmottelee. Ehkä Katrin pitäisi olla neuvomassa Elisaa?
En jotenkin yhtään näe, että Katri ja Matti sopisivat yhteen. Eikö he ole eri maailmoista. Jos ei ihastu, niin ei toisen neuvomisetkaan auta läheisyyteen, pikemminkin haittaa vaan.
Voipi olla. Ei taida kaudella olla oikein Matille sopivaa naista mukana. Luulen että Iinakin tulevana insinöörinä on aika eri maailmassa. Sinällään mielenkiintoista että meillä on tällä kaudella kattaus jossa useampi nainen toimii perinteisesti miehille suuntauneilla aloilla. Viime kaudella oli just toisinpäin, opettaja, lastentarhan ope ja vakuutusmyyjä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä Mikko on siksi vakava, että on ehkä päättänyt,että suhtautuu puolisoonsa ja kohtaamiseen kunnioituksella ja menee vaikka läpi harmaan kiven. Sellainen vivahde tulee mieleen.
Minusta Mikko vaikuttaa ehkä hiukan vakavalta ihmiseltä, tuli vain mieleen siitä "en ole koskaan rakastanut ketään eikä kukaan ole rakastanut minua" -kommentista. Toivon että Iina saa kaivettua hänestä vähän iloisuutta esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Iinasta? Hän on varattu. Asiantuntijat väliin ja Julia lennossa Matille, avot. 😅
Joo, vois toimia. Elisan jälkeen Matti ei uskalla sanoa mitään, eikä siis voi loukata Julian tunteita. Toinen ei puhu eikä toinen ei kosketa.
Vaihdetaan samalla Elisa Artulle, jos Elisa saisi jotain tolkkua siihen höpötykseen.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen performanssi tämä asiantuntijan pitämä koulutus, kädet huitoi kuin karatetunnilla.
Oras kommentti tässä ketjussa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rento, siro ja kiltti nainen sopisi Matille. Ei liian räväkkä kieli.