Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (9617)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiusattu koulussa ollenkaan eikä kotona eikä menneissä parisuhteissa kohdeltu huonosti. Eli ei mitään vanhaa traumaa taustalla. Silti jos joku mies sanoisi minulle, että vaikutan miehekkäältä, niin en haluaisi enää olla hänen kanssaan tekemisissä. Sellaista ei vain sanota naiselle. Piste.
Onko teillä itsellänne jotenkin kauhean tarkka se muotti, minkälainen naisen tulee olla? Hentoja prinsessoja? En nyt tajua tätä tiukkaa "noin ei naiselle sanota piste". Ihmisiä me naisetkin ollaan, saa minulle sanoa erilaisia asioita. Eri asia jos tarkoitus loukata, muille sammakoille voi naurahtaa.
Miehekäs ammatti ei ole sama kuin miehekäs ihminen, ei kannata sekoittaa.
Olen itse naisellinen, pukeudun aina mekkoihin, pitkät hiukset ym. Teen kuitenkin myös miehekkäiksi miellettyjä
Ja haluaisit elää puolisona miehelle, joka kutsuu sinua miesmäiseksi kun hartiasi ovat noin leveät ja kritisoisi ulkonäköäsi monella muullakin tavalla. Itse en moista ääliötä huolisi, kun on niitä kohteliaita ja huomaavaisiakin miehiä, jotka eivät puhu uuvuksiin, kaipaa jatkuvaa huomiota ja antavat käydä vessassa eivätkä ole tehneet lapsia ympäri maata.
Vierailija kirjoitti:
Iina kertoo esittelyjaksossa olevansa politiikassa mukana valtuutettuna. Tässä hänen aluevaaliesittelynsä : https://vaalit.yle.fi/vaalikone/aluevaalit2025/268/ehdokkaat/8152
Ihana Iina, vihreät arvot ja halu vaikuttaa yhteiskunnallisesti. Kiinnostaa muukin kuin oma napa, mikä on harvinaisempaa nykyään. Pisteet sen kun nousee.
Toivon kaikkea hyvää hänelle ja Mikolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuun ei ainakaan ole koskaan muiden kommentit vaikuttaneet vähääkään. Koulussa haukuttiin kun en juonut polttanut enkä meikannut, miksi olisin välittänyt heidän mielipiteestään?
No menitkö kiusaajien kanssa myös treffeille ja vietit aikaa heidän kanssaan vapaaehtoisesti? Onhan näitä ihmisiä, jotka joutuvat esim. rikosten uhreiksi, jotka jäävät viettämään kaltoinkohtelijoidensa kanssa, kun ketään muutakaan ei ole tai joku päihde- tai riippuvuuskuvio mukana. Mutta normaali ihminen pelastaa itsensä huonosta seurasta ja valitsee itse seuransa.
No mutta kun se toinen ei välttämättä oikeasti ole huonoa seuraa. Tuomitset heti, ennen kuin edes ymmärrät mistä toinen puhui?
Mun mp pareista:
Mikko ja Iina: jalat maassa molemmilla, tasapainoinen, kivan tuntuinen pari. Mikko osaa analysoida parisuhdetpiveitaan ja asioitaan älyttömän hyvin, keskivertomiestä huikeasti paremmin.
Katri ja Janne: Hyvin erilainen elämäntilanne. Jannella kaksi kouluikäistä lasta, jotka vievät tottakai paljon aikaa. Energiatasoissa epäsuhtaa johtuen osittain elämäntilanteen kokonaiskuvasta. Kumpikin kypsiä aikuisia, osaavat pohtia omaa asennetta. Voi olla mahiksia, jos tahtoa on.
Julia ja Arttu: tässä hämää se, että katsojille ei olla näytetty läheskään kaikkea ja valtaosa on spekulaatiota. Jo lähtökohdat suhteen onnistumiselle mitättömät ja jopa vastuuttomat. Välimatka järkyttävä ja hyvin pienten lasten isän paikka ei ole deittiohjelmassa (jopa toistamiseen!)
Elisa ja Matti: Tällä parilla on hyvin erilaiset reagointi-ja kommunikointitavat. Elisa hyökkää, Matti maltillisempi. Samankaltaiset läheisyys-ja seksuaaliset tarpeet yhdistää ja iso ero niissä voi johtaa turhautumiseen. Elisa kuitenkin toi jo hääjuhlajaksossa esille ettei koe vetovoimaa ja kosketus tuntui oudolta. Tällänen + valtavan hyökkäävä jyräasenne voi saada toisen vetäytymään kuoreen. Ehkä kannattaisi kokeilla toista tapaa esim. Saanko tulla kainaloon? tai ylipäänsä vähän lempeämpi asenne toista kohtaan voisi auttaa. Ei jatkoon.
"Ja haluaisit elää puolisona miehelle, joka kutsuu sinua miesmäiseksi kun hartiasi ovat noin leveät ja kritisoisi ulkonäköäsi monella muullakin tavalla. Itse en moista ääliötä huolisi, kun on niitä kohteliaita ja huomaavaisiakin miehiä, jotka eivät puhu uuvuksiin, kaipaa jatkuvaa huomiota ja antavat käydä vessassa eivätkä ole tehneet lapsia ympäri maata. "
Täytyy muistaa, että monesta on vain Julian kertomus. Näitä asioita ei ole näytetty ohjelmassa tai kameroille. Arttu on hömelön oloinen ja varmaan mokaillut, mutta asioilla on aina kaksi puolta. En haluisi myöskään puolisoa joka puhuu koko ajan selän takana muille, tuo teki sitä ja tätä, tuo on sellainen. Tai murjottaa naama rutussa ohjaajille, kun on jotain harrasteita järjestetty.
Ensinnäkään tämä ei ole normaalia neittailua. Oikeasti, hetikö ja "välittömästi" annatte pakit, jos joku sanoo vähänkään negaksi tulkittua?
On mennyt herkäksi, ei ihme ettei pariskuntia synny kun pienintäkään sammakkoa ei suostuta sietämään. Ei siinä, pysykää ihmeessä täydellisinä sinkkuina kun elämä on vieras.
Kylläpähän ne käytöstapojen puutteesta kärsivät joutuvat pysymään sinkkuina.
Suurin osa ihmisistä osaa käytöstavat - jopa vähemmän koulutetut ihmiset, joten töksäyttelijät on todella helppoa välttää. Onko siellä Imatralla niin vähän ihmisiä, että on pakko ottaa joku surkimus löytääkseen kumppanin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiusattu koulussa ollenkaan eikä kotona eikä menneissä parisuhteissa kohdeltu huonosti. Eli ei mitään vanhaa traumaa taustalla. Silti jos joku mies sanoisi minulle, että vaikutan miehekkäältä, niin en haluaisi enää olla hänen kanssaan tekemisissä. Sellaista ei vain sanota naiselle. Piste.
Onko teillä itsellänne jotenkin kauhean tarkka se muotti, minkälainen naisen tulee olla? Hentoja prinsessoja? En nyt tajua tätä tiukkaa "noin ei naiselle sanota piste". Ihmisiä me naisetkin ollaan, saa minulle sanoa erilaisia asioita. Eri asia jos tarkoitus loukata, muille sammakoille voi naurahtaa.
Olen itse naisellinen, pukeudun aina mekkoihin, pitkät hiukset
Ihanaa että sinä löysit täydellisen helmen <3
Arttu antaa ristiriitaisia signaaleja. Haukkuu Julian ulkonäköä ja jo hääyönä sanoo hänelle että "sä muutat Imatralle" ja sitten sanoo että on ollut liian innokas lähestymään Juliaa?? Mitä innokkuutta hänen toimissaan on ollut kun suoraansanoen ajaa toisen pois hänen luotaan.
Sitten katsojat arvostelevat Julian toimintaa... miten voi ihminen nousta jos monta kertaa on satutettu sanoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse naisellinen, pukeudun aina mekkoihin, pitkät hiukset
Minua ei hartioiden ja hiusten (joka oli kyllä positiivista) kommentoiminen haittaisi. Toki jos ne hartiani olisi toiselle este harrastaa seksiä kanssani niin sitten olisi ongelma.
Hölösuisuus on siinä ja siinä kun itsekin puhun paljon, mutta tuo että on kaksi lasta eri äideille olisi minulle se huono juttu.
Täydellistä ei löydy (en ole itse etkä sinäkään), ja jokainen valitsee itse, missä menee raja. Jos ei siedä yhtään mitään, niin saa nauttia elämästään keskenään, sekin on ok.
Elisa ei ole viehättävä vaan epäluonnollisen kovan oloinen muija. Puuttuu pehmeys ja hetkessä oleminen... ei anna asioiden mennä omalla painollaan. Tuollainen painostaminen ei ainakaan helpota tilannetta, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Matti ja Elisa todistaa taas kerran kuinka typeristä konseptista tässä ohjelmassa on kysymys.
Tosielämässä nuo ihmiset olisivat lopettaneet treffailun yhteen kertaan. Nyt on jonkinlainen pakko jatkaa tuskaisaa yhteisoloa tv-tuotannon takia.
Minä en fyysisesti innostuisi Elisasta kuten ei Mattikaan. Siitähän tämä on kiinni. Toisaalta on todellakin Elisan puolelta ihan oikein ja kohtuullista kyseenalaistaa suhteen laatu jos mitään fyysistä läheisyyttä ei synny. Toivoisi Matiltakin suoruutta sanoa miksi ei. Kun ei kemiat ja fyysinen olemus saa innostumaan.
Ideahan on siinä, että molemmat pyrkisi suhtautumaan toiseen avoimesti ja hakemaan hänestä ja suhteesta positiivisia asioita, aivan kuten Iina ja Mikko kykenee tekemään, sen sijaan, että loukkaantuu, ahdistuu, suuttuu, vaatii ja luovuttaa heti kun kaikki ei menekään kuten itse on odottanut tai toinen ei ole juuri sellainen kuin hänen haluaa olevan.
Nythän se on aivan erinomaisesti nähty, miten nämä pahimmat epäonnistujat ajattelee vain ja ainoastaan itseään, näkee syyn vain toisessa sekä vaatii toista muuttumaan sen sijaan, että kykenee tai edes haluaa huomioida myös sen toisen, saati että osaisivat pysähtyä miettimään ja käsittelemään omia tunteitaan ja ajatuksiaan siitä, että miksi he itse reagoi kuten tekevät ja olisiko asiat mahdollista tulkita myös toisin. Nämähän oli juuri niitä tapoja, joita viimeisimmässä jaksossa juurikin Iiina ja Mikko toi esiin kuvaillessaan, miten he on tässä suhteessaan osanneet toimia toisin kuin aiemmin epäonnistuneissa.
Ihan vaan haluaisin kysyä, että mitä mieltä naiset ovat sellaisesta ohjeesta, että pitäisi kalenteriin merkitä seksiä ja sitten pitäisi seksiä olle, kun kalenterissa niin lukee. Teki mieli tai ei...minä en ole koskaan tätä ohjetta ymmärtänyt ja jos meillä mies suuttuu siitä ettei saa pimppiä koska minun haluni eivät syty, niin kyllä siitä ahdistuksesta kuiva kausi vain venyy.
Sitten voi hetken miettiä Elisan ja Matin suhdetta. Tässä vain sukupuolet toisen päin. Nainen suuttuu ja natkuttaa. Ei varmaan puntissa värähdä.
Janne on vähän sellaisen perinteisen suomimiehen oloinen, riittää että istutaan välillä sohvannurkassa katsomassa lätkää ja tunteista ei puhuta.
Katri on kyllä aika kärsivällinen. Varmaan työssäänkin kohdannut monenlaista vakavaa tilannetta, niin ei ala ihan pienistä hermostumaan. Katri ei vaikuta minä minä tyypiltä muutenkaan, katsojana tulee rauhallinen kuva. Heille saattaa jopa jonkinlainen kaveruus jäädä, vaikka ei suhdetta tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, tätä ei vaan voi painottaa liikaa: - - en ymmärrä, miksi täällä moni on niin skeptinen Jannen ja Katrin suhteesta. Miksi Janne ei haluaisi olla parisuhteessa Katrin kanssa? Katri on kuitenkin mukava, fiksu, turvallinen ja kivannäköinen. Mun mielestä sen pitäisi riittää Jannelle. Ainakaan parempaa naista kuin Katri Janne tuskin löytää.
Olet kirjoittanut tämän saman kommentin keskusteluun kymmeniä kertoja. Kyllä se on jo liikaa painottamista. Jos ei ole uutta sanottavaa, ei ole pakko kommentoida. Oletko joku lähipiiristä.
Heillä nyt ei vaan näytä kemiaa ja samankaltaisuutta olevan, vaikka Katri onkin mukava nainen. Eiköhän Katrikin ansaitse miehen joka häneen myös ihastuu, eikä vain miestä jolle hän riittää kun heidät paritettiin ohjelmassa.
Kuka on trolli?
Jos ei tuo Arttu nyt ole kovin hyvä tulkitsemaan toista niin tuo Juliakin vaikuttaa epätasapainoiselta kuten viime kaudella se Taina, joka oli ihan rikki. Mikä ihme nykynaisia vaivaa..lapsia ei tehdä, paria ei löydy, ahdistutaan JOKA asiasta ja sitten joskus nelikymppisenä vielä mennään opiskelemaan kun ei oo löytynyt se " mun juttu". Jeps.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpähän ne käytöstapojen puutteesta kärsivät joutuvat pysymään sinkkuina.
Suurin osa ihmisistä osaa käytöstavat - jopa vähemmän koulutetut ihmiset, joten töksäyttelijät on todella helppoa välttää. Onko siellä Imatralla niin vähän ihmisiä, että on pakko ottaa joku surkimus löytääkseen kumppanin?
Suhteessa on aina kaksi osapuolta. Mikset vaadi käytöstapoja myös siltä toiselta, joka passiivis-aggressiivisesti kiukuttelee, mököttää ja pitää mykkäkoulua, pyörittelee silmiään ja huokailee sekä laittaa ns. kädet korvilleen vastamelukuulokkeiden muodossa vaatien käytöksensä kohteen lukevan ajatuksiaan ja toimivan täysin kuten hän haluaa eli käytännössä muuttavan koko persoonaansa, koska puheliaisuus häiritsee? Sekään ei ole kohteliasta, että vääristelee muiden puheet laittaen sanoja heidän suuhunsa ja asiasta keskusteltaessa vaan kohauttaa olkapäitään todeten, kuinka itsellä on oikeus loukkaantua. Kaiken tuon lisäksi puhuu vielä pahaa toisen selän takana luoden hänestä aivan hirveän kuvan, kuten tämänkin palstan tulkinnoista on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on siinä, että mies sanoo jo suhteen alkumetreillä jotain negatiivista ulkonäöstä. Kyllä minullakin menisi maku tyypistä.
Oikeassa elämässä kukaan ei jatka deittailia miehen kanssa, joka antaa nopeasti negatiivista palautetta ulkonäöstä. Ihan turhaa kenenkään asianosaisten tai sukulaisten on täällä selitellä, toisen ulkonäön kritisoijia saa välittömät pakit normielämässä. Kuka vain nainen pakenee, jos alkaa tulla negaa heti alussa, koska se ei ole normaalia käytöstä vaan antaa todella oudon ja epämiellyttävän kuvan miehestä. On se vapaa valinta, tiedättekö?
Kun on lukenut näitä viestejä tulee mieleen oliko nyt Artulla ym. ajatus, että tällä ohjelmalla saa morsiamen satimeen, hän jonkun mukaan jopa sitoutuu juridisesti (hah hah!) katselemaan Artun toilailuja vaikka mikä olisi. Nautt
"Oikeasti, hetikö ja "välittömästi" annatte pakit, jos joku sanoo vähänkään negaksi tulkittua?"
Miksi pitäisi käyttää aikaansa ja energiaansa tyyppiin jonka jutuista vähän väliä tulee mietittyä "hmm, tarkoittikohan toi ton haukkuna, vai oliko se vaan hölmöä hölötystä millä se ei tarkoittanut mitään..." kun sinkkunakin on oikein mukavaa olla? Kyllä sen toisen tapaaminen pitää olla _mukavaa_ ekasta tapaamisesta lähtien, eikä mennä treffeille kerta toisensa jälkeen ajatellen "kaipa se vielä mahdollisuuden ansaitsee ja kaipa mun pitää vielä yrittää ymmärtää". Oletteko niin epätoivoisia saamaan seuraa että suostutte antamaan tolloille useitakin mahdollisuuksia, niin kauan että totutte sen toilailuihin ja tölväisyihin?
Kerrankin yksi tyyppi alkoi sättimään mua "luovutatko sä aina kaikessa noin helposti?!" (eli leimasi minut välittömästi kaikessa luovuttajaksi) kun en halunnut tavata ekojen treffien jälkeen, koska olin sanonut että tuntuu ettei ole kemiaa ja että hän ei ymmärrä mitä sanon ja hän vaan väittää vastaan että "kyllä mä ymmärrän" vaikka on selvää ettei todellakaan ymmärrä. Olisiko tollaselle idiootille muka pitänyt antaa vaan uusia mahdollisuuksia? Miksi??
Vierailija kirjoitti:
Janne on vähän sellaisen perinteisen suomimiehen oloinen, riittää että istutaan välillä sohvannurkassa katsomassa lätkää ja tunteista ei puhuta.
Katri on kyllä aika kärsivällinen. Varmaan työssäänkin kohdannut monenlaista vakavaa tilannetta, niin ei ala ihan pienistä hermostumaan. Katri ei vaikuta minä minä tyypiltä muutenkaan, katsojana tulee rauhallinen kuva. Heille saattaa jopa jonkinlainen kaveruus jäädä, vaikka ei suhdetta tulisi.
Katri on tosiaan hyvin kärsivällinen eikä ala pienestä hermostumaan. Näinhän väität. Tämä "pitkähermoinen" ei kuitenkaan siedä lasten pitämää ääntä. Ja peräti lähettää lasten isälle viestin, jossa valittaa tästä lasten äänistä. Luulisi jo tuon amnstin perusteella olevan vähän enemmän elämästä tietävää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan haluaisin kysyä, että mitä mieltä naiset ovat sellaisesta ohjeesta, että pitäisi kalenteriin merkitä seksiä ja sitten pitäisi seksiä olle, kun kalenterissa niin lukee. Teki mieli tai ei...minä en ole koskaan tätä ohjetta ymmärtänyt ja jos meillä mies suuttuu siitä ettei saa pimppiä koska minun haluni eivät syty, niin kyllä siitä ahdistuksesta kuiva kausi vain venyy.
Sitten voi hetken miettiä Elisan ja Matin suhdetta. Tässä vain sukupuolet toisen päin. Nainen suuttuu ja natkuttaa. Ei varmaan puntissa värähdä.
Miehelle vielä vaikeampaa, kun ei voi vaan heittäytyä olemaan ja miettimään isänmaata (en suosittele naisillekaan). Pitäisi olla ori, jollaista Elisa odottaa. Suorituspaineet x 1000.
Tuollaiseen alistuminen olisi seksuaalista väkivaltaa. Hyvä, että Matti pitää rajansa.
Jaa, minä ainakin olen monesti ihmetellyt, että miten tuollaiset upeat henkilöt eivät löydä kumppania. Tässä esimerkkejä tällaisista henkilöistä viime kausilta:
Jenni, Jyrki, Hai, Pauliina, Riia, Aleksi, Waltteri, Julia, Juudit, Mira, Otto, Assi, Salla, Lauri, Miikka ja Henni.