Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (9617)
Minua ei kiusattu koulussa ollenkaan eikä kotona eikä menneissä parisuhteissa kohdeltu huonosti. Eli ei mitään vanhaa traumaa taustalla. Silti jos joku mies sanoisi minulle, että vaikutan miehekkäältä, niin en haluaisi enää olla hänen kanssaan tekemisissä. Sellaista ei vain sanota naiselle. Piste.
Tämä Matti ja Elisa todistaa taas kerran kuinka typeristä konseptista tässä ohjelmassa on kysymys.
Tosielämässä nuo ihmiset olisivat lopettaneet treffailun yhteen kertaan. Nyt on jonkinlainen pakko jatkaa tuskaisaa yhteisoloa tv-tuotannon takia.
Minä en fyysisesti innostuisi Elisasta kuten ei Mattikaan. Siitähän tämä on kiinni. Toisaalta on todellakin Elisan puolelta ihan oikein ja kohtuullista kyseenalaistaa suhteen laatu jos mitään fyysistä läheisyyttä ei synny. Toivoisi Matiltakin suoruutta sanoa miksi ei. Kun ei kemiat ja fyysinen olemus saa innostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet on niin juntteja, että jos ne oikeasti haluaa jonkun naisen itselleen niin kannattaako alkaa arvostelemaan niiden ulkonäköä päin naamaa. Nyt Arttu haukkui Julian hiustenvärin, tatuoinnit, pituuden, hartiat ja no mut luonne oli kuitenkin ihastuttava vaikka ulkoisesti oli pettymys.
Älä valehtele, ei haukkunut. Puhui asioista, mutta ei kaikki puhe ole haukkumista.
Samaa mieltä, tätä ei vaan voi painottaa liikaa: - - en ymmärrä, miksi täällä moni on niin skeptinen Jannen ja Katrin suhteesta. Miksi Janne ei haluaisi olla parisuhteessa Katrin kanssa? Katri on kuitenkin mukava, fiksu, turvallinen ja kivannäköinen. Mun mielestä sen pitäisi riittää Jannelle. Ainakaan parempaa naista kuin Katri Janne tuskin löytää.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaa en ole katsonut, mutta kun vain vilkaisin kuvia Matista ja Elisasta, näin jo heti niistä, että mies on selvästi herkkä ja kiltin oloinen pohdiskeleva kaveri, nainen kova, vaativa ja piikikkään näköinen, jota on mahdoton miellyttää. Olen tavannut tällaisia naisia, joiden kanssa ei voi olla rento ja tuntuu että oma minuus tuhoutuu.
Matille sanoisin kuin mies miehelle, että JUOKSE!!!!!
Tämä. Naisena olen joutunut olemaan tekemisissä parin Elisan kaltaisen kanssa, ja jo ulkonäöltäänkin näyttivät Elisan tyyppiseltä. Kaverinakaan ei ole pystynyt olemaan rennosti heidän seurassaan. Tyylinä on ollut nostaa itseä ylemmäs, painamalla kaveria alemmas, muiden ihmisten kuullen. Paljon piikikästä, hyökkäävää ja jyräävää puhetta ja kiroilua. Silti kaiken alta on paistanut heikko itsetunto, jota tuolla kaikella dominoinnilla peitellään. Raskasta seuraa, ja mielenterveysongelmia heillä on esiintynyt myös.
Miksi ihmeessä näitä otetaan tähän ohjelmaan, ellei draaman takia? E:n taiteellisuuskin vaikutti alussakin jo aika päälleliimatulta.
Vierailija kirjoitti:
Olette asettaneet Matti-pojun päälle sädekehän, jota vielä kirkastaa se, että saatte ikään kuin hoivata häntä poloista lyömällä verbaalisesti naista, johon saatte purkaa negaatiotanne. Tämä vaikutelma tulee kun näitä kirjoituksia lukee.
Tällä palstalla tosiaan helposti nostetaan toinen parista pyhimykseksi, toinen syöstään pirun rooliin. Tai sitten kiistellään kumpi hyvä kumpi paha, kuten Arttu-Julia tapauksessa. Enemmän taitaisi katsojia hyödyttää, jos näkisivät osallistujat ihmisinä vahvuuksineen ja heikkouksineen. Minusta nuo molemmat puolet näkyivät hyvin leirijaksossa useammilla ihmisillä. Joku Katri analysoi itseään rehellisesti, tajusi omat kehityskohteensa parisuhteessa (liika nopeus ja kärsimättömyys käytännön asioissa, jälkikäteen marina tunneasioissa) ja myönsi nuo julkisesti. Osasi nähdä kehitystä Jannessa.
Matti ja Elisa on kyllä ongelmallinen pari, tuo olisi pitänyt näkyä jo "paperilla" kun ovat pareja muodostaneet. Elisan kyvyttömyys tulla yhtään toista vastaan ja voimakkaat reaktiot näyttävät tekevän Matista pyhimyksen, helppohan sitä on olla se hyvis parisuhteessa kun toinen käyttäytyy noin epämiellyttävästi. Mattihan on juuri kasvattanut kaksi tyttöä teineistä täysi-ikäiseksi, hänen kommenteistaan ja suhtautumisestaan Elisaan olen haistavinani suhtautumista kuin yli-ikäiseen teiniin. Painotti paljon sitä aikuista tapa reagoida - jota varmasti on joutunut tyttöjensä kanssa harjoittelemaan. Kuitenkin Matillakin ne omat haasteensa varmasti, kosketuksen välttäminen näkyy jo häissä, kavereiden kanssa kättelee, ei halaile jne. Matti olisi saanut enemmän irti tästä ihmiskokeesta, jos vastassa olisi ollut vähemmän hyökkäävä ja enemmän lempeästi haastava nainen kuin Elisa. Elisalle taas, no ehkä Elisan olisi ensin pitänyt käydä pitkä terapia kuten Iina, olisi tajunnut omat tunnekoukkunsa hieman paremmin ennen ihmiskoetta. Nyt käy kyllä sääliksi Elisaa, ei ole kivaa kun omat hyökyaallot näytetään TVssä kaikkien kauhisteltavaksi. Mutta ehkä tuo ainut tapa saada Elisa ymmärtämään ettei hänen käytöksensä ole OK jos haluaa rakentaa vähänkään pitkäaikaisempaa parisuhdetta, pakko opetella hillitsemään omaa käytöstään, ottaa vastuu siitä eikä laittaa sitä miehen (jatkuvasti vaihtuvan sellaisen) syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiusattu koulussa ollenkaan eikä kotona eikä menneissä parisuhteissa kohdeltu huonosti. Eli ei mitään vanhaa traumaa taustalla. Silti jos joku mies sanoisi minulle, että vaikutan miehekkäältä, niin en haluaisi enää olla hänen kanssaan tekemisissä. Sellaista ei vain sanota naiselle. Piste.
Onko teillä itsellänne jotenkin kauhean tarkka se muotti, minkälainen naisen tulee olla? Hentoja prinsessoja? En nyt tajua tätä tiukkaa "noin ei naiselle sanota piste". Ihmisiä me naisetkin ollaan, saa minulle sanoa erilaisia asioita. Eri asia jos tarkoitus loukata, muille sammakoille voi naurahtaa.
Miehekäs ammatti ei ole sama kuin miehekäs ihminen, ei kannata sekoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Matti ja Elisa todistaa taas kerran kuinka typeristä konseptista tässä ohjelmassa on kysymys.
Tosielämässä nuo ihmiset olisivat lopettaneet treffailun yhteen kertaan. Nyt on jonkinlainen pakko jatkaa tuskaisaa yhteisoloa tv-tuotannon takia.
Minä en fyysisesti innostuisi Elisasta kuten ei Mattikaan. Siitähän tämä on kiinni. Toisaalta on todellakin Elisan puolelta ihan oikein ja kohtuullista kyseenalaistaa suhteen laatu jos mitään fyysistä läheisyyttä ei synny. Toivoisi Matiltakin suoruutta sanoa miksi ei. Kun ei kemiat ja fyysinen olemus saa innostumaan.
Jos Elisalle sanoo suoraan sen, että läheisyys sinun kanssa ei vain kiinnosta eikä tunnu hyvältä, siitäkös hän vasta raivostuiskin?! Tuossa tilanteessa Matti ei voi kuin yrittää luovia jotenkin mahdollisimman vähän aiheuttaen riidanaiheita Elisalle. Miettikääpä, mikä löylytys ois luvassa, jos Matti sanoiskin suoraan!
Katsoin uudelleen ekan jakson. Siinä Janne kertoo toivovansa "ihan tavallista suomalaista naista".
Eli Jannen toive on täytetty ja vielä enemmän, koska onhan Katri tosi ihana ja huippunainen. Ainakaan parempaa naista kuin Katri Janne tuskin löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää minulle Artun logiikkaa siinä maajussi-gatessa kun en vain ymmärrä. Jos nainen etsii telkkarissa sulhoa ja nainen sanoo siinä jo ennakkoon ihan suoraan, että en halua miestä jolla on jo lapsia, vaan lapsettomuus on ehdoton vaatimukseni. Niin miksi, oi miksi joku mies jolla on jo lapsia kirjoittaa tälle naiselle ja hakeutuu sen naisen sulhasehdokkaaksi? Luuliko hän ettei lapsiasia tulisi koskaan ilmi? Vai mikä logiikka ja pointti?
Siis eihän siinä logiikkaa ole. Joskus kun oon naisena laittanut deitti-ilmoituksen ja siihen selkeästi että etsin lapsetonta miestä joka ei haluakaan lapsia, niin tulee vaan vastauksia "mä muuten sovin kuvailuusi mitä etsit mutta mulla on pari lasta" ja noita viestejä tulee PALJON, eli se on yleistä miesten tyrkyttää itseään vaikka on jo sanottu että sinunlaista en halua. Eivät vaan usko mitä nainen sanoo, tai kuvittelevat että voi
Tämä hyvin avaa sitä mikä Julian ja Artun suhteessa on pielessä. Arttu on ehkä oppinut sen verran, ettei salaile niin ilmiselviä asioita kuin lapsia, mutta hänen käytöksensä ja ajattelunsa eivät ole periaatteiltaan muuttuneet. Juliaa häiritsee, että Arttu toimii täysin omahyväisesti omista harhaisista ajatuksistaan käsin eikä kykene vuorovaikutukseen. Vrt. Mikko, joka kertoo tehneensä töitä omien ajattelumalliensa kanssa. Mikko on sen verran älykäs, että on kyennyt analysoimaan asioita ja kypsymään ihmisenä. Saa nähdä mihin se riittää, mutta alku ainakin on huomattavasti lupaavampi ja heillä on hyvä kesä Iinan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, tätä ei vaan voi painottaa liikaa: - - en ymmärrä, miksi täällä moni on niin skeptinen Jannen ja Katrin suhteesta. Miksi Janne ei haluaisi olla parisuhteessa Katrin kanssa? Katri on kuitenkin mukava, fiksu, turvallinen ja kivannäköinen. Mun mielestä sen pitäisi riittää Jannelle. Ainakaan parempaa naista kuin Katri Janne tuskin löytää.
Olet kirjoittanut tämän saman kommentin keskusteluun kymmeniä kertoja. Kyllä se on jo liikaa painottamista. Jos ei ole uutta sanottavaa, ei ole pakko kommentoida. Oletko joku lähipiiristä.
Heillä nyt ei vaan näytä kemiaa ja samankaltaisuutta olevan, vaikka Katri onkin mukava nainen. Eiköhän Katrikin ansaitse miehen joka häneen myös ihastuu, eikä vain miestä jolle hän riittää kun heidät paritettiin ohjelmassa.
Pointti on siinä, että mies sanoo jo suhteen alkumetreillä jotain negatiivista ulkonäöstä. Kyllä minullakin menisi maku tyypistä.
Oikeassa elämässä kukaan ei jatka deittailia miehen kanssa, joka antaa nopeasti negatiivista palautetta ulkonäöstä. Ihan turhaa kenenkään asianosaisten tai sukulaisten on täällä selitellä, toisen ulkonäön kritisoijia saa välittömät pakit normielämässä. Kuka vain nainen pakenee, jos alkaa tulla negaa heti alussa, koska se ei ole normaalia käytöstä vaan antaa todella oudon ja epämiellyttävän kuvan miehestä. On se vapaa valinta, tiedättekö?
Kun on lukenut näitä viestejä tulee mieleen oliko nyt Artulla ym. ajatus, että tällä ohjelmalla saa morsiamen satimeen, hän jonkun mukaan jopa sitoutuu juridisesti (hah hah!) katselemaan Artun toilailuja vaikka mikä olisi. Nauttiiko Arttu mahdollisesti toisen kiusaamisesta (myös tahallinen toisen pyyntöjen ignooraus)? ja oliko ajatus, että jes - nyt sen on pakko kestää tätä monta viikkoa, kiusaan sen sekopäiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Elisa on nainen, jolle ei voi sanoa totuutta päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä itsellänne jotenkin kauhean tarkka se muotti, minkälainen naisen tulee olla? Hentoja prinsessoja? En nyt tajua tätä tiukkaa "noin ei naiselle sanota piste". Ihmisiä me naisetkin ollaan, saa minulle sanoa erilaisia asioita. Eri asia jos tarkoitus loukata, muille sammakoille voi naurahtaa.
Miehekäs ammatti ei ole sama kuin miehekäs ihminen, ei kannata sekoittaa.
Olen itse naisellinen, pukeudun aina mekkoihin, pitkät hiukset ym. Teen kuitenkin myös miehekkäiksi miellettyjä hommia traktorilla ja eräilen. Monesti on sanottu miehekkääksi tätä jopa kumppanin taholta. Eipä se haittaa ja unohdan asian samantien. Tämä on varmaan persoonakysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kirjoittanut tämän saman kommentin keskusteluun kymmeniä kertoja. Kyllä se on jo liikaa painottamista. Jos ei ole uutta sanottavaa, ei ole pakko kommentoida. Oletko joku lähipiiristä.
Heillä nyt ei vaan näytä kemiaa ja samankaltaisuutta olevan, vaikka Katri onkin mukava nainen. Eiköhän Katrikin ansaitse miehen joka häneen myös ihastuu, eikä vain miestä jolle hän riittää kun heidät paritettiin ohjelmassa.
Tämä on trolli ja provo joka haluaa näillä viesteillään kiusata ainakin Katria.
Ei reagoida hänen spämmäykseensä niin eiköhän lopeta jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Minuun ei ainakaan ole koskaan muiden kommentit vaikuttaneet vähääkään. Koulussa haukuttiin kun en juonut polttanut enkä meikannut, miksi olisin välittänyt heidän mielipiteestään?
No menitkö kiusaajien kanssa myös treffeille ja vietit aikaa heidän kanssaan vapaaehtoisesti? Onhan näitä ihmisiä, jotka joutuvat esim. rikosten uhreiksi, jotka jäävät viettämään kaltoinkohtelijoidensa kanssa, kun ketään muutakaan ei ole tai joku päihde- tai riippuvuuskuvio mukana. Mutta normaali ihminen pelastaa itsensä huonosta seurasta ja valitsee itse seuransa.
Iina kertoo esittelyjaksossa olevansa politiikassa mukana valtuutettuna. Tässä hänen aluevaaliesittelynsä : https://vaalit.yle.fi/vaalikone/aluevaalit2025/268/ehdokkaat/8152
Iltasanomissa tämän ketjun kommentteja 😄 https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011551761.html
Vierailija kirjoitti:
Pointti on siinä, että mies sanoo jo suhteen alkumetreillä jotain negatiivista ulkonäöstä. Kyllä minullakin menisi maku tyypistä.
Oikeassa elämässä kukaan ei jatka deittailia miehen kanssa, joka antaa nopeasti negatiivista palautetta ulkonäöstä. Ihan turhaa kenenkään asianosaisten tai sukulaisten on täällä selitellä, toisen ulkonäön kritisoijia saa välittömät pakit normielämässä. Kuka vain nainen pakenee, jos alkaa tulla negaa heti alussa, koska se ei ole normaalia käytöstä vaan antaa todella oudon ja epämiellyttävän kuvan miehestä. On se vapaa valinta, tiedättekö?
Kun on lukenut näitä viestejä tulee mieleen oliko nyt Artulla ym. ajatus, että tällä ohjelmalla saa morsiamen satimeen, hän jonkun mukaan jopa sitoutuu juridisesti (hah hah!) katselemaan Artun toilailuja vaikka mikä olisi. Nauttiiko Arttu mahdollisesti toisen kiusaamisesta (myös
Ensinnäkään tämä ei ole normaalia neittailua. Oikeasti, hetikö ja "välittömästi" annatte pakit, jos joku sanoo vähänkään negaksi tulkittua?
On mennyt herkäksi, ei ihme ettei pariskuntia synny kun pienintäkään sammakkoa ei suostuta sietämään. Ei siinä, pysykää ihmeessä täydellisinä sinkkuina kun elämä on vieras!
Minuun ei ainakaan ole koskaan muiden kommentit vaikuttaneet vähääkään. Koulussa haukuttiin kun en juonut polttanut enkä meikannut, miksi olisin välittänyt heidän mielipiteestään?