Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (9601)
Vierailija kirjoitti:
Janne on vähän sellaisen perinteisen suomimiehen oloinen, riittää että istutaan välillä sohvannurkassa katsomassa lätkää ja tunteista ei puhuta.
Katri on kyllä aika kärsivällinen. Varmaan työssäänkin kohdannut monenlaista vakavaa tilannetta, niin ei ala ihan pienistä hermostumaan. Katri ei vaikuta minä minä tyypiltä muutenkaan, katsojana tulee rauhallinen kuva. Heille saattaa jopa jonkinlainen kaveruus jäädä, vaikka ei suhdetta tulisi.
Toivittavasti Katri osaa oikeassa elämässä pitää riman korkeammalla ja olla antamatta loputtomia mahdollisuuksia ihmiselle, joka ei sellaisia ansaitse.
Miksi pitäisi käyttää aikaansa ja energiaansa
Siksi, että on ihan tietoisesti pitkän hakuprosessin kautta hakeutunut ohjelmaan esittäen olevansa halukas ja valmis sitoutumaan ja lukuisten siihen ihan aidosti kykenevien joukosta tullut esityksellään mukaan valituksi. Tulisi olla rehellinen niin itselleen kuin niille valitsijoille, jos kuitenkin viihtyy mieluummin sinkkuna eikä ole valmis edes yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Arttu antaa ristiriitaisia signaaleja. Haukkuu Julian ulkonäköä ja jo hääyönä sanoo hänelle että "sä muutat Imatralle" ja sitten sanoo että on ollut liian innokas lähestymään Juliaa?? Mitä innokkuutta hänen toimissaan on ollut kun suoraansanoen ajaa toisen pois hänen luotaan.
Sitten katsojat arvostelevat Julian toimintaa... miten voi ihminen nousta jos monta kertaa on satutettu sanoillaan.
Huh, että aikuinen nainen ei siedä, jos sanoo, että sulle sopii myös tuo kuvassa näkyvä tummempi hiusten väri. Ei se leveistä hartioista sanominenkaan ole niin paha. Mutta prinsessalle ei saa sanoa mitään. Tuo Arttu on näköjään kova höpöttämään ja meni vähän edelle kun sanoi jo noin aikaisessa vaiheessa, että hän ei lapsen takia pysty muuttamaan vaan naisen pitäisi muuttaa. Noin tuosta itseensä ottava on kuitenkin outoa sekin
Miksi asiantuntijat eivät käytä Myers Briggsin persoonallisuustestiä? Minusta on päivänselvää että Matti on N-persoona ja Elisa S-persoona. Nämä eivät sovi yhteen, sillä huomio kiinnittyy heillä täysin vastakkaisiin asioihin, ja tarpeet ja tavat luoda läheisyyttä ovat myös erilaiset. Tämä on asiantuntijoiden alkeellinen moka. Matille pitäisi löytyä toinen NF-persoona, ja Elisalle S-tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne on vähän sellaisen perinteisen suomimiehen oloinen, riittää että istutaan välillä sohvannurkassa katsomassa lätkää ja tunteista ei puhuta.
Katri on kyllä aika kärsivällinen. Varmaan työssäänkin kohdannut monenlaista vakavaa tilannetta, niin ei ala ihan pienistä hermostumaan. Katri ei vaikuta minä minä tyypiltä muutenkaan, katsojana tulee rauhallinen kuva. Heille saattaa jopa jonkinlainen kaveruus jäädä, vaikka ei suhdetta tulisi.
Toivittavasti Katri osaa oikeassa elämässä pitää riman korkeammalla ja olla antamatta loputtomia mahdollisuuksia ihmiselle, joka ei sellaisia ansaitse.
Katri saa ihan rauhassa pitää rimansa korkealla ja jäädä ns vanhaksi piiaksi. Aivan nuorena nainen pystyy valikoimaan ja pitämään rimaa korkealla, mutta ne ajat ovat jo menneet
Hölösuisuus on siinä ja siinä kun itsekin puhun paljon, mutta tuo että on kaksi lasta eri äideille olisi minulle se huono juttu.
Täydellistä ei löydy (en ole itse etkä sinäkään), ja jokainen valitsee itse, missä menee raja. Jos ei siedä yhtään mitään, niin saa nauttia elämästään keskenään, sekin on ok.
Jos nyt puhutaan Juliasta, myös asiantuntijat olivat hänen puolellaan ja myös heidän puheistaan kävi selväksi että Artun käytös oli vakavalla tavalla ongelmallista ja Julia asetti tärkeät rajat kohtelulleen. Kannattaa myös katsoa jaksot jotta ei tarvitse jankata esim. minkään sietämättömyydestä tai turhasta loukkaantumisesta.
Itselläni ei ole minkäänlaista ongemaa viettää elämäni miellyttävien ihmisten seurassa. Kaltoinkohtelijat sen sijaan usein olettavat, että uhri jää yksin ilman hänen virheitään ja on riippuvainen hänen seurastaan. Ja koittavat uhrilleen myös uskotella näin.
Elisasta tulee mieleen jollekin Anneli Auer. Minulle Matleena Kuusniemi.
Valassaan Elisa lupasi opetella uusia käyttäytymismalleja ja rikkoa vanhoja 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katri saa ihan rauhassa pitää rimansa korkealla ja jäädä ns vanhaksi piiaksi. Aivan nuorena nainen pystyy valikoimaan ja pitämään rimaa korkealla, mutta ne ajat ovat jo menneet
Joo. Niinhän siinä helposti tapahtuu, mutta Sata kertaa kivempaa kuin olla mielistelemässä jotain jannea, jota ei kiinnosta paskaakaan. Tuo on jotain miehen logiikkaa, että käytös voidaan pitää täysin paskana, ajatuksella että naiset eivät halua jäädä vanhoiksipiioiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asiantuntijat eivät käytä Myers Briggsin persoonallisuustestiä? Minusta on päivänselvää että Matti on N-persoona ja Elisa S-persoona. Nämä eivät sovi yhteen, sillä huomio kiinnittyy heillä täysin vastakkaisiin asioihin, ja tarpeet ja tavat luoda läheisyyttä ovat myös erilaiset. Tämä on asiantuntijoiden alkeellinen moka. Matille pitäisi löytyä toinen NF-persoona, ja Elisalle S-tyyppi.
Mee muualle pätemään paskateoriasi kanssa.
Ihan yleisesti: Jos haluaa läheisyyttä, kannattaa suhtautua toiseen hyväksyvästi ja vaikka kehuakin, sellainen luo luonnollista pohjaa läheisyydelle ja kiintymykselle. Sen sijaan toisen kyseenalaistaminen pienissäkin asioissa (vaikka sahaaminen kun itse vain katsoo vierestä), painostaminen ja arvostelu (heti ensimmäiseksi hiusten väri jne.) luovat etäisyyttä ja voivat karkottaa toisen kuoreensa.
Tässä ohjelmassa: Tilanteeseen nähden Matti on kuitenkin jaksanut kuunnella ja pyrkinyt puhumaan toista huomioiden. Moni olisi saattanut vetäytyä hiljaiseksi, ärähtää jotain tai jopa lähteä pois siitä tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Äätnestys: Naiset, kenet tämän kauden miehistä ottaisit mieluiten itsellesi kumppaniksi ja miksi? Miehet, kenet tämän kauden naisista ottaisit mieluiten itsellesi kumppaniksi ja miksi?
Ikäerosta huolimatta ottaisin Matin. Matti on minua reilu kymmenen vuotta vanhempi, mutta hän näyttää 35-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Kun osallistujien kuvat julkaistiin ennen ohjelmaa maikkarin sivuilla, niin reaktioni oli, että ounou tuo sinitukka Matti, hän on kyllä sen näköinen ettei kelpaa kellekään suunnilleen ikäiselleen naiselle. Nyt hän on minusta noista parhaimman näköinen kun olen jaksoja katsonut. Miten olivatkin ottaneet hänestä niin epäedustavan valokuvan. Minäkin valitsisin hänet ulkonäön puolesta ja Mikon luonteen puolesta.
Nuo maikkarin kuvat ovat tunnettuja siitä, että ihmiset näyttää niissä ihan kamalalta. Ja videossa taas paljastuu todellinen ulkomuoto.
Onhan Matti laiskan ja saamattoman oloinen, mutta en häntä silti N-sanalla kuvailisi. Aivan liian vaalea.
Vierailija kirjoitti:
https://es.pinterest.com/elisakarvinen/ihania-miehi%C3%A4/
Elisan pinterestistä löytyy muutama poiminta hänen unelmamiehistään. Hmm... ei taida olla ihan yks yhteen Matin kanssa.
Elisa tykkää enemmän ns "rouheista" miehistä, kuin herkistä miehistä. "Tukkijätkä" sopii enemmän kuin musamies. Maskuliininen äijä/ukko, miehinen mies Elisalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestys: Naiset, kenet tämän kauden miehistä ottaisit mieluiten itsellesi kumppaniksi ja miksi?
Matti on ihana! Ja Mikko myös! Matti on tosi mukava, fiksu, turvallinen ja kivannäköinen. Se riittää minulle. Ja hän on sopivan ikäinen, Mikko olisi ehkä liian nuori
Matti muuten hyvä, mutta ikäeroa on aika paljon minulla häneen. Mikon kanssa on vähemmän ikäeroa. Iän perusteella Mikko, muuten kyllä valintani olisi Matti.
Vierailija kirjoitti:
En muista mikä sen huomaamattoman pariskunnan nimi on joissa naiselta kuoli kissa, he ovat ehdottoman suloisia yhdessä ja uskon että voivat jäädä yhteen. Tämän kauden kaikki miehet ovat minusta symppiksiä ja naiset todella negatiivisia, paitsi just tää kissanainen. Elisa on teräväkielinen vaikka mies on söötti eikä tahdo heti käydä kimppuun. Julia on mielensäpahoittaja. Mitä väliä jos mies puhuu tukanväristä, sehän on mitä milloinkin naisilla. Ja entä ne leveät hartiat? Katsoin hääpuvussa että onpa Julialla kapeat hartiat. Miten joku voi nähdä ne leveinä? Näkisittepä minun ladonoveni. Enkä silti tunne olevani miehekäs. Juliassa ei ole mitään miehekästä. Miksi hän on niin epävarma ja järkyttyy jostain kommentista? Sanoisi takaisin että et itsekään ole mikään prince Charming. Ja eikö ajatellut ohjelmaan tullessaan että tulee olemaan vaimo? Ja että joutuu vaihtamaan kaupunkia? Sitten nämä Janne ja Katri, mies on todella sen näköi
En käyttäisi finglishiä, vaan sanoisin suomeksi: prinssi Uljas.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin saanut tuntemattomalta sellaisen ääniviestin mitä Julia Artulta, niin olisin minäkin sitä viestiä kavahtanut. Jos ääniviestissä kutsuu tuntematonta rakkaaksi vaimoksi, niin ainakin minulle tulisi heti olo, että tuo tyyppi haluaa vain itselleen jonkun parisuhteen, ihan sama kenen kanssa. Että minulla henkilönä ei tule olemaan sille tyypille mitään väliä. Siis millainen ihminen olen. Eikä hän halua juuri edes tutustua persoonaani, ajattelutapaani, elämääni, toiveisiini. Vaan hän haluaa minun rooliksi vain sen, että olen joku nainen, jonka kanssa hänellä on parisuhde. Minun rooli on olla Vaimo hänelle. Tahdoton, persoonaton vaimo. Ja että kyseinen tyyppi rakastuu rakkauteen. Hän rakastuu ajatukseen siitä, että hänellä on parisuhde. Hän ei tule rakastumaan minuun. Vaikka rakkauttaan minulle vakuuttelisikin. Näin minä reagoisin tuollaiseen viestiin.
Tämän leikin nimi on ensi treffit alttarilla ja formaatissa mennään leikisti naimisiin ja leikitään avioparia. Siksi leikisti ostetaan huomenlahjoja, kirjoitetaan kirjeitä ja ääniviestejä mukamas-puolisoille ja käydään vähän niinkuin häämatkoilla. Jos hakeutuu tällaiseen TV-ohjelma formaattiin ja marssii alttarille sanomaan tahdon, niin pitäisi ymmärtää että tuollainen ilmaisu ääniviestissä on osa tätä konseptia. Kyllä Julia on nyt lähtenyt ihan väärään ohjelmaan mukaan. Harmi hänelle, harmi Artulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arttu luuli ettei maajussitar välitä että lapsia on sitten, kun on ihastunut Arttuun.
Nyt Arttu sit ajatteli ettei Julia välitä vaikka joutuisi muuttamaan Imatralle ja juostuis äitipuoleksi, koska ihastuisi kuitenkin Arttuun.No kuitenkin maajussissa sai huomata, että luulo ei ole tiedon väärti, maajussitarta haittasi lapset vaikka hän ihastui arttuun. Ei arttu sitten oppinut siitä mitään, siis tulevia tositv-ohjelmia silmällä pitäen?
On väärin morsianta kohtaan, että tähän ETAan otettiin EPÄREHELLINEN mies. Huijausta suoraan sanottuna.
Erikoinen viittaus tässä kohtaa.. Varg? Tiiätkö ees mistä puhut?
Ei ihme ettei nykyään löydy pareja (eikä lapsia) kun koko ajan pitäisi olla "tunnesanoittamassa", harrastamassa "itsereflektiota" ja muutenkin pohtia koko ajan "diippejä" juttuja ja olla tulkitsemassa toisen ilmeitä ja eleitä. Ehkä jotkut 15-20-vuotiaat vielä löytää parin mutta ohjelmaa katseltuani huomaan että jo kolmivitosilla on ilmiselviä vaikeuksia sopeuttaa omaa elämäänsä toisen tapoihin. Me ollaan hävitty tää peli.