Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (9769)
Katsomossa oli jo vuorokauden vaihtuessa 8-jakso katsottavana. Katsottavana (maksutta) myös 8-jaksoa puimassa Ensitreffit-Vodcatstissa, Katri ja Tero.
Olisiko tuo Elisa sellainen Justiina, voisi sopia pontevampi mies hänelle. Matille käy ehkä hyvin lempeä, mutta hiljaisella tavalla jämäkkä nainen. Monilla muusikoilla on jopa hieman sellainen opettajamainen, äidillinen puoliso. Ei kuitenkaan kovin jyräävä luonne.
Surullista kun Katrin puoliso on koko ajan niin viileä ja torjuva. Kuinka Katri on niin kärsivällinen. Olisin lähtenyt mäkeen aikoja sitten.
Iina ja puolisonsa ovat samalla levelillä. Onkohan ainoa pari, joka jää yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menee parisuhteeseen sellaisen kanssa, jolla on jo lapsia, niin kyllä silloin aika ehdoton pakko olisi, että asutaan jo valmiiksi samassa kaupungissa. Muuten suhteen perusta on niin epäreilu, että se ei voi koskaan toimia.
Nimenomaan, olisi reilumpaa parittaa eri paikkakunnilta pelkästään lapsettomia. Olisi tasavertaisempaa silloin miettiä muuttoja ja tulevaisuutta, ettei toinen ole heti automaattisena altavastaajana.
Jos ei ole Mikon kaltaisia tavallisia, täysjärkisiä lapsettomia heteromieshakijoita tai Matin tilanteessa olevia, että lapset aikuistumassa, niin sitten joko lapsettomia homopareja tai ihan kokonaan uutta ohjelmaformaattia tilalle (Love is Blind tai vaikka ihan vain jokin rennompi sokkotreffi-ohjelma, niitäkin olisi paljon esim. Sinkkuillallinen tai se yksi sokkoravintolatreffi-ohjelma), tai näytettäisiin enemmän maikkarilla ulkomaisia viihd
Ei kukaan pakota katsomaan ETA:a. Katso sellaisia ohjelmia joista saat elämääsi jotain myönteistä.
Vierailija kirjoitti:
Elisa. Syyttää toista ettei tämä ole hoitanut taustatyötä kuntoon ennen ohjelmaan toisin kuin itse, mutta käytös kertoo ihan muuta. Jos olisi, hänellä olisi ymmärrystä ja kärsivällisyyttä paljon enemmän.
Sanoiko hän että ikuisuudelta tuntunut viikko takana? Huolestuttavaa jos ihminen ei jaksa odottaa läheisyyttä ja kosketusta vieraalta ihmiseltä yhtä viikkoa... Kyllä, olisi vielä Elisallakin itsensä kanssa tekemistä.
Ajatelkaa jos asetelma olisi toisin päin eli mies syyllistäisi kosketuksen puuttesta niin mikä haloo siitä nousisi.
Ohjelman tekee ehkä mielenkiintoiseksi kun pariskuntien osapuolet ovat niin erilaisia. Jos olisi alusta loppuun ihanaa harmoniaa, niin eihän sellaista jaksaisi katsoa. Ohjelmasta oppii myös kuinka tärkeää on kommunikaatio pariskunnan välillä.
Hävettää myöntää mutta olen käyttänyt samalla tavalla kuin Elisa, en ehkä kuitenkaan ihan yhtä jyräävästi. Mutta olin aiemmin uskonut, että jos mies on kiinnostunut, hän tarraa pakaraan aika nopeasti. Nykyinen mieheni oli kokematon ja halusi ottaa aikansa läheisyyteen, ja olin luovuttamassa suhteemme, kun hän ei halunnut olla lähelläni, otin sen itseeni.
Onneksi kuitenkin odotin ja hänkin lopulta uskaltautui, sillä nykyään elämämme on kaikin puolin tyydyttävää ja ihanaa - hän oli minusta oikeasti kiinnostunut ja hänen paineensa makkarissa osoittautuivat kaikin puolin turhiksi. Jälkikäteen hävettää ja kiitän onneani, etten ajanut oman onnellisuuteeni ohi.
Matille sopisi runotyttömäinen nainen, ei vahvasti käyttäytyvä Elisa. Iiina ja Mikko, mahdollisuus. Julia ja Arttu, ei toivoa. Janne ja Katri, ei tule mitään.
Toivottavasti menee paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää myöntää mutta olen käyttänyt samalla tavalla kuin Elisa, en ehkä kuitenkaan ihan yhtä jyräävästi. Mutta olin aiemmin uskonut, että jos mies on kiinnostunut, hän tarraa pakaraan aika nopeasti. Nykyinen mieheni oli kokematon ja halusi ottaa aikansa läheisyyteen, ja olin luovuttamassa suhteemme, kun hän ei halunnut olla lähelläni, otin sen itseeni.
Onneksi kuitenkin odotin ja hänkin lopulta uskaltautui, sillä nykyään elämämme on kaikin puolin tyydyttävää ja ihanaa - hän oli minusta oikeasti kiinnostunut ja hänen paineensa makkarissa osoittautuivat kaikin puolin turhiksi. Jälkikäteen hävettää ja kiitän onneani, etten ajanut oman onnellisuuteeni ohi.
No, tuossa on vain murto - osa Elisan käytöksestä. Hän ei pysty tuollaiseen aitoon itsereflektioon.
En ihmettelisi, jos Mattia vitutti olla tuolla parisuhdeleirillä. Ainakin vaikutti jotenkin kyrsiintyneeltä, minkä verhosi sitten vitsailulla. Ensin hänelle on paritettu hyökyaalto-Elisa ja sitten joutuu vielä puimaan parisuhdeleirillä asiantuntijoiden kanssa, jotka tekivät huonoja valintoja.
Elisaa kyllä arvostan, miten osasi itsereflektoida leirillä ja tunnisti itsestään tuon tapansa reagoida. Elisalla on hankalia käytösmalleja, mutta ainakin hän on usein rehellinen ja suora.
Janne ja Katri näyttävät tulevan nyt ihan hyvin toimeen. En kuitenkaan usko, että lopulta jatkavat.
Tuo leiri ohjelmanumerona noin muuten oli jotenkin päälleliimattu. Ei ole mitään uutta siinä, että suhteessa joku käyttäytyy hyökkäävämmin ja toinen vetäytyvämmin riitatilanteessa. En itse haluaisi osallistua tuollaiselle leirille. Ja vituttaisi varsinkin sen jälkeen jos asiantuntijat olisi valinenet minulle jo huonon mätsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa. Syyttää toista ettei tämä ole hoitanut taustatyötä kuntoon ennen ohjelmaan toisin kuin itse, mutta käytös kertoo ihan muuta. Jos olisi, hänellä olisi ymmärrystä ja kärsivällisyyttä paljon enemmän.
Sanoiko hän että ikuisuudelta tuntunut viikko takana? Huolestuttavaa jos ihminen ei jaksa odottaa läheisyyttä ja kosketusta vieraalta ihmiseltä yhtä viikkoa... Kyllä, olisi vielä Elisallakin itsensä kanssa tekemistä.
Ajatelkaa jos asetelma olisi toisin päin eli mies syyllistäisi kosketuksen puuttesta niin mikä haloo siitä nousisi.
Jos mies käyttäytyisi kuin Elisa olisi iso haloo ja saataisi keskeytyä koko kuvaukset. Menee niin pahasti painostamisen puolelle ja toinen selvästi ahdistuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia puolustelee tunnelukkoja, eikä ymmärrä ymmärretyksi tuleminen vaatii kompromisseja ja avointa keskustelua PUOLISON kanssa.
En mäkään haluaisi puolisoa, jolla on kersoja kahdelle eri naiselle, ja on ollut Maajussille morsian-ohjelmassa.
Vaikka sinä jaksat tuosta toisesta ohjelmasta jankuttaa, niin valtaosa ei ole sitä nähnytkään, tai vaikka olisikin, niin ei muista ohjelman yksittäisiä osallistujia. Onko jossain mainittu, että tunnistiko Julia Artun siitä ohjelmasta vai kuuluuko hänkin siihen enemmistöön, joka ei ko. ohjelmaa ole seurannut? Nykyään alkaa myös olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että ihmisillä on lapsia useampien kuin yhden kanssa, joten hyvin moni olisi täysin ilman suhdetta, mikäli se estäisi uusien parisuh
Onhan se vähän eri asia, jos on lapsia aiemmasta pitkästä parisuhteesta kuin, että on kaksi vauvaikäistä kahden eri naisen kanssa. Ne eivät ole Artun tapauksessakaan edes olleet parisuhteita, jos sinakin jälkimmäisessä suhdekin on päättynyt jo ennen lapsen syntymää. Tällaista sattuu ainoastaan epävakaiden ja tarkkaavaisuushäiriöisten ihmisten elämässä. Omasta kokemuksestani tiedän sukulinjaa neljän sukupolven osalta, jossa mm. parikymppinen kundi oli saattanut raskaaksi eri paikkakunnalla asuvan tatuointitaiteilijan 😆😆😆 ja kun lapsi oli syntynyt, niin kundi tuli viikonlopuksi käymään vanhemmillaan ja lähti kavereitten kanssa baariin. Baarista löytyi sitten uusi tyttöystävä ja viiden päivän ikäinen lapsi äiteineen jäivät siltä istumalta. Taisi ADHD yksinkertaisesti vaan unohtaa, että oli olevinaan parisuhteessa ja myös tuore isä.
Vierailija kirjoitti:
Toi Elisa on hengästyttävä pelkästään ruudun välityksellä, huh.
Olisi kamala tuttavapiirissä tai työkaverina.
Aimoinen maantiejyrä, ei ihme että ihmiset poistuvat hänen elämästään (toki Elisan sanoin hän poistaa ne itse).
Aikaisemmin taisi, avautua ikävistä kokemuksistaan. Hän on päättänyt pitää puolensa, eikä hyväksy enää huonoa kohtelua. Omat rajat on hyvä tiedostaa ja niistä saa kertoa. Siinä ei ole mitään väärää. Tuohtuneena saattaa tulla ilmaistua itseään voimakkaammin, mitä noin yleisessä mielentilassa ei silti kokisi tarpeelliseksi todistella. Mielenkiinnolla seuraan tulevia jaksoja, näkyykö niissä mitään muutosta, vaikuttiko mikään käyty kommunikointi häneen syvemmin, niistä mitä käsittelivät 8-jaksossa kimppa tapaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mies luovuttaisi edes yrittämättä, koska naisella on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas Jannen kohdalla nähdään vain hoikka naisia ja tälläisiä todella lihavia naisia. Sitä on niin paljon eri mallisia naisia näiden kahden äärilaidan välissä
Mutta toisaalta kyllä Jannekin on todella lihava. Hänkään ei ole normaalipainoinen eikä ''ihan vähän vain'' pyöreähkö, jos sellaista naista haikailee.
Joo toi ei oo enää mikään dadbod vaan ihan liikalihava ja liikkuminenkin viestii sohvaperunan elämäntyylistä, sporttisesta kaukana.
Nyt olisi Jannella tilaisuus pudottaa painoa yhdessä Katrin kanssa. Voisivat yhdessä lenkkeillä yms laittaa ruokavaliota kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia puolustelee tunnelukkoja, eikä ymmärrä ymmärretyksi tuleminen vaatii kompromisseja ja avointa keskustelua PUOLISON kanssa.
En mäkään haluaisi puolisoa, jolla on kersoja kahdelle eri naiselle, ja on ollut Maajussille morsian-ohjelmassa.
Vaikka sinä jaksat tuosta toisesta ohjelmasta jankuttaa, niin valtaosa ei ole sitä nähnytkään, tai vaikka olisikin, niin ei muista ohjelman yksittäisiä osallistujia. Onko jossain mainittu, että tunnistiko Julia Artun siitä ohjelmasta vai kuuluuko hänkin siihen enemmistöön, joka ei ko. ohjelmaa ole seurannut? Nykyään alkaa myös olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että ihmisillä on lapsia useampien kuin yhden kanssa, joten hyvin moni olisi täysi
Eihän tässä mitään vauva ikäisiä lapsia ole kenelläkään. Asioista voi puhua vetämättä hatusta omiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menee parisuhteeseen sellaisen kanssa, jolla on jo lapsia, niin kyllä silloin aika ehdoton pakko olisi, että asutaan jo valmiiksi samassa kaupungissa. Muuten suhteen perusta on niin epäreilu, että se ei voi koskaan toimia.
Nimenomaan, olisi reilumpaa parittaa eri paikkakunnilta pelkästään lapsettomia. Olisi tasavertaisempaa silloin miettiä muuttoja ja tulevaisuutta, ettei toinen ole heti automaattisena altavastaajana.
Jos ei ole Mikon kaltaisia tavallisia, täysjärkisiä lapsettomia heteromieshakijoita tai Matin tilanteessa olevia, että lapset aikuistumassa, niin sitten joko lapsettomia homopareja tai ihan kokonaan uutta ohjelmaformaattia tilalle (Love is Blind tai vaikka ihan vain jokin rennompi sokkotreffi-ohjelma, niitäkin olisi paljon esim. Sinkkuillallinen tai se yksi sokkoravintolatreffi-ohjelma), tai näytettäisiin enemmän maikkarilla ulkomaisia viihd
Tai oikeasti voit jättää tämän ohjelman katsomatta, jos ottaa koville miesten olevan sinkkuisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuossa on vain murto - osa Elisan käytöksestä. Hän ei pysty tuollaiseen aitoon itsereflektioon.
Omaksi puolustuksekseni täytyy myös sanoa että olin silloin Elisaa 15 vuotta nuorempi. En olisi silloin millään voinut uskoa, että odotus oikeasti palkitaan eikä näissä asioissa ole mikään kiire - Elisan ikäisenä lapsihaaveetkaan eivät enää rasita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi joka kausi tänne otetaan nainen, joka ei ole sinut menneisyyden kanssa tai on muuten vain niin "herkillä", että ymmärtää kaiken sanomisen "väärin" tai ylitulkitsee
no suurin osa naisista on tuollaisi akuin Julia, herkkiä ja ylianalysoi.
Minusta Julia ei ylianalysoi. Itsekin nostaisin kytkintä jos oudon oloinen heppu vieno hymy huulilla ja lasittunut katse silmissä juttelisi jostain sielujen kumppanuudesta parin päivän tuntemisen jälkeen. Saati sitten arvostelisi ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tästä Elisan käytöksestäkin noussut haloo.
Toi Elisa on hengästyttävä pelkästään ruudun välityksellä, huh.
Olisi kamala tuttavapiirissä tai työkaverina.
Aimoinen maantiejyrä, ei ihme että ihmiset poistuvat hänen elämästään (toki Elisan sanoin hän poistaa ne itse).