Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7081)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisan ja Matin häämatkan illallinen: mietin, että jos Elisa vielä kiristää tahtia ja ruuvia siellä jossain nuotiolla (tulevassa jaksossa kuulemma näin) niin mä en enää pysty katsomaan.
Tuli ihan paha mieli Matin puolesta. Puna nousi kasvoille ja oli ahdistunut ilme. Elisa oli tosi hyökkäävä. Tiedän tuollaisia ihmisiä ja menen itsekin lukkoon heidän kanssaan.
Miksi tähän ei puututa? Elisan käytös on ollut pahinta mitä on nähty. Silti moni muu on saanut enemmän arvostelua täälläkin. Jos roolit olisi toisinpäin ja mies käyttäytyisi noin, paskamyrsky olisi varmaan isompi. Matti on kohtelias ja päättänyt selviytyä loppuun asti. Ei arvostele toista kameroillekaan, vaikka syytäkin olisi
No kyllähän Elisa on saanut pelkkää paskaa niskaansa eikä kukaan ole Elis
Ja jälleen: vahvistusharha. Monikin on sanonut, että Matti olisi alusta saakka voinut kuitenkin koittaa rakentaa sitä läheisyyttä halauksin ja vaikka hipaisemalla olkapäätä siellä täällä tai silittämällä hiuksia. Samaan aikaan voi olla sitä mieltä että Elisan ihan omin silmin nähty ja korvin kuultu käytös on asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tärkeää, että se mistä puhutaan kameroille myös näytetään. Nämä asiat käsiteltäisiin asiantuntijoiden kanssa ohjelmassa. Ei niin että kaikki jää pelkästään kameroille puhumisen varaan.
En arvosta sitä, että puhutaan selän takana eikä suoraan. Aiemmilla kausillakin ollut tätä ja jotkut saaneet vasta ohjelman tultua ulos tietää mitä on puhuttu. Heidän näkemys tapahtumista on ollut eri. Puhun nyt ohjelmasta yleisellä tasolla
Miten sä voit näyttää asian, joka ei ole kuvanauhalla? Ei näitä kuvata 24/7, vaan kamera taltioi hyvin minimaalisen osan heidän päiväänsä. Silloin ei voi jokaista yksityiskohtaa erikseen avata katsojille kuvan kanssa, vaan katsojien pitää tajuta, että saavat vain se, mitä osallistujat kertovat. Tämä ei ole mikään oikeudenistunto, jossa pitää saada tasapuolisesti molempien näkemys. Tämä on käsikirjoitettua tv-viihdettä, joka jopa tarkoitushakiuisesti leikataan siten, että katsojille luodaan tietty kuva. Se kuva ei välttämättä ole lähelläkään totuutta ja se pitää ymmärtää, kun tällaista ohjelmaa katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi tuollainen tilanne että puoliso on vapaalla kun itse on lädössä aamulla lasten kanssa kouluun ja töihin, niin olisi aivan ihana jos toinen silti heräisi auttelemaan aamutoimissa, toivottamaan mukavaa päivää yms. Toisten lähdettyä voi sitten vielä jatkaa unia jos väsyttää. Tämä näin vanhemman näkökulmasta.
Minä en ainakaan saisi enää unenpäästä kiinni, jos aamulla heräisin ja nousisin ylös ja touhuaisin kaikenlaista ja sitten yrittäisin takaisin nukkumaan.
Ja lapsiperheessä pitää nukkua silloin, kuin voi ja noin isoja lapsia ei tarvitse kahden olla laittamassa kouluun. Monessa perheessä tuon ikäiset joutuu jo lähtemään kouluun ihan itse, kun vanhemmat on jo menneet aikaisemmin töihinsä.
Vain tuollainen henkisesti täysi teinitytt
En tiedä onko teinitouhua vai mitä, mutta itse olen aina ollut sitä mieltä, että jos joku nukkuu niin silloin yritetään olla hiljaa ja antaa sen nukkujan nukkua.
Varsikin jos kyseessä on vieras, joka on vain käymässä päivän tai pari.
Ja vaikka ei ole vieraitakaan talossa, niin jos itse lähden töihin kahdeksaksi ja joku lapsista kouluun kahdeksaksi, tehdään aamutoimet niin hiljaa, että klo kymmeneksi kouluun menevä saa vielä nukkua ja herätä vasta myöhemmin. Ei sitä koko taloa tarvitse herättää, vaikka itse aikaisemmin onkin lähdössä töihin/kouluun tmv.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Elisa ns. vaativa persoonallisuus vai mikä häntä mättää? Hirveän dominoiva, piilottaa arvostelun jatkuvaan teennäiseen naurunräkätykseen. Mikä hän on komentamaan Mattia, miten pitää meloa?
Ja on kyllä jotenkin kummallinen persoona, jos ei mitään voi alkaa tunteita syntyä toiseen, jos ei ole läheisyyttä? Kyllä minulla ensisijaisesti tunne syntyy aivoissa, henkisesti ensin. Minusta olisi suorastaan loukkaavaa, jos toinen sanoisi että mulla ei synny MITÄÄN tunteita suhun, jos et koskea mua. WTF.
Elisa on koko ajan arvostelumoodissa. Aivan törkeä sekin, että kun Matti ei osannut heti sanoa minkälainen olisi hyvä arki, niin Elisa lyttää sen vuoksi koko Matin. Että vääränlainen ja tyhmä mies.
Elisaa ei taatusti saa kukaan tyytyväiseksi. Todella rasittava tyyppi. Ja pelottava. Kuin olisi suurennuslasin alla koko ajan.
Minusta se ajanjakso on merkittävä. Tuossa ollaan oltu paljon yhdessä jo viikon ajan, ei siis mitään parin tunnin treffejä vaan Elisa on ihan asunut Matilla ja ovat yhdessä matkalla jne. Minustakin on kummallista, että Matti ei vaikkapa pidä kädestä, halaa tms. Mutta kyse on selvästi siitä, että Matti ei halua.
Elisa selvästi on kiinnostunut Matista siinä häämatkan alussa ja tuntee vetoa, mutta tilanne muuttuu häämatkan edetessä aika tavalla eli ovat käyneet niitä keskusteluja. Toki on pakko edetä Matin tahdissa, mutta onhan Elisallakin tunteet ja myös niitä pitäisi huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä :D ? Jos minä olisin vaikka autonasentaja, ja mieheni sanoisi ammattiani miesmäiseksi, niin MIKSI ihmeessä loukkaantuisin?
En ymmärrä ammattiloukkaantujia. Varsinkaan tähän ohjelmaan ei missään nimessä pidä lähteä, jos on kiusaamistaustaa ja herkkä tulkitsemaan asioita pahiten päin.
///
Mutta kun kyse ei ollut ammatista, vaan ULKONÄÖSTÄ. Et varmasti olisi loukkaantumatta, jos mies, jonka kanssa olet treffeillä toteaisi: "Sulla on tosi miesmäiset hartiat" tms.
Jep, tässä kohtaa tullaan nimenomaan siihen, että niillä tarkoilla sanoilla ON merkitystä. Että mitä oikeasti sanoi, ja mikä oli Julian tulkintaa. Että OLIKO kyse ammatista vai ei.
Toinen asia sitten on, että minulla on hyvä itsetunto. Jos mies sanoisi noin ekoilla treffeillä, todennäköisesti naurahtaisin ja a) myöntäisin jos asia olisi näin ja heittäisin et haittaaxe, ja b) pyytäisin perusteluja, jos minulla mielestäni ei ole miesmäisiä hartioita.
Anteeksi mutta lumihiutale-meiningillä ei kauaa onnellisena selviä elämässä. Miksi valita vetää herneet, kun voi jatkaa debattia siitä miehen heitosta?
Minusta se ajanjakso on merkittävä. Tuossa ollaan oltu paljon yhdessä jo viikon ajan, ei siis mitään parin tunnin treffejä vaan Elisa on ihan asunut Matilla ja ovat yhdessä matkalla jne. Minustakin on kummallista, että Matti ei vaikkapa pidä kädestä, halaa tms. Mutta kyse on selvästi siitä, että Matti ei halua.
En minäkään haluaisi, jos toinen jatkuvasti jankkaisi, että läheisyys puutuu. Nousisi sellainen vastareaktio, että pidä vttu läheisyytesi, jos sitä et jankuttamatta pysty saamaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa päässyt vihdoin Matin lähelle porealtaassa. Pilaa tietysti senkin töksäyttämällä näin lähellä toisiamme emme ole kertaakaan aiemmin olleet. Jeesus mikä törppö.
Mika pillun pelkääjä tuo Matti on. Eikö tuo Elisa ole jo riittävän selvästi sanonut, että haluaa panna. Ihme mies, hyvän näköinen nainen, eikä osaa tehdä hommia hänen kanssa.
Ehkei M vain halua panna E? Onko hänen pakko?
Ei oo, mutta jos E haluaa niin sitten heillä on parisuhteessa ristiriita.
Ohjelmassa ei näy että Arttu olisi sanonut hartioita liian leveiksi hänen vaimolleen.
Kaikki on ehkä Julian tahallista väärää tulkintaa vain kameraa varten, jotta saisi myötätuntoa katsojilta. Miksi ei puhu suoraan Artun kanssa tunteistaan?
. Ehkä todellinen syy eroon on esimerkiksi se että Artulla on lapsia joka oli yllätys Julialle.
Järjestäjien pitäisi moneen kertaan etukäteen varmistaa että tulevan puolison lapset on O K
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä :D ? Jos minä olisin vaikka autonasentaja, ja mieheni sanoisi ammattiani miesmäiseksi, niin MIKSI ihmeessä loukkaantuisin?
En ymmärrä ammattiloukkaantujia. Varsinkaan tähän ohjelmaan ei missään nimessä pidä lähteä, jos on kiusaamistaustaa ja herkkä tulkitsemaan asioita pahiten päin.
///
Mutta kun kyse ei ollut ammatista, vaan ULKONÄÖSTÄ. Et varmasti olisi loukkaantumatta, jos mies, jonka kanssa olet treffeillä toteaisi: "Sulla on tosi miesmäiset hartiat" tms.
Jep, tässä kohtaa tullaan nimenomaan siihen, että niillä tarkoilla sanoilla ON merkitystä. Että mitä oikeasti sanoi, ja mikä oli Julian tulkintaa. Että OLIKO kyse ammatista vai ei.
Toinen asia sitten on, että minulla on hyvä itsetunto. Jos mies sanoisi noin ekoilla treffeillä, todennäköisesti naurahtaisin ja a) myöntäisin jos asia olisi nä
Se on helppo netissä todistella olevansa vanha ja kestävänsä mitä tahansa paskaa. Lumihiutale kommentti toi esiin todellisen luonteesi. Tunnetaidot nolla etkä siksi ymmärrä, miten herkästä tilanteesta tässä on kyse. Jännitys ja tv-kamerat tekevät tilanteesta ihan erin kuin mitä se olisi tavallisilla treffeillä. Tosin perustreffeiläkin normaali ihminen ymmärtäisi, miten tökeröä on kommentoida toista tuohon sävyyn. Pikkupentujen puhaa nokitella ulkonäkökommenteilla.
"Melontareissulla ei tarvii kyllä mitään puhuakaan. Eikä sen edellä menevän puhe edes helposti kuulu siellä takana tulevalle ja muutenkin jos välimatkaakin on, menee puhe huutamiseksi. "
Jännä, me käydään ystävien kanssa joka kevät melomassa pohjois-karjalan jokia ja ei todellakaan tarvitse kulkea hiljaisuudessa. Merellä luulis olevan tilaa jopa meloa rinnakkain.. Whatever, kiinnostus oli mennyttä jo 30 minuuttia hääjuhlan alkamisen jälkeen kun Julia pääsi sulattelemaan asiaa, joten aivan se ja sama missä se toinen tulee kanoottinsa kanssa tai mitä sillä on sanottavana. Huono on ihmisillä kyky lukea ilmeitä ja eleitä jos ette naaman valahdusta huomanneet kun tuli vuoro esitellä pöydässä istunut pieni pellavapää. Sama alttarilla, jäi selvästi makustelemaan Imatraa joten pettymyksenä tuli sekin.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmassa ei näy että Arttu olisi sanonut hartioita liian leveiksi hänen vaimolleen.
Kaikki on ehkä Julian tahallista väärää tulkintaa vain kameraa varten, jotta saisi myötätuntoa katsojilta. Miksi ei puhu suoraan Artun kanssa tunteistaan?
. Ehkä todellinen syy eroon on esimerkiksi se että Artulla on lapsia joka oli yllätys Julialle.
Järjestäjien pitäisi moneen kertaan etukäteen varmistaa että tulevan puolison lapset on O K
Julia tuskin on tässä ohjelmassa keräämässä säälipisteitä katsojilta. Miksi on niin vaikea myöntää, että Arttu on kommentoinut Juliaa rumasti? Arttu itsekin jo sen myönsi, joten mitä yrität saavuttaa tuolla Julian syyttelyllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en arvostele Arttua yksistään siitä, että sanoo miten tummat hiukset voisivat sopia paremmin. Oon minäkin sanonut joskus vastaava muille. Arvostelen kokonaisuutta, niitä pieniä muruja mitä rivien välistä ymmärtää ja ennen kaikkea kokonaisuutta missä mukana myös Maajussi Stina keissi sekä se miten Arttu on kahden pienen lapsen isä, eri naisille lapset.
Kokonaisuutta katsellessa mitä hyvää Artussa on, kun tietää hänestä enemmän? Ei tule mieleen.
Oletko oikeasti sanonut ihmiselle, jonka olet tavannut pari päivää sitten, etttä "Sulle sopisi paremmin toisen väriset hiukset"?
Sanoiko Arttu sanatarkasti noin? Ehkä sano
"Miten monella tapaa voi ymmärtää kommentin "Sun hartiat on enemmän miesmäiset kuin naiselliset"?
Niin missä jaksossa Arttu sanoi noin? Mennyt ihan ohi.
Kysymys Elisan tavoin toimiville ihmisille: Mitä olet tehnyt ollaksesi sille toiselle sellainen, jonka haluaa ottaa lähelle?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi tuollainen tilanne että puoliso on vapaalla kun itse on lädössä aamulla lasten kanssa kouluun ja töihin, niin olisi aivan ihana jos toinen silti heräisi auttelemaan aamutoimissa, toivottamaan mukavaa päivää yms. Toisten lähdettyä voi sitten vielä jatkaa unia jos väsyttää. Tämä näin vanhemman näkökulmasta.
Joo, mutta sun täytyy muistaa että tuo Katrin eka päivä tuolla, eikä hänellä ole mitään käsitystä perheen rutiineista tai tunne lapsia. Ei oikein voi olettaa että hän osaa automaattisesti toimia kuin vanhempi, se vaatii opettelua.
Jestas miten aivotonta porukkaa täällä kirjoittelee. Menkäähän vaikka ulos välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on, mutta itse luotan tässä kohtaa Artun sanoihin. Arttu itsekin totesi kommentoineensa ulkonäköä väärällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
"Melontareissulla ei tarvii kyllä mitään puhuakaan. Eikä sen edellä menevän puhe edes helposti kuulu siellä takana tulevalle ja muutenkin jos välimatkaakin on, menee puhe huutamiseksi. "
Jännä, me käydään ystävien kanssa joka kevät melomassa pohjois-karjalan jokia ja ei todellakaan tarvitse kulkea hiljaisuudessa. Merellä luulis olevan tilaa jopa meloa rinnakkain.. Whatever, kiinnostus oli mennyttä jo 30 minuuttia hääjuhlan alkamisen jälkeen kun Julia pääsi sulattelemaan asiaa, joten aivan se ja sama missä se toinen tulee kanoottinsa kanssa tai mitä sillä on sanottavana. Huono on ihmisillä kyky lukea ilmeitä ja eleitä jos ette naaman valahdusta huomanneet kun tuli vuoro esitellä pöydässä istunut pieni pellavapää. Sama alttarilla, jäi selvästi makustelemaan Imatraa joten pettymyksenä tuli sekin.
Niin, tosi jännää onkin, että kaikki ihmiset eivät ole niin kuin sinä ja ystäväsi. Osa haluaa nauttia luonnonrauhasta ja maisemista ilman jatkuvaa pajatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
///
Toinen asia sitten on, että minulla on hyvä itsetunto. Jos mies sanoisi noin ekoilla treffeillä, todennäköisesti naurahtaisin ja a) myöntäisin jos asia olisi nä
Hyvä sinulle. Jos epämääräistä kommentointia olisi jatkuvasti tai suhteellisen paljon, ketä kiinnostaa tarttua niihin kaikkiin ja alkaa debatoimaan? Ehkä monella vaan menisi fillis, kuulostaa aika raskaalta tavalta rakentaa suhdetta ja keskinäistä kommunikaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia tuskin on tässä ohjelmassa keräämässä säälipisteitä katsojilta. Miksi on niin vaikea myöntää, että Arttu on kommentoinut Juliaa rumasti? Arttu itsekin jo sen myönsi, joten mitä yrität saavuttaa tuolla Julian syyttelyllä?
Arttu myönsi että on kommentoinut ulkonäköä. Ei sitä että on kommentoinut rumasti
Asiantuntija sanoi että kyse on väärinymmärryksestä.
Arttu on pahoitellut, kertonut ettei tarkoittanut asiaa niin ja että hänen tulisi valita sanansa paremmin.
Meillä on nyt yksi joka syyttelee selän takana kameroille ja yleisölle, toinen joka sanoo, että olen pahoillani, en tarkoittanut enkä jatkossa sano enää noin.
Kumpi noista toimii rakentavasti mielestäsi?
Niin no, onko monikaan sitä mieltä oikeasti, että Arttu on narsisti? Tuskin, mutta poistaako se sen, että hän vaikuttaa hyvin tökeröltä rakkauspommittajalta?