Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (6990)

Vierailija
6861/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muka edes vähän tasokkaampi ja konservatiivinen sarja muistuttaa jo liikaa Unelmahäitä. Myös osalle osallistujista Unelmahäät olisi ollut parempi ohjelma. Tällä kaudella on sallittu paljon sellaista, jota aikaisemmin ei ole sallittu ihan jo kiroilusta, vapaamielisemmästä asenteesta ja erittäin vapaamielisestä ja puheillaan ronskista ns. tiedostavasta miesasiantuntijasta lähtien. Tuollakin miesasiantuntijalle joku muu ohjelma tai paikka olisi ollut parempi ja sopivampi paikka saada itselleen näkyvyyttä.

Tulipa tuosta mieleen, että se aiempikin miesasiantuntija sai täällä aika lennokasta palautetta. 

Vierailija
6862/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi viihdyttävää nähdä Elisa ja Arttu parina. Elisa ei pakenisi itkemään, jos Arttu kommentoisi hänen tatuointejaan miesmäisiksi. Siitä tulisi kunnon viihdettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6863/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö ketkä olisivat ihana pari? Matti ja menneiden kausien Juudit. Siinä olisi herkkyyttä, taiteellisuutta, hyväksyntää, lempeyttä ja rakkautta. 

Juudit taiteellinen? En muista tällaista.

Vierailija
6864/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä on, mitä kukin sanoi ja mitä tarkoitti ja miten tulkittiin? 🙄

Mistä sitten mielestäsi pitäisi keskustella? Kenties jatkaa loputtomiin siitä kuka on läski, kenellä on huonot hampaat tai ruma naama? 

Vierailija
6865/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni Arttu sanoi että Julian tatuoinnit joissa hyvin  iso luuranko ja pääkallo , on sellaisia kuoleman symboleja jotka enemmän  miesmäisiä kuin naismaisia.

Niitä nähdään enemmän miehillä kun naisilla. Tottahan se on.

Vaikka olisi totta, täytyy olla kyllä todella tyhmä ihminen, jos kuvittelee, että tuollainen kommentti tekee naiseen positiivisen vaikutuksen. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen, vaikka asia olisikin totta. 

Tämähän se on. Joku Artun täti täällä nyt ei ymmärrä, ettei niillä sanamuodoilla ym. ole juuri mitään väliä, koska tuollaista ulkonäköön joka välissä puuttuvaa kommentointia ei vaan voi ottaa positiivisesti. Kyllä ihminen kehun ymmärtää ja positiivinen viesti välittyy, jos se on ollut tarkoitus, vaikka vastaanottajalla nyt olisikin ulkonäön suhteen epävarmuuksia. 

Vierailija
6866/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on Artun mainitsema naisen miesmäisyys Julian kohdalla? En ole havainnut sellaista.

Varmaan ammatti. Valassa jo lupasi vaihtaa appivanhempien autoon tuulilasin ja oliko muutakin.

Muutenhan Julia on hyvinkin naisellinen.

Miesmäisyys-kommentti liittyi Julian hartioihin. Julia sanoi, että Arttu oli kommentoinut Julialla olevan leveät hartiat eli Julia on enemmän miesmäinen kuin naisellinen. 

Hartiakommenttia en ymmärrä, Juliallahan on  ihan tavalliset/ kapeat hartiat.

Mutta kyllä. Julia on ammattinsa puolesta enemmän miesmäinen kuin naisellinen. Olitko paikalla ja va

Mitä ihmettä :D ? Jos minä olisin vaikka autonasentaja, ja mieheni sanoisi ammattiani miesmäiseksi, niin MIKSI ihmeessä loukkaantuisin?

En ymmärrä ammattiloukkaantujia. Varsinkaan tähän ohjelmaan ei missään nimessä pidä lähteä, jos on kiusaamistaustaa ja herkkä tulkitsemaan asioita pahiten päin.

Vierailija
6867/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikolla oli uusimmassa jaksossa ainakin kolmet erilaiset tennarit. Hän kiinnittää pukeutumiseensa enemmän huomiota kuin olin ajatellut. 

Vierailija
6868/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken eka kertaa tulin tälle palstalle kun näin eilen ohjelman telkkarista. En todellakaan ole aiemmin jankuttanut tai edes kertaakaan kommentoinut  ohjelmasta mitään :) :). Mutta kiva jos joku muukin on ajatellut samalla tavalla, en jaksa toisten tekstejä lukea.

Minusta se Julia olisi kurja kumppani. Hän itse  sanoi ettei hän puhu tunteistaan toiselle vaan menee puhumattomaksi.

Miten sellaista mököttävää ja mykkää käytöstä pystyy kukaan mies tulkitsemaan juuri siten kuin tämä Julia toivoisi? Voi voi.

Vierailija
6869/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisan ja Matin häämatkan illallinen: mietin, että jos Elisa vielä kiristää tahtia ja ruuvia siellä jossain nuotiolla (tulevassa jaksossa kuulemma näin) niin mä en enää pysty katsomaan. 

Tuli ihan paha mieli Matin puolesta. Puna nousi kasvoille ja oli ahdistunut ilme. Elisa oli tosi hyökkäävä. Tiedän tuollaisia ihmisiä ja menen itsekin lukkoon heidän kanssaan. 

Miksi tähän ei puututa? Elisan käytös on ollut pahinta mitä on nähty. Silti moni muu on saanut enemmän arvostelua täälläkin. Jos roolit olisi toisinpäin ja mies käyttäytyisi noin, paskamyrsky olisi varmaan isompi. Matti on kohtelias ja päättänyt selviytyä loppuun asti. Ei arvostele toista kameroillekaan, vaikka syytäkin olisi

No kyllähän Elisa on saanut pelkkää paskaa niskaansa eikä kukaan ole Elisan käytöstä puolustanut. Varmaan 99% on ollut sitä mieltä, että Elisa toimii väärin. Ja ihan syystä. Itekin ole sitä mieltä, että Elisa painostaa matti raukkaa rumasti.

Mutta nämä miehet jotka on edellisillä kausilla myös olleet heti seksiä vailla ovat saaneet paljonkin puolustelijoita.  Ja se nainen on haukuttu, kun ei ole heti ollut valmis "läheisyyteen. 

Ketään ei saa pakottaa seksiin eikä läheisyyteen. Se pitää lähteä ihmisen omasta halusta, ei toisen pakottamana. 

Vierailija
6870/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä :D ? Jos minä olisin vaikka autonasentaja, ja mieheni sanoisi ammattiani miesmäiseksi, niin MIKSI ihmeessä loukkaantuisin?

En ymmärrä ammattiloukkaantujia. Varsinkaan tähän ohjelmaan ei missään nimessä pidä lähteä, jos on kiusaamistaustaa ja herkkä tulkitsemaan asioita pahiten päin.

///

Mutta kun kyse ei ollut ammatista, vaan ULKONÄÖSTÄ. Et varmasti olisi loukkaantumatta, jos mies, jonka kanssa olet treffeillä toteaisi: "Sulla on tosi miesmäiset hartiat" tms. 

Vierailija
6871/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en arvostele Arttua yksistään siitä, että sanoo miten tummat hiukset voisivat sopia paremmin. Oon minäkin sanonut joskus vastaava muille. Arvostelen kokonaisuutta, niitä pieniä muruja mitä rivien välistä ymmärtää ja ennen kaikkea kokonaisuutta missä mukana myös Maajussi Stina keissi sekä se miten Arttu on kahden pienen lapsen isä, eri naisille lapset. 

Kokonaisuutta katsellessa mitä hyvää Artussa on, kun tietää hänestä enemmän? Ei tule mieleen.

Oletko oikeasti sanonut ihmiselle, jonka olet tavannut pari päivää sitten, etttä "Sulle sopisi paremmin toisen väriset hiukset"?

Sanoiko Arttu sanatarkasti noin? Ehkä sanoi, että "Sulle sopii tummat hiukset tosi hyvin"?

Julia on voinut tulkita, ja muisti tekee tep

"kun ei tunne toista ollenkaan, jokainen tilannetajuinen ihminen välttää kaikenlaista arvostelua, koska epävarmassa ja herkässä tilanteessa ne tulkitaan lähes poikkeuksetta loukkauksiksi."

Juu juu. Mutta joku suhteellisuudentajukin olisi hyvä säilyttää. Ihminen ei pääsääntöisesti ole täydellinen, joskus tulee etenkin vieraan ihmisen kanssa väärinymmärretyksi. Voiko sellaisen väärinymmärryksen mahdollisuudelle antaa tilaa? Luulisin että hyvin voisi jos Arttu vaan olisi ollut lapseton sinkku Porista.

Tämä on nähty niin monta kertaa tässä ohjelmassa. Hakemalla haetaan syitä toisesta kun jostain syystä ei riitä sanoa, että ei nyt vaan napannut. Olen joka kerran pitänyt näitä kiistelijöitä täysin selkärangattomina. On se nyt jumankauta jos ei ihmisellä ole sen verran kykyä kohdata toista, että sanoisi suoraan että nämä asiat ei nyt vaan natsanneet, mutta ei mitään, pidetään kiva loma ja aktiviteetit täällä "häämatkalla" jos sulle vaan passaa

Vierailija
6872/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, ihmiset! Eletään vuotta 2025. Autonasentaja ei ole yhtään sen miesmäisempi ammatti kuin kaupankassakaan. Miesvoittoinen ala on eri asia kuin miesmäinen ammatti. Tulkaa pois sielät 1950-luvulta! 

Vierailija
6873/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Elisa ns. vaativa persoonallisuus vai mikä häntä mättää? Hirveän dominoiva, piilottaa arvostelun jatkuvaan teennäiseen naurunräkätykseen. Mikä hän on komentamaan Mattia, miten pitää meloa? 

Ja on kyllä jotenkin kummallinen persoona, jos ei mitään voi alkaa tunteita syntyä toiseen, jos ei ole läheisyyttä? Kyllä minulla ensisijaisesti tunne syntyy aivoissa, henkisesti ensin. Minusta olisi suorastaan loukkaavaa, jos toinen sanoisi että mulla ei synny MITÄÄN tunteita suhun, jos et koskea mua. WTF.

Elisa on koko ajan arvostelumoodissa. Aivan törkeä sekin, että kun Matti ei osannut heti sanoa minkälainen olisi hyvä arki, niin Elisa lyttää sen vuoksi koko Matin. Että vääränlainen ja tyhmä mies.

Elisaa ei taatusti saa kukaan tyytyväiseksi. Todella rasittava tyyppi. Ja pelottava. Kuin olisi suurennuslasin alla koko ajan.

Naulankantaan!

Ihmettelen tämmöistä toisen syyllistämistä läheisyyden puutteesta.. onhan se Elisakin siinä. Mitä hän on asian eteen tehnyt muuta kuin alkanut mäkättämään aiheesta ja saanut sen vielä pahemmin solmuun.

Esimerkiksi paljussa Elisa olisi itse voinut hilata itsensä lähemmän Mattia eikä alkaa huutelemaan sitä että "tässäkin nyt korostuu miten friendzonella mennään" . Jotenkin ei häntä katsoessa yllätä että on (oli) lapseton sinkku nainen 40+ v.

Jos sä kaipaat kosketusta, niin kosketa itse! 

Vierailija
6874/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en arvostele Arttua yksistään siitä, että sanoo miten tummat hiukset voisivat sopia paremmin. Oon minäkin sanonut joskus vastaava muille. Arvostelen kokonaisuutta, niitä pieniä muruja mitä rivien välistä ymmärtää ja ennen kaikkea kokonaisuutta missä mukana myös Maajussi Stina keissi sekä se miten Arttu on kahden pienen lapsen isä, eri naisille lapset. 

Kokonaisuutta katsellessa mitä hyvää Artussa on, kun tietää hänestä enemmän? Ei tule mieleen.

Oletko oikeasti sanonut ihmiselle, jonka olet tavannut pari päivää sitten, etttä "Sulle sopisi paremmin toisen väriset hiukset"?

Sanoiko Arttu sanatarkasti noin? Ehkä sanoi, että "Sulle sopii tummat hiukset tosi hyvin"?

Miten monella tapaa voi ymmärtää kommentin "Sun hartiat on enemmän miesmäiset kuin naiselliset"? 

Vierailija
6875/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni Arttu sanoi että Julian tatuoinnit joissa hyvin  iso luuranko ja pääkallo , on sellaisia kuoleman symboleja jotka enemmän  miesmäisiä kuin naismaisia.

Niitä nähdään enemmän miehillä kun naisilla. Tottahan se on.

Vaikka olisi totta, täytyy olla kyllä todella tyhmä ihminen, jos kuvittelee, että tuollainen kommentti tekee naiseen positiivisen vaikutuksen. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen, vaikka asia olisikin totta. 

Tämähän se on. Joku Artun täti täällä nyt ei ymmärrä, ettei niillä sanamuodoilla ym. ole juuri mitään väliä, koska tuollaista ulkonäköön joka välissä puuttuvaa kommentointia ei vaan voi ottaa positiivisesti. Kyllä ihminen kehun ymmärtää ja positiivinen viesti välittyy, jos se on ollut tarkoitus, vaikka vastaanottajalla nyt olisikin ulkonä

Kehut taisi mennä kyllä ihan kuuroille korville :D

OT:na minusta on ihan hemmetin lapsellista ja jotenkin vie mielenkiinnon jatkaa koko keskustelua kun aina, aiheesta riippumatta, löytyy joku joka aloittaa tuon: oletkos sukulainen, oletkos XXXX itse, oletkos sama joka kirjoitti ketjuun se ja tuo. Ihan samalla lailla minä voisin sanoa, että kun eilen illalla sängyssä luin viimeisiä kommentteja tähän ketjuun niin kolmeen kommenttiin tuli minuutissa sellaiset 30 yläpeukkua: olettekos Julian perhe peukuttamassa vai Juliako se itse siellä vpn yhteyden kanssa leikkii?

Vierailija
6876/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa esittää henkevää, mutta ei toteuta sitä käytännössä. Ei osaa arvostaa Mattia lainkaan, eikä näe miten itse käyttäytyy.

Tämä. On niin helppo ajatella olevansa syvällinen ja hyvä ihminen, mut käytäntö osoittaa jotain ihan muuta...

Elisa on kärsimätön, mut jotta tulee kärsivälliseksi, pitää ensin vähän sietää kärsimystä. 

Tätäkö se on nykyisin: seksiä saadaan heti, ja jos ei saa niin itsetunto romahtaa kun tulee torjutuksi, ja viikko tuntuu ikuisuudelta?

Kaikkien ei tarvi elää sinkkuna selibaatissa, miksi sitten parisuhteessa pitäisi?!?!?!

Miksi Elisa ei itse koskettele, halaile ja suukottele Mattia? Miksi se pitää mielellä tehdä, varsinkin noista lähtökohdista, mitkä oli hääpäivänä Elisan puolelta? E. taitaa toivoa olevansa erittäin haluttu ja tavoiteltu saalis, joka saa tylyttää miehen ulkonäköä ja käytöstä (syyttä), ja siltikin häntä pitäisi jaksaa pokailla.

Eikös se ollut niin että Matti väistää kosketusta? Paha siinä on Elisankaan väkisin kosketella ja ymmärrän kyllä että toinen osapuoli silloin kokee tulevansa torjutuksi, koska niinhän siinä käy. Matti pitää Elisaa kuvaannollisen käsivarren mitan päässä, eikä myöskään jaa niitä tunteitaan.

Vierailija
6877/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu ole kiinnittänyt huomiota siihen jo pelottavaan ja huomiohakuiseen kuin Unelmahäistä otettuun av-mammamaiseen Elisan kaasoon? Elisahan oli ihan alakynnessä tuo kanssa ja hillitty ja hyväkäytöksinen tuohon kaasoonsa verrattuna. 

Onhan hänestä puhuttu. Ehkä on ihan tärkeä neuvonantaja Elisalle. "Kyllä sun nyt pitää sille äijälle tehdä ihan selväksi, että tommonen ei käy. Sanot ihan kameroiden edessä, selkä suorana. Osoitat että olet vahva nainen, oikeen bossleidi! Tsemppiä hei rakas, laita sille jauhot suuhun."

Jos näin on, toivottavasti Elisa ymmärtää ohjelman myötä tarkastella kriittisesti myös ystävyyssuhteitaan. Jos ei, hyvä niin. 

Päivi on suorasanainen mutta kultainen ihminen, tuskin haluaa muuta kuin hyvää. Hänhän ylisti Mattia häissä.

Vierailija
6878/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tärkeää, että se mistä puhutaan kameroille myös näytetään. Nämä asiat käsiteltäisiin asiantuntijoiden kanssa ohjelmassa. Ei niin että kaikki jää pelkästään kameroille puhumisen varaan.

En arvosta sitä, että puhutaan selän takana eikä suoraan. Aiemmilla kausillakin ollut tätä ja jotkut saaneet vasta ohjelman tultua ulos tietää mitä on puhuttu. Heidän näkemys tapahtumista on ollut eri. Puhun nyt ohjelmasta yleisellä tasolla

Vierailija
6879/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että täällä kommentoi paljon porukkaa, joka on sinkkuja syystä. Tai sitten elävät jossain 30+ vuotta jatkuneessa suhteeessa, jossa toiselle voi lauka mitä tahansa paskaa päin naamaa eikä ilmekään värähdä. Noista lähtökohdista ei tajuta, että tutustumisvaiheessa pitää olla erityisen tarkkana siitä, mitä saoo. Ei voi laukoa kaikkea, mitä laukoo läheisilleen. Varsinkin tällaisessa ohjelmassa, jossa jännitys ja tilnteen luonnottomuus saavat ihmisen erityisen herkäksi, kannattaa luovia mahdollisimman turvallisilla vesillä. Ne "kriittiset" kommentit voi säästää sitten siihen vaiheessen, kun ollaan jo läheisiä ja tiedetään, mitä toinen kestää ja mitä ei. 

Vierailija
6880/6990 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arttuhan jaksossa seiska myöntää sanoneensa ne ulkonäköjutut. Julia ei vaikuta sellaiselta, joka valehtelisi julkisesti asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän