Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7679)
Katri ja Janne on ihan crashboombang :O
Eivät ole ollenkaan samalla aaltopituudella ja ymmärtävät koko ajan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa on ihan väärä kenellekään pysyvään suhteeseen.
Traumoista. Minäkin luulin joskus, että se, että, ahdistun jostain ihmisestä johtuu vain vanhoista traumoista ja on minun ongelmani. Mutta ei se mene niin. Se menee niin, että reagoin ahdistumalla niistä ihmisistä, jotka ovat aidosti potentiaalisia vahingoittajia. Turvallisen ihmisen kanssa ei tule traumaolo.
Allekirjoittaisitko yhtään sitä, että sinulle turvattomalta ja ahdistavalta tuntuva ihminen voi toiselle olla ihan vaan tavallinen ihminen?
Siis ajatellaan vaikkapa jotain joka on tullut hylätyksi lapsena ja sitten vielä vaikka petetyksi aikuis
Mikä tässä on niin vaikea käsittää. Me ihan kaikki olemme tavanneet elämämme aikana noita ihmisiä, useita. Heillä on maski ja se maski voi olla vaikka kuinka uskottava ja hieno ja hurmaava.
Uhreiksi taas valikoituvat helpommin ne, jotka ovat helppoja uhreja tai jotka saa pyydystettyä. He eivät iske sattumanvaraisesti.
Eli. Jokainen tuntee tai tietää narsisteja ja psykopaatteja. Jokainen ei ole nähnyt heidän maskinsa alla olevaa todellisuutta eikä jokainen ole joutunut heidän uhrikseen.
Jep, ja psykopaattien/narsistien määrää ihmisistä on hyvin vaikea määrittää, koska eiväthän he yleensä hakeudu diagnosoitavaksi.
Eivät sadistit kiusaa koko ajan. Eivät he saisi yhtäkään uhria ja töistä tulisi fudut jne.
Jos ihminen on ped of iili, hän yleensä tekee muutakin kuin rai s kailee lapsia.
Ohjelmaa on esitetty jo kauan. Muutama pari edelleen yhdessä. Osa oli yhdessä oman aikansa kuvausten jälkeen.
Tulipa mieleen semmoinen, onko tietoa onko joku pareista jotka ei jatkanu yhdessä oloa kuvausten jälkeen niin myöhemmin päätyneetkin yhteen?
Tai jotku eri kausien tyypit päätyneet yhteen? Jossain kohtaa näillä oli jotain kaikkien kausien yhteisiä tapaamisia.
Kuvittelisin ettei tuo Arttu ole yhtään Julian tyylinen. Julia tapailee varmaan enemmän sellaisia kavereita, jotka elää vielä nuoruutta, on tatskaa, bändipaitaa ja pujopartaa, rööki palaa, tehdään pätkätöitä ja mietitään miten rahat riittää. Huominen on huomenna.
Ai miksi? koska Julia kokee ettei muuhun riitä.
Arttu saa taas yhden kokemuksen jonka jälkeen miettiä miksei kunnollinen asiansa hoitava mies kelpaa. En minä tiedä miksi. Ehkä kun persoona tuntuu olevan lainaa tai jotain opittua. Vaikea sanoa, hirveästi kunnollisia miehiä, mutta kun ei oikein mitään struktuuria ja pintaa mistä tarrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa on ihan väärä kenellekään pysyvään suhteeseen.
Traumoista. Minäkin luulin joskus, että se, että, ahdistun jostain ihmisestä johtuu vain vanhoista traumoista ja on minun ongelmani. Mutta ei se mene niin. Se menee niin, että reagoin ahdistumalla niistä ihmisistä, jotka ovat aidosti potentiaalisia vahingoittajia. Turvallisen ihmisen kanssa ei tule traumaolo.
Allekirjoittaisitko yhtään sitä, että sinulle turvattomalta ja ahdistavalta tuntuva ihminen voi toiselle olla ihan vaan tavallinen ihminen?
Siis ajatellaan vaikkapa jotain joka on tullut hylätyksi lapsena ja sitten vielä vaikka petetyksi aikuis
Juuri näin. Minä olen tavannut vähän aikaa sitten työpaikalla narsistin ja minusta tuli narsistin uhri, kun en halunnut kuulua hänen hoviinsa. Hän on tunnettu, ja monille hän on juuri se iloisen pirskahteleva ihana ihminen, mutta minä tiedän totuuden. Ja niin tietävät myös työpaikkani muut ihmiset.
Tuntuu siltä että Matille ja Elisalle sopisi kummallekkin nuorempi kumppani paremmin. Molemmilla traumat pinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Katri ja Janne on ihan crashboombang :O
Eivät ole ollenkaan samalla aaltopituudella ja ymmärtävät koko ajan väärin.
Kyllä, taitaa olla taputeltu homma. Jos ei Janne sitten skarppaa jatkossa niin paljon, että homma pysyy hengissä.
Katsomo plussan katsojat. Miten Jannella ja Katrilla menee vitos- ja kutos-jaksoissa?
Vierailija kirjoitti:
Arttu saa taas yhden kokemuksen jonka jälkeen miettiä miksei kunnollinen asiansa hoitava mies kelpaa.
Kyllä kelpaa mutta Arttu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arttu saa taas yhden kokemuksen jonka jälkeen miettiä miksei kunnollinen asiansa hoitava mies kelpaa.
Kyllä kelpaa mutta Arttu ei.
Näinpä, kunnollinen mies ei arvostele toisten ulkonäköä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arttu on vähintäänkin tyhmä kuin saapas. Käy jo melkein sääliksi, samoin kuin hänelle paritettua Juliaa, joka ansaitsisi täyspäisen miehen.
Julian kaveriko siellä kommentoi? Terkkuja Jullelle. Pankissa nähdään!
Ihan vaan tavallinen tv:n katsoja. En ole ikinä tavannut Juliaa ja tuskin tulen tapaamaankaan, olen aivan eri ikäluokkaa ja eri puolelta Suomea.
Sinä kuka ikinä puolustatkin jokaiselle läpinäkyvää Arttua, olet itse erittäin läpinäkyvä. Kuvaan kyllä sopii sekin, ettet sitä tajua. Olen pahoillani.
Tulossa uusi ETA spin-off sarja: Artulle akka! Tulee joka vuosi.
Lainaus:
"Juuri näin. Minä olen tavannut vähän aikaa sitten työpaikalla narsistin ja minusta tuli narsistin uhri, kun en halunnut kuulua hänen hoviinsa. Hän on tunnettu, ja monille hän on juuri se iloisen pirskahteleva ihana ihminen, mutta minä tiedän totuuden. Ja niin tietävät myös työpaikkani muut ihmiset. "
-----
Nyt kun sanoit, itselleni tuli mieleen eräs tämän(kin) ohjelman historiassa vaikuttanut henkilö, joka on irl hyvin hyvin erilainen, kuin mitä positiivinen julkisuuskuva antaisi ymmärtää. Ei ole toisen käden tietoa. Olen joutunut hänen kanssaan tekemisiin muutaman kerran ihan kasvotusten. Valitettavasti.
En nyt ehkä menisi mitään diagnoosia tekemään kenestäkään, mutta joku täällä aikaisemmin kommentoi, että kyllä näitä luonnehäiriöitä löytyy terapeuteistakin.
Tässä nähdään kuinka vähemmän älykkäät yrittävät saada näkyvyyttä televisiossa kun eivät saa kumppania muuten.
Pakko sanoa että hiipuu kinnostus ohjelmaa kohtaan uusimman jakson jälkeen. Janne on ihan kuin joku Kummeli-sketsihahmo, en ymmärrä miksi hän on ohjelmaan hakenut. Artusta en viitsi sanoa mitään, ilmeisesti kaikki eettiset periaatteet on heitetty romukoppaan. Yhtä vakava kuin napakymppi tämä ohjelma nykyään. Elisa ja Matti ei sovi toisilleen, huomasi alusta saakka. Matille sopisi sellainen runotyttö ja Elisalle joku ronski mies. Todella ikävää katsoa heidän kanssakäymistä, piti laittaa äänettömälle kun itseäkin alkoi ahdistaa Elisan syyttely.
En tiedä johtuiko siitä, että koko jakso oli niin negatiivinen, mutta alkoi jotenkin tökkiä myös Mikko. Hän pariin kertaan korosti, kuinka ennen olisi häirinneet jotkut Iinan piirteet kuten paljon puhuminen, mutta nyt hän osaa reflektoida joten ei ärsytä. Sinänsä hyvä taito, mutta silti vaikuttaa että on kaavoihinsa kangistunut ja ennen pitkää ne toisen tavat ja jutut saattaa alkaa ärsyttämään. Heidän väliltä puuttuu luonnollisuus ja leikkisyys mitä yleensä onnistuille pareilla on. Toivottavasti olen väärässä. Iina on edelleen symppis. Katri myös yrittää parhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmiskoetta on jo vuosia voinut seurata pelkästään lukemalla täältä kommentit.
Tuo on melko totta 🤗 Jotkut kuitenkin unohtavat kokonaisuuden, joten niistä saattaa jäädä lukijalle väärää tietoa. Luin useampia kommentteja aiheesta vaimoksi etukäteen tituleerattu ja vain yksi muisti, millä sanoilla Julian saama viesti alkoi. Joillekin on jäänyt käsitys, että Julia ihmetteli kun hänet nimettiin vaimoksi, no eihän se yksin siitä. Hän hämmästeli sitä kun viesti alkoi *rakas vaimoni* *kuinka voi sanoa noin, kun ei olla vielä edes nähty* Julia sanoi hämmästyneenä. 🍃
Äähh, nyt on musta kyllä tällaiseen formaattiin hiukka liian herkällä tämä Julia. Minä pitäisin tuommoista avausta herttaisena silmäniskuna absurdille tilanteelle
Aivan näit siis paljon vaivaa, kiusata lisää ennestäänkin kiusattua. En ainakaan itse kykenisi kuvittelemaan miltä morsiainkokelaalta voi tuntua tosi-tv-ohjelmassa odotella lähtöä tapaanaan tuntematonta puolisoehdokasta. Mutta jokaisellahan on oikeus mielipiteeseensä. Kerron sulle salaisuuden sinusta, jota en ole täällä kenellekkään toiselle kertonut. # Mielestäni henkilö joka kiusaa, (ketä tahansa kiusattua) tai pitkäkestoisten kiusaamisten traumoista vielä aikuisenakin potevaa, myös niistä ohjelmassakin kertonut, joten oli hyvin tiedossasi. Mielestäni paljastaa sad*stisen pimeän puolensa.#
Oonko mä ainoa jota ei loukkaisia jos miesehdokas sanoisi esim. että tummat hiukset sopis sulle? Tai että en tykkää tatuoinneista? (mulla on tatuointeja mutta ei mua haittaisi silti jos mies ei niistä pidä). Myöskään tää Julian sanominen miesmäiseksi tuskin on ollut mikään kovin paha kommentti oikeasti. Mua ei haittaisi kyllä yhtään, kyllä mun ulkonäöstä saa esittää mielipiteitä ja itsekin voin esittää, sitten niistä voi jutella. Sitten jos nyt ihan rumaksi alettais sanomaan niin juttu loppuisi varmaan joka tapauksessa mutta eihän tuossa mitään sellaista ole tapahtunut vaan tää neiti vetää herneen nenään kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo paljon, kumpi lähti. Toksinen tyyppi ei irrota kohteestaan noin helposti ja tuolla tavalla kuin Julia teki eli minun silmissäni Julia ei ole se, joka pelaa peliä. Miksi hän olisi pelannut itsensä ulos heti?
Koska lapset aiheutti liikaa kilpailua ajasta ja Imatra oli ehdoton ei. Siinä ei asiantuntijoiden, tuottajien, Artun tai muidenkaan mielipiteet kiinnostaneet, kun halusi heti lopettaa. Tietenkään ei suoraan voinut sanoa esim. lasten olevan ongelma, joten syyttää hänelle valittua puolisoa kaikesta minkä suinkin keksii hakien samalla niin asiantuntijoiden kuin katsojienkin sympatiaa.
Artun kanssa ei tarvitse ongelmia keksimällä keksiä... Ja onko Arttu antanut yhtäkään syytä miksi toisen kannattaisi vielä yrittää, tehdä kompromisseja, muuttaa hevonv... sori, Imatralle, kestää jatkuvaa naljailua ja hipsiä munankuorilla? Mitä positiivista sillä miehellä on annettavana Julialle?
Väännetään nyt rautalangasta. Me puhumme ihan eri asiasta. Hän ei pelännyt sinua eikä lähtenyt sinua pakoon. Sen sijaan hän saalisti ihmisiä eli oli itse se, jota pitää pelätä. Ja pyrki kontrolloimaan, ei väistymään.