Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (1462)

Vierailija
321/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:..

Monet aiempien kausien hirmut ovat kuvailleet itseään miellyttämisenhaluisiksi, jotka ovat aiemmin unohtaneet omat tarpeensa. Just saying. 

Tuosta Juliasta tuli muuten "itkevä pantanainen -vaikutelma." En muista enää nimeä, o

"Itkevä pantanainen" 😂 Apua näitä lempinimiä. Vuosia myöhemmin vielä puhutaan rahka-Petristä, niljake "kaasonkaataja" Matista ja Ford-Miikasta. Ja nämä on siis nimityksiä, joita jopa mediassa käytetty. Vois sanoa, että ETA leimaa ihmisen aika vahvasti ja pitkäksi aikaa, jos huono tuuri käy.

Vierailija
322/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa näyttää räväkältä ja rohkealta, mutta oli yllättävän nihkeä.

Hän ei tykännyt Matin hiuksista, musiikkimausta, liian henkilökohtaisesta lauluesityksestä, hääkuvan ottamisesta, eikä siitä, että Matilla on lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsomossa voi katsoa aina 3 jaksoa eteenpäin niin pitäisikö katsomo+ mukaan katsovat perustaa oma keskustelu? Itse mietin vielä ottaisinko katsomo+ tätä varten.

Ihan hauska tuo että tapasivat toisensa jo ennen! Ei yhtään huono idea

Ei ole toiminut ikinä mitkään erilliset ketjut. Jos haluat pysyä pimennossa, älä tule tähän ketjuun ennen kuin jatko on näytetty ilmaisversiona. 

Tänä vuonna nyt kuitenkin on kaksi aktiivista ketjua. Tämä "Official" ja sitten tässä toinen: https://www.vauva.fi/keskustelu/5919978/ensitreffit-alttarilla-2025?pag…

Siellä ehdotettiin että Official etenisi tv:n tahtiin ja tuo toinen sitten Katsomo+ -tahtiin. Minusta kokeilemisen arvoinen idea! En ole itse vielä katsonut mitään jaksoa mutta en ole missään nimessä aikeissa katsoa tätä muualta kuin tv:stä.

Vierailija
324/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko on kauhean laiha, suorastaan hauras. Oikein symppis. Tuijottaa maanißesti kuin Jouko Turkka.

Vierailija
325/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei tykännyt Matin hiuksista, musiikkimausta, liian henkilökohtaisesta lauluesityksestä, hääkuvan ottamisesta, eikä siitä, että Matilla on lapsia.

Vaikuttaa lupaavalta, hyvä asiantuntijat. Onkohan ohjelma taputeltu tämän kauden myötä.

Vierailija
326/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut ennustaa tämän jo melkein sillä perusteella että hän on arkkitehti (vai muistanko nyt oikein, en ole katsonut vielä yhtään jaksoa?).

Arkkitehdin täytyy jo ammatinkin puolesta olla melko hitaasti etenevä ja kärsivällinen, sellainen isojen kokonaisuuksien ihminen. Tällaiset ovat usein myös harkitsevia ja valikoivia. Jos toinen menee liian henkilökohtaiselle tasolle ennen kuin pari tuntee toisiaan lainkaan, harkitsevalle se on merkki epäaitoudesta ja/tai pinnallisesta innokkuudesta. Noilla ominaisuuksilla ei isoja kokonaisuuksia rakenneta. Jos on vielä lapsiakin niin Elisalle lienee käynyt heti selväksi että puolisosta ei tule mitään "voimaparin" toista osapuolta vaan hän pyörii noissa omissa ympyröissään (perhe ja musiikki). Itsekin olisin pettynyt. 

Vierailija
327/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla naisilla on tatuointeja, se on vahvan naisen merkki

Vierailija
328/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, että "Hyväksyn, että kumppanilla on lapsia." on sellainen, johon nämä hakijat (tai te itse) vastaisitte "kyllä", jotta

1) teillä on paremmat mahdollisuudet päästä mukaan/enemmän deittivaihtoehtoja

2) ette vaikuta niin konservatiivisilta (mikä voi olla nykypäivänä negatiivista tietyissä piireissä),

vaikka toivoisitte tai jopa haluaisitte ehdottomasti, ettei aiempia lapsia ole?

Osa kysymyksistä, esim. muuttoon liittyen, on sellaisia, joissa varmasti "valehdellaan" vähintään itselleen. Loppujen lopuks ton täytyy olla aikalailla viimeinen vaihtoehto monille, ellei sit oo tullu julkisuutta vaan hakemaan.. 

Hyvä kysymys. Itse olen niin jyrkkä että olisin sanonut totuuden: ei missään tapauksessa miestä jolla lapsia, koska itse olen vela ja tehnyt uhrauksia asian eteen - esim. erosin ihanasta mutta lapsia toivovasta miehestä pitkän yhdessäolon jälkeen, vaikka se oli vaikeaa ja suhde oli ihana. Olisin saattanut vielä erikseen sanoa että jos tätä toivetta ei kunnioiteta niin poistun ohjelmasta heti kun paljastuu että miehellä on lapsia. Hyvin todennäköisesti tästä olisi sitten seurannut se että en olisi tullut valituksi ohjelmaan.

Osa on varmaan pehmennellyt mielipiteitään, varsinkin ne jotka ovat olleet pidempään sinkkuna. Tinderissä näkee kuitenkin todella selvästi sen, kuinka vähän velamiehiä on liikkeellä varsinkin 30+ ja 40+ -porukoissa. Varmaan jotkut voivat ajatella että omista kriteereistä on joustettava jos mielii parin löytää.

Vierailija
329/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia sanoi olevansa miellyttämisenhaluinen koulukiusaamistaustan takia. Alkaako hän sitten venymään Artun miellyttämiseksi Imartalla olemiseen ja lapsen läsnäoloon.. Toivotaan että osaa pitää omat rajansa. Tosin mitä täältä luin Artusta olen pöyristynyt, että tyyppi on valittu tähän ohjelmaan. Vaikea kuvitella, että valittavissa ei olisi ollut jotakuta paremmin Julialle sopivaa (ja jonka Julia ansaitsisi). Oletean, että nykyään EA:n tuottajat hakee vaan räväkkäitä tilanteita ja itkua ja hammastenkiristystä. On kyllä vajonnu niin alas tämä entinen hyvänmielenohjelma..

Monet aiempien kausien hirmut ovat kuvailleet itseään miellyttämisenhaluisiksi, jotka ovat aiemmin unohtaneet omat tarpeensa. Just saying. 

Sopii ihan hyvin siihen, että kun ihminen lähtee murtautumaan ulos aiemmasta rajoittavasta kaavastaan, hän tulee helposti menneeksi toiseen ääripäähän ennen kuin tasapaino löytyy. Eli alistuvasta miellyttäjästä tulee kriittinen päsmäri. Tämän ohjelman yksi idea on se että ihminen opettelee toimimaan eri tavalla kuin ennen on parisuhteissa toiminut, joten varmaan tuollaiset muutokset voivat helposti osua ohjelman tekemisen kanssa samalle ajanjaksolle. 

Vierailija
330/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rohkeaa asiantuntijoilta ottaa näin ylipainoisia mukaan. 

En viitsi nyt nimeltä mainita. Olen itsekin kehopositiivinen ajatuksiltani, mutta noin reilu ylipaino vaikuttaa kyllä väistämättä elämään. Hienoa toki, että harrastaa liikuntaa aktiivisesti.

Iina kuitenkin on oikein herttaisen oloinen pienestä pyöreydestä huolimatta.

Vierailija
331/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut ennustaa tämän jo melkein sillä perusteella että hän on arkkitehti (vai muistanko nyt oikein, en ole katsonut vielä yhtään jaksoa?).

Arkkitehdin täytyy jo ammatinkin puolesta olla melko hitaasti etenevä ja kärsivällinen, sellainen isojen kokonaisuuksien ihminen. Tällaiset ovat usein myös harkitsevia ja valikoivia. Jos toinen menee liian henkilökohtaiselle tasolle ennen kuin pari tuntee toisiaan lainkaan, harkitsevalle se on merkki epäaitoudesta ja/tai pinnallisesta innokkuudesta. Noilla ominaisuuksilla ei isoja kokonaisuuksia rakenneta. Jos on vielä lapsiakin niin Elisalle lienee käynyt heti selväksi että puolisosta ei tu

Elisa 40-v opiskelee arkkitehdiksi,

- on muuttanut yli 23 kertaa aikuisena

- on vaihtanut ammattiaan monta kertaa.

Tämä lähtökohta ei kovin sovi tuohon hitaaseen lämpenemiseen tai johonkin arkkitehdin luonteeseen :D Ennuste tuolta pohjalta olisi vaihtaa alaa viimeistään valmistumisen jälkeen.

Vierailija
332/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsomossa voi katsoa aina 3 jaksoa eteenpäin niin pitäisikö katsomo+ mukaan katsovat perustaa oma keskustelu? Itse mietin vielä ottaisinko katsomo+ tätä varten.

Ihan hauska tuo että tapasivat toisensa jo ennen! Ei yhtään huono idea

Ei ole toiminut ikinä mitkään erilliset ketjut. Jos haluat pysyä pimennossa, älä tule tähän ketjuun ennen kuin jatko on näytetty ilmaisversiona. 

Tänä vuonna nyt kuitenkin on kaksi aktiivista ketjua. Tämä "Official" ja sitten tässä toinen: https://www.vauva.fi/keskustelu/5919978/ensitreffit-alttarilla-2025?pag…

Siellä ehdotettiin että Official etenisi tv:n tahtiin ja tuo toinen sitten Katsomo+ -tahtiin. Minusta kokeilemisen arvoinen idea! En ole itse vielä katsonut mitään jaksoa mutta en ole missään nimessä aikeissa katsoa tätä muualt

Se toinen ketju on kruunulla merkattu "viralliseksi" koska oli aloitettu jo tammikuussa. Tämä on uudempi. Mun mielestä jokainen valitsee itse kummassa haluaa keskustella. Mahdotonta se on alkaa erotella missä tahdissa ohjelmaa katsotaan. Jaksoja nyt saa rahalla aiemmin katseluun, mutta ei mua henk.koht. haittaa lukea mitä niissä on tapahtunut vaikka itse katsonkin vaan telkkarin tahtiin. Saa ilmaiseksi juonipaljastukset samalla kerralla kun käy lukemassa ketjua 🙂

Vierailija
333/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia sanoi olevansa miellyttämisenhaluinen koulukiusaamistaustan takia. Alkaako hän sitten venymään Artun miellyttämiseksi Imartalla olemiseen ja lapsen läsnäoloon.. Toivotaan että osaa pitää omat rajansa. Tosin mitä täältä luin Artusta olen pöyristynyt, että tyyppi on valittu tähän ohjelmaan. Vaikea kuvitella, että valittavissa ei olisi ollut jotakuta paremmin Julialle sopivaa (ja jonka Julia ansaitsisi). Oletean, että nykyään EA:n tuottajat hakee vaan räväkkäitä tilanteita ja itkua ja hammastenkiristystä. On kyllä vajonnu niin alas tämä entinen hyvänmielenohjelma..

Sopii ihan hyvin siihen, että kun ihminen lähtee murtautumaan ulos aiemmasta rajoittava

Sopii myös siihen, että mitä narsististempi ja ikävämpi ihminen on, sitä pahemmin on pielessä  hänen itsereflektionsa. No, jokainen näki millä tavalla viime kauden pariskuntia käsiteltiin: herkän mimosan tunteet ja tarpeet ja se, pystyykö mies niitä toteuttamaan. 

Vierailija
334/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko se Matin ja Marleenan suhde muuten kesti

Vierailija
335/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ajattelen, että tatuoinnit, samoin kuin vahvat meikit, voivat olla merkki epävarmuudesta. Keino saada huomio jonnekin muualle kuin omaan itseen.

Ei toki välttämättä näin, mutta minulle tatuoinnit eivät välitä käsitystä vahvuudesta.

Vierailija
336/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ajattelen, että tatuoinnit, samoin kuin vahvat meikit, voivat olla merkki epävarmuudesta. Keino saada huomio jonnekin muualle kuin omaan itseen.

Ei toki välttämättä näin, mutta minulle tatuoinnit eivät välitä käsitystä vahvuudesta.

Minä ymmärsin että kyse oli sarkasmista.

Vierailija
337/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko on kauhean laiha, suorastaan hauras. Oikein symppis. Tuijottaa maanißesti kuin Jouko Turkka.

Samanlainen pienehkö mies kuin Matti (?) viime vuonna, se tosin taisi olla pidempi.

Vierailija
338/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin että kyse oli sarkasmista.

Totta muuten, voi olla 😊

Vierailija
339/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko se Matin ja Marleenan suhde muuten kesti

Eikö se ollut jo loppuvuoteen mennessä taputeltu, jotenkin sellainen muistikuva. 

Vierailija
340/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piraattipuoluelainen mukana, oikeesti hyi!