Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (8382)
Elisan käytös puistattaa. Uusimmassa jaksossa tylyttää ihan kunnolla illallisella, oikein silmät pullottaen syyttää Mattia vaikka mistä. Ja kosketuksen kaipuu, ei kai oikeasti? Miksi Matti haluaisi koskea räkyttäjää?
Elisa ei ole kiinnostunut Matista oikeasti ja keksii siihen ihan minkä tahansa syyn, että koko juttu olisi Matin syytä.
Tätä palstaa lukiessa ihmettelen miten kukaan ihminen menee mihinkään ohjelmaan. Kaikki osallistujat vaan kamalia ja huonoja ihmisiä, liian laihoja tai liian lihavia, tai muuten vaan viallisia. Toivottavasti kukaan noista osallistujista tai heidän sukulaisista ei lue näitä ja jos lukee niin kannattaa muistaa, että heissä ei o mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
TIESIN tämän: Mattia ei Elisa kiinnosta. Elisa öykkäröi, on epäaito, ei osaa alkeisimpiakaan käytöstapoja ja vie kaiken tilan.
Elisa vonkaa Matilta läheisyyttä - tai oikeastaan vaatii. Elisan itsetunto ei kestä sitä, ettei matti halua häntä.
Matti hiukan lähestyy Elisaa poreammeessa (jottei liikaan loukkaisi Elisan tunteita sillä, ettei hän vaatimuksista huolimatta lähentele), mutta Elisa tökerössä huonossa itsetunnossaan ei osaa ottaa sitäkään vähää vastaan, vaan epäaidosti yrittää leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa.
ÄÄÄÄH!!! Voi Elisa ja Elisan surkean huono itsetunto.
Lopulta jakso kärjistyy siihen, kun Matti sanoo, että voisihan hän jatkossa keskustella avoimemmin tästä aiheesta. Johon öykkäri-Elisa ääntään korottaen: Eiku tästä pitää keskustella NYT!!!! Ja siihen se jakso päättyy.
Matti on ihana.
Tämä on kyllä osuva kuvaus näiden suhteen tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Elisan käytös puistattaa. Uusimmassa jaksossa tylyttää ihan kunnolla illallisella, oikein silmät pullottaen syyttää Mattia vaikka mistä. Ja kosketuksen kaipuu, ei kai oikeasti? Miksi Matti haluaisi koskea räkyttäjää?
Elisa ei ole kiinnostunut Matista oikeasti ja keksii siihen ihan minkä tahansa syyn, että koko juttu olisi Matin syytä.
Elisa on kiinnostunut Matista kovastikin, Matti ei ole kiinnostunut Elisasta yhtään. Elisa on hoksannut, ettei hänellä parempaan tai edes yhtä hyvään saaliiseen ole mahdollisuuksia, kuin mitä Matti on.
Alla myös Katsomon jaksosta 5. Älä lue, ellet halua tietää mitään ennakkoon. 💙
Matti on mun mielestä yllättävän ihana, herkkä ja erittäin komea (porukan komein). Vaikkei tämä ohjelma perustu pelkästään ulkonäköön, mutta lieneekö kuitenkaan haitaksi. Katsojana voin aloittaa vaikka ulkoisesta ja jaksojen edetessä, seurata sitä sisäistä puolta, mm. miten kohtelee kumppaniaan.
Arttu kohdistanut jo näin alussa, oudolla tavalla arvostelua Juliaa kohtaan. Kohteita olleet toistaisesksi, hiusten väri, tatuoinnit, leveät hartiat miesmäistä, joten ei näytä naiselliselta. Julia ahdistui ja otti yhteyden asiantuntijoihin (hyvä Julia, huolehdi omasta hyvinvoinnistasi jatkossakin). Arttu osaa näköjään ne sepitteet joilla saa asiantuntijankin uskomaan, ettei hän (Arttu) "todellakaan" sitä niin tarkoittanut. Mun suosikkiohj. Ensitreffeillä Katri Utula ja Tero Tiittanen ruotivat jakso kerrallaan parien menoa. Narsku kortti otettiin esille. Katri eikä Tero tienneet ennakkoon Artun aikaisemmasta parinetsintään tähtäävästä ohjelmasta johon Arttu ujuttautui valheellisin konstein. On jonkinlainen epäillys, ettei ohjelman asiantuntijaporukka ole Artun aikaisemmasta valheesta tietoinen, tai sitten ovat, tuskin saamme tietää totuutta. Tuotantoporukkaa kohtaan en ole niin hyväuskoinen, on todella outoa jolleivat tienneet Artun viehtymyksestä hakeutua tosi-tv ohjelmiin. 🙊
Vierailija kirjoitti:
Tämän ohjelman suunta on kohti metsää, ja vauhti on ylinopeuden puolella.
Oli jo tuhoontuomittu silloin, kun tähän otettiin perheellisiä mukaan. Ei lapsia tositelevisioon kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Mä katson nyt jaksoa viisi.
Janne saa mun karvat pystyyn ja red flagit vilkkumaan. Kaverinsa kanssa löhöili sohvan nurkassa ja ilmoitti ettei Katrin mielipiteet häneen kodistaan kiinnosta. Kyllä oli koirakin niin pullea, että taitaa liikunta olla kyllä vähäistä. Jotenkin epämiellyttävä asenne ja olemus tällä ukkelilla. Asunnosta tuli mieleen jonkun 18 -vuotiaan ensiasunto.
Jaksojen edetessä Elisa vaikuttaa koko ajan enemmän ok-tyypiltä. Harmi kun Matti ei ilmeisesti ole lämmennyt.
Iina ja Mikko vaikuttaa ihan hyvältä parilta. Tosin Mikko enemmän koskettaa Iinaa kuin Iina Mikkoa. Harmitti Iinan puolesta, kun kissa menehtyi kesken kuvausten. Onneksi Mikko ei näyttänyt väheksyvän surua.
Julia ja Arttu.... Arttu toistelee kuvauksissakin samoja asioita. Ja Julia kertoi kameroille, että Arttu keskustelee mutta aina samoista asioista. En oo ihan saanut selville, että mikä tuo Arttu oikein on miehiään.
''Jaksojen edetessä Elisa vaikuttaa koko ajan enemmän ok-tyypiltä. Harmi kun Matti ei ilmeisesti ole lämmennyt. ''
Kyllä Elisa oli hääjaksossa viestinyt hyvin selkeästi käytöksellään ja kehonkielellään Matille, että pysy kaukana. Sitten ei tiedä, mitä kaikkea on mahdollisesti laukonut hänelle häiden jälkeen, kun on pitänyt aluksi kiinnostunutta Mattia itsestäänselvyytenä.
Elisalla varmaan kiinnostus on alkanut heräämään vasta, kun on ensin saanut Matin henkisesti etäälle. olislkohan Elisalla välttelevä kiintymysmalli tai vastaava?
Vierailija kirjoitti:
Siis kai tuosta on ollut pakko etukäteen kysyä, onko kumppanilla lapset ok? Päätä alkaa ihan oikeasti särkemään jos ei ole. Tämä on Ensitreffit Alttarilla eikä Lapsi tuntemattoman kanssa, kyllä mua aika lailla ärsyttäisi jos tyrkättäisiin jotkut kakarat syliin "kivana bonuksena" kun muutenkin uuteen ihmiseen tutustuminen käynnissä
Isille morsian 2025...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kai tuosta on ollut pakko etukäteen kysyä, onko kumppanilla lapset ok? Päätä alkaa ihan oikeasti särkemään jos ei ole. Tämä on Ensitreffit Alttarilla eikä Lapsi tuntemattoman kanssa, kyllä mua aika lailla ärsyttäisi jos tyrkättäisiin jotkut kakarat syliin "kivana bonuksena" kun muutenkin uuteen ihmiseen tutustuminen käynnissä
Vihaan tuota bonuslapsi-sanaa. Ne eivät usemmiten ole mitään bonuksia vaan rasitteita.
Kukakohan on kestänyt tuon bonarisanan? Niin tyhmä sana kuin olla ja voi. Ärsyttävä sana.
Matille toivoisi jonkun ihanan ja eloisan mutta herkän kumppanin vierelle 🥰
5. jakso oli aika kamalaa katsottavaa parin osallistujan puolesta.
Kaikki täällä hehkuttaa Mattia ja mollaa Elisaa. Onhan Matti toki symppiksen oloinen, mutta mulle tulee hänen olemuksesta ja elämäntilanteesta mieleen joku 18v rokkitähdeksi havitteleva teini. Ei vaikuta olevan selviä tulevaisuuden suunnitelmia tai haaveita, vähän vetelän oloinen kaveri. Kyllä mua turhauttaisi nelikymppisenä Elisana, jos toisesta ei saa irti oikein mitään.
Tällä kaudella ei muuten ole ollut juurikaan puhetta rahasta, Iina ja Mikko vähän aihetta sivusivat. Matti vaikuttaa siltä, että ei ole mikään kovin hyvätuloinen nelikymppinen muusikko.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti toi "maadoittava" sana kun katri hoki sitäa ainakin 5-6 kertaa jakson aikana
Minä en jaksaisi olla sellaisen kanssa jota pitää jatkuvasti "maadoittaa"
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuon Artun mahdollinen diagnoosi tai syy käytöksen takana on? Ei kai narskukaan ala noin nopeasti moittia toista. Se rakkauspommitus-vaihe voi kestää niin kauan, että toinen on saatu henkisesti ja fyysisestikin koukkuun. Onko vaan ksipää vai onko hänellä alhainen sosiaalinen älykkyys kun heittelee tuollaista?
Sanoisin että on kirjolla. Sellainen arjessa hyvin pärjäävä ja hyvin maskaamaan tottunut. Sitten tähän lisäksi kasvatuksessa on ollut jotain vanhakantaista jäykkyyttä ja jotain sellaista että oikea, aito tunteiden ja tunneilmiöiden ymmärrys ei ole kehittynyt. Palstalaiset voisi vähän hillitä sitä iänikuista narsismista jankuttamista, moni asia on jotain ihan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä palstaa lukiessa ihmettelen miten kukaan ihminen menee mihinkään ohjelmaan. Kaikki osallistujat vaan kamalia ja huonoja ihmisiä, liian laihoja tai liian lihavia, tai muuten vaan viallisia. Toivottavasti kukaan noista osallistujista tai heidän sukulaisista ei lue näitä ja jos lukee niin kannattaa muistaa, että heissä ei o mitään vikaa.
Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Kyllähän näillä miehillä on kysyntää baareissa ja muualla koska heistä tuli julkkiksia eikä mikään muu saa tehokkaammin naisen jalkoja avautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Omia huomioita (voin toki olla väärässäkin 😄)
Arttu on puheissaan tökerö. Ei varmaan tajua sitä itse, eli on näinollen hieman tyhmä. Enpä usko että heistä tulee Julian kanssa paria.
Matti ja Elisa jää friendzonelle. Elisa esittää kovin rempseää kameroille. Tunne puuttuu.
Janne ja Katri... joo en usko heihinkään. Janne on melko junttimainen. Häämatkallakin möllötti huoneessa kun toinen lähti kylpylään 🤦
Iina ja Mikko. Heissä voi olla potentiaalia. Rinnassa läikähti niin lämpimästi kun näki miten Mikko tuki Iinaa kissan menetyksessä.
''Arttu on puheissaan tökerö. Ei varmaan tajua sitä itse, eli on näinollen hieman tyhmä. Enpä usko että heistä tulee Julian kanssa paria.''
Tulee mieleen se enskarit UK:n puuseppämies, joka töksäytteli vaimolleen, että nainen saa käydä kuntosalilla, kunhan ei treenaa jaloistaan hevosen reisiä. Ei ollut hänkään mikään ruudinkeksijä.
Mutta kyllä kiusaamiselle pitäisi olla nollatoleranssi. Vähän kiusaajamaista käytöstä selitellä, että mä tarkoittanut tai tajunnut.
Olen kyllä pettynyt, jos asiantuntijat eivät pidä Julian puolia vaan ymmärtävät Arttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun mielestä tuo Arttu on pelottava. Ahdistavaa, että hän puhuu sielunkumppanuudesta, Julian sisäisestä kauneudesta ja muusta outo, tuijottava ilme silmissään. Juuri sen oloinen mies, joka voisi tehdä naiselle pahaa ja sitten ihmetellä jälkeenpäin että eikö olisi saanut ja eikö toinen muka halunnut. Toivottavasti olen väärässä."
Minua on häirinnyt ensi hetkistä lähtien nuo Artun silmät ja se sen outo kiiluva, pistävä katse, joka on aina samanlainen kaikissa tilanteissa. Ei näy minkään näköistä vaihtelua eikä normaalia eloa niissä sen silmissä. Pelottavat pikkupupilliset kovat silmät ja pelottava tyhjä katse. Ja silmäthän ovat sielun peili...
Minulla on ihan sama, että on alusta asti häirinnyt jokin tuossa Artun katseessa. Olen miettinyt siitä kirjoittamista tänne, mutta en ole osannut muotoilla asiaa. Ja olen myös miettinyt, että kuvittelen varmaan. Tuo
Kirjolla. Autismin piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki täällä hehkuttaa Mattia ja mollaa Elisaa. Onhan Matti toki symppiksen oloinen, mutta mulle tulee hänen olemuksesta ja elämäntilanteesta mieleen joku 18v rokkitähdeksi havitteleva teini. Ei vaikuta olevan selviä tulevaisuuden suunnitelmia tai haaveita, vähän vetelän oloinen kaveri. Kyllä mua turhauttaisi nelikymppisenä Elisana, jos toisesta ei saa irti oikein mitään.
Tällä kaudella ei muuten ole ollut juurikaan puhetta rahasta, Iina ja Mikko vähän aihetta sivusivat. Matti vaikuttaa siltä, että ei ole mikään kovin hyvätuloinen nelikymppinen muusikko.
Ja Elisallako on muka elämän suunta selvä? Vaihtaa kotia ja ammattia kuin sukkaa.
Elisalla on myös autismin piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuon Artun mahdollinen diagnoosi tai syy käytöksen takana on? Ei kai narskukaan ala noin nopeasti moittia toista. Se rakkauspommitus-vaihe voi kestää niin kauan, että toinen on saatu henkisesti ja fyysisestikin koukkuun. Onko vaan ksipää vai onko hänellä alhainen sosiaalinen älykkyys kun heittelee tuollaista?
Sanoisin että on kirjolla. Sellainen arjessa hyvin pärjäävä ja hyvin maskaamaan tottunut. Sitten tähän lisäksi kasvatuksessa on ollut jotain vanhakantaista jäykkyyttä ja jotain sellaista että oikea, aito tunteiden ja tunneilmiöiden ymmärrys ei ole kehittynyt. Palstalaiset voisi vähän hillitä sitä iänikuista narsismista jankuttamista, moni asia on jotain ihan jotain muuta.
Täällä on selvästi pari, jotka tietävät narsismista jotain. Tämä tarkoittaa omakohtaista kokemusta, koska juuri ne, jotka eivät asiaa ymmärrä, vähättelevät asiaa. Totta on, että sanaa narsismi viljellään liikaa. Se vie pohjaa niiltä, jotka oikeasti ovat joutuneet narsistin kynsiin ja melkein jopa päässeet hengestään. Kukaan täällä ei kuitenkaan ole valtuutettu diagnosoimaan ketään miksikään. Mutta henkilön käytöksestä paljastuu paljonkin, jos merkit tuntee.