Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (22303)

Vierailija
22221/22303 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua. Huomasin alusta asti, että Mattia ei kiinnostanut Elisa. Kuten Elisa sanoikin jossain vaiheessa, hän jälkeenpäin ajatteli olleensa naiivi kun uskoi, että kumppani löytyi ja että tunsi häpeää kun oli luottavainen. 

Vaatii munaa myöntää televisiossa, että tuntee häpeää. Se kertoo, että ihminen on tehnyt työtä tunne-elämänsä kanssa.

Ohjelmassa tuli kuva, että Elisa olisi jotenkin vähän hullu tms. Elisa olisi toivonut alussa suhteesta tulevan jotain, Matti ei. Hän ei kuitenkaan ilmaissut tätä mitenkään, vaan vedätti Elisaa. 

Kun Elisa kysyi siitä "manuaalista" Matilta että miksi ei tutustunut siihen, tarkoitti se minun mielestä sitä, että Elisa yritti saada selkoa Matin mielestä, että mitä hän on vailla vai onko mitään. Matti sanoi tähän, että halusi mieluummin "tutustua". Its

Olen eri, mutta mitä ilkeilet? Tuo "en ole lukenut" on hyvin yleinen lause täällä av:lla. Itse taas olen lukenut,  koska olen sairauslomalla leikkauksen takia. Yksi viikko jäi välistä, kun läheinen oli sairaalassa.

Miksi pitää puhua aina niin vi ttumaiseen sävyyn muille täällä? 

Tinderistähän rekrytään Enskareihin. Niin seuraavaksi voivat rekrytä näitä ilkeilijöitä suoraan täältä palstalta, niin nähdään, kuinka asiat olis pitänyt tehdä. Ja taas itketään.

Vierailija
22222/22303 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko kuinka vihainen olet.   

Voisiko olla, että yrität sittenkin itse pitää epätoivoisesti kiinni näkökulmastasi? Pitäisikö sinun tarkastella rehellisesti taipumustasi projisoida, ihan terapeutin kanssa?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22223/22303 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keitä toivotte asiantuntijoiksi seuraavalle kaudelle? 

Mun mielestä yhden pitäisi olla sellainen, jolla on kokemusta tästä prosessista. Se voisi olla vaikka psykologi Tony Dunderfelt. Sitten voisi olla psykologi Hanna Markuksela, joka on kirjoittanuit tietokirjan parinvalinnasta ja sitten psykoterapeutti Heli Vaaranen Väestöliitosta.

Niko Saarinen. Ihan vaan viihteen vuoksi. 

Vierailija
22224/22303 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko kuinka vihainen olet.   

Voisiko olla, että yrität sittenkin itse pitää epätoivoisesti kiinni näkökulmastasi? Pitäisikö sinun tarkastella rehellisesti taipumustasi projisoida, ihan terapeutin kanssa?  

Hyvä idea. Elisa-vihaajat terapiaan. Ei ole ollut normaalia tämä ilkkuminen täällä.

Vierailija
22225/22303 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua. Huomasin alusta asti, että Mattia ei kiinnostanut Elisa. Kuten Elisa sanoikin jossain vaiheessa, hän jälkeenpäin ajatteli olleensa naiivi kun uskoi, että kumppani löytyi ja että tunsi häpeää kun oli luottavainen. 

Vaatii munaa myöntää televisiossa, että tuntee häpeää. Se kertoo, että ihminen on tehnyt työtä tunne-elämänsä kanssa.

Ohjelmassa tuli kuva, että Elisa olisi jotenkin vähän hullu tms. Elisa olisi toivonut alussa suhteesta tulevan jotain, Matti ei. Hän ei kuitenkaan ilmaissut tätä mitenkään, vaan vedätti Elisaa. 

Kun Elisa kysyi siitä "manuaalista" Matilta että miksi ei tutustunut siihen, tarkoitti se minun mielestä sitä, että Elisa yritti saada selkoa Matin mielestä, että mitä hän on vailla vai onko mitään. Matti sanoi tähän, että halusi mieluummin "tutustua". Itse olen sitä mieltä, että jos Matilla olisi ollut kiinnostusta Elisaan, hän olisi kyllä lukenut sen

Olen samaa mieltä. En ihan ymmärrä palstan Elisa-raivoa. Ihan kuin aina pitäisi olla joku (naisosallistujista), jota vihataan kuin ruttoa. 

Vierailija
22226/22303 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Elisa kysyi siitä "manuaalista" Matilta että miksi ei tutustunut siihen, tarkoitti se minun mielestä sitä, että Elisa yritti saada selkoa Matin mielestä, että mitä hän on vailla vai onko mitään. Matti sanoi tähän, että halusi mieluummin "tutustua". Itse olen sitä mieltä, että jos Matilla olisi ollut

On kyllä huonosti käyttäytyvät osallistujat saanut ihan tasapuolisesti arvostelua osakseen aina, ja syystä. Kaasonkaataja-Matti, Iskä-Otto, Tutkija-Heikki muun muassa on kyllä ruodittu rajusti palstalla. Naisista sitte Rosa, Aliisa, Napakymppi-Heidi, ja nyt Elisa. Kyllä se on itsekäs, epäempaattinen ja epäkohtelias käytös sukupuoleen katsomatta se, mikä täällä tuomitaan, aiheesta.

Vierailija
22227/22303 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen hieman eri mieltä. Elikkä, että somessa asiat kärjistyy ja vääristyy. On myös monia, aina välissä, jotka tahallaan trollaa.

Esimerkiksi Hain nainen sai täällä vakavaa kritiikkiä päällensä. No yhtäkkiä tänä vuonna täällä aloitettiin täysin erilainen virsi: "Hain vaimosta tuli niin mukava, kun päättivät olla ystävät ja loppu meni hyvin." Eihän tuo pidä yhtään paikkaansa. Täällä loppuun asti haukuttiin häntä, senmoisistakin vivahteista, jotka oli ihan normaaleja juttuja. Jotenkin tuli olo, että kirjoittelijat haluaa puhdistaa oman maineensa: hyvinhän se loppu meni (eli ei me ketään haukuttu!) On haukuttu kyllä, ihan sellaisistakin asioista jotka osallistujat ovat neutraalisti sanoneet.

Välillä mietin Elisasta, että auts, eikö hän tajua, että hän puhuu tossa oikeasta ihmisestä. Ja sitten täällä tuli sama ilmiö, että auts, eikö nämä haukkujat ymmärrä, että puhutaan ihmisestä. Jotenkin välillä unohtui täälläkin.

Vierailija
22228/22303 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Kertokaas ny joku vielä mielipiteenne esiintyjistä.

Vierailija
22229/22303 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita sä.

Vierailija
22230/22303 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistujat vaikutti kaikki hyviltä ja jopa ok näköisiltä, kun alkoi. Sitten tulin palstalle ja sain tietää, että mikään ei toimi ja kaikki on pas kaa.

Vuoden päästä seuraan ohjelmaa yksin, koska haluan pitää katsomisrauhan.

Vierailija
22231/22303 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kaudelle asiantuntijaksi SEKSUAALITERAPEUTTI MARJA KIHLSTRÖM.

Vierailija
22232/22303 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiantuntijat niin kovasti haluavat haastaa pareja ja tarkoituksella ottavat riskejä, niin ensi kaudelle tehdään tällainen paritus:

43-vuotias Turussa asuva Jaakko, joka työskentelee erityisluokanopettajana. Hänellä on yksi 17-vuotias lapsi, joka asuu juristi-äitinsä luona Tukholmassa. Tosin nyt lapsi viettää vaihto-oppilasvuotta Yhdysvalloissa. Jaakko harrastaa paljon liikuntaa, esim. Salitreeniä, hiihtoa jne. Jaakko nauttii myös kulttuurista kuten teatterissa ja konserteissa käymisestä. 

Jaakolle valitaan puolisoksi 37-vuotias Suonenjoella asuva, taksikuskina työskentelevä Piia. Piialla on 13- ja 7-vuotiaat lapset eri miesten kanssa. Isät ovat niukasti tekemisissä lastensa kanssa. Piia harrastaa koiran kanssa kävelyä ja nauttii kun saa käydä baareissa kavereiden kanssa. Arkea haastaa esikoisen ADHD ja kuopuksen kehitysviivästymä.

Vierailija
22233/22303 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ lisään vielä, että Jaakko tykkää matkustella ulkomailla, esim. Euroopan suurkaupungeissa, Piia ei ole koskaan käynyt Tallinnaa etäämmällä.

Vierailija
22234/22303 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä, että Jaakolla on 450 000 velkaa asunnosta ja kesämökistä.

Vierailija
22235/22303 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asiantuntijat niin kovasti haluavat haastaa pareja ja tarkoituksella ottavat riskejä, niin ensi kaudelle tehdään tällainen paritus:

43-vuotias Turussa asuva Jaakko, joka työskentelee erityisluokanopettajana. Hänellä on yksi 17-vuotias lapsi, joka asuu juristi-äitinsä luona Tukholmassa. Tosin nyt lapsi viettää vaihto-oppilasvuotta Yhdysvalloissa. Jaakko harrastaa paljon liikuntaa, esim. Salitreeniä, hiihtoa jne. Jaakko nauttii myös kulttuurista kuten teatterissa ja konserteissa käymisestä. 

Jaakolle valitaan puolisoksi 37-vuotias Suonenjoella asuva, taksikuskina työskentelevä Piia. Piialla on 13- ja 7-vuotiaat lapset eri miesten kanssa. Isät ovat niukasti tekemisissä lastensa kanssa. Piia harrastaa koiran kanssa kävelyä ja nauttii kun saa käydä baareissa kavereiden kanssa. Arkea haastaa esikoisen ADHD ja kuopuksen kehitysviivästymä.

Tämä ois asiantuntijoiden mielestä hyvä mätsi, koska erkkaopetaustalla Jaakolla on tarttumapintaa Piian erityislapsiin. 

Vierailija
22236/22303 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonas Pesonen on kai eronnut kesällä tai alkusyksyllä. Ainakin jaksoissa näkyy, kun hänellä on sormus vasemmassa nimettömässä. Huomenta Suomen haastattelussa lokakuussa hänellä ei enään ole sormusta .

Ja instassa hän on vastikään julkaissut kuvan, jossa kertoo, että on käynyt tänä vuonna treffeillä 5 henkilön kanssa. Eli ei ole helppoa hänelläkään löytää kumppana, vaikka on tosi kiva mies 

Vierailija
22237/22303 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joonas Pesonen on kai eronnut kesällä tai alkusyksyllä. Ainakin jaksoissa näkyy, kun hänellä on sormus vasemmassa nimettömässä. Huomenta Suomen haastattelussa lokakuussa hänellä ei enään ole sormusta .

Ja instassa hän on vastikään julkaissut kuvan, jossa kertoo, että on käynyt tänä vuonna treffeillä 5 henkilön kanssa. Eli ei ole helppoa hänelläkään löytää kumppana, vaikka on tosi kiva mies 

Ajat on muuttuneet. Olen itse hetero ja hankalalta tuntuu parin etsintä täälläkin, vaikka ihan perusjuttuja kaipaa: että on työt, arvot ok, käydään kävelyillä töiden jälkeen, juodaan teetä, käydään leffoissa tai syömässä. Elikkä normaalia elämää. Parinhaku nykyään netissä, missä suurinosa käyttää valtavaa ihmismäärää omiin tarkoituksiinsa, skippaillaan, poistetaan vaikka on juteltu tiiviisti 2 viikkoa, ei tulla paikalle, listaa voisi jatkaa vaikka kuin. Silloin, kun eksän kanssa alettiin olemaan, ajat oli ihan eri ja nuoret pari-kolmikymppiset tutustui toisiinsa kaverien kautta. Nykyään homma on jotenkin poteroitunutta ja mennyt "esineellistämiseksi"..Yhdessä Tiktokissa sanottiin,  että nykyäpit on täynnä saalistajamiehiä, joille deittiäppien viljavat vainiot täynnä empaattisia suhteenetsijä -naisia on loputon viikonloppu.

Vierailija
22238/22303 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011654619.html

Jo harkitsin tätä, 50 eurolla, mutta pareja mätsää kukas muu kuin Enskarien Hanna! Kuka ihme rakkauselämäänsä hänen haltuun antaa? Niin paljon haittaa saanut aikaan huonoilla mätseillä ja hymistelyllä. 

Vierailija
22239/22303 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens se Hanna on pärjännyt siinä ruokarempassa ? Pippa Laukan jossain projektissa.

Vierailija
22240/22303 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitens se Hanna on pärjännyt siinä ruokarempassa ? Pippa Laukan jossain projektissa.

Hannan jakso ei ole vielä ollut. Odotan sitä kyllä ja mielestäni oli hieman hoikistunut jo kun sarjan kuvaukset oli päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän