Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä v""ttaa neuvot joita köyhille annetaan mm. mene marjametsään kun sinulla on aikaa ja tarvitset rahaa!

Vierailija
24.08.2025 |

Kaikilla ei ole autoa eikä terveys salli.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ohjeiden ja neuvojen pitäisi sopia kaikille? Tuohan on hyvä neuvo niille, ketkä pääsee metsään ja joiden terveys sen sallii. 

Ei ole. Marjoilla ei pitkään elä. 

Vierailija
22/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä keräsin mustikoita ja niitä oli tosi hankala saada myytyä koska niistä oli ylitarjontaa kaikkialla.

Helppo ratkaisu: Syöt itse.Vai ajattelitko myydä ne ja sitten ostaa vitamiinipitoiset tuontimarjat ja -hedelmät kaupasta?

Jos marjoilla olis ihmisten terveys pelastunut niin 80-90v olisii mitään sairauksia.

Pakastimessa häviää vielä osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä keräsin mustikoita ja niitä oli tosi hankala saada myytyä koska niistä oli ylitarjontaa kaikkialla.

Helppo ratkaisu: Syöt itse.Vai ajattelitko myydä ne ja sitten ostaa vitamiinipitoiset tuontimarjat ja -hedelmät kaupasta?

Rahan vuoksi. Sitä varten minä ne poimin. Ei pakkaseeni mahdu niin järjetöntä määrää mustikoita, pari pientä kippoa itselleni pakastin.

Vierailija
24/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ohjeiden ja neuvojen pitäisi sopia kaikille? Tuohan on hyvä neuvo niille, ketkä pääsee metsään ja joiden terveys sen sallii. 

Kukaan terve suomalainen ei varmaan keksikään tuollaista asiaa ihan itse. 

Vierailija
25/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle satasella saat torista pyörän ja siihen peräkärryn, johon mahtuu monta ämpäriä marjoja.

Parin ämpärillisen tienesteillä hankinnat onkin maksettu ja sitten kaikki on vain kotiin päin.

Saa suorittaa.

Mistä sen satasen saa?

Vierailija
26/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä liikuntaneuvo !

Poimi perheellesi, tai itsellesi paljon terveellisiä marjoja.

Voit lisäksi esim tehdä niistä mehua,hilloa tai leipoa piirakkaakin.

(jopa ystävillekin annettavaksi ja tarjottavaksi) 

Tuollaiset ansioneuvojat ym. marjastusohjeistajat sen sijaan  poimikoot vaan ne  omansa ihan itse.

Heille ei tarvitse tarjota mitään.

Vierailija
27/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Marjoilla ei pitkään elä. 

Sienilläpä elää.

Vierailija
28/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kävi itselle.

Miksi ne ylipäätään pitäisi myydä? Hyvää syötävää itselle ja perheelle.

T marja- ja sienihullujen vanhempien lapsi

PS Yhtään ei myyty eteenpäin, ei ollut tarvetta siihen

Miten ne syödään?  Lapataan lautaselle ja syödään?  Syödään maha täyteen ja kun tulee nälkä, taas mustikoita.

No joo.  Ne on kumminkin vaan lisukkeita, ei ne oikeasti mitään ruokaa ole.  Jos teet niistä ruokaa, on oltava yhtä sun toista muuta ainetta, mutta jos on köyhä eikä ole?

Vierailija
29/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan vuoksi. Sitä varten minä ne poimin. Ei pakkaseeni mahdu niin järjetöntä määrää mustikoita, pari pientä kippoa itselleni pakastin.

Keitä hilloa. Säilyy hyvin jääkaapissa ja muovirasiaan pakattuna myös siellä pakastimessa. Tai keitä mehuksi.

Vierailija
30/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kävi itselle.

Miten ne syödään?  Lapataan lautaselle ja syödään?  Syödään maha täyteen ja kun tulee nälkä, taas mustikoita.

No joo.  Ne on kumminkin vaan lisukkeita, ei ne oikeasti mitään ruokaa ole.  Jos teet niistä ruokaa, on oltava yhtä sun toista muuta ainetta, mutta jos on köyhä eikä ole?

Meillä oli aikoinaan yleinen ruoka ruispuolukkapuuro, joka oli tehty kuivuneista ruisleipäpaloista ja oli herkkua. Sen voi tehdä mustikoistakin. Molemmista saa tehtyä hyvää marjamämmiä, jonka tekeminen onnistuu oikein hyvin sähköuunissakin. Sienistä tehtiin usein kastiketta perunoiden seuraksi jne. Sinä varmaan olet niin hölmö, ettet osaa edes googlettaa reseptejä noille tuotteille päätellen kommenteistasi.

31/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle satasella saat torista pyörän ja siihen peräkärryn, johon mahtuu monta ämpäriä marjoja.

Parin ämpärillisen tienesteillä hankinnat onkin maksettu ja sitten kaikki on vain kotiin päin.

Saa suorittaa.

Joo mutta mulla ei ole jalkoja ja olen neliraajahalvaantunut. Lisäksi varmaan jaksan johonkin metsään lähteä.

Ikävä tilanne sulla.

Minulla polvessa alkava nivelrikko, selässä skolioosi ja yläraajadysmelia. Voisin lähteä marjastamaan, mutta kun en tiedä missä noita musti ja puolukoita kasvaa.

Vierailija
32/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kävi itselle.

Ei kaikilla ole mitään jättipakastimia tai pienessä asunnossa tilaa toiselle pakastimelle. Ei tuo jääkaapin alaosan pakastin niin paljon vedä, ja sinne pitää mahtua muutakin.

Vierailija
33/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keräsin työttömyysaikana paljon mutta ärsytti ne viestit miten paljon niillä tienaa. Miksi hitossa olisin kerännyt niitä myyntiin, kun se on parasta superfoodia itselle. Ei ole mitään järkeä myydä poimimiaan marjoja ja sitten ostaa hedelmiä. Poimin mustikoita ainoastaan käsin ja poimin myös läheisille, ilmaiseksi, vadelmia myös. Sieniä en ole koskaan löytänyt paljon, yleensä löydän vahingossa samalla kun poimin mustikoita ja nekin menee itsellä. Puolukoita poimin  kyllä vähän myyntiinkin, yksityisille. 

En ole enää työtön. 

Vierailija
34/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kävi itselle.

Ei kaikilla ole mitään jättipakastimia tai pienessä asunnossa tilaa toiselle pakastimelle. Ei tuo jääkaapin alaosan pakastin niin paljon vedä, ja sinne pitää mahtua muutakin.

No osta erillinen arkkupakastin lisäksi, sillähän tuosta ongelmasta pääset. Niitä on olemassa suht näppärän pienikokoisiakin. Älä hyvä ihminen heittäydy avuttomaksi.

Vierailija
35/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa suorittaa.

Mistä sen satasen saa?

Kun oikein kovasti säästät, niin eiköhän jo ensi kesänä ole summa kasassa. Tai sitä seuraavana.

Vierailija
36/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa köyhien ulina. Ei se ole kenenkään toisen vika, jos olet ryypännyt terveytesi eikä kiinnostanut käydä kouluja nuorena. Pitäisi ojentaa jokin kovapalkkainen työ sairaalle ja osaamattomalle ihmiselle, josta ei ole mitään hyötyä. Ole nyt iloinen että Kela pitää loisetkin hengissä. Jossain toisessa maassa olisit kadulla kuppi kädessä.

Vierailija
37/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa köyhien ulina. Ei se ole kenenkään toisen vika, jos olet ryypännyt terveytesi eikä kiinnostanut käydä kouluja nuorena. Pitäisi ojentaa jokin kovapalkkainen työ sairaalle ja osaamattomalle ihmiselle, josta ei ole mitään hyötyä. Ole nyt iloinen että Kela pitää loisetkin hengissä. Jossain toisessa maassa olisit kadulla kuppi kädessä.

tai sun kaltane mulkku piippu otsalla.

Vierailija
38/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä tomppeli jossain työssä? Noin mustavalkoinen tyyppi tekee jotain yksinkertaista työtä, tai sitten mokailee koko ajan töissäkin kun mitään välimuotoja ei voi nähdä.

No tällaisia on työttömänä pilvin pimein. 

T. entinen työtön, työllistynyt, kouluttautunut ja osaava. En todellakaan ole niin tyhmä että yleistäisin kaikki sadattuhannet samaan muottiin. Jokainen normiälyinen tietää myös että tämän viestin kirjoittajien kaltaisia on huomenna työttömänä, kun taas osa työttömistä aloittaa työn, joka viikko joku aloittaa.  

Vierailija
39/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa suorittaa.

Mistä sen satasen saa?

no biltemasta saa pulttipihdit kahdella kympillä, nyt on edullinen kulkupeli hankittu. 

Vierailija
40/120 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet väärässä, eivät he mitään "kovapalkkaista TYÖTÄ" halua. 

he haluavat RAHAA, tekemättä ITSE mitään.