Kyllä v""ttaa neuvot joita köyhille annetaan mm. mene marjametsään kun sinulla on aikaa ja tarvitset rahaa!
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska kaikilla ei ole autoa eikä terveyttä, marjastamista ei voi ehdottaa kenellekään. Selvä.
Sano yksikin syy, miksi ihmisiä pitäisi kohdella alentuvasti?
Tarkoittanet kai alentavasti? Esittämäsi väite tarkoittaa, että tämä ihminen nöyristelee toisten edessä.
Olen eri, mutta ei tarkoita. Alentuva kohtelu tarkoittaa, että asettuu ikään kuin toisten yläpuolelle ja sieltä jakelee hyvää tarkoittavia neuvojaan. Ei itse näe, että ne ovat usein itsestäänselvyyksiä ja latteuksia, jotka jokainen muutenkin tajuaa.
Tai sitten joku empatiakyvytön kapeakatseinen höperö maalta ei tajua, että kaikilla ei ole ne mustikka-apajat siinä aivan hollilla, vaan määräämättömän bussi- ja k
No ei tasan tarkoita tuota. Lue nuo jutut ääneen ja makustele sanoja, niin hämmästyt. Alentuva tarkoittaa ihan aikuisten oikeasti nöyristelyä.
Viihdyttävää luettavaa kun random ihmiset yrittävät pakottaa jonkun toisen randomin mahduttamaan arkkupakastin pieneen asuntoon jotta hän alkaisi toteuttamaan heidän fantasiaansa marjanpoimijana :D :D:D:D:D:D:D:D
eläkeläinen menee ökyautolla mustikkametsään ja ihmettelee miksei sinne mene työtön polkupyörällään ja myy sataa ämpäriä päivässä mustikkaa koska se on verotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oieasti olet köyhä ja tarvitset rahaa, niin silloin mikä tahansa neuvo, jolla rahaa voit tehdä edes vähän lisää pitäisi olla ihan tervetullut. Mutta jos sulla on varaa nirsoilla, niin ei sulla silloin oikeasti mitään hätää rahan suhteen voi kyllä olla
Vaikutatpa sinä fiksulta ihmiseltä
mene keskustelemaan oikeasti köyhien kanssa minkälaista on penkoa esimekiksi kaatopaikalta myytävää tavaraa. kerro heille, että suomalainen köyhä nirppaa marjastamaan menon kanssa ja suuttuu, jos joku sitä ehdottaa
On se niin alentuvaa edes ehdottaakaan mokomaa köyhälle rakennekynnethän siinä mustuu ja hyttynen voi mennä tekoripsien väliin
Suomalainen "köyhä"
Minä otan aina ensin tilaukset vastaan ja vasta sitten lähden keräämään, näin on ostaja jo valmiina. Paikkakunnalla on myös joka vuosi eräs marjanostaja, joka ottaa vastaan puhdistettua marjaa muutama iltana viikossa. Sinne olen vienyt joitain kiloja, mutten tänä vuonna vielä, kun mummot ovat ostaneet kaiken mitä olen ehtinyt kerätä.
Vierailija kirjoitti:
eläkeläinen menee ökyautolla mustikkametsään ja ihmettelee miksei sinne mene työtön polkupyörällään ja myy sataa ämpäriä päivässä mustikkaa koska se on verotonta.
Niin? Ihmettele ihan rauhassa siinä miksi sulla ei koskaan ole mitään mahdollisuuksia.
70 luvulla suurin osa suomalaisista oli ihan oikeasti köyhiä ja silloin marjat olivat tärkeä ja ilmainen osa ruokavaliota, nykyinen "köyhä" tilaa woltista ruokaa ja narisee jos joutuu menemään ulos roskapussia viemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oieasti olet köyhä ja tarvitset rahaa, niin silloin mikä tahansa neuvo, jolla rahaa voit tehdä edes vähän lisää pitäisi olla ihan tervetullut. Mutta jos sulla on varaa nirsoilla, niin ei sulla silloin oikeasti mitään hätää rahan suhteen voi kyllä olla
mene keskustelemaan oikeasti köyhien kanssa minkälaista on penkoa esimekiksi kaatopaikalta myytävää tavaraa. kerro heille, että suomalainen köyhä nirppaa marjastamaan menon kanssa ja suuttuu, jos joku sitä ehdottaa
On se niin alentuvaa edes ehdottaakaan mokomaa köyhälle rakennekynnethän siinä mustuu ja hyttynen voi mennä tekoripsien väliin
Suomalainen "köyhä"
Mustikka-aikaan kannattaa käyttää mustaa kynsilakkaa:) Se peittää hyvin kynsien sinerryksen. On se hyvä muuhunkin, sillä on fiksailtu mustien rillien aisojen tinauskohtia ja retusoitu mustien nahkasandaalien remmien taitoskohtia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen "köyhä"
Teinipelle herännyt, sama teinipelle joka ostelee pikamuotia ja tekniikkaa, joita ne köyhien lapset surraa ompelukoneella :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen "köyhä"
Just joo, vaikutat kyllä itse siltä ettet tiedä todellisesta elämästä mitään jos kuvittelet pienessä päässäsi että marjasanko on tie onneen
No ei varmaan tarvitse marjasankoa miettiä Suomessa, kun kela hoitaa "köyhän" pöytään kaiken mitä köyhä keksii vain vaatia
Ei tarvitse nälkää nähdä, vaikka köyhyydestään köyhä joka päivä uliseekin. Ei tarvitse edes töihin mennä, jos ei huvita. Suomalainen köyhä ei tiedä oikeasta köyhyydestä mitään, mutta osaa kyllä naamaansa väännellä
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan tarvitse marjasankoa miettiä Suomessa, kun kela hoitaa "köyhän" pöytään kaiken mitä köyhä keksii vain vaatia
Ei tarvitse nälkää nähdä, vaikka köyhyydestään köyhä joka päivä uliseekin. Ei tarvitse edes töihin mennä, jos ei huvita. Suomalainen köyhä ei tiedä oikeasta köyhyydestä mitään, mutta osaa kyllä naamaansa väännellä
Miten isolla otannalla sulla on kanttia tuollaista länkyttää? Olet kai lukenut ip-juttuja ja itse tunnet vain muutaman pummin tai olet itse se pummi. Varsinaiset köyhät eivät juuri pidä ääntä itsestään, koska elämä menee selviytymiseen päivästä toiseen. Tällaisia nämä ovat valtaosaltaan, läheskään kaikista ei tehdä lehtijuttuja ja dokkareita televisioon tai mihinkään muuhun mediaan.
Poikkeuksetta jos olen jonkun tosielämässä kuullut näin älyvapaita ideoita heittävän, se on ollut joku helpon elämän kuplassa elänyt, joka kuvittelee saavuttaneensa jotain omilla ansioillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten isolla otannalla sulla on kanttia tuollaista länkyttää? Olet kai lukenut ip-juttuja ja itse tunnet vain muutaman pummin tai olet itse se pummi. Varsinaiset köyhät eivät juuri pidä ääntä itsestään, koska elämä menee selviytymiseen päivästä toiseen. Tällaisia nämä ovat valtaosaltaan, läheskään kaikista ei tehdä lehtijuttuja ja dokkareita televisioon tai mihinkään muuhun mediaan.
Varsinainen oikeati köyhä ei jätä kiveäkään kääntämättä, eikä sylje ilmaisten marjojen päälle. Oikeasti köyhällä ei ole varaa halveksia ilmaista ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi ohjeiden ja neuvojen pitäisi sopia kaikille? Tuohan on hyvä neuvo niille, ketkä pääsee metsään ja joiden terveys sen sallii.
Ja hekö eivät osaisi mennä sinne ilman neuvomista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen oikeati k
marjat ei ole ilmaisia kuin maalla
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksetta jos olen jonkun tosielämässä kuullut näin älyvapaita ideoita heittävän, se on ollut joku helpon elämän kuplassa elänyt, joka kuvittelee saavuttaneensa jotain omilla ansioillaan.
sama porukka jonka pää ei kestäisi kuukauttakaan elää samassa tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keräsin mustikoita ja niitä oli tosi hankala saada myytyä koska niistä oli ylitarjontaa kaikkialla.
Samoin kävi itselle.
Miksi ne ylipäätään pitäisi myydä? Hyvää syötävää itselle ja perheelle.
T marja- ja sienihullujen vanhempien lapsi
PS Yhtään ei myyty eteenpäin, ei ollut tarvetta siihen
Ei kaikilla ole mitään jättipakastimia tai pienessä asunnossa tilaa toiselle pakastimelle. Ei tuo jääkaapin alaosan pakastin niin paljon vedä, ja sinne pitää mahtua muutakin.
No osta erillinen arkkupakastin lisäksi, sillähän tuosta ongelmasta pääset. Niitä on olemassa suht näppärän pienikokoisiakin. Älä hyvä ihminen
Pienikokoinenhan se kannattaakin ostaa, kun ensin kehotetaan poimimaan satoja litroja mustikkaa omaan käyttöön. :D voi hyvä ihme näitä neuvoja.
96: Ajattelepas sitä, että Helsingissä pääset jopa ratikalla ilmaisille marjoille. Jäät Ruskeaauolla pois ratikasta ja menet metsäpoluille ja siitä pohjoisemmaksi. Ne marjat, mitä sieltä metsistä löydät, ovat ihan ilmaisia sinullekin. Ratikkareittien varrella asuvia ihmisiä ei voi sanoa maalaisiksi, vaikka marjametsät ovatkin äärellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keräsin mustikoita ja niitä oli tosi hankala saada myytyä koska niistä oli ylitarjontaa kaikkialla.
Samoin kävi itselle.
Miksi ne ylipäätään pitäisi myydä? Hyvää syötävää itselle ja perheelle.
T marja- ja sienihullujen vanhempien lapsi
PS Yhtään ei myyty eteenpäin, ei ollut tarvetta siihen
Miten ne syödään? Lapataan lautaselle ja syödään? Syödään maha täyteen ja kun tulee nälkä, taas mustikoita.
No joo. Ne on kumminkin vaan lisukkeita, ei ne oikeasti mitään ruokaa ole. Jos teet niistä ruokaa, on oltava yhtä sun toista muuta ainetta, mutta jos on köyhä eikä ole?
No eikös tilanne kuitenkin ole parempi verrattuna siihen, ettei ole edes niitä mustikoita?
Sinä se möyhäät vain isoista pakastearkuista. Yksiön eteisessä ollu pakastearkku oli 80 cm leveä, eli se mahtui välillä hyvin myös keittokomeroon pöydän tilalle. On niitä myös noin 60 cm leveitä eli normijääkaapin levyisiä, on lähes taivaan ihme, jos et tuollaista saa johonkin nurkkaan sijoitettua. Jos et laita sinne mustikkaa, nielee se myös suuremman määrän pakastepizzoja ja muita annosruokia enemmän kuin kämäinen jääkaapin alaosan pakastin.