Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?

Vierailija
24.08.2025 |

Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.

Kommentit (522)

Vierailija
181/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän täällä oletetaan, että mies on se sotkuinen osapuoli? Opiskeluaikoina tuli asuttua kämppisten kanssa, ja ei tämä minusta liittynyt mitenkään sukupuoleen vaan lähinnä ihmisen persoonallisuuteen. 

Koska tässä ei ole puhe sotkuisuudesta vaan siitä että naisten pitää määrätä miten kodissa asutaan ja miesten pitää totella justiinaa jos meinaa tänä vuonna saada jouluna pildeä.

Millä tavalla nainen päättää miten kodissa asutaan? Eihän tuossa aloituksessa edes viitattu sukupuoleen millään tavalla. 

Taidat olla nainen

Kiitos kun vastasit kysymykseen. Minä olen tosiaan nainen, ja en

Tämä on se tyhjentävä vastaus. Et siis edes itse näe ongelmaa koska olet nainen.

Onko tämä sitä kuuluisaa miehen logiikkaa? Olet päättänyt olevasi oikeassa, joten silloin sinä olet oikeassa. 

Vierailija
182/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaksi niin erilaista edes päätyy yhteen?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeelliseksi jankutukseksi meni tämäkin ketju.

Tiedän perheitä, joissa kaikki miehen tavarat on raivattu pois naisen sisustusmakua häiritsemästä ja pari pariskuntaa, joissa mies määrää sisustuksen.

Meillä on suuri onni olla samanmielisiä niin sisustuksen kuin siivouksenkin suhteen. Ei se ole mikään koti, jos vain toinen päättää kaikesta.  Sukupuoleen katsomatta. 

Vierailija
184/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän täällä oletetaan, että mies on se sotkuinen osapuoli? Opiskeluaikoina tuli asuttua kämppisten kanssa, ja ei tämä minusta liittynyt mitenkään sukupuoleen vaan lähinnä ihmisen persoonallisuuteen. 

Koska tässä ei ole puhe sotkuisuudesta vaan siitä että naisten pitää määrätä miten kodissa asutaan ja miesten pitää totella justiinaa jos meinaa tänä vuonna saada jouluna pildeä.

Millä tavalla nainen päättää miten kodissa asutaan? Eihän tuossa aloituksessa edes viitattu sukupuoleen millään tavalla. 

Taidat olla nainen

Kiitos kun va

Onko tämä sitä kuuluisaa miehen logiikkaa? Olet päättänyt olevasi oikeassa, joten silloin sinä olet oikeassa. 

Voipi olla vaikka olenkin nainen joka on oppinut asioiden oikean laidan seuratessani poikieni elämää.

Vierailija
185/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaksi niin erilaista edes päätyy yhteen?! 

Toisella on tissit ja pilde, toisella sixpack.

Vierailija
186/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taida

Voipi olla vaikka olenkin nainen joka on oppinut asioiden oikean laidan seuratessani poikieni elämää.

Olet mies, mutta vaikka olisitkin nainen, niin etkö oikeasti osaa ajatella pidemmälle kuin poikiesi elämän? :D no joo ihan sama, olet mies jolla on joku naisongelma. 

Vierailija
187/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi totta, että sotkuisen tulisi skarpata siistimmän mukaan? Jos ei puhuta liasta, miksi tavarat tiptop -tapa on parempi kaikille? 

Minkä ihmeen ylisiistin ja vaativan????

Se että tavarat palauttaa paikoilleen on taito, joka NORMAALISSA KODISSA opetetaan jo taaperolle. Ei se voi olla ylivoimaista aikuiselle ihmiselle.

Joko tahallaan esität tyhmää tai sitten ihan oikeasti olet.

Tiptop insta koti ei ole normaalia. Tässä on instakoti ihmiset vaatimassa kun se normaali riittäisi.

Se että panee tavarat paikoilleen ei ole tip top tai ylisiisti tai liian suuri vaatimus.

Se on normaalia arkea. Arkea jossa ei mene joka päivä tuntitolkulla aikaa tavaroiden eteimiseen.

se on taito joka opwtetaan t

Just sillon menee tuntikausia tavaroiden etsimiseen kun esim. kokatessa se siistijä vie kauhan autotaalin varastossa olevaan kauha hyllyyn kun silmä välttää.

Jokaiselle tavaralle oma paikka ja jokainen tavara palautetaan aina omalle paikalleen käytön jälkeen. Kauhoille fiksuin säilytyspaikka lienee siellä hellan lähellä.

Vierailija
188/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla nainen päättää miten kodissa asutaan? Eihän tuossa aloituksessa edes viitattu sukupuoleen mil

Olet mies, mutta vaikka olisitkin nainen, niin etkö oikeasti osaa ajatella pidemmälle kuin poikiesi elämän? :D no joo ihan sama, olet mies jolla on joku naisongelma. 

Nytkö normipoliisi alkaa määräämään toisten sukupuoletkin?

Vierailija
189/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi totta, että sotkuisen tulisi skarpata siistimmän mukaan? Jos ei puhuta liasta, miksi tavarat tiptop -tapa on parempi kaikille? 

Se että tavarat palauttaa paikoilleen on taito, joka NORMAALISSA KODISSA opetetaan jo taaperolle. Ei se voi olla ylivoimaista aikuiselle ihmiselle.

Tiptop insta koti ei ole normaalia. Tässä on instakoti ihmiset vaatimassa kun se normaali riittäisi.

Se että panee tavarat paikoilleen ei ole tip top tai ylisiisti tai liian suuri vaatimus.

Se on normaalia arkea. Arkea jossa ei mene joka päivä tuntitolkulla aikaa tavaroide

Jokaiselle tavaralle oma paikka ja jokainen tavara palautetaan aina omalle paikalleen käytön jälkeen. Kauhoille fiksuin säilytyspaikka lienee siellä hellan lähellä.

Varmasti olisi mutta instasiistijän mielestä jos kauha ei ole kädessä se pitää viedä varastoon lukittuun kaappiin ettei vahingossakaan ole esillä.

Vierailija
190/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tavaroilla on tietty paikka ja kaikki huushollissa asuvat vievät ne tavarat paikoilleen on HUOMAAVAISUUTTA.

MIkään ei ole niin epäkohteliasta ja alentuvaa kuin pakottaa toinen jatkuvasti miettimään, missä sottapytty on mahtanut viimeksi käyttää saksia/rautakankea/mattopiiskaa jne. Tai mitä reittiä hän on kulkenut autotallin ovelta nukkumaan ja mihin siihen reitin varrelle se autotallin avain on mahtanut päätyä.

Tai joka helkutin aamu etsiä sille sottapytylle rahapussi, puhelin, auton avain ja läppärilaukku - kun ensin on huolehtinut ne alaikäiset tavaroineen lähtövalmiiksi.

Vierailija
191/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että tavaroilla on tietty paikka ja kaikki huushollissa asuvat vievät ne tavarat paikoilleen on HUOMAAVAISUUTTA.

MIkään ei ole niin epäkohteliasta ja alentuvaa kuin pakottaa toinen jatkuvasti miettimään, missä sottapytty on mahtanut viimeksi käyttää saksia/rautakankea/mattopiiskaa jne. Tai mitä reittiä hän on kulkenut autotallin ovelta nukkumaan ja mihin siihen reitin varrelle se autotallin avain on mahtanut päätyä.

Tai joka helkutin aamu etsiä sille sottapytylle rahapussi, puhelin, auton avain ja läppärilaukku - kun ensin on huolehtinut ne alaikäiset tavaroineen lähtövalmiiksi.

Etkö ole opettanut vaimollesi vielä että hänen pitää itse huolehtia tavaransa?

Vierailija
192/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän yleensä päädytä kompromissiin. Naisia kiinnostaa esteettisyys, miehiä ei niinkään. Naiset haluavat yleensä, että koti on siisti, ja miehiä se ei juurikaan kiinnosta. Tämäkin riippuu toki ihmisestä. Meillä minä olen se siistimpi osapuoli, kun taas siskon perheessä hän on se sottapytty ja mies siivoaa. Minä en juuri välitä sisustamisesta, mutta mies tykkää siitä. 

Mä kerran elämässä asuin sotkuisen eksän kanssa ja päätin sen jälkeen että ei enää ikinä sotkuista kumppania. Se, että jättää sotkujaan toisten tielle eikä huolehdi kodin puhtaudesta on pelkästään epäkunnioittavaa sitä toista ihmistä kohtaan. Nykyinen mies haluaa pitää kodin yhtä siistinä kuin itse ja on kiinnostunut myös arkkitehtuurista ja designista, joten yhdessä sisustettu koti kivan näköiseksi.

Vierailija
193/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän yleensä päädytä kompromissiin. Naisia kiinnostaa esteettisyys, miehiä ei niinkään. Naiset haluavat yleensä, että koti on siisti, ja miehiä se ei juurikaan kiinnosta. Tämäkin riippuu toki ihmisestä. Meillä minä olen se siistimpi osapuoli, kun taas siskon perheessä hän on se sottapytty ja mies siivoaa. Minä en juuri välitä sisustamisesta, mutta mies tykkää siitä. 

Mä kerran elämässä asuin sotkuisen eksän kanssa ja päätin sen jälkeen että ei enää ikinä sotkuista kumppania. Se, että jättää sotkujaan toisten tielle eikä huolehdi kodin puhtaudesta on pelkästään epäkunnioittavaa sitä toista ihmistä kohtaan. Nykyinen mies haluaa pitää kodin yhtä siistinä kuin itse ja on kiinnostunut myös arkkitehtuurista ja designista, joten yhdessä sisustettu koti kivan näköiseksi.

Mulla taas ei kiinnosta paska vertaa arkkitehtuuri, design eikä sisustus. Elän omassa tuvassani just niinko haluan.

N61

Vierailija
194/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kompromisseja täytyy olla, että kumpikin viihtyy. Jos toisella on tottumus laittaa tavarat aina heti omille paikoilleen ja siivota säännöllisesti, ja toinen pitää ruokapöytää ja lattioita romusäilönä, roskiksena ja pyykkikorina, niin ei voi vain toisen tapojen mukaan elää. 

Jos et nauti sotkusta niin sitten siivoat. Simple as that.

Olen eri. Periaatteessahan tuo toimii, mutta entä sitten, kun toisen tavarat ovat jo ns normaalin elämän tiellä? Meillä esimerkiksi mies laittaa kaikki omat rojunsa ruokapöydälle. Miksi minun pitäisi ne siivota, jos me kumpikin käytetään sitä samaa pöytää syödessä? Tai jos mies on tehnyt ruokaa, eikä ole tiskannut kattiloita sen jälkeen. Miksi minun pitää tiskata hänen käyttämiään kattiloita kun haluan itse tehdä ruokaa? 

Mulla oli aikoinaan tällaisia kämppiksiä. Sanoivat, että siivoa itse jos sua häiritsee. Äärettömän itsekästä käytöstä tuollainen, että tekee toisen elämän vaikeammaksi eikä siivoa omia jälkiään. 

Vierailija
195/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kompromisseja täytyy olla, että kumpikin viihtyy. Jos toisella on tottumus laittaa tavarat aina heti omille paikoilleen ja siivota säännöllisesti, ja toinen pitää ruokapöytää ja lattioita romusäilönä, roskiksena ja pyykkikorina, niin ei voi vain toisen tapojen mukaan elää. 

Jos et nauti sotkusta niin sitten siivoat. Simple as that.

Olen eri. Periaatteessahan tuo toimii, mutta entä sitten, kun toisen tavarat ovat jo ns normaalin elämän tiellä? Meillä esimerkiksi mies laittaa kaikki omat rojunsa ruokapöydälle. Miksi minun pitäisi ne siivota, jos me kumpikin käytetään sitä samaa pöytää syödessä? Tai jos mies on tehnyt ruokaa, eikä ole tiskannut kattiloita sen jälkeen. Miksi minun pitää tiskata hänen käyttämiään kattiloita kun haluan itse

Mulla oli aikoinaan tällaisia kämppiksiä. Sanoivat, että siivoa itse jos sua häiritsee. Äärettömän itsekästä käytöstä tuollainen, että tekee toisen elämän vaikeammaksi eikä siivoa omia jälkiään. 

Älä muuta sanoa. Miksi edes asua ihmisen kanssa joka tekee elämästä vain vaikeampaa? Miksi kukaan haluaisi siivota ns tuplasotkuja, eli ensin toisen jäljet ja sitten omansa? 

Vierailija
196/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas ei kiinnosta paska vertaa arkkitehtuuri, design eikä sisustus. Elän omassa tuvassani just niinko haluan.

N61

Niin juuri sen takia parasta asua joko yksin tai sellaisen ihmisen kanssa, joka jakaa kanssasi käsityksen siitä miltä kodin tulee näyttää. Kyllä siinä muuten helposti on hermot kireällä kun joutuu asumaan kodissa, jossa ei viihdy.

T. Tuo, jolle vastasit.

Vierailija
197/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ei voida elää vain sen mukaan joka laittaa tavarat heti paikoilleen ja siivoaa säännöllisesti. Olen samaa mieltä. 

Vierailija
198/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ei voida elää vain sen mukaan joka laittaa tavarat heti paikoilleen ja siivoaa säännöllisesti. Olen samaa mieltä. 

Miksei voida? Hänhän toimii oikein ja samalla kasvattaa sen sottapytyn, jolla surkea lapsuudenkoti.

Vierailija
199/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on normaalia arkea. Arkea joss

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on normaalia arkea. Arkea jossa ei mene joka päivä tuntitolkulla aikaa tavaroide

Varmasti olisi mutta instasiistijän mielestä jos kauha ei ole kädessä se pitää viedä varastoon lukittuun kaappiin ettei vahingossakaan ole esillä.

No, jos ei halua pitää esillä, sen voi laittaa keittiön laatikkoon, josta se on kuitenkin helppo ottaa esille. Siisti koti voi ja yleensä onkin myös käytännöllinen, ja tavarat löytää helposti, koska ne pidetään loogisessa paikassa ja aina samassa paikassa, jolloin ei mene aikaa tavaran etsimiseen.

Vierailija
200/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika asuu lätissä,  ihmiset siistissä kodissa.

Jos ei kelpaa niin lähde toki, hus hus.