Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?

Vierailija
24.08.2025 |

Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.

Kommentit (522)

Vierailija
141/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen aloittaja on, asuuko vielä vanhempien luona?

Keski-ikäinen työtön luuseri. Huono äitisuhde.

Vierailija
142/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nähdä jonkun paita tuolin reunalla? Ei haittaisi.

ap"

Älä vaihda aihetta. Ei paita, vaan LIKAISET KALSARIT. Niistä oli kyse. Ja sen tuolin reunalla johon sinun on tarkoitus kahvipöytään mennä istumaan.

Eikä ollut. Suora lainaus, että puhutaan paidasta:

Voi ne likaiset kalsarit olla naistenkin. Vaate voi olla myös muu kuin ääriesimerkin likaiset rantuiset naisten kalsarit. Esimerkiksi paita tuolin reunalla on varmasti ok olla siinä vaikka vieras sen sattuisi huomaamaan. Sitten siirtää sen pois.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi en aio koskaan asua toisen kanssa yhdessä :D Seurustelusuhde omilla kodeilla korkeintaan.

N33, introvertti

Vierailija
144/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi paita tuolin reunalla on varmasti ok olla siinä vaikka vieras sen sattuisi huomaamaan. Sitten siirtää sen pois.

ap

Kun ei se paita kuulu sinne tuolille. Edelleenkään.

eri

Vierailija
145/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon miten paljon omalta mieheltä menee aikaa eri tavaroiden etsimiseen, niin hänen kannattaisi laittaa ne paikoilleen. Pahimmillaan mies kiukuttelee minulle, kun ei löydä etsimäänsä tai sitten hukkaa sen minun itselleni hankkiman esineen, kun miehen vastaavaa ei löydy mistään. Näistä hankin itselleni uuden, mies maksaa tietenkin.

Sama.

Joka päivä menee tunnin verran ympäri juoksenteluun, kiukuttelee ja penkomiseen.

Miksi piilotat miehen esille jättämät tavarat kaappiin? 

Mulla meni kerran puoli työpäivää kun exä oli "siivonnut" mun työläppärin jonnekin random kaappii kirjojen ja paperien alle. Siis hakenut mun työhuoneen pöydältä sen läppärin, laittanut kaappiin ja pinonnut muualta talista kirjija ja papereita sen päälle. Kaiken lisäksi ne kirjat ja paperit oli hänen omia sotkujaan.

Vierailija
146/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi totta, että sotkuisen tulisi skarpata siistimmän mukaan? Jos ei puhuta liasta, miksi tavarat tiptop -tapa on parempi kaikille? 

Minkä ihmeen ylisiistin ja vaativan????

Se että tavarat palauttaa paikoilleen on taito, joka NORMAALISSA KODISSA opetetaan jo taaperolle. Ei se voi olla ylivoimaista aikuiselle ihmiselle.

Ei ole sinun asiasi määritellä mikä on normaalia. Itse en halua laittaa asioita paikoilleen, koska se ärsyttää minua ja vaatii turhaa psyykkistä energiaa. Paljon mukavampi on raivata ne muutaman kerran vuodessa, kun joku tulee kylään. Toki sekin on ärsyttävää, mutta eipähän ärsytys ole jokapäiväistä. Ja olen sitten nainen, kohta 60v.

Vierailija
147/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi paita tuolin reunalla on varmasti ok olla siinä vaikka vieras sen sattuisi huomaamaan. Sitten siirtää sen pois.

ap

eri

Miksei se voisi siinä olla?

ap

Vierailija
148/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kompromisseja täytyy olla, että kumpikin viihtyy. Jos toisella on tottumus laittaa tavarat aina heti omille paikoilleen ja siivota säännöllisesti, ja toinen pitää ruokapöytää ja lattioita romusäilönä, roskiksena ja pyykkikorina, niin ei voi vain toisen tapojen mukaan elää. 

Kyllä tuossa tapauksessa pitää elää ekan vaihtoehdon mukaan.

Sarkasmia varmaan, mutta miksi?

ap

Koska harvemmin sotkuiselle ihmiselle on vaikeaa elää siistissä ympäristössä, mutta siistille ihmiselle voi oikeasti olla vaikeaa, jopa mahdotonta, elää jatkuvassa sotkussa. Eri.

Vierailija
149/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nähdä jonkun paita tuolin reunalla? Ei haittaisi.

ap"

Älä vaihda aihetta. Ei paita, vaan LIKAISET KALSARIT. Niistä oli kyse. Ja sen tuolin reunalla johon sinun on tarkoitus kahvipöytään mennä istumaan.

Sinähän ne paskakalsaris toit keskusteluun, ei kukaan meistä normaaleista.

On keskusteltu siitä ettei ketään voi haitata vaate tuolilla. Vaan entä jos se vaate ei olekaan siisti paita, vaan puolison likaiset kalsarit? Saako vaatia viemään ne pois? 😂 

Vastaushan on selvä, kyllä ja täytyykin. Mutta ap ei pysty sanomaan sitä, koska jankuttaa päinvastaista.

Vierailija
150/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sisustaa jota kiinnostaa. 

Vierailija
151/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi määritellä mikä on normaalia.

En minä sitä määrittelekään. Se on yhteiskunnallinen normi.

Se että sinulla on mielenterveysongelmia on sitten ihan uuden ketjun aihe.

Vierailija
152/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

eri

Minkä takia joku ulkopuolinen tulee määrittelemään missä minun tavaroitteni tulee olla? Kotini on linnani, päätän itse.

Vierailija
153/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppas mikä on tämä mystinen "yhteiskunnallinen normi". Onko siitä jossain tarkat speksit saatavilla?

Vierailija
154/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppas mikä on tämä mystinen "yhteiskunnallinen normi". Onko siitä jossain tarkat speksit saatavilla?

Ainaha se on ollut naisten mielestä se että eletään kuten äiti on opettanut. Hauskaa tässä on ainakin meillä Lapissa että itä ja länsi rajoilla on erilaiset "normit". Parhaiten tämä näkyy siinä miten lakanat pitäisi viikata.

Vierailija
155/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon miten paljon omalta mieheltä menee aikaa eri tavaroiden etsimiseen, niin hänen kannattaisi laittaa ne paikoilleen. Pahimmillaan mies kiukuttelee minulle, kun ei löydä etsimäänsä tai sitten hukkaa sen minun itselleni hankkiman esineen, kun miehen vastaavaa ei löydy mistään. Näistä hankin itselleni uuden, mies maksaa tietenkin.

Sama.

Joka päivä menee tunnin verran ympäri juoksenteluun, kiukuttelee ja penkomiseen.

Vie se lapsi kotiinsa, se kaipaa äitiään.

Vierailija
156/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis koulupudokas (ja ap)? Et osaa edes kirjoittaa sanaa kerropas Selittää paljon. 

Vierailija
157/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei voi määrätä missä ihmiset tavaroitaan pitävät. Se on ehdottomasti kotirauhaan kuuluva asia. Tuollainen kaikkien pakottaminen samanlaiseen pilkunnussintaan on fasismia.

Vierailija
158/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei voi määrätä missä ihmiset tavaroitaan pitävät. Se on ehdottomasti kotirauhaan kuuluva asia. Tuollainen kaikkien pakottaminen samanlaiseen pilkunnussintaan on fasismia.

Sekasortohan se hyväksi ihmiskunnalle onkin.

Vierailija
159/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis koulupudokas (ja ap)? Et osaa edes kirjoittaa sanaa kerropas Selittää paljon. 

Yyyyyyyy, meillä o täälä ihka aito kielioppinasse

Tämä se tulee aina esile ku ei osaa argumentoida asioita vaan alkaa kiukuttelemaan. Sano sit lisäksi että mulla on pottunokka niin "voitat" väittelyn.

Vierailija
160/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yyyyyyyy, meillä o täälä ihka aito kielioppinasse

Tämä se tulee aina esile ku ei osaa argumentoida asioita vaan alkaa kiukuttelemaan. Sano sit lisäksi että mulla on pottunokka niin "voitat" väittelyn.

Minähän nimenomaan argumentoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi