Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?

Vierailija
24.08.2025 |

Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.

Kommentit (522)

Vierailija
161/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun asiasi määritellä mikä on normaalia.

En minä sitä määrittelekään. Se on yhteiskunnallinen normi.

Se että sinulla on mielenterveysongelmia on sitten ihan uuden ketjun aihe.

Kerroppas mikä on tämä mystinen "yhteiskunnallinen normi". Onko siitä jossain tarkat speksit saatavilla?

Olet siis koulupudokas (ja ap)? Et osaa edes kirjoittaa sanaa kerropas Selittää paljon. 

Tuntuuko pahalta olla noin tyhmä?

Vierailija
162/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon miten paljon omalta mieheltä menee aikaa eri tavaroiden etsimiseen, niin hänen kannattaisi laittaa ne paikoilleen. Pahimmillaan mies kiukuttelee minulle, kun ei löydä etsimäänsä tai sitten hukkaa sen minun itselleni hankkiman esineen, kun miehen vastaavaa ei löydy mistään. Näistä hankin itselleni uuden, mies maksaa tietenkin.

Sama.

Joka päivä menee tunnin verran ympäri juoksenteluun, kiukuttelee ja penkomiseen.

Miksi piilotat miehen esille jättämät tavarat kaappiin? 

Mulla meni kerran puoli työpäivää kun exä oli "siivonnut" mun työläppärin jonnekin random kaappii kirjojen ja paperien alle. Siis hakenut mun työhuoneen pöydältä sen läppärin, laittanut kaappiin ja pinonnut muualta talista kirjija ja papereita sen päälle. Kaiken lisäksi ne kirj

Minä en piilottele miehen tavaroita. Jos ne on minun tiellä esimerkiksi keittiön pöydällä, vien ne miehen työpöydälle. Miehen puhtaat pyykit kippaan olohuoneen sohvalle, jos tarvitsen pyykkinarut käyttöön. Samaan kasaan nakkaan lattialla lojuvat likaiset vaatteet, jos niitä on, kun rupean imuroimaan. Useimmiten miehellä on hukassa avaimet, lompakko ja puhelin, niihin en koske enkä välitä vaikka mies kysyy minulta missä ne on. Yhden kerran miehen puhelin päätyi pyykkikoneeseen pyörimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa oltiin hyviä tekemään kompromisseja kodissa. Nyt jälkeen päin kun katson nykyistä omaa kotiani ja hänen nykyistä kotiaan niin kumpikaan ei elänyt lähelläkään semmoisessa kodissa missä itse halusi. Eli kotimme oli hyvä kompromissa mikä ei ollut kummankaan mieleen. 

Vierailija
164/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei voi määrätä missä ihmiset tavaroitaan pitävät. Se on ehdottomasti kotirauhaan kuuluva asia. Tuollainen kaikkien pakottaminen samanlaiseen pilkunnussintaan on fasismia.

Sekasortohan se hyväksi ihmiskunnalle onkin.

Jestas. Luoja varjelkoon minua kaltaisiltasi ihmisiltä 😬🙄👹🤡

Vierailija
165/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi olla yhdessä neitimäsen miehen kanssa, joten se ratkaisee tuon pulman.

Vierailija
166/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni ei joustanut sisustuksessa ollenkaan, vaan halusi kaikki lapsuudenkodistaan mukaanottamat halvat muovikrääsät (sarjakuvahahmot, halvinta laatua krääsää, ei keräilykamaa, osaan piirtänyt tussilla) esille sekä tarroilla koristamansa melamiinihuonekalut kotiimme.

En viihtynyt sellaisessa kodissa. 

Oliko "mies" 17v?

Vierailija
167/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän kanssa oltiin hyviä tekemään kompromisseja kodissa. Nyt jälkeen päin kun katson nykyistä omaa kotiani ja hänen nykyistä kotiaan niin kumpikaan ei elänyt lähelläkään semmoisessa kodissa missä itse halusi. Eli kotimme oli hyvä kompromissa mikä ei ollut kummankaan mieleen. 

Tämän takia kompromissit ovat huonoja. Kaikki kärsivät. En enää suostu asumaan yhdessä kenenkään kanssa.

Vierailija
168/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppas mikä on tämä mystinen "yhteiskunnallinen normi". Onko siitä jossain tarkat speksit saatavilla?

Olet siis koulupudokas (ja ap)? Et osaa edes kirjoittaa sanaa kerropas Selittää paljon. 

Yyyyyyyy, meillä o täälä ihka aito kielioppinasse

Tämä se tulee aina esile ku ei osaa argumentoida asioita vaan alkaa kiukuttelemaan. Sano sit lisäksi että mulla on pottunokka niin "voitat" väittelyn.

Minähän nimenomaan argumentoi

Iha helveti hyvä argumentti toi että random kommentoijalla on yks typo niin koko väittely on voitettu.

Noniin hajaantukaa, tuolla oli yksi ylimääränen "p" -kirjain. Kaikki nyt pesemään pihakivet hammasharjalla koska meillä oli typo.

Vierailija
169/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei voi määrätä missä ihmiset tavaroitaan pitävät. Se on ehdottomasti kotirauhaan kuuluva asia. Tuollainen kaikkien pakottaminen samanlaiseen pilkunnussintaan on fasismia.

Sekasortohan se hyväksi ihmiskunnalle onkin.

Jestas. Luoja varjelkoon minua kaltaisiltasi ihmisiltä 😬🙄👹🤡

Minä en roskasakkiin sekaannu joten voit olla huoleti.

Vierailija
170/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko pahalta olla noin tyhmä?

Ei vaan nautin siitä siistissä kodissani jossa kaikki tavarat on kaapeissa. Miehenikin on kaapissa kun pilaisi instakuvat.

Vierailija
171/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän täällä oletetaan, että mies on se sotkuinen osapuoli? Opiskeluaikoina tuli asuttua kämppisten kanssa, ja ei tämä minusta liittynyt mitenkään sukupuoleen vaan lähinnä ihmisen persoonallisuuteen. 

Vierailija
172/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän täällä oletetaan, että mies on se sotkuinen osapuoli? Opiskeluaikoina tuli asuttua kämppisten kanssa, ja ei tämä minusta liittynyt mitenkään sukupuoleen vaan lähinnä ihmisen persoonallisuuteen. 

Koska tässä ei ole puhe sotkuisuudesta vaan siitä että naisten pitää määrätä miten kodissa asutaan ja miesten pitää totella justiinaa jos meinaa tänä vuonna saada jouluna pildeä.

Vierailija
173/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Meillä minä olen se sotkuinen osapuoli ja meidän kummankin tavaroita on joka puolella. Olohuoneessa on konsolit ja lautapelit hujan hajan, ja kirjoja ja pelejä saattaa löytyä jostain eteisen kaapista :D miehen Warhammerit nököttää takan päällä ja mun mangat on sohvan vieressä. 

Vierailija
174/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainaha se on ollut naisten mielestä se että eletään kuten äiti on opettanut. Hauskaa tässä on ainakin meillä Lapissa että itä ja länsi rajoilla on erilaiset "normit". Parhaiten tämä näkyy siinä miten lakanat pitäisi viikata.

Ai että tuo lakanashow muistuu niin mieleen. Mulla on vanhemmat toinen idästä ja toinen lännestä niin tuli lapsena seurattua tätä ja aikusena sitten ollu avoliitossa sekä itä että länsi lapin neitosen kanssa niin sama show joka kerta.

Vierailija
175/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tässä ei ole puhe sotkuisuudesta vaan siitä että naisten pitää määrätä miten kodissa asutaan ja miesten pitää totella justiinaa jos meinaa tänä vuonna saada jouluna pildeä.

Millä tavalla nainen päättää miten kodissa asutaan? Eihän tuossa aloituksessa edes viitattu sukupuoleen millään tavalla. 

Vierailija
176/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Meillä minä olen se sotkuinen osapuoli ja meidän kummankin tavaroita on joka puolella. Olohuoneessa on konsolit ja lautapelit hujan hajan, ja kirjoja ja pelejä saattaa löytyä jostain eteisen kaapista :D miehen Warhammerit nököttää takan päällä ja mun mangat on sohvan vieressä. 

Ohnoes, ette asu "yhteiskunnallisten normien" mukaan. Kohta tulee normipoliisit pamputtamaan ja palokunta polttaa tavaranne.

Vierailija
177/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla nainen päättää miten kodissa asutaan? Eihän tuossa aloituksessa edes viitattu sukupuoleen millään tavalla. 

Taidat olla nainen

Vierailija
178/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla nainen

Kiitos kun vastasit kysymykseen. Minä olen tosiaan nainen, ja en ole määrännyt miestäni asumaan mitenkään tietyllä tavalla. 

Vierailija
179/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla nainen

Kiitos kun vastasit kysymykseen. Minä olen tosiaan nainen, ja en ole määrännyt miestäni asumaan mitenkään tiet

Tämä on se tyhjentävä vastaus. Et siis edes itse näe ongelmaa koska olet nainen.

Vierailija
180/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla totta. Yksi ystäväpariskunta on sellaista boheemia porukkaa. Kumpikin ovat todella taiteellisia. Heidän talonsa on ihan sekaisin, mutta viihtyvät siellä hyvin. Kerran avasin kylpyhuoneen kaapin ja sieltä löytyi maaleja ja jotain pensseleitä, mutta mikäs siinä :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi