Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?
Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta omat jäljet pitää vähintään siivota. Ei tarvitse tehdä joka viikko suursiivousta, mutta minusta on törkeää jättää omat tavarat hujan hajan muiden siivottavaksi. Esimerkiksi kengät voi laittaa paikoilleen, eikä jättää niitä oven eteen niin että muut kompastuvat niihin. Vaatteet voi laittaa vaikka pyykkikoriin tai kaappiin eikä sohvalle lojumaan; muutkin haluavat istua siinä sohvalla.
Meillä on se ongelma, että mies ei laita yhteisiä tavaroita paikoilleen. Ärsyttää kun pitäisi vaikka käyttää tiettyä ruuvimeisseliä ja sitä ei löydy mistään. Sitten mies tuo sen jostain autotallin perukoilta kun se vaan jäi sinne hommien jäljiltä.
Mä ostin omat työkalut tuon takia. Samoin ostin omat sakset, teipit, mittanauhat jne. Niihin ei mies saa koskea. Minä löydän aina tarvit
Mullakin on ammattilaisten työkaluja. Nykyään mies on unohtanut omansa. En tykkää akkukoneesta joka toimii 2 minuuttia. Itselläni on Makita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olen tarkempi sisustuksesta ja sisustan, miehelle se sopii. Ja hän pitää sisustusmaustani, viihtyy.
Siivous sitten. Mies ei näe villakoiria nurkissa, vaikka niitä olisi kuinka paljon. Hän myös voisi nukkua vuoden samoissa lakanoissa, tai ei haittaa jos pyyhkeet haisee. Olen tullut tässä "vastaan" eli en sitten minäkään enää siivousta kovin usein vaadi, mutta lakanat vaihdetaan edes 1-2 kk välein ja pyyhkeet heitän pesuun heti kun alkaa siltä tuntua.
Itse en oikein voi imuroida, joten kyllä mä siihen miehen pakotan välillä. Ei se silti ole kuin usean kuukauden välein, muuten otan rikkaimurilla pahimmat kohdat.
Mutta kaikessa en luovuta. Hän todellakin saa tiskata yhtä usein kuin minä, siivota astiansa ja roskansa pois ruokapöydältä, ja laittaa puhtaat pyykkinsä, minun pesemäni, kaappiin. Ja ylipäätään siivota jälkensä. Siitä nalkutan niin ka
Siis imurointi useiden kuukausien välein? Vai ymmärsinkö väärin? Imuroit siis muutaman kerran vuodessa?
Siis minä imuroin rikkaimurilla pahimmat paikat aina tarvittaessa. Useita kertoja kuukaudessa. Kunnon imuria en selkäsairauden vuoksi oikein voi käyttää vaan pakotan miehen imuroimaan, ja kyllä, kunnolla imurointi tapahtuu 3-4 kertaa vuodessa ja aina minun vaatimuksesta. Lattiat pestään vielä harvemmin.
Tätä se on, kun itse en pysty ja miestä ei huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Niin ajattele. Miehelle on tärkeämpää jättää se paita tuolin reunalle, kuin että siivoaisi naisen kanssa. Tai vastaavasti miksi sikalassa asuvat miehet eivät hanki naista, joka myös haluaa elää sikalassa?
Voi se olla nainenkin, mutta paita tuolin reunalla ei ole millään mittapuulla sikala.
ap
Jos tiedät, ettei nainen voi sietää paitaa tuolin reunalla ja teet sitä tahallasi, niin tuohan kuulostaa siltä, että oma laiskuutesi ja halusi kiusata omaa puolisoasi menee sen edelle, että olisitte onnellisia ja saisitte lapsia.
Jos joku jättää tahallaan paidan tuolin reunalle ihan vaan ärsyttääkseen toista, niin en suosittele lasten hankintaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miehelleni on "ihan sama" miten sisustetaan. Kun muutimme yhteen, hän oli eronnut aiemmin pitkästä suhteesta ja oli hakenut tismalleen saman malliset ja väriset huonekalut Ikeasta tilalle kuin mitä ex oli erossa ottanut mukaansa. Vaikka olisi voinut valita millaiset tahansa mieleisensä. Hänelle huonekalun virkaa ajaa kaikki, mikä sopii tarkoitukseen, tyylistä ja väristä viis, eikä hänellä taitanut yhteen muuttaessamme olla kahta samanväristä huonekalua. Jopa kaikki puunväriset kalusteet olivat keskenään eri puuta ja eri sävyä. Ei myöskään heittänyt mitään pois, jos kämppään vain mahtui, vaan esim. sohvapöytiä oli kolme eriväristä ja -näköistä.
Jonkin aikaa elettiin niin, että minä tungin oman työpöytäni ja kirjahyllyni tuonne väliin, minne nyt sattui mahtumaan, ja saadakseni vähän tilaa ympärille suostuttelin miehen luopumaan tuplakalusteista kuten toisesta sohvasta ja kolmesta irtovaatekaapista, jotka seisoivat hänellä pää
Kivalta kuulostaa miten hommat edenneet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö KURAeteisessä olla aina kilo kuraa? Ei. Voiko VAATEkaapissa pitää vaikka työkaluja? Voi.
Ei ole olemassa mitään Vaatelain 1. pykälän 5. momenttia, jossa määrätään paidan oleman suljettavassa ovellisessa tai liukuovellisessa kuutiossa, kun sitä ei ihmisen päällä pidetä pukemistarkoituksessa.ap
Normaaliin AIKUISUUTEEN kuuluu se, että hahmottaa kodin olevan koti, eikä läävä.
Kuraeteiseen nimenomaan on tarkoitus jättää se KURA, eikä viedä sitä kuraa siitä eteenpäin.
Työkalut eivät kuulu vaatekaappiin.
Paita tuolin nojalla ei ole läävä. Pientä hienosäätöä sinne siisteys-for-dummies-kirjaan.
ap
P.S. AIKUISUUTEEN ei kuulu tuollainen ehdottomuus. Lapsista se kannattaa aina yrittää opettaa pois.
AIKUISUUTEEN KUULUU PERUSASIOIDEN TUNNISTAMINEN JA NIISTÄ HUOLEHTIMINEN. ET SINÄ LIIKENTEESEENKÄÄN VOI MENNÄ NOUDATAN TAI SITTEN EN -ASENTEELLA, VAAN EHDOTTOMUUS SIELLÄKIN ON. SAMA ESIMERKIKSI LASTENKASVATUKSESSA: SINÄ NYT VAAN VAHDIT UIMATAIDOTTOMIA RANNALLA JNE.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei saa. Puoliso haluaisi punaista ja ruskeaa ja mulle se ei käy.
Niinpä. Onneksi värivaihtoehtoja on paljon. Löydätte varmasti hyvän, mistä molemmat tykkää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei saa. Puoliso haluaisi punaista ja ruskeaa ja mulle se ei käy.
Niinpä. Onneksi värivaihtoehtoja on paljon. Löydätte varmasti hyvän, mistä molemmat tykkää.
ap
Tässä kohtaa hauska tajuta, etten itse voisi sisustaa kuin vihreällä. Onneksi se sopii miehelle 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö KURAeteisessä olla aina kilo kuraa? Ei. Voiko VAATEkaapissa pitää vaikka työkaluja? Voi.
Ei ole olemassa mitään Vaatelain 1. pykälän 5. momenttia, jossa määrätään paidan oleman suljettavassa ovellisessa tai liukuovellisessa kuutiossa, kun sitä ei ihmisen päällä pidetä pukemistarkoituksessa.ap
Normaaliin AIKUISUUTEEN kuuluu se, että hahmottaa kodin olevan koti, eikä läävä.
Kuraeteiseen nimenomaan on tarkoitus jättää se KURA, eikä viedä sitä kuraa siitä eteenpäin.
Työkalut eivät kuulu vaatekaappiin.
Paita tuolin nojalla ei ole läävä. Pientä hienosäätöä sinne siisteys-for-dummies-kirjaan.
ap
P.S. AIKUISUUTEEN ei kuulu tuollainen ehdottomuus. Lapsista se kannattaa aina yrittää opettaa pois.
AIKUISUUTEEN KUULUU PERUSASIOIDEN TUNNISTAMINEN JA NIISTÄ HUOLEHTIMINEN. ET SINÄ LIIKENTEESEENKÄÄN VOI MENNÄ NOUDATAN TAI SITTEN EN -ASENTEELLA, VAAN EHDOTTOMUUS SIELLÄKIN ON. SAMA ESIMERKIKSI LASTENKASVATUKSESSA: SINÄ NYT VAAN VAHDIT UIMATAIDOTTOMIA RANNALLA JNE.
Provo, mutta mennään viihdearvolla. Tieliikenteessä on tieliikennelaki, jonka mukaan tulee mennä. Heitteille ei uimataidotonta saa jättää, siihenkin on olemassa laki. Kodin siiteyteen tai sisustukseen ei ole olemassa mitään Kotilakia, joka määräisi paidan sinne kaappiin tuolin reunan sijaan.
ap
Kodin siiteyteen tai sisustukseen ei ole olemassa mitään Kotilakia, joka määräisi paidan sinne kaappiin tuolin reunan sijaan.
ap
On olemassa useitakin lakeja koskien sitä, miten kodissa siivotaan, miten jätteet käsitellään, millaista meteliä saa kodissa pitää ja miten ihmisiä kodissa kohdellaan jne jne jne jne. Se sun mielikuvituskumppani toki on nyt muovia (ja oma käsi), mutta kun nyt pyrit kuitenkin aikuisten asioista keskustelemaan niin tuodaan nuo nyt sitten esille.
Vierailija kirjoitti:
Kodin siiteyteen tai sisustukseen ei ole olemassa mitään Kotilakia, joka määräisi paidan sinne kaappiin tuolin reunan sijaan.
ap
On olemassa useitakin lakeja koskien sitä, miten kodissa siivotaan, miten jätteet käsitellään, millaista meteliä saa kodissa pitää ja miten ihmisiä kodissa kohdellaan jne jne jne jne. Se sun mielikuvituskumppani toki on nyt muovia (ja oma käsi), mutta kun nyt pyrit kuitenkin aikuisten asioista keskustelemaan niin tuodaan nuo nyt sitten esille.
Kuulostat rentouttavalta seuralta. Keskustelun aiheena ei ole naapureille kuuluva metelöinti tai pihalla lojuvat romuautot.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuulostat rentouttavalta seuralta. Keskustelun aiheena ei ole naapureille kuuluva metelöinti tai pihalla lojuvat romuautot.
ap
Sinä kuulostat typerältä haisevalta sialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Sinä kuulostat typerältä haisevalta sialta.
Ite oot.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olen tarkempi sisustuksesta ja sisustan, miehelle se sopii. Ja hän pitää sisustusmaustani, viihtyy.
Siivous sitten. Mies ei näe villakoiria nurkissa, vaikka niitä olisi kuinka paljon. Hän myös voisi nukkua vuoden samoissa lakanoissa, tai ei haittaa jos pyyhkeet haisee. Olen tullut tässä "vastaan" eli en sitten minäkään enää siivousta kovin usein vaadi, mutta lakanat vaihdetaan edes 1-2 kk välein ja pyyhkeet heitän pesuun heti kun alkaa siltä tuntua.
Itse en oikein voi imuroida, joten kyllä mä siihen miehen pakotan välillä. Ei se silti ole kuin usean kuukauden välein, muuten otan rikkaimurilla pahimmat kohdat.
Mutta kaikessa en luovuta. Hän todellakin saa tiskata yhtä usein kuin minä, siivota astiansa ja roskansa pois ruokapöydältä, ja laittaa puhtaat pyykkinsä, minun pesemäni, kaappiin. Ja ylipä
Siis minä imuroin rikkaimurilla pahimmat paikat aina tarvittaessa. Useita kertoja kuukaudessa. Kunnon imuria en selkäsairauden vuoksi oikein voi käyttää vaan pakotan miehen imuroimaan, ja kyllä, kunnolla imurointi tapahtuu 3-4 kertaa vuodessa ja aina minun vaatimuksesta. Lattiat pestään vielä harvemmin.
Tätä se on, kun itse en pysty ja miestä ei huvita.
Ikävän kuuloinen tilanne teillä. Tuo vaatisi jo ponnistelua toiselta.
ap
Se joka päättää milloin suhteessa on seksiä päättää myös miten sisustetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehelleni on "ihan sama" miten sisustetaan. Kun muutimme yhteen, hän oli eronnut aiemmin pitkästä suhteesta ja oli hakenut tismalleen saman malliset ja väriset huonekalut Ikeasta tilalle kuin mitä ex oli erossa ottanut mukaansa. Vaikka olisi voinut valita millaiset tahansa mieleisensä. Hänelle huonekalun virkaa ajaa kaikki, mikä sopii tarkoitukseen, tyylistä ja väristä viis, eikä hänellä taitanut yhteen muuttaessamme olla kahta samanväristä huonekalua. Jopa kaikki puunväriset kalusteet olivat keskenään eri puuta ja eri sävyä. Ei myöskään heittänyt mitään pois, jos kämppään vain mahtui, vaan esim. sohvapöytiä oli kolme eriväristä ja -näköistä.
Jonkin aikaa elettiin niin, että minä tungin oman työpöytäni ja kirjahyllyni tuonne väliin, minne nyt sattui mahtumaan, ja saadakseni vähän tilaa ympärille suostuttelin miehen luopumaan tuplakalusteista kuten toisesta sohvasta ja kolmesta irtovaatekaapista, jotka seisoivat hänellä pää
Meillä ex-vaimoni päätti mihin pistorasiat sun muut laitetaan. Nykyään joudun vetämään jatkojohtoja pitkin taloa että saan sähköt sinne missä laitteet on. Sillä naisella ei ollut vatunkaan käsitystä miten olisi helpointa olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaikessa en luovuta. Hän todellakin saa tiskata yhtä usein kuin minä, siivota astiansa ja roskansa pois ruokapöydältä, ja laittaa puht
Ikävän kuuloinen tilanne teillä. Tuo vaatisi jo ponnistelua toiselta.
ap
Kummalta mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaikessa en luovuta. Hän todellakin saa tiskata yhtä usein kuin minä, siivota astians
Kummalta mielestäsi?
Tyhmä kysymys. Seuraava.
ap
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten se määrääjä on nainen mitä olen kavereiden kotona tilannetta seurannut. Nainen on määrännyt mitä tavaroita mies saa pitää ja mistä pitää luopua. Meillä miehelläni on peliharrastus ja sitä tavaraa sitten onkin. Niin paljon että kyllä minua ärsyttää. En silti koe että minulla on oikeus heittää toisen tavaroita pois. Kaikkein surullisinta on kuitenkin jos äitinä päättää mitä lapsi saa pitää. Ääriajatteluna että sopii sisustukseen lapsen lelut ja joulukuuseen ripustetaan vain äidin haluamat.
Näin! Olen tähän ikään nähnyt avioliittoja, joissa nainen on ottanut yliolan otteen asumisesta, miehestä ja miehen tavaroista! Minkä ihmeen takia se menee niin, että vaimolla on jokin oikeus miehensä tavaroihin heittää niitä pois, tai jopa hajottaa?! Kehua sitten kahvipöydässä kavereilleeen mitä tuli tehtyä, jopa valokuvat ja albumit oli tarkastettu! Hyvä kysymys kauanko nämä saneluliitot kestää, ja missä vaiheessa ymmärretään, että toisen menneisyys on aika lailla kutistettu!
No mulle on ainakin melkein ihan sama miten sisustetaan, kunhan ei ole sellainen kamala valkoinen koti
Jonkin aikaa elettiin niin, että minä tungin oman työpöytäni ja kirjahyllyni tuonne väliin, minne nyt sattui mahtumaan, ja saadakseni vähän tilaa ympärille suostuttelin miehen luopumaan tuplakalusteista kuten toisesta sohvasta ja kolmesta irtovaatekaapista, jotka seisoivat hänellä pääosin tyhjänä. Sitten ehdotin, että mitä jos minä saisin sisustaa yhden huoneen kokeeksi juuri sellaiseksi kuin minusta näyttäisi hienolta, ja hankkisin sinne yhteensopivat kalusteet ja heitettäisiin nuo vanhat pois. Mies tykkäsi lopputuloksesta niin paljon, että kun rakensimme oman talon, ehdotin ihan suoraan, että minä hoidan materiaali- ja sisustusvalinnat ja sisustuksen yksin ja kierrätän ne vain hänen kauttaan hyväksyttävänä. Hänelle se oli täysin ok, ja hän sanoi ihan suoraan, että ei olisi osannut mm. ajatella pistorasioiden sijoittelua siltä kannalta, minne talossa tulee huonekaluja, tai eteisen lattialaattojen karheutta sen mukaan, että niiden päältä kuljetaan märillä kengillä.