Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?
Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten se määrääjä on nainen mitä olen kavereiden kotona tilannetta seurannut. Nainen on määrännyt mitä tavaroita mies saa pitää ja mistä pitää luopua. Meillä miehelläni on peliharrastus ja sitä tavaraa sitten onkin. Niin paljon että kyllä minua ärsyttää. En silti koe että minulla on oikeus heittää toisen tavaroita pois. Kaikkein surullisinta on kuitenkin jos äitinä päättää mitä lapsi saa pitää. Ääriajatteluna että sopii sisustukseen lapsen lelut ja joulukuuseen ripustetaan vain äidin haluamat.
Näin! Olen tähän ikään nähnyt avioliittoja, joissa nainen on ottanut yliolan otteen asumisesta, miehestä ja miehen tavaroista! Minkä ihmeen takia se menee niin, että vaimolla on jokin oikeus miehensä tavaroihin heittää niitä pois, tai jopa hajottaa?! Kehua sitten kahvipöydässä kavereilleeen mitä tuli tehtyä, jopa valokuvat ja albumit
Meillä oli 200 neliötä talossa ja mun kymmeniä vuosia keräämäni tavarat piti mahduttaa pieneen ikean hyllyyn josta sai oven kiinni. Exän tavarat sitten vei lopun tilan.
Nykyään exä mahuttaa itsensä ja tavaransa 29 neliöiseen vuokraluukkuun ja minä saan asua tässä 200 neliön talossa just niinko haluan.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromisseja täytyy olla, että kumpikin viihtyy. Jos toisella on tottumus laittaa tavarat aina heti omille paikoilleen ja siivota säännöllisesti, ja toinen pitää ruokapöytää ja lattioita romusäilönä, roskiksena ja pyykkikorina, niin ei voi vain toisen tapojen mukaan elää.
Kyllä tuossa tapauksessa pitää elää ekan vaihtoehdon mukaan.
Jonkun verran joustoa vaatii kummaltakin, mutta tottahan tuo on että ei toisen pitäisi joutua elämään toisen sotkuissa vaan sen sotkuisen tulisi skarpata kodin siiisteyden suhteen. Tosin omasta mielestäni kannattaa mennä suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jolla on suurinpiirtein samanlainen käsitys siisteydestä kuin itsellä.
Melkoisen neuroottinen jankkaaja tuo yksi, jonka mielestä paita tuolilla tekee läävän.
Minä olen meistä se sotkuisempi osapuoli, vaikka olen nainen. Olen yrittänyt 30 vuotta opetella laittamaan tavarat oikeille paikoilleen mutta se vaan onnistu. En voisi koskaan asua sellaisen kanssa joka kulkee perässä ja nalkuttaa. Löydän kyllä omat tavarani ja lapsille asianmukaiset vaatteet ja varusteet, mutta astiat laitetaan koneeseen kun jaksetaan ja puhtaat vaatteet samoin. Jos ei kelpaa, voi tehdä itse tai muuttaa muualle.
Tiedän yhden pariskunnan joka erosi osittain juuri tuollaisen neuroottisen puolison takia. Toinen oli niin siivousfriikki, että valitti heti jokaisesta lattialle jääneestä lelusta tai parista kattilasta tiskipöydällä. Koti oli hänen mielestään aivan saastainen, jos kaikki ei ollut tiptop.
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen neuroottinen jankkaaja tuo yksi, jonka mielestä paita tuolilla tekee läävän.
Minä olen meistä se sotkuisempi osapuoli, vaikka olen nainen. Olen yrittänyt 30 vuotta opetella laittamaan tavarat oikeille paikoilleen mutta se vaan onnistu. En voisi koskaan asua sellaisen kanssa joka kulkee perässä ja nalkuttaa. Löydän kyllä omat tavarani ja lapsille asianmukaiset vaatteet ja varusteet, mutta astiat laitetaan koneeseen kun jaksetaan ja puhtaat vaatteet samoin. Jos ei kelpaa, voi tehdä itse tai muuttaa muualle.
Tiedän yhden pariskunnan joka erosi osittain juuri tuollaisen neuroottisen puolison takia. Toinen oli niin siivousfriikki, että valitti heti jokaisesta lattialle jääneestä lelusta tai parista kattilasta tiskipöydällä. Koti oli hänen mielestään aivan saastainen, jos kaikki ei ollut tiptop.
Miksi ihmeessä olet lisääntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kuuluisi yhtä paljon siihen kuin kaappiin? Mikä tekee kaapista sille ainoan oikean hyväksyttävän paikan?
ap
VAATEkaappi.
Ei ole mitään vaateselkänojaa.
Pitääkö KURAeteisessä olla aina kilo kuraa? Ei. Voiko VAATEkaapissa pitää vaikka työkaluja? Voi.
Ei ole olemassa mitään Vaatelain 1. pykälän 5. momenttia, jossa määrätään paidan oleman suljettavassa ovellisessa tai liukuovellisessa kuutiossa, kun sitä ei ihmisen päällä pidetä pukemistarkoituksessa.ap
Vaatteitahan voi säilyttää sitten vaikka kasassa eteisen nurkassa, jos vaatekaappi on turhake. Sieltä voi kaivella tarpeen mukaan päällepantavaa ja haistelemalla selviää onko vaate puhdas vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromisseja täytyy olla, että kumpikin viihtyy. Jos toisella on tottumus laittaa tavarat aina heti omille paikoilleen ja siivota säännöllisesti, ja toinen pitää ruokapöytää ja lattioita romusäilönä, roskiksena ja pyykkikorina, niin ei voi vain toisen tapojen mukaan elää.
Kyllä tuossa tapauksessa pitää elää ekan vaihtoehdon mukaan.
Kyllä miehet suostuvat siihen että nainen siivoaa kodin ihan sellaiseksi kuin itse haluaa ja mies voi sillä aikaa mennä vaikka kaverien kanssa pelaamaan biljardeja ja katsomaan jos siellä olisi samalla jotain herkkupeppuja näkyvissä.
Jos ei mies tajua miten tärkeää naiselle on siisti ja viihtyisä koti, hän luultavasti menettää pian nautintaoikeuden sellaiseen. Voi palata poikamiesboksiinsa pitsalaatikoiden ja kaljatälkkien keskelle ihmettelemään mikä on kun ei naiset tykkää.
Sotkussa eläminen ainakin minulle aiheuttaa jokapäiväistä pahaa mieltä, eikä se mieli siitä yhtään parane jos ratkaisu on että siivoan toisenkin jättämät sotkut. No, jos mies maksaisi minulle siivoamisesta, saattaisin suostuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kuuluisi yhtä paljon siihen kuin kaappiin? Mikä tekee kaapista sille ainoan oikean hyväksyttävän paikan?
ap
VAATEkaappi.
Ei ole mitään vaateselkänojaa.
Pitääkö KURAeteisessä olla aina kilo kuraa? Ei. Voiko VAATEkaapissa pitää vaikka työkaluja? Voi.
Ei ole olemassa mitään Vaatelain 1. pykälän 5. momenttia, jossa määrätään paidan oleman suljettavassa ovellisessa tai liukuovellisessa kuutiossa, kun sitä ei ihmisen päällä pidetä pukemistarkoituksessa.ap
Vaatteitahan voi säilyttää sitten vaikka kasassa eteisen nurkassa, jos vaatekaappi on turhake. Sieltä voi kaivella tarpeen mukaan päällepantavaa ja haistelemalla selviää onko vaate puhdas vai ei.
Mulla on vaatteet yleensä pesun jälkeen kuivaustelineellä mistä ne on helppo ottaa. Kun teline alkaa olla tyhjä pesen likavaatekorista kaiken ja laitan telineelle. Harvoin mikään menee kaappiin koska minulla ei montaa arkivaatetta ole.
Se siivoaa, jolle se on tärkeää...
Ja jos oma tapa tehdä on se ainoa oikea, niin on sitten hyvä ja tekee yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mies tajua miten tärkeää naiselle on siisti ja viihtyisä koti, hän luultavasti menettää pian nautintaoikeuden sellaiseen. Voi palata poikamiesboksiinsa pitsalaatikoiden ja kaljatälkkien keskelle ihmettelemään mikä on kun ei naiset tykkää.
Sotkussa eläminen ainakin minulle aiheuttaa jokapäiväistä pahaa mieltä, eikä se mieli siitä yhtään parane jos ratkaisu on että siivoan toisenkin jättämät sotkut. No, jos mies maksaisi minulle siivoamisesta, saattaisin suostuakin.
Erikoista että sun mielestä on joko siistiä tai poikamiesboksi pitsalaatikoineen ja kaljatölkkeineen. Itse näen enemmänkin "instapostauskoti" vs "normaalikoti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olen tarkempi sisustuksesta ja sisustan, miehelle se sopii. Ja hän pitää sisustusmaustani, viihtyy.
Siivous sitten. Mies ei näe villakoiria nurkissa, vaikka niitä olisi kuinka paljon. Hän myös voisi nukkua vuoden samoissa lakanoissa, tai ei haittaa jos pyyhkeet haisee. Olen tullut tässä "vastaan" eli en sitten minäkään enää siivousta kovin usein vaadi, mutta lakanat vaihdetaan edes 1-2 kk välein ja pyyhkeet heitän pesuun heti kun alkaa siltä tuntua.
Itse en oikein voi imuroida, joten kyllä mä siihen miehen pakotan välillä. Ei se silti ole kuin usean kuukauden välein, muuten otan rikkaimurilla pahimmat kohdat.
Mutta kaikessa en luovuta. Hän todellakin saa tiskata yhtä usein kuin minä, siivota astians
Kummalta mielestäsi?
Naiselta tietysti. Pitää ymmärtää ettei mies halua siivota!!1! Hänen ei silloin tarvii!!1!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotkussa eläminen ainakin minulle aiheuttaa jokapäiväistä pahaa mieltä, eikä se mieli siitä yhtään parane jos ratkaisu on että siivoan toisenkin jättämät sotkut. No, jos mies maksaisi minulle siivoamisesta, saattaisin suostuakin.Erikoista että sun mielestä on joko siistiä tai poikamiesboksi pitsalaatikoineen ja kaljatölkkeineen. Itse näen enemmänkin "instapostauskoti" vs "normaalikoti".
Normaalikotiahan sinä täällä juuri haukut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten se määrääjä on nainen mitä olen kavereiden kotona tilannetta seurannut. Nainen on määrännyt mitä tavaroita mies saa pitää ja mistä pitää luopua. Meillä miehelläni on peliharrastus ja sitä tavaraa sitten onkin. Niin paljon että kyllä minua ärsyttää. En silti koe että minulla on oikeus heittää toisen tavaroita pois. Kaikkein surullisinta on kuitenkin jos äitinä päättää mitä lapsi saa pitää. Ääriajatteluna että sopii sisustukseen lapsen lelut ja joulukuuseen ripustetaan vain äidin haluamat.
Näin! Olen tähän ikään nähnyt avioliittoja, joissa nainen on ottanut yliolan otteen asumisesta, miehestä ja miehen tavaroista! Minkä ihmeen takia se menee niin, että vaimolla on jokin oikeus miehensä tavaroihin heittää niitä pois, tai jopa hajottaa?! Kehua sitten kahvipöydässä kavereilleeen mitä tuli tehtyä, jopa valokuvat ja albumit
Meillä heitettiin yhteenmuutossa ihan yhteisestä sopimuksesta kaikki exien kuvat pois. Päivänselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotkussa eläminen ainakin minulle aiheuttaa jokapäiväistä pahaa mieltä, eikä se mieli siitä yhtään parane jos ratkaisu on että siivoan toisenkin jättämät sotkut. No, jos mies maksaisi minulle siivoamisesta, saattaisin suostuakin.Erikoista että sun mielestä on joko siistiä tai poikamiesboksi pitsalaatikoineen ja kaljatölkkeineen. Itse näen enemmänkin "instapostauskoti" vs "normaalikoti".
Minä en ole haukkunut yhtään kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin! Olen tähän ikään nähnyt avioliittoja, joissa nainen on ottanut yliolan otteen asumisesta, miehestä ja miehen tavaroista! Minkä ihmeen takia se menee niin, että vaimolla on jokin oikeus miehensä tavaroihin heittää niitä pois, tai jopa hajottaa?! Kehua sitten kahvipöydässä kaverei
Meillä heitettiin yhteenmuutossa ihan yhteisestä sopimuksesta kaikki exien kuvat pois. Päivänselvää.
Miksi teillä on ollu exien kuvia ennen yhteenmuuttoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole haukkunut yhtään
Olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet.
Laitappa tähän kopio siitä kohtaa missä olen haukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin! Olen tähän ikään nähnyt avioliittoja, joissa nainen on ottanut yliolan otteen asumisesta, miehestä ja miehen tavaroista! Minkä ihmeen takia se menee niin, että vaimolla on jokin oikeus miehensä tavaroihin heittää niitä pois, tai j
Miksi teillä on ollu exien kuvia ennen yhteenmuuttoa?
Jäänyt laatikoihin pyörimään aiempien suhteiden jälkeen. Muutettiin yhteen heti seurustelun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Niin ajattele. Miehelle on tärkeämpää jättää se paita tuolin reunalle, kuin että siivoaisi naisen kanssa. Tai vastaavasti miksi sikalassa asuvat miehet eivät hanki naista, joka myös haluaa elää sikalassa?
Voi se olla nainenkin, mutta paita tuolin reunalla ei ole millään mittapuulla sikala.
ap
Jos tiedät, ettei nainen voi sietää paitaa tuolin reunalla ja teet sitä tahallasi, niin tuohan kuulostaa siltä, että oma laiskuutesi ja halusi kiusata omaa puolisoasi menee sen edelle, että olisitte onnellisia ja saisitte lapsia.
Minä nainen en voi olla mitenkään onnellinen jos joudun siivoamaan. Etenkään jonkun toisen käskystä. Ylipäänsä en siedä rutiineja. Sinänsä siistiin nöyriä, mutta jos sen hinta on oma vaivannäköni, niin ei kiitos. Elän paljon onnellisempana sotkussa. Siksi nipottava ex äijäni onkin ex.
Tuossa tilanteessa laitan itse silmät kiinni ja rupean miettimään miltä näyttää minun seuraavassa kodissa, jossa asun yksin.