Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?
Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä tulee helposti tapa jos vaatteita jätetään sinne sun tänne ja kohta voi olla kasoja. En ymmärrä, että kenestä se voi olla viihtyisää, kaunista tai kodikasta. Luulisi, että jokainen aikuinen osaa laittaa vaatteensa niille kuuluville paikoille. Meidän perheessä tämä on itsestäänselvyys. Ja kyllähän se on sitten usein riidan paikka jos toinen heittelee vaatteita minne sattuu ja toinen kärsii epäjärjestyksestä. Hällä väliä tyypit voisi sitten löytää toisensa, niin tätä ongelmaa ei tietenkään olisi.
Mikä on tämä nk oikea paikka ja kuka sen määrää? Eikö tuolin noja voi olla sille vaatteelle ihan ok paikka lattian sijaan?
ap
Jankuti, jankuti. Tuolit ei ole tarkoitettu vaatteiden säilytykseen vaan istumiseen
Miksi komerot tarvitsisi poistaa ja säilyttää kaikki vaatteet tuoleilla? En ymmärrä tätä logiikkaa. Yhden paidan pitäminen tuolilla ei voi olla näin suuria tunteita herättävä asia.
ap
Koska kotityrannit on just tollasia mustavalkosia. Joko asiat tehdään oikein (heidän tavallaan) tai päin persettä (muiden tavalla). Yksi paita tuolilla == kaatopaikka.
Mies maksaa ja nainen päättää sisustuksen. Toiminut meillä jo 25v. Olenko siis tyytyväinen? En erityisemmin, mutta on meillä sentään yksi nojatuoli jossa tykkään istua.
Miesluoliahan on ihan ohjelmasarjaksi asti, siis että talossa on joku loukko "annettu" miehelle omaan käyttöön.
Nyt tarkkana: montako naisluolaa olette nähneet?
Tästä voi päätellä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa ja nainen päättää sisustuksen. Toiminut meillä jo 25v. Olenko siis tyytyväinen? En erityisemmin, mutta on meillä sentään yksi nojatuoli jossa tykkään istua.
En nyt tiedä "toimiiko" tuo, jos kommenttina on myös, ettet ole tyytyväinen. Yhteen nojatuoliin tyytyminen on aika karua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä tulee helposti tapa jos vaatteita jätetään sinne sun tänne ja kohta voi olla kasoja. En ymmärrä, että kenestä se voi olla viihtyisää, kaunista tai kodikasta. Luulisi, että jokainen aikuinen osaa laittaa vaatteensa niille kuuluville paikoille. Meidän perheessä tämä on itsestäänselvyys. Ja kyllähän se on sitten usein riidan paikka jos toinen heittelee vaatteita minne sattuu ja toinen kärsii epäjärjestyksestä. Hällä väliä tyypit voisi sitten löytää toisensa, niin tätä ongelmaa ei tietenkään olisi.
Mikä on tämä nk oikea paikka ja kuka sen määrää? Eikö tuolin noja voi olla sille vaatteelle ihan ok paikka lattian sijaan?
ap
Jankuti, jankuti. Tuolit ei ole tarkoitettu vaatteiden säilytykseen vaan istumiseen
En minä tykkäisi että jo käytettyjä vaatteita laitetaan puhtaiden sekaan kaappiin. Siis niitä jotka ei vielä pesua tarvitse. Lapseni heittää pitkät housut ja paidan pois aina kotiin tullessaan. Ne ei ole likaisia vaan voi laittaa taas seuraavana päivänä. Joku paikka näillekin on ja mieluiten muu kuin lattia. Välillä löytyy käytettyjä t-paitoja kaapista. Olen huomauttanut ettei sinne laittaisi. Kaapit on puhtaita vaatteita varten ja juhlavaatteet meillä on naulakossa kaapissa. Niitä saatettu käyttää ainakin kerran ennen henkariin laittoa.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ketju ollut lukea. Kommentoinkin jo ensimmäiselle sivulle. Itseäni kyllä vaivaa tavaramäärä mutten silti koe oikeudekseni heittää toisten tavaroita pois. En mieheni enkä lasteni. Oikeasti harmittaa kun himosiivoaja äitini heitti aikanaan lelujani pois kysymättä minulta mitä olisin halunnut säilyttää. Ne mitä olisin olivat hyvin pieniä eikä olisi vieneet tilaa. Säilytti semmoisia joista minä olisin luopunut. Olen kyllä boheemi nainen mitä tulee siivouksen kanssa ja hyvä niin muun perheen vuoksi. Turhaakin tavaraa on kyllä minullekin jäänyt mutta miehelleni vielä enemmän.
Siivous ja konmaritus buumi sai minulle aikaan ikävän piirteen eli kotihäpeän. Koitan päästä siitä yli ja olisikin niin kiva jos ystäväni kävisivät kylässä. Ihan peruskoti joka ei ole likainen meillä kuitenkin on. Myös ne muutama into konmarittaja/siivousintoilija olisi kiva saada käymään. En tarvitse siivousapua vaan ystäviä kylään.
Jotkut miehethän tykkää, että nainen sisustaa. Harva mies tykkää laittaa verhoja yms. Jos eläisin miehen kanssa, niin siisteys on kaiken a ja o. Mies saa sisustaa, mutta mitään sukkia ja roskia ympäri taloa en katso😄.
Vierailija kirjoitti:
Miesluoliahan on ihan ohjelmasarjaksi asti, siis että talossa on joku loukko "annettu" miehelle omaan käyttöön.
Eli naiset nähdään luomakunnan sisustajina, sisustussilmää omaavina olentoina. Joilla on päävalta siinä, miten kodit sisustetaan. Miehillekin annetaan kodista oma soppi, minkä mies voi laittaa mieleisekseen. Näinkö on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten se määrääjä on nainen mitä olen kavereiden kotona tilannetta seurannut. Nainen on määrännyt mitä tavaroita mies saa pitää ja mistä pitää luopua. Meillä miehelläni on peliharrastus ja sitä tavaraa sitten onkin. Niin paljon että kyllä minua ärsyttää. En silti koe että minulla on oikeus heittää toisen tavaroita pois. Kaikkein surullisinta on kuitenkin jos äitinä päättää mitä lapsi saa pitää. Ääriajatteluna että sopii sisustukseen lapsen lelut ja joulukuuseen ripustetaan vain äidin haluamat.
Muuten hauska, mutta jos nainen pakotetaan valitsemaan viihtyisän sisustuksen ja miehen + lasten välillä, niin nainen valitsee mieluisan sisustuksen. Siksi parisuhteita ja lapsia ei enää tule.
Eli olisiko tässä kysessä naislapsi, jolla jäänyt leikki-ikä kesken?
ap
Siis miten niin leikki-ikä???
Ihminen joka pitää kotinsa kunnossa ja siistinä on jäänyt leikki-ikään?
Eikös enneminkin niin, että se, joka jättää kaiken levälleen, eikä siivoa jälkiään, on jäänyt sinne leikki-ikään?
Joten ei vain sovi yhteen, että nainen, joka huolehtii sekä itsestään, että kodistaan onkin naislapsi. Minä olen aina luullut, että ihminen joka ei huolehdi mistään ja jättää kaiken toisen huoleksi, olisi mies/naislapsi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies päättää sisustuksen aika pitkälle ja meillä on valtavat (aivan liian isot ja romuluiset) mustat nahkasohvat ja vanhoja pyssyjä seinät täynnä. Viihdynkö, no en erityisemmin. Mutta onneksi minun ei ole tarvinnut noita maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naiset nähdään luomakunnan sisustajina, sisustussilmää omaavina olentoina. Joilla on päävalta siinä, miten kodit sisustetaan. Miehillekin annetaan kodista oma soppi, minkä mies voi laittaa mieleisekseen. Näinkö on?
e.
Meillä melko helppo ratkaisu eli alin kerros yhteinen. Toinen kerros vaimon eli pesukoneet ym. on siellä. Kolmannessa on minun ja lasten pelikoneet.
Keittiö ei ole tavaroiden tai vaatteiden säilytyspaikka. Ruokapöytä on ruokailua varten. Käytetyt vaatteet menee pyykkikoriin, mikäli likainen. Meillä ainakin löytyy vaatekaapista hyllytila tänään päälle laitetulla puserolle, mikäli ei likainen. Joku mainitsi, että vaatekaappi on vain puhtaita vaatteita varten, mutta kuitenkin sanoo, että puhdasta vaatetta ei tarvi pestä, kun voi käyttää seuraavana päivänä. Sanonpahan vaan, että wtf 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta en tiedä, mutta minun oma veli on avioeronsa jälkeen asunut sikolätissä. Varmaan joskus keskilattiaan vähän lakaisee, mutta kaikki pinnat on paksussa liassa ja sotkussa. Kirjahyllyssä oikeasti monen sentin pölykerrokset. Keittiönkaappien ovet valuu roiskeita ja kaikki on likaista ja törkyistä. Ihan tervejärkinen mies on. Enkä usko, että ihan ainoa on laatuan.
Varmaan jotkut naisetkin asuu sotkuisesti, mutta sen verran kuitenkin omaa mielipidettä tähän keskusteluun tuon, että olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos mies on noin sotkuinen, niin kyllä silloin on mentävä sen puhtaamman asujan mukaan. Steriliä ei tarvitse olla, mutta joku raja noissa "miesluolissakin".
Tai sitten miehelle se oma "miesluola" ja muu huusholli asuttavassa kunnossa.
Sotkuisuus vielä menee(kohtuudella), mutta likaisuus ei.
Vierailija kirjoitti:
Meillä melko helppo ratkaisu eli alin kerros yhteinen. Toinen kerros vaimon eli pesukoneet ym. on siellä. Kolmannessa on minun ja lasten pelikoneet.
Voi taivas mitä sovinismia vielä tänä päivänä:DDDDDDDDD
Vaimolla on oma pesukone ja varmaan kodinhoitohuone ja siivouskaappi omassa kerroksessaan ja muulla perheellä oma huvittelukerros. Ei saatana.
Vaimo varmaan saa myös joululahjoiksi sekä synttärilahjoiksi pölyimurin, uuden paistinpannun ja kattilasarjan? Mies ja lapset sitten henkilökohtaisia lahjoja.
Oma vaimo on aivan hirveä nat si sisustuksen ja siisteyden kanssa. Kaikilla tavaroilla on oma tarkka paikkansa, tiskit pitää nostaa kaappiin kuivumaan tietyille paikoille. Oli pakko muutta yhtä huonetta isompaan taloon, että sain itselleni miesluolan jossa voin pitää omia tavaroirani. Kun lapsi tuli jotain 2 vuotiaaks niin hänenkin lelut tuli samaan huoneeseen, kun ei raukka osannut viedä niitä takaisin laatikkoon omalle paikalleen leikkien jälkeen. Meidän kämppä näyttää aivan yksin asuvan talolta, jos tuohon yhteen huoneeseen ei mene katselemaan.
On muuten jännä, että jos nainen haluaa siivota ja että on kotona siistiä, niin se on kauheaa pakottamista ja nainen on kireä ja pitäisi olla rennompi jne.
Sitten kuitenkin yleisesti paheksutaan, jos ei ole siistiä. Mikä kerta se oli kun joku mies jakoi kuvaa siitä millaista heillä oli (keittiössä tiskejä, lasten leluja, vaatteita sohvalla jne) ja kauhea huuto oli sekä täällä että muilla keskustelupalstoilla, että miten on sotkuista ja miten voi joku noin elää ja pitäisikö tehdä lasu.
Niin ja nykyäänkin syytetään enemmän perheen naista jos on sotkua.
Pitäisi siis olla siisti, mutta ei saisi olla siisti, tai ei ainakaan vaatia keneltäkään perheen jäseneltä siisteyttä, mutta perheen ulkopuoliset kyllä saa vaatia.
Vai miten tää meni?
Jos puolisoni haluaa laittaa kotia niin oma asiansa. Itse ostaa ja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma vaimo on aivan hirveä nat si sisustuksen ja siisteyden kanssa. Kaikilla tavaroilla on oma tarkka paikkansa, tiskit pitää nostaa kaappiin kuivumaan tietyille paikoille. Oli pakko muutta yhtä huonetta isompaan taloon, että sain itselleni miesluolan jossa voin pitää omia tavaroirani. Kun lapsi tuli jotain 2 vuotiaaks niin hänenkin lelut tuli samaan huoneeseen, kun ei raukka osannut viedä niitä takaisin laatikkoon omalle paikalleen leikkien jälkeen. Meidän kämppä näyttää aivan yksin asuvan talolta, jos tuohon yhteen huoneeseen ei mene katselemaan.
Eli vaimolla on ikean esittelytila ja sulla lapsen kanssa yhen huoneen koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas mitä sovinismia vielä tänä päivänä:DDDDDDDDD
Vaimolla on oma pesukone ja varmaan kodinhoitohuone ja siivouskaappi omassa kerroksessaan ja muulla perheellä oma huvittelukerros. Ei saatana.
Vaimo varmaan saa myös joululahjoiksi sekä synttärilahjoiksi pölyimurin, uuden paistinpannun ja kattilasarjan? Mies ja lapset sitten henkilökohtaisia lahjoja.
Jos akkaa ei kiinnosta muu kun siivoominen ja valittaminen ni siivotkoon ja valittakoon omassa kerroksessa. Ihan hyvä ratkaisu tuo on.
-eri
Miksi komerot tarvitsisi poistaa ja säilyttää kaikki vaatteet tuoleilla? En ymmärrä tätä logiikkaa. Yhden paidan pitäminen tuolilla ei voi olla näin suuria tunteita herättävä asia.
ap