Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?
Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.
Kommentit (522)
Kylhän se on niin että jos mies pääsee sisustamaan, niin seinällä on joku samuraimiekka, pöydällä jostain kampiakselista kyhätty kynttilänjalka, kirjahylly jossa tyhjiä oluttölkkejä ja makkarissa Camaro päiväpeitto.
Vierailija kirjoitti:
Kylhän se on niin että jos mies pääsee sisustamaan, niin seinällä on joku samuraimiekka, pöydällä jostain kampiakselista kyhätty kynttilänjalka, kirjahylly jossa tyhjiä oluttölkkejä ja makkarissa Camaro päiväpeitto.
Ei kyllä kuulosta mun tyyliltä mutta silti olis parempi ko ne stanan koristetyynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään eroa Live Love Laugh -tauluista tai muista vastaavista koristejutuista, jotka on toiselle tosi tärkeitä. Ei saa väheksyä sen enempää kun koristetyynyjäkään. Pitäisi löytää tapa hänellekin saada mieluisat jutut kotiin.
ap
Hauska ketju, jossa klassiset kliseet toistuvat.
Naiset EIVÄT osaa sisustaa paremmin kuin miehet. Mutta kodeista tulee naisten näköisiä, koska miehet eivät viitsi tuhkata energiaa turhaan riitelyyn. Miesten kodit ovat vähintäänkin yhtä tyylikkäitä kuin naisten, olennaista on että ne on sisustettu miesten maun mukaan, ei naistenlehtien.
Ja miehillä on eri siisteysstandardit kuin naisilla. Miehiä ei haittaa jos vaatteita lojuu siellä ja täällä (yleensä näin on helpompi ne löytää) eikä kukaan mies oleta, että nainen siivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä tulee helposti tapa jos vaatteita jätetään sinne sun tänne ja kohta voi olla kasoja. En ymmärrä, että kenestä se voi olla viihtyisää, kaunista tai kodikasta. Luulisi, että jokainen aikuinen osaa laittaa vaatteensa niille kuuluville paikoille. Meidän perheessä tämä on itsestäänselvyys. Ja kyllähän se on sitten usein riidan paikka jos toinen heittelee vaatteita minne sattuu ja toinen kärsii epäjärjestyksestä. Hällä väliä tyypit voisi sitten löytää toisensa, niin tätä ongelmaa ei tietenkään olisi.
Mikä on tämä nk oikea paikka ja kuka sen määrää? Eikö tuolin noja voi olla sille vaatteelle ihan ok paikka lattian sijaan?
ap
Miehen koti oli aika täynnä tavaraa ja moni oli rempallaan.
Olin kerran pääsiäisen täällä ja koko aika meni siihen, kun laitettiin keittiö kuntoon. Varmaan kaikki kaapin ovet vaati kiristystä ja kunnon putsausta.
Olin tosi iloinen, kun tuli Ukraina keräyksiä ja sinne meni monet huonekalut, joita kukaan ei ollut kaivannut vuosikausiin.
Minä teen töitä kotoa, hoidan siivouksen. Miesystävällä on oma työtila, vähän isompi, kuin vaatehuone. Taitaa olla askarteluhuone. Siellä on hänen intti- ja, opiskelujen muistot ja mitä muuta. Hommasin seinälle hyllyt ja muistot ovat niissä. Seinällä diplomeja jne kehystettyinä.
Olen ap:n tyylistä aistivinani että hän jättää likaiset sukkansa ym vaatteensa siihen mihin sattuu riisumaan, keittiössä astiat ym ympäri pöytiä jne
Ja sitten uhriutuu kun kumppani huomauttaa asiasta.
Olen miettinyt samaa työpaikalla. Meillä kun on yksi, joka haluaa sisustuksen miellyttävän tasan omaa silmäänsä. Muiden mielipiteillä ei ole väliä, koska hän on ilmeisesti ainut, jolla on "sisustussilmää". Jos joku muu siirtää jonkun asian eri asentoon, on se hyvin pian aseteltu takaisin. Toisinaan asiaan kuuluu marttyyrihuokailu siitä, miten hän ainoana "huolehtii viihtyvyydestä ja vastaa sisustuksesta".
Ja ei, hänellä ei minkään valtakunnan valtuuksia tai vastuualuetta ole sen suhteen annettu. Kuka tahansa saisi kyllä järjestellä ihan yhtä lailla, jos hän ikinä antaisi mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n tyylistä aistivinani että hän jättää likaiset sukkansa ym vaatteensa siihen mihin sattuu riisumaan, keittiössä astiat ym ympäri pöytiä jne
Ja sitten uhriutuu kun kumppani huomauttaa asiasta.
Kiva, että aistit, mutta aistit väärin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa työpaikalla. Meillä kun on yksi, joka haluaa sisustuksen miellyttävän tasan omaa silmäänsä. Muiden mielipiteillä ei ole väliä, koska hän on ilmeisesti ainut, jolla on "sisustussilmää". Jos joku muu siirtää jonkun asian eri asentoon, on se hyvin pian aseteltu takaisin. Toisinaan asiaan kuuluu marttyyrihuokailu siitä, miten hän ainoana "huolehtii viihtyvyydestä ja vastaa sisustuksesta".
Ja ei, hänellä ei minkään valtakunnan valtuuksia tai vastuualuetta ole sen suhteen annettu. Kuka tahansa saisi kyllä järjestellä ihan yhtä lailla, jos hän ikinä antaisi mahdollisuuden.
Miellyttävän kuuloinen tyyppi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju, jossa klassiset kliseet toistuvat.
Naiset EIVÄT osaa sisustaa paremmin kuin miehet. Mutta kodeista tulee naisten näköisiä, koska miehet eivät viitsi tuhkata energiaa turhaan riitelyyn. Miesten kodit ovat vähintäänkin yhtä tyylikkäitä kuin naisten, olennaista on että ne on sisustettu miesten maun mukaan, ei naistenlehtien.
Ja miehillä on eri siisteysstandardit kuin naisilla. Miehiä ei haittaa jos vaatteita lojuu siellä ja täällä (yleensä näin on helpompi ne löytää) eikä kukaan mies oleta, että nainen siivoaa.
Juuri näin, toinen ei aina odota, että toinen siivoaisi - on vain eri käsitys siitä voiko jokin tavara olla jossain muussa kuin niissä "virallisissa" paikoissa. Viralliset ja oikea paikat kuulostavat niin Aulis Gerlanderilta.
ap
Meillä otetaan molempien mielipide huomioon. Se joka maksaa voisi myös määrätä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä männän (tai kampiakselin) muotoinen kynttilänjalka aina niin ruma ole: https://www.ebay.co.uk/itm/202234037195
Olen rumempiakin nähnyt.
ap
Muijahan tään maksaakin. Kunhan on löhöpaikka sekä jääkaappi kaljalle ja makkaralle.
Oon usein naisena miettinyt tuota siisteysjuttua. Miehet on sitä mieltä että siivoaminen ja tiskaaminen on suurilta osin turhaa ja naisten keskimää simputusta. Mut sit mietin miespuolisten kavereitten kertomuksia armeija-ajoiltaan. Siihen aikaan kasarmilla tuvissa asusti pelkästään miehiä. Mutta siivoamisen ja petaamisen suhteen oli kova kuri. Miksi? Siis jos kaikki oli miehiä ja niitä ei sotku olis häirinnyt. Oltais voitu siivota vaan kun lattiaa ei enää erottanut rojujen alta ja punkkaa oli ihan turha pedata joka aamu. Lakanat olis voinut vaihtaa kerran kuussa tai vasta palveluksen lopussa. Olis ollu kivaa ja rentoa.
Vierailija kirjoitti:
Oon usein naisena miettinyt tuota siisteysjuttua. Miehet on sitä mieltä että siivoaminen ja tiskaaminen on suurilta osin turhaa ja naisten keskimää simputusta. Mut sit mietin miespuolisten kavereitten kertomuksia armeija-ajoiltaan. Siihen aikaan kasarmilla tuvissa asusti pelkästään miehiä. Mutta siivoamisen ja petaamisen suhteen oli kova kuri. Miksi? Siis jos kaikki oli miehiä ja niitä ei sotku olis häirinnyt. Oltais voitu siivota vaan kun lattiaa ei enää erottanut rojujen alta ja punkkaa oli ihan turha pedata joka aamu. Lakanat olis voinut vaihtaa kerran kuussa tai vasta palveluksen lopussa. Olis ollu kivaa ja rentoa.
Armeijan kurille on ihan oma syynsä, eikä se ole pääasiallisesti se siisteys vaan ihan joku muu.
ap
Laitapa kaksi miestä jakamaan yhteinen asunto ja katso kauanko menee ennenkuin niillä alkaa tulla sanomista jos toisen sotkut ja risat huonekalut on jatkuvasti jaloissa. Kaksi sottapyttyä tai kaksi siistiä tulee kyllä toimeen mutta sottapytty ja siisti iskee yhteen. Ei siihen tarvi olla eri sukupuolta ettei siisteystasot natsaa.
Mutta naisia on vaan niin kiva haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko naiset simputtaja nasseja? Just niitä mitä armeijassa inhotaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitapa kaksi miestä jakamaan yhteinen asunto ja katso kauanko menee ennenkuin niillä alkaa tulla sanomista jos toisen sotkut ja risat huonekalut on jatkuvasti jaloissa. Kaksi sottapyttyä tai kaksi siistiä tulee kyllä toimeen mutta sottapytty ja siisti iskee yhteen. Ei siihen tarvi olla eri sukupuolta ettei siisteystasot natsaa.
Mutta naisia on vaan niin kiva haukkua.
Se joka antaa pilluª siis saa määrätä
Ei todellakaan oleta. Kerra piti vaimolle iha huutaa että uskois kun aina siivos mun tavarat jonnekki kaappiin piiloon. Hain kaikki sen piilottamat tavarat ja kaadoin keskelle olohuonetta. Sanoin että ykskään näistä ei liikaha jos minä en ite niitä siirrä.
Viikon se jakso kärvistellä siivoushimoissaan ja sitte meinas viiä työkalupakin pois niin otin sen siltä kädestä ja laitoin takas missä se oli.
Lopulta tajus että oon tosissani enkä halua sen enää ikinä piilottelevan mun tavaroita.
Ton jälkee kaikilla hommat sujunu ja elämä hymyilee. Nyt tästä on yli 20 vuotta eikä oo kertaakaa pitäny siivouksesta suuttua.