Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?

Vierailija
24.08.2025 |

Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.

Kommentit (522)

Vierailija
241/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut periksi koska vaimo ei ole yhtään valmis kompromisseihin ja varmaan uhkaisi erolla jos pitäisin pääni. Autotalliin hän ei onneksi ole kajonnut ja sen olen saanut pitää oman näköisenä.

Vierailija
242/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpikaan tai toinen ei kykene joustamaan ja kompromisseihin niin eipä siitä suhteesta mitään tule.

Tää on muuten totta. Sisustamisessa ei tarvita vaan kykyä löytää yhteisiä ratkaisuja vaan siinä peilataan kummankin osapuolen elämäntyyliä ja tulevaisuuden toiveita. Menee yllättävän syvälle. 

Jotkut miehet sanovat, ettei häntä kiinnosta yhtään, jättää vaan naisen kontolle, niin siitä ymmärtää että luultavasti asenne on sama parisuhdetyön suhteen, miestä ei kiinnosta yhtään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kompromisseja täytyy olla, että kumpikin viihtyy. Jos toisella on tottumus laittaa tavarat aina heti omille paikoilleen ja siivota säännöllisesti, ja toinen pitää ruokapöytää ja lattioita romusäilönä, roskiksena ja pyykkikorina, niin ei voi vain toisen tapojen mukaan elää. 

Aivan, ei voida elää vain sen mukaan joka laittaa tavarat heti paikoilleen ja siivoaa säännöllisesti. Olen samaa mieltä. 

Miksei voida? Hänhän toimii oikein ja samalla kasvattaa sen sottapytyn, jolla surkea lapsuudenkoti.

Tajuatko sä ollenkaan, että sinun tapa ei ole ainut oikea? Olen itse todella siisti ja pidän puhtaasta kodista ja siitä, että tavarat eivät ole hujan hajan. Mä olen kasvanut kodissa, jossa oli neuroottisesti siivoava äiti ja oli

Ai jaa. Minä pidän paikat siistinä ja järjestyksessä silkkaa laiskuuttani. En halua enkä ehdi etsiä joka päivä tarpeellisia tavaroita kasojen ja myytyjen joukosta. Imurointikin on helpompaa kun ei tarvi nostella ensin lattialta kasoja.

Vierailija
244/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kompromisseja täytyy olla, että kumpikin viihtyy. Jos toisella on tottumus laittaa tavarat aina heti omille paikoilleen ja siivota säännöllisesti, ja toinen pitää ruokapöytää ja lattioita romusäilönä, roskiksena ja pyykkikorina, niin ei voi vain toisen tapojen mukaan elää. 

Aivan, ei voida elää vain sen mukaan joka laittaa tavarat heti paikoilleen ja siivoaa säännöllisesti. Olen samaa mieltä. 

Miksei voida? Hänhän toimii oikein ja samalla kasvattaa sen sottapytyn, jolla surkea lapsuudenkoti.

Tajuatko sä ollenkaan, että sinun tapa ei ole ainut oikea? Olen itse todella siisti ja pidän puhtaasta kodista ja siitä, että tavarat eivät ole hujan hajan. Mä olen kasvanut ko

Moi, ap!

Ei ollut ap tuo. 

ap

Vierailija
245/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et nauti sotkusta niin sitten siivoat. Simple as that.

Tuskin kukaan nauttii siitä, että joutuu aikuisen ihmisen perässä kulkemaan ja siivoamaan sotkuja sitä mukaa kun toinen sotkee. Ei jää aikaa mihinkään muuhun. Pakko siinä on sopeutua välillä sotkuunkin ja epäjärjestykseen, jos yhdessä aikoo asua. 

Vierailija
246/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sä ollenkaan, että sinun tapa ei ole ainut oikea? Olen itse todella siisti ja pidän puhtaasta kodista ja siitä, että t

Toki oli. Aggressiivinen typerys.

Vierailija
247/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen antanut periksi koska vaimo ei ole yhtään valmis kompromisseihin ja varmaan uhkaisi erolla jos pitäisin pääni. Autotalliin hän ei onneksi ole kajonnut ja sen olen saanut pitää oman näköisenä.

Harmi kuulla. Näitä tapauksia tuntuu olevan. Koskee sisustuksen lisäksi tavaroiden järjestystä.

ap

Vierailija
248/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan nauttii siitä, että joutuu aikuisen ihmisen perässä kulkemaan ja siivoamaan sotkuja sitä mukaa kun toinen sotkee. Ei jää aikaa mihinkään muuhun. Pakko siinä on sopeutua välillä sotkuunkin ja epäjärjestykseen, jos yhdessä aikoo asua. 

Jos ulostaa lattialle, niin koulutukseen. Jos tämä iänikuinen paita jää tuolin reunalle, niin ei varmaan vakavaa.

ap

Vierailija
249/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni ei joustanut sisustuksessa ollenkaan, vaan halusi kaikki lapsuudenkodistaan mukaanottamat halvat muovikrääsät (sarjakuvahahmot, halvinta laatua krääsää, ei keräilykamaa, osaan piirtänyt tussilla) esille sekä tarroilla koristamansa melamiinihuonekalut kotiimme.

En viihtynyt sellaisessa kodissa. 

EX-mies, ymmärrän.

Vierailija
250/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sä ollenkaan, että sinun tapa ei ole ainut oikea? Olen itse todella siisti ja pidän puhtaasta kodista ja siitä, että tavarat eivät ole hujan hajan. Mä olen kasvanut kod

Niin minäkin pidän siistinä juuri siksi, etten jaksa tehdä mitään suursiivoja. Nyt puhuttiinkin ihmisistä, jotka "ahdistuvat" siitä, että kaikki paikat ei ole tip top koko ajan. Oikeasti he ovat ahdistuneita jo muutenkin ja yrittävät vain kontrolloida elämäänsä näin, kun muu tuntuu kaaokselta. Se ei ole tervettä eikä ole hyvä toiselle samassa talossa asuvalle. Siihen kontrolliin ei voi pakottaa ketään toista. Näitä ihmisiä on paljon, myös miehissä. Jos paita väärässä paikassa aiheutta voimakasta ahdistusta, niin silloin pitää katsoa omaa elämäänsä kokonaisuutena ja tajuta, ettei se ole se paita. 

T: se joka "ahdistuu" sekaisesta kodista. Ei se kuitenkaan ole koti, vaan muu. Silloin kun tuo nostaa päätä, en todellakaan pakota kumppaniani siivoamaan, vaan siivoan itse. Tai tutkin, mikä minua oikeasti ahdistaa. 

Vierailija
251/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sä ollenkaan, että sinun tapa ei ole ainut oikea? Olen itse todella siisti ja pidän puhtaasta kodista ja siitä, että t

Älä keksi satuja.

Se että toinen on laiska moukka ei ahdista vaan ärsyttää.

Vierailija
252/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa tapauksessa pitää elää ekan vaihtoehdon mukaan.

Sarkasmia varmaan, mutta miksi?

ap

Ei ole. Tuo on ihan minimivaatimus aikuiselöe ihmiselle. Aika oppia jos ei osaa.

Osaa mitä? Aikuisella ihmisellä on vapaus toimia niinkuin itselle parhaiten sopii. Jos paita on ok asettaa olohuoneessa tuolin kulmalle, eikä viikattuna kaappiin, niin tuskin siitä maapallo romahta

En ole mikään siivousintoilija, mutta jösses en kestäisi asua jonkun tyypin kanssa, joka jättää likaisia vaatteita sinne tänne ja kasaisi tavaraa ruokapöydälle. Pian ei taloudessa ole yhtään tuolia jolle voi istua, ei tasoa, jolle laskea mitään eikä pöydännurkkaa, johon kattaa ruokalautaset. Ja pian alkaa tulla kaikenmaailman ötökkää huusholliin.

Onhan tuollainen krääsän levittely merkki siitä, että ei ole pikkulapsena kotona opetettu viemään omia lelujaan pois lattialta. Lapsellista ja itsekästä. Tekee oman elämänsä hankalaksi ja puolison samoin. 

Vierailija
253/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toiselle on ihan sama, miten koti sisustetaan, niin miksi halukkaampi ei saisi määrätä?

Halukkaampi voi itse sitä sitten hoitaa. Muiden määrääminen sen pitämiseksi toisen vaatimusten mukaan ei ole oikein. Määrätä ei voi.

Tuo kuulostaa oikein hyvältä tavalta pitää yllä hyvää parisuhdetta. Yleensä ehdottomuus on avain onneen.

😂😍🤣

Vierailija
254/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koristetyynyistä. Monella on sohva niitä täynnä. Eikö sohva ole istumista varten. Joskus näkee ihmisiä istumassa koristetyynyt sylissä kun ei muuten mahdu.

Jotkut tykkää niistä ja kiva niille. Jos taas kumppani ei aina muista niitä pöyhiä tai järjestää oikein, niin en siitä ketään laittaisi jalkapuuhun. Niistäkin saattaa moitetta ja käskyn tapaista tulla.

ap

Vierailija
255/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ulostaa lattialle, niin koulutukseen. Jos tämä iänikuinen paita jää tuolin reunalle, niin ei varmaan vakavaa.

a

Hupsis, kun se paita tippuu niin herkästi lattialle. Sitä ei välttämättä huomaa ja sen päältä tulee käveltyä moneen kertaan.

Vierailija
256/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka puolustelevat, että heidän siisteumystasoon pitää suostua käyttää kokonajan selityksenä sitä, että toinen on laiska tai saamaton possu ja jne. Minun mies on ainakin perussiisti ja siivoaa kyllä. Joskus hitaammin kuin minä, eikä häntä haittaa, jos paita on väärässä paikassa pidempään. 

Silloin kun olen itse ahdistunut, niin minua haittaa ja yritän kontrolloida hänenkin elämän olevan samanlaista pingoittamista kuin omani. Hän ei todella ole possu, enkä siksikään ikinä lähtisi vaatimaan häneltä samaa kuin mihin itse välillä tähtään. Ei meidän kämppä todellakaan olisi sikolätti, vaikka me mentäisiin miehen tahtisesti. Minua ahdistaa, minä silloin siivoan! Aika moni ei nyt halua nähdä sitä, että tuollainen ehdottomuus ja mustavalkoisuus ei ole tervettä. Enemmänkin kielii pakko-oireisesta häiriöstä. Maailma ei kaadu jos se t-paita ja tiskit ovatkin hieman kauemmin "väärässä paikassa." Pitää myös muistaa, ettei ole mitään väärää olla joskus laiska ja saamaton! Se on tervettä, eikä vain jatkuvasti suorittaa!

Ja toisekseen, osa sanoi, että sotkuisempi ei kärsi järjestyksestä. Voi kärsiä. Minun äitipuoleni pitää kotiani aivan kamalana. Hänelle se, että tavaroita ja projekteja on näkyvillä on kodikkuutta. 

Vierailija
257/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsis se paita tippuu lattialle ja sen päältä kävellään... Herran jestas. Se onkin maailman loppu, eikä kukaan ole koskaan tuollaisesta koskaan selvinnyt! Koko maailman pahuus on kiinni tuosta. Ajatella se paita voi mennä jopa likaiseksi tai hajota siitä. Koskaan tällaisesta ei ole päästy yli! 

Vierailija
258/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupsis se paita tippuu lattialle ja sen päältä kävellään... Herran jestas. Se onkin maailman loppu, eikä kukaan ole koskaan tuollaisesta koskaan selvinnyt! Koko maailman pahuus on kiinni tuosta. Ajatella se paita voi mennä jopa likaiseksi tai hajota siitä. Koskaan tällaisesta ei ole päästy yli! 

Joo, ei se minua haittaa, sehän on miehen paita. Mies voi pestä sen tai ostaa uuden tilalle, miten nyt haluaa. Ei ole minun päänsärky.

Vierailija
259/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska edellä sanotaan, että täytyy olla kompromisseja. Etkö osaa lukea?

Vierailija
260/522 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska edellä sanotaan, että täytyy olla kompromisseja. Etkö osaa lukea?

Miksi täytyy olla? Kun toinen on oikeassa ja toinen väärässä.

edellä ap:kin lässyttää vaikka mitä päätöntä, jolla ei ole merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi