Poliisi teki minusta huoli ilmoituksen
Mulle soitettiin tällä viikolla ja ilmoitettiin että on varattu lääkäri aika . Kysyin sitten mikä on syynä kun kerran itse en ole sitä pyytänyt. Sanottiin vain että ei siellä oma kanta tekstissä lue mitään. No menin käymään eilen kannassa ja siellä oli että poliisi oli tehnyt huoli ilmoituksen. En ole ollut tekemisissä poliisien kanssa nyt kolmeen kkteen eikä yhtäkään soittoa eikä käyntiä ole ollut. Mä en ymmärrä. Ne haluaa tehdä takuulla kiusaa. En aio mennä.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku vauvalainen voisi tehdä kansalaisten hyväksi toimenpiteen, että ottaisi selville, mitä kaikkia oikeuksia poliisi oikeastaan onkaan saanut viime vuosina. Toinen toistaan kummallisempia juttuja kuuluu, ei ota selvää, voivatko olla totta tai laillisia. Tietoiskua tarvitaan.
Sinuakin valvotaan.
Niin sinuakin. Miten tämä liittyy poliisin lisääntyneisiin oikeuksiin viime vuosina?
Siten että meitä valvotaan.
Onko ministeristä tehty taas aiheettomasti huoliilmoituksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku vauvalainen voisi tehdä kansalaisten hyväksi toimenpiteen, että ottaisi selville, mitä kaikkia oikeuksia poliisi oikeastaan onkaan saanut viime vuosina. Toinen toistaan kummallisempia juttuja kuuluu, ei ota selvää, voivatko olla totta tai laillisia. Tietoiskua tarvitaan.
Sinuakin valvotaan.
Niin sinuakin. Miten tämä liittyy poliisin lisääntyneisiin oikeuksiin viime vuosina?
Tarkoitatko että poliisi valvoo meitä syystä, että kirjoitamme nettiin? Aika monta poliisia työllistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuakin valvotaan.
Tarkoitatko että poliisi valvoo meitä syystä, että kirjoitamme nettiin? Aika monta poliisia työllistyy.
Virkavalta, Tekoäly, Qanon...
no, ainakin poliisi haluaisi pääsyn mm. potilastietoihin, tässä lienee taustalla esim sellainen juttu että voidaan käydä läpi kaikki ne jotka on käyneet esim mielenterveyspalveluissa (jonkun rikoksen tekijän profilointi viittaa siihen että tekijä on psyko tms)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuakin valvotaan.
Virkavalta, Tekoäly, Qanon...
Tekoäly nyt ainakin. Se puolestaan olisi hyvin kummallista, jos poliisi *valvoisi* tällaista kirjoittelua henkilökohtaisesti. Ei joutaisi muuta tekemäänkään. Mutta ainahan kaikki on mahdollista, eikä kaikkea kerrota lehdissä. Siksi olisikin hyödyllistä, että joku oikeasti ottaisi tehtäväkseen selvittää ja kertoa tänne, mitä kaikkia oikeuksia poliisilla oikein nykyään onkaan. Mielestäni elämme totalitarismissa jos esimerkiksi Elokapinan osanottajia seuraisi virkavalta puhelinkuuntelun tms avulla.
Vierailija kirjoitti:
https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/1mrs85k/talentia_varoittaa_poli…
En avaa linkkejä enkä käytä Redditiä, joten multa menee nyt tämä ohi, vaikka kuulostaisi kieltämättä mielenkiintoiselta tuo linkin otsikon alku.
Vierailija kirjoitti:
no, ainakin poliisi haluaisi pääsyn mm. potilastietoihin, tässä lienee taustalla esim sellainen juttu että voidaan käydä läpi kaikki ne jotka on käyneet esim mielenterveyspalveluissa (jonkun rikoksen tekijän profilointi viittaa siihen että tekijä on psyko tms)
Haluaisi. Mutta saako ja onko tästä jo lakialoitteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa taisi olla linkissä että on lakialoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien poliisit ovat hoitaneet ihmisten lääkärikäyntejä?
Onko tässä sama ideologia kuin sossuillakin että kun ei osata hoitaa asioita niin työllistetään poliiseja hoitamaan sosiaalityöntekijöiden asioita noin niinkun pelotteena vaikkapa?
Ihan sairasta.
Mä en tiedä .. siis huoli ilmoituksenhan voi tehdä kuka tahansa.. sen perusteella mulle oli varattu lääkäri aika.
Huoli-ilmon voi tehdä kuka tahansa. Sen jälkeen joku soittaa sinulle, ei sulle varailla mitään aikaa lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja suomalaiset naiivit virkavaltaa kunnioittavat ihmiset sitten vain hyväksyvät tämän automaattisesti, vai onko tästä mitään juttuja missään valtakunnallisissa medioissa? Lyhytnäköistä ajatella, että ei tämä minua koske. Pitäisi ajatella laajemmin, mitä kaikkea tuollaisesta voi seurata.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien poliisit ovat hoitaneet ihmisten lääkärikäyntejä?
Onko tässä sama ideologia kuin sossuillakin että kun ei osata hoitaa asioita niin työllistetään poliiseja hoitamaan sosiaalityöntekijöiden asioita noin niinkun pelotteena vaikkapa?
Ihan sairasta.
Mä en tiedä .. siis huoli ilmoituksenhan voi tehdä kuka tahansa.. sen perusteella mulle oli varattu lääkäri aika.
Huoli-ilmon voi tehdä kuka tahansa. Sen jälkeen joku soittaa sinulle, ei sulle varailla mitään aikaa lääkärille.
No näin on kuitenkin tehty, poliisi oli tehny musta ilmoituksen eikä kukaan mulle siitä soittanut vaan suoraan tksta ehdotettiin lääkäriaikaa , ilman että mulle kerrottiin syytä miks, vaikka sitä kysyin. Sanottiin vaan ei siellä lue mitään.
Tottakai mä suostuin koska aattelin että voisin mennä tutkituttumaan mun muutaman fyysisen vaivan mitä on ilmennyt välillä tässä kevään aikana. Aikamoinen järkytys kun se oma kanta teksti olikin jotain muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja suomalaiset naiivit virkavaltaa kunnioittavat ihmiset sitten vain hyväksyvät tämän automaattisesti, vai onko tästä mitään juttuja missään valtakunnallisissa medioissa? Lyhytnäköistä ajatella, että ei tämä minua koske. Pitäisi ajatella laajemmin, mitä kaikkea tuollaisesta voi seurata.
Oli juttuja lehdissä jo edellisen hallituksen aikana.
Viranomainen tekee ilmot omalla nimellä ja ne voi selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Viranomainen tekee ilmot omalla nimellä ja ne voi selvittää.
Miten saan selville kuka poliisi kyseessä..
Laita kirjallisena tietopyyntö kirjaamoon.
Tuskin tavallista talliaista mitenkään koskettaa poliisin valvonta tai muut oikeudet. Jos on virkavallalla tarvetta valvoa jotakuta niin lienee syytäkin.