Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauskaa, kun mun teineille Itä-Helsinki tarkoittaa miljonäärien asuinaluetta

Vierailija
23.08.2025 |

Olen itse alunperin Espoosta, ja Itä-Helsingin maine oli jo nuoruudessani samahko kuin nyt. Asuttiin omien tyttärieni lapsuus pienessä kaupungissa ja muutettiin Helsinkiin, kun vanhempi meni lukioon. Molemmat opiskelevat nyt itähelsinkiläissä ns. eliittilukiossa, jossa opiskelukaverit ovat todella varakkaita, siis varmaan miljonääriperheistä, isot talot meren rannalla, hienot veneet jne.

Niin olen useamman kerran kuullut, kun tytöt puhuvat, että vau, joo, se on Itä-Helsingistä tai jotain, joo, sen isä kustansi koko kaveriporukan laskettelulomalle, hyvähän itähelsinkiläisten on jne.

Eli heille itähelsinkiläisyys tarkoittaa ihan muuta mitä mediassa puhutaan. Me siis emme asu idässä itse, vaan viihtyisällä pientaloalueella, hyvin toimeentulevaa aluetta, mutta ei ole sellaista vau-efektiä, kun koulukavereiden kotona.

Kommentit (176)

Vierailija
21/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä parhaat asuinalueet ovat nykyisin idässä. Toki myös rauhattomia alueita on edelleen, lähinnä metroasemien ympäristöt ovat näitä. Eipä kuitenkaan monellakaan Itä-Helsinkiä haukkuvalla ole henkilökohtaisesti varaa asua esimerkiksi Karhusaaressa. Se mikä idässä on erinomaista, täällä rikkaat ovat monesti sellaisia, joille menestys ei ole "noussut hattuun". Esimerkiksi meidän taloyhtiössä asuu useampikin veroluettelossa korkealle sijoittuva, mutta eipä heistä kukaan mitään numeroa tee, kaikista vähiten he itse itsestään. Aivan erilainen henki kuin esimerkiksi Espoossa. 

Vierailija
22/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itäkeskus, Mellunmäki ja Vuosaari eivät kata koko Itä-Helsinkiä, näin se menee.

Myös näissä on varsin korkeat neliöhinnat koko Suomen mittakaavassa. Toki ei tarvitse ihan miljonääri olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän he kuitenkin opi nopeasti sen, että itä on huono ja länsi hyvä. Vaikka idässä on kalliita alueitakin. 

Lännessä ei ole mitään. 

Vierailija
24/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itäkeskus, Mellunmäki ja Vuosaari eivät kata koko Itä-Helsinkiä, näin se menee.

Myös näissä on varsin korkeat neliöhinnat koko Suomen mittakaavassa. Toki ei tarvitse ihan miljonääri olla.

Noista kaikista löytyy parempia asuntoja kuin kantakaupungista tai joltain uudelta "trendialueelta".

Vierailija
25/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on hyviä, loput ei:

Jollas

Kaitalahti

Tammisalo

Marjaniemi

Karhusaari

Vartioharju

Vanha Myllypuro

Kulosaari

Landbo

Ongelma syntyy just siinä että lapsen lähikoulu voi olla huono, esim. marjaniemeläisille. Samoin lähimmät kaupat ja palvelut on monelle Itiksessä. Joku Laajasalon ostari on ok Jollaslaisille, mutta en tiedä ajaako Karhusaarelaiset mieluummin Söderkullaan vai Itikseen ruokakauppaan.

t. Itä-Helsingissä kasvanut

Vierailija
26/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri näytti lapsensa luokkakuvaa, siinä oli 2 valkoista lasta 25 mustan keskellä. Kaveri asuu Marjaniemessä. 

Vierailija
27/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on hyviä, loput ei:

Jollas

Kaitalahti

Tammisalo

Marjaniemi

Karhusaari

Vartioharju

Vanha Myllypuro

Kulosaari

Landbo

Ongelma syntyy just siinä että lapsen lähikoulu voi olla huono, esim. marjaniemeläisille. Samoin lähimmät kaupat ja palvelut on monelle Itiksessä. Joku Laajasalon ostari on ok Jollaslaisille, mutta en tiedä ajaako Karhusaarelaiset mieluummin Söderkullaan vai Itikseen ruokakauppaan.

Ja tää allerkirjoittanut asuu nykyään tyytyväisenä Pohjois-Helsingissä :)

Vierailija
28/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on hyviä, loput ei:

Jollas

Kaitalahti

Tammisalo

Marjaniemi

Karhusaari

Vartioharju

Vanha Myllypuro

Kulosaari

Landbo

Aikamoisia skutsialueita olet listannut. Jollaksessakin melkoinen operaatio, jos haluaa käydä kaupassa jostain Karhusaaresta puhumattakaan. Lähikoululla ei ole niin väliä, koska pk-seutulaisen kunnon perheen lapsi menee kuitenkin kolmannella luokalla Sykkiin. Siksi ei kannata asua missää Landbossa.

Vierailija
29/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa junteille Itä-Helsinkiä:

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?pagination=1&sortBy=price_d…

Kyllä Pörsönperällä on fiinimpiä!

Vierailija
30/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on hyviä, loput ei:

Jollas

Kaitalahti

Tammisalo

Marjaniemi

Karhusaari

Vartioharju

Vanha Myllypuro

Kulosaari

Landbo

Aikamoisia skutsialueita olet listannut. Jollaksessakin melkoinen operaatio, jos haluaa käydä kaupassa jostain Karhusaaresta puhumattakaan. Lähikoululla ei ole niin väliä, koska pk-seutulaisen kunnon perheen lapsi menee kuitenkin kolmannella luokalla Sykkiin. Siksi ei kannata

En nyt tiedä, kuinka iso operaatio on käydä Jollaksen Alepassa.

Vierailija
31/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on miljonääri ja asuu itä-helsingissä meren rannalla.Voin kertoa,että ankeus on aika kaukana😄

Vierailija
32/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkku on miljonääri ja asuu itä-helsingissä meren rannalla.Voin kertoa,että ankeus on aika kaukana😄

En vastustaisi omarantaista taloa.

Vierailija
33/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En nyt tiedä, kuinka iso operaatio on käydä Jollaksen Alepassa."

Niemenkärjestä lähes 2 km matkaa, onhan tuo oma operaationsa. Mulla lähikauppa 400 m päässä ja tämäkin on veemäinen matka marraskuusta maaliskuuhun.

Vierailija
34/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingissä on sivistyskulttuurien erityisosaajia joiden tulot ovat 9000 euroa kuussa - tosin Kelasta mutta kuitenkin.

Vierailija
35/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En nyt tiedä, kuinka iso operaatio on käydä Jollaksen Alepassa."

Niemenkärjestä lähes 2 km matkaa, onhan tuo oma operaationsa. Mulla lähikauppa 400 m päässä ja tämäkin on veemäinen matka marraskuusta maaliskuuhun.

Velli/clle varmasti onkin. 

Vierailija
36/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä Tammisalosta että Marjaniemestä puuttuu kauppa, merenrannasta saattaa olla pitkälti toista kilometriä lähimpään. 

Vierailija
37/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marudd.

Vierailija
38/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä Tammisalosta että Marjaniemestä puuttuu kauppa, merenrannasta saattaa olla pitkälti toista kilometriä lähimpään. 

Mutta myyvätkö muslimit peukkua alueella?

Vierailija
39/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä idässä on erinomaista, täällä rikkaat ovat monesti sellaisia, joille menestys ei ole "noussut hattuun". Esimerkiksi meidän taloyhtiössä asuu useampikin veroluettelossa korkealle sijoittuva, mutta eipä heistä kukaan mitään numeroa tee, kaikista vähiten he itse itsestään. Aivan erilainen henki kuin esimerkiksi Espoossa. 

Olen asunut 40 vuotta Espoossa (siitä 35 vuotta pientaloalueella), mutta en ole vielä kertaakaan kohdannut naapureita, jotka tekisivät itsestään numeroa tai joille menestys olisi noussut hattuun. Missäpäin Espoota niitä on?

Vierailija
40/176 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Jos 2 kilometriä suuntaansa on ylivoimaisen pitkä kauppamatka, eikä muutenkaan tarvitse kaupan ohi kulkea, niin tilaa kotiinkuljetuksella. "Problem" solved.