Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokittelisitko tällaiset banaaniletut makeaksi herkuksi?

Vierailija
11.01.2024 |

Olen normaalipainoinen mutta terveellisyyden takia lupasin että vähennän makean syömistä siten että syön makeaa vain joka toinen päivä. Tänään oli tarkoitus olla makeaton päivä.

Tein itselleni välipalaksi banaanilettuja jotka söin pienen omenahillomäärän kanssa. Mies näki tämän ja sanoi, että banaaniletut on itse asiassa makea herkku! Minun mielestäni ei.

Ainekset määrineen: 1 banaani, 1 kananmuna, 1/2 dl vehnäjauhoja, 1/2 dl kauramaitoa, 1/2 dl vettä, leivinjauhetta, ripaus suolaa, kardemummaa, vaniljatankoa, kanelia. Paistamiseen rypsiöljyä ja nokare Oivariinia. Lisukkeeksi 2 rkl omenahilloa.

Onko tällainen teistä suht terveellinen välipalaherkku vai makea epäterveellinen herkku?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤮

Vierailija
2/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söit vain kohtuullisen pienen määrän, niin ei kannata huolestua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pelkästä banaanista ja kananmunista 🙂

Vierailija
4/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan voisi olla ihan oikea ateria, itse lisäisin vielä kookoshiutaleita.

Vierailija
5/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makea se on, herkku se ei ole. Joo kyllä ihan peruspannarin/lätytkin laskisin herkutteluksi.

Mutta siis, lupasit miehellesi? 

Vierailija
6/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö edes uunibanaaneja, koska ne menevät ällömakeiksi. Suolaista herkkua tuosta et saa itkemälläkään ja kruunaat tuon herkun vielä omenahillolla. Täyttä itsepetosta koko letut.

Vierailija
7/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillohan tietysti on makeaa, jos on sokeroitua, mutta tuo taikina ei oikein siltä vaikuttanut. Hedelmissä toki on luonnostaan makeutta, mutta jos hedelmistä pitää luopua sen tähden, ettei olisi "makeaa", niin terveellisyydestä aletaan jo olla pois päin.

Vierailija
8/16 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos söit vain kohtuullisen pienen määrän, niin ei kannata huolestua.

Tuosta yhden banaanin taikinasta tuli 10 lettua, sellaista pientä lettupannulettua. Söin ne kaikki, kun oli nälkä. Olen normaalipainoinen ja olen tänään päivällä harrastanut paljon liikuntaa. Pidän banaanilettuja mukavana terveellisenä välipalana. Mieheni näkee ne eri tavalla. 

Ap

Vierailija
9/16 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaaniletut joissa on vain banskujen oma sokeri kuohkeaksi n terveysherkku jota saa syödä niin paljon kuin napa vetää kunhan kalorirajat ei pauku.

Vierailija
10/16 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä pointtia, mitä väliä miehesi mielipiteellä on?

Vierailija
11/16 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... 

Tuot aika paljon esiin tuota "olen normaalipainoinen" Mikä paljastaa sinut provoksi

Vierailija
12/16 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa.

Vierailija
13/16 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ongelma on siinä, että vedät 10 lettua sokerihillon kanssa. Ensin olisi järkevä syödä kunnon ruokaa ja vaikka jälkkäriksi 4 lettua ja rahkaa marjojen kanssa. Loput letut sitten seuraavaksi päiväksi. Ei ole järkevää vetää nälkäänsä pelkkiä lettuja, joten ymmärrän miehesi pointin. Lettuja voi syödä silloin tällöin ja suosittelen jättämään kaikki herkut vähäksi aikaa tai ainakin pitämään ns. herkkupäivän. Itse jätin kaiken lisätyn sokerin yli puoleksi vuotta ja enää ei oikeastaan tee mieli makeaa vaikka välillä saatan jonkun makean syödä. Mikäli on riippuvainen sokerista niin ainoa keino on jättää kaikki sokeri vähäksi aikaa pois.

Vierailija
14/16 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ennen lettuja aamupalaksi pekonin kanssa. Tällä jaksoi puolet päivästä. Tuo tuli halvemmaksi kuin ostaa vaikka valmisaterioita kaupasta. Tuosta tulee paljon tiskiä niin syön tätä enää harvoin.

Vierailija
15/16 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöppä aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Ei tarvita lettuja.

Vierailija
16/16 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin laskisin tuon herkutteluksi. Kaiken lisäksi soit niitä vielä aivan jäätävästi. En siis ihmettele miehesi kantaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi