Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit lotossa miljoonia voittaneeseen tuttuun?

Vierailija
23.08.2025 |

Jos kaverisi/naapurisi/työkaverisi/sukulaisesi olisi voittanut lotossa parisen miljoonaa, miten suhtautuisit häneen? Tuttu ei asiasta suoraan kertoisi mutta osaisit asian luotettavasti päätellä. Tieto olisi varma. Tuttu ei rehentelisi rahoillaan, mutta ostaisi uuden auton, uusia vaatteita, jättäytyisi töistä pikkuhiljaa pois, reissaisi ulkomailla yms. Olisitko kateellinen, onnellinen, vähääkään välittämätön? Kyselisitkö, kaveeraisitko tavallista enemmän, olisitko utelias? Haluaisitko päästä osalliseksi rahoista? Välttelisitkö, katkaisisitko välit, tekisikö pahaa katsella?

Onko jonkun tuttu oikeasti voittanut lotossa miljoonia, kuinka suhtauduit? Tai oletko itse voittanut, kuinka muut suhtautuivat jos saivat tietää?

Helposti ajattelee että tilanne olisi helppo eikä vaikuttaisi suhtautumiseen millään tavalla, mutta olisikohan oikeasti niin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin utelias mutta en haluaisi tungetella. Kokisin varmaan kateutta ja riippuu tutusta kokisiko sen voiton menneen oikealle ihmiselle!

Vierailija
2/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin saada hänet ostamaan seksiä minulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitto hyvälle tyypille tekisi minutkin onnelliseksi. Jos sen saisi joku ikävämpi ihminen, olisin varmaan ärtynyt.

Vierailija
4/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen rikas on melko vaatimaton ja varmasti päivittää elämän perusasioita, mutta harva muuttaa suhtautumistaan asioihin.

Toki jatkaisin ystävänä ja olisin iloinen ystäväni puolesta.

Vierailija
5/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen joka alkoi nuoleskella sukulaistaan tuossa tilanteessa, ei saanut vastakaikua. :)

Vierailija
6/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisen ihmisen rahat vaikuttaisivat minuun? Ainoastaan jos hänestä muuttuisi ylimielinen ja leuhka niin silloin tottakai suhtautumiseni häneen saattaisi muuttua. En tiedä ketään kuka olisi voittanut lotossa, mutta ystäväpiiriini kuuluu kaksi joilla on miljoona omaisuus. Meillä on todella tiivis kaveriporukka  5hengen porukka joka on tuntenut tarhasta asti toisensa. Kaksi todella varakasta, yksi pitkäaikaistyötön ja kaksi perus duunaria. Raha ei ole koskaan tullut meidän kaveri suhteen väliin. Vietämme joka kesä pitkän mökki viikonlopun yhden ystävistämme mökillä ja jauhamme samoista asioista kuin teineinä. Jokainen tietää jokaisen varallisuuden ja ei niistä tarvitse sen enempää jutella, ja miksi pitäisi. Ei raha määritä ystävyyttä. Jos näin olisi, ei se olisi oikeaa ystävyyttä

Vierailija
7/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kunhan ei itse ala ylimieliseksi. 

Vierailija
8/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän kohdalla ei vaikuttaisi mitenkään, puoli tutun kohdalla olisin utelias ja jos olisin kateellisuuteen enemmän taipuvainen, jollekin ärsyttävälle ihmiselle tullut lottovoitto voisi aiheuttaa vihamielisyyttä ja kateutta. Mutta en ole erityisen kateellinen ihminen, sellaisia tunnen kyllä.

Vierailija
9/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti, vituttaisi rankasti, paitsi jos olisi hyvin läheinen sukulainen (veli, sisko, oma lapsi), silloin tietäisin saavani jotain itsekin.

Vierailija
10/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi minä olisin osallinen jonkun toisen lottovoittoon ellei nyt ihan omasta lähiperheestä kyse. Eli hän eläisi elämäänsä, niitä reissujaan ja työtätekemätöntä arkeaan niin varmaan siinä maailmankuvat kuitenkin sen verran erkaantuisivat että yhteydenpito jäisi pikkuhiljaa.

Itse ainakin vastaavassa tilanteessa muuttaisinkin ja tosiaan matkailisin paljon niin eihän sitä oikein aikaakaan entisille ihmissuhteille enää olisi. Niille jotka eivät olleet tärkeitä.

Vierailija
11/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ilahtunut hänen puolestaan.

Vierailija
12/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu missä elämäntilanteessa itse olisi. Jos olisi työttömänä ja rahattomana ja velkaisena ja kaverilla olisi duunia ja taloudellisesti menee ok ja sille tipahtaisi miljoonia tilille niin varmaan vetuttaisi. Muuten ei. 

Vierailija
13/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asiassa tavannutkin 2 loton päävoiton saanutta. Toinen oli nuori mies, joka oli samassa matkaseurueessa ja toinen tavallinen helsinkiläinen perhe.

Se nuori mies tuntui aika yksinäiseltä ja pukeutuikin aika oudosti, mutta ihan mukava oli. Eikä kyllä tuhlaillut rahojaan niin, että olisin huomannut. Otettiin hänet mukaan kaupungille, kun ei tainnut uksaltaa itse kulkea slaavilaisessa maassa.

Sen helsinkiäisen perheen luona vierailin heidän sukulaisensa kanssa, ei mikään iso asunto, vaikka oli paljon lapsia. Kovasti olivat ostaneet kotimaista kallista lasitavararaa. Hyllyjä oli paljon ja kaikki täynnä design. maljakoita. En nyt niin tarkkaan muista kun on jo kymmeniä vuosia aikaa.

Vierailija
14/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta tunnen muutaman miljoonaluokan omaisuuden tehneen (myyneet firmansa) henkilön. Yksi on sellainen jolla raha näkyy, aina puku päällä ja uusin maasturi Mersu, loput sellaisia joilla tyyliin uusi Toyota, farkut ja flanellipaita. Ihan normaaleja ihmisiä nuo ovat, ei tarvitse erityisemmin suhtautua. Rahasta ja hankinnoista ja sijoituksista ei yleensä puhuta, koska painitaan ihan eri sarjassa sen suhteen. Muuten on ihan samat kalastus, tennis, metsästysjutut mitä köyhienkin kanssa.

Vierailija
15/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi. Miksi toisen ihmisen rahat pitäisi vaikuttaa minuun? Eihän minunkaan rahattomuus pitäisi vaikuttaa muihin. Tyhmä kysymys. Oli ihmisillä rahaa tai ei, se millainen ihminen on ja kuinka käyttäytyy muita kohtaan on tärkeämpää

Vierailija
16/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys ja väitän, että taas sellainen johon moni vastaa eri tavalla kuin tositilanteessa toimisi. Tai vaikka toimisi normaalisti, ajatukset varmasti seilaisivat välillä väkisin omia teitään.

Uskon, että se kyllä mietityttäisi vaikka tilanteessa, jossa tarjoaisin kaverille lounaan. Meillä kun on tapana tarjota puolin ja toisin. Todennäköisesti tarjoaisin entiseen malliin. Ajattelisin kuitenkin samalla omasta fiiliksestä ja rahatilanteesta riippuen ärtyneenä, että tuo voisi kyllä tarjota helposti joka kerta. Että minä kyllä hänenä tarjoaisin. Tai sitten tulisi vähän pyhimysolo, että minäpä tässä tarjoan omistani enkä anna toisen varojen yhtään vaikuttaa asiaan. Että kylläpä olenkin mainio kaveri. Ei se tilanne ihan ennallaan enää olisi.

Vierailija
17/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen voittanut vajaan miljoonan mutta yli puoli miljoonaa. Siitä on jo 12 vuotta aikaa. Onnistuin salaamaan aika pitkään mutta kyllä niitä rahanlainaaja kavereita lopulta tuli oven taakse. En lainanut rahaa joten ei ole sen koommin kavereitakaan ollut.

Vierailija
18/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin väliä? Ap, hanki elämä.

Vierailija
19/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen voittanut vajaan miljoonan mutta yli puoli miljoonaa. Siitä on jo 12 vuotta aikaa. Onnistuin salaamaan aika pitkään mutta kyllä niitä rahanlainaaja kavereita lopulta tuli oven taakse. En lainanut rahaa joten ei ole sen koommin kavereitakaan ollut.

Katso ystävääsi niin näet minkälainen itse olet. Vai miten se meni.

Vierailija
20/39 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaako joku muka miljoonia lotossa? Itse en tiedä yhtäkään joka olisi voittanut edes 2000 euroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi