Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit lotossa miljoonia voittaneeseen tuttuun?

Vierailija
23.08.2025 |

Jos kaverisi/naapurisi/työkaverisi/sukulaisesi olisi voittanut lotossa parisen miljoonaa, miten suhtautuisit häneen? Tuttu ei asiasta suoraan kertoisi mutta osaisit asian luotettavasti päätellä. Tieto olisi varma. Tuttu ei rehentelisi rahoillaan, mutta ostaisi uuden auton, uusia vaatteita, jättäytyisi töistä pikkuhiljaa pois, reissaisi ulkomailla yms. Olisitko kateellinen, onnellinen, vähääkään välittämätön? Kyselisitkö, kaveeraisitko tavallista enemmän, olisitko utelias? Haluaisitko päästä osalliseksi rahoista? Välttelisitkö, katkaisisitko välit, tekisikö pahaa katsella?

Onko jonkun tuttu oikeasti voittanut lotossa miljoonia, kuinka suhtauduit? Tai oletko itse voittanut, kuinka muut suhtautuivat jos saivat tietää?

Helposti ajattelee että tilanne olisi helppo eikä vaikuttaisi suhtautumiseen millään tavalla, mutta olisikohan oikeasti niin?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden sellaisen henkilön. Jatkanut normaalisti töitään kaikki nämä vuodet.   Ulkoisesti ei voisi aavistaakaan, sentään ostanut asunnon. Hänellä oli  jo entuudestaan varallisuutta.  Miellyttävä ihminen, mutta  joskus mietin että mikä tarkoitus oli tuon potin meno hänelle. Oletan tuntien hänen humaanin  luonteensa, että on tehnyt salassa suuria lahjoituksia. 

Vierailija
42/44 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin utelias mutta en haluaisi tungetella. Kokisin varmaan kateutta ja riippuu tutusta kokisiko sen voiton menneen oikealle ihmiselle!

Ne ei ikinä mene ns. oikeille ihmisille. Onnen kauppaa on tämä elämä. 

Itse yritin kohdella äkkirikastunutta kaveria kuten ennenkin, mutta ei se toiminut, koska muutaman vuoden sisällä pissi nousi hänellä hattuun niin pahasti, että olisi vaatinut palvontaa ja lipomista, mihin en viitsinyt ruveta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ne mulle kuuluu, muiden rahat? Suhtautuisin kuten ennenkin.

Niinpä, mutta kun se rikastunutkin saattaa muuttua aika paljon rahojensa myötä. Ei sen kanssa välttämättä enää jaksa olla, jos itse suhtautuu rahoihin neutraalisti.

Vierailija
44/44 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin jonnekin muualle, koska en jaksaisi katsella sellaisia ökypröystäilijöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän