Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyihmisten aivotoiminta täysin rappeutunut?

Vierailija
23.08.2025 |

Kun lukee näitä vauva.fi keskusteluja niin huomaa ettei koulutus oo menny ihan kaikilla jakeluun. Tietty koulutuksesta on säästetty paljon. Vielä 90-luvulla olimme koulutuksen kärkimaita. Mut ei taida olla enää. Onko säästöt kokonaan syyllisiä. Vai onko erityisopeuksesta otettu liikaa pois. Vai viekö älypuhelinten käyttö pois omaa itsenäistä ajattelutoimintaa kun emme pysty keskittymään koko tämän media kaaoksen keskellä. Jossa pitää tietää koko ajan  kaikki uutiset.

Lapset ei keskity koulussa samoin kuin 80-luvulla kun on näitä älypuhelimia. Vaikka nyt niiden käyttöä on kielletty oppitunneilla.

Silloin kun olin itse koulussa niin jos piti tehdä esitelmä jostain niin kirjastosta haettiin kirjat joista koostettiin se ensin materiaali josta kirjoitettiin itse esitelmä. Ei kopioitu mistään valmista. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sullakaan mennyt koulutus jakeluun ainakaan äidinkielen osalta.

Vierailija
2/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta pientä takapakkia on kieltämättä otettu. Se tosin ei ole kenenkään vika, ei kukaan lapsi ja nuori ole valinnut elää älypuhelin- ja someaikakaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitalisaatio, ruutulaitteet ja some tyhmentävät ihmisiä ja haittaavat ihmisten välistä vuorovaikutusta. Ihmislajin biologinen evoluutio ei ollut vielä valmis nykyisen kaltaiseen teknologiaan.

Vierailija
4/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Digitalisaatio, ruutulaitteet ja some tyhmentävät ihmisiä ja haittaavat ihmisten välistä vuorovaikutusta. Ihmislajin biologinen evoluutio ei ollut vielä valmis nykyisen kaltaiseen teknologiaan.

Emme me koskaan olisi voineet olla tähän valmiita. Evoluutio etenee tuhansien ja satojen tuhansien vuosien aikajänteellä, uusia digilaitteita keksitään melkein joka vuosi. Tähän oltaisiin oltu valmiita ehkä aikaisintaan joskus 10 000-luvulla.

Vierailija
5/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon peruskoulutukseltani MSc eli Master of Science eli tieteen mestari. Kyllä me tieteen mestarit ollaan fiksua sakkia.

Vierailija
6/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmien raju kasvu näkyy kognitiivisten toimintojen heikkenemisenä: keskittymiskyky katoaa, muisti heikkenee, älykkyysosamäärä laskee jne. Mielenterveysongelmia on koko ajan enemmän ja ne ovat laadultaan entistä vakavampia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan