Jos tuloveroani lasketaan n. 1500 eur / vuosi, niin
Miksi se on jonkun mielestä väärin? Keneltäkään muultahan ei ole olettu pois mitään, paitsi minulta ( Maksan siis vähemmän veroja)
Olisikiko sitten parempi, että muutakan kokonaan pois suomesta ja säästän veroissa vielä huomattavasti enemmän ja valtio menettää useamman kymppitonnin tuon reilun tonnin sijaan? Minkä tosiaan teen, kuten moni muukin, jos taakkaa ei pienennetä saati, jos sitä entisestään lisätää.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Se aika suuri summa pois yhteiskunnalta, jos kymmenenkin 30 000 eur vuodessa veroja maksavaa henkilöä päättää häipyä täältä.
Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt: miten jonkun omalla työllään tienaama raha voi olla pois YHTEISKUNNALTA. Emmehän me kommunismissa elä. Sosialismin juna meni jo. Miksi ihmeessä jotkut Minja Koskelat ja Li Andersson kiljuvat vieläkin naama punaisena sosialismin perään?
Varakkailla on myös varakkaiden menot. Meilläkin on taloyhtiössä tulossa linjasaneeraus muutaman vuoden päästä. Meidän asunnon kohdalla puhutaan reilusti yli sadasta tonnista. Köyhät eivät maksa ainuttakaan remonttia eivätkä elätä remonttimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"KUN minä maksan tänä vuonna suoria veroja 48 000 €, ja julkisyhteisöjen menot per capita on 28 000 € niin MITÄ vastinettä minä olen saanut tuolle 20 000 eurolleni, jonka olen extraa maksanut verrattuna kaikkiin kuluihin? Tähän päälle vielä KAIKKI maksamani kulutusverot, mitä vastinetta NIILLEKIN olen saanut?"
Minä minä minä... tyhjän "tynnyrin" kolinaa...
se oli aito kysymys kun jatkuvasti puhutaan siitä että "saat vastinetta rahallesi". Huusin vain sen perään että siis MITÄ vastinetta saan rahalleni kun kerta maksan jo kaiken mitä yhteiskunta tuottaa, ja sen päälle ekstraa.. Siis MIKÄ on se vastine mitä saan sille rahalle, KUN te väitätte niin.
Saat toimivan yhteiskunnan ja yhteiskuntarauhan sitä myötä. Ja maksat toki etukäteen kaikkea sitä mitä kulutat vanhana kun et enää tienaa tuollaisia summia. Hyvin harva on niin onnekas että on kuollessaan maksanut enemmän kuin kulututtanut. Ja toisaalta sillä ei ole mitään väliä, koska et olisi ilman yhteiskunnan apua tienannut käytännössä juuri mitään. Eli kun maksat veroja, maksat vain siitä takaisin mitä olet saanut ja saat jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. Teidän veronmaksuilla ei ole edes maksettu teidän peruskoulua.
"Perusopetus maksoi oppilasta kohden keskimäärin 10 300 euroa"
Eli maksan TÄNÄ vuonna suoria veroja YLI 40 000 €.
KAIKKI julkissektorin menot ovat noin 28 000€ per capita (sisältäen MYÖS tuon peruskoulun), Minun peruskouluni siis maksaa tuon 10 000. lasketaan se nyt siihen päälle.
38 000 yhteensä, ja maksan näistä yli 40 000 €. eli siltikin olen maksanut YLI 2000 euroa suoria veroja enemmän kuin minun osuuteni kuluista on (peruskoulu 2 kertaan). Lisäksi maksan niitä kulutusveroja, kuten esimerkiksi autostani melkein 18000 alveja tänä vuonna.
Unohdit neuvolan, ammattikoulun, tieinfran, vesijohdot, jne.<
Onko se 28 000€ per kk jokaista kansalaista, siis 5,5 miljoonaa ihmistä koskeva summa? Eli 0-100-vuotiaat kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"KUN minä maksan tänä vuonna suoria veroja 48 000 €, ja julkisyhteisöjen menot per capita on 28 000 € niin MITÄ vastinettä minä olen saanut tuolle 20 000 eurolleni, jonka olen extraa maksanut verrattuna kaikkiin kuluihin? Tähän päälle vielä KAIKKI maksamani kulutusverot, mitä vastinetta NIILLEKIN olen saanut?"
se oli aito kysymys kun jatkuvasti puhutaan siitä että "saat vastinetta rahallesi". Huusin vain sen perään että siis MITÄ vastinetta saan rahalleni kun kerta maksan jo kaiken mitä yhteiskunta tuottaa, ja sen päälle ekstraa.. Siis MIKÄ on se vastine mitä saan sille rahalle, KUN te väitätte niin.
Saat toimivan yhteiskunnan ja yhteiskuntarauhan sitä myötä. Ja maksat toki etukäteen kaikkea sitä mitä kulutat vanh
Sen saan jo maksamalla tuon 28 000... Sillä maksetaan IHAN KAIKKI julkisyhteisöjen menot. Mitä vastinetta saan siis tuolle EXTRA 20 000 ;lle...
Vierailija kirjoitti:
Onko se 28 000€ per kk jokaista kansalaista, siis 5,5 miljoonaa ihmistä koskeva summa? Eli 0-100-vuotiaat kaikki?
Ei 28 000 € per kuukausi vaan per VUOSI jokaista kansalaista kohden. Kaikista reiluin verotus olisi että kaikki maksaisivat oman osuutensa meidän yhteisistä menoistamme.
Näin ehkä tulisi myös jotain rotia siihen mitkä ovat niitä yhteisiä menoja, kun se suoraan tuntuisi omassa kukkarossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Mutta joo, olen yksi esimerkki siitä, että verotus kannustaa olemaan tekemättä töitä."
Kyllä, mutta samalla annat sille työttömällä osan työstäsi. Niitä työpaikkojahan täällä huudellaan ja niiden puute syy kattoon räkimiselle ja tukien tarpeeseen.
Saattaa olla noin, tai sitten ei. Tämän päivän tilannetta en ole seurannut, mutta pidemmällä aikavälillä tilanne on aina ollut se että mun hommiin ei löydy tekijöitä. Luultavasti kukaan mun kaltainen asiantuntija ei ole työttömänä, ainakaan vastaavalla pitkällä kokemuksella. Vähennetty työaika on luultavasti suoraan kansantaloudelta pois,
Ainakin headhunterit ja muut rekrytoijat soittelee muutaman kerran vuodessa ja yrittää houkutella työpaikan vaihtoon. Muuten en ole seurannut, onko miten paik
Juuri noin. Sinä olet kuusikymppisenä saanut kaiken, ollut hyvä tuuri työelämän suhteen, mikäpä siinä, senkun otat ja lähdet. Me nuoremmat jäädään tänne kärvistelemään työttömyyden kanssa, vaikka miten paljon olisi koulutusta ja työhaluja. Kaverina on sua huonompionniset 55+ jotka ei pääse enää töihin ikänsä takia vaikka mitä tekisivät, odottavat köyhinä työttöminä köyhää vanhuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat toimivan yhteiskunnan ja yhteiskuntarauhan sitä myötä. Ja mak
Mä pienituloinen en nyt ymmärrä mikä ihme on tuo sun extra 20 000€ veroja? Ei kai niitä veroja muuten vain makseta vaan ne maksetaan tuloista, perinnöistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. Teidän veronmaksuilla ei ole edes maksettu teidän peruskoulua.
"Perusopetus maksoi oppilasta kohden keskimäärin 10 300 euroa"
Eli maksan TÄNÄ vuonna suoria veroja YLI 40 000 €.
KAIKKI julkissektorin menot ovat noin 28 000€ per capita (sisältäen MYÖS tuon peruskoulun), Minun peruskouluni siis maksaa tuon 10 000. lasketaan se nyt siihen päälle.
38 000 yhteensä, ja maksan näistä yli 40 000 €. eli siltikin olen maksanut YLI 2000 euroa suoria veroja enemmän kuin minun osuuteni kuluista on (peruskoulu 2 kertaan). Lisäksi maksan niitä kulutusveroja, kuten esimerkiksi autostani melkein 18000 alveja tänä vuonna.
Ei mitkään työt oikeasti jää tekemättä sen takia että joku yksi jäppinen muuttaa ulkomaille. Sieltä ulkomailta tulee toisia jäppisiä sitten tänne työn perässä. Ei missään maassa niin mahtava työllisyystilanne ole, että sinne kaikki meidän hyväpalkkaiset tyypit uppoaisi, vaikka pieni maa ollaankin.
Unohdit n
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 28 000 € per kuukausi vaan per VUOSI jokaista kansalaista kohden. Kaikista reiluin verotus olisi että kaikki maksaisivat oman osuutensa meidän yhteisistä menoistamme.
Näin ehkä tulisi myös jotain rotia siihen mitkä ovat niitä yhteisiä menoja, kun se suoraan tuntuisi omassa kukkarossakin.
Olet noin isotuloinen etkä sen vertaa ymmärrä, että kaikilla ei ole tuloja mistä maksaa veroja. Olisit jäänyt sitten pienituloiseksi työttömäksi, että ei tarvitsisi tuolla tavalla lapsellisesti kiukutella kun joutuu lakien mukaan verot maksamaan. Luuletko, että köyhillä on jotenkin kivaa? Luuletko, että monellakaan alaikäisellä on tuloja mistä maksaa veroja? Luuletko, että jokainen eläkeläinen saa hyvää eläkettä? Entäs kehitysvammaiset jotka ei pysty koskaan olemaan työelämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain köyhillä on merkitystä verotuksella. Se on ihan se ja sama rikkaalle, jääkö käteen 125€/kk enemmän vai vähemmän.
KÖyhä ei maksa veroja, joten hänelle verotuksella ei ole mitään merkitystä.
Tämä!
Miten vitussa sellainen joka ei ole tienannut penniäkää rahoistaan,voisi edes teoriassa maksaa veroja??????
Itse teen yrittäjänä töitä osa-aikaisesti eli n. 5-6h päivä. Vastaa neljän päivän työviikkoa. Tienestit n. 4000e/kk (brutto).
Voisin lisätä tienestejäni tekemällä pidempää päivää, tai jopa avaamalla uuden toimipisteen, mutta ei se oikeasti tunnu kannattavalta diililtä. Suomen marginaaliverotus on ihan oikeasti perseestä. Jos nettotulot nousisi samaa tahtia bruttotulojen kanssa olisin valmis tekemään enemmän töitä. Nyt käytännössä ainut tapa vaurastua on se, että tienaan "ok" summan ja säästän kaikesta mahdollisesta, sitten sijoitan tuon säästön.
Tiedän, että kannustinloukku löytyy tienaajien molemmista päistä. Työttömiä, jotka ei halua ottaa vastaan matalapalkkatyötä sekä hyvin tienaavia, jotka ei suostu tekemään täyttä työaikaa. Rikkaat muuttaa ulkomaille, viimeisimpänä Fazerin suku. Ei ihme ettei suomen bruttokansantuote nouse.
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä saisi varmaan kirjoittaa, mutta kys sisältää ohjeen, jolla pääsee verojenmaksusta lopullisesti eroon.
En muuten ihan heti usko, että vauvapalstalla palstailisi kukaan oikeasti työssään korvaamaton.
Työssään korvaamattomia ei ole olemassakaan vaikka joku niin kuvittelee.
Sellaisia henkilöitä on kuollut valtavasti vaikkapa sadan vuoden sisään. Korvautuvat uudella "Korvaamattomalla".
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin myös mieluummin 1% veronalennuksen kuin 1% tulokorotuksen.
Sinähän sait sen juuri. maksat nyt vaan reippaasti korotettuja ALV veroja sekä korkeampaa kiinteistöveroa. Verovähennyksiäkin leikattiin.
ALV verohan on kokoomuksen lempilapsi. Sillä saadaan pienituloiset maksamaan enemmän veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se aika suuri summa pois yhteiskunnalta, jos kymmenenkin 30 000 eur vuodessa veroja maksavaa henkilöä päättää häipyä täältä.
Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt: miten jonkun omalla työllään tienaama raha voi olla pois YHTEISKUNNALTA. Emmehän me kommunismissa elä. Sosialismin juna meni jo. Miksi ihmeessä jotkut Minja Koskelat ja Li Andersson kiljuvat vieläkin naama punaisena sosialismin perään?
Ei omalla työllä tienaama raha mitenkään ole pois yhteiskunnalta jos olet antanut sen työpanoksen mikä vastaa sitä mitä sulle on maksettu. Hyvätuloiset usein on niitä joiden palkka koostuu myös heidän alaistensa tekemästä työstä, ei vaan omasta, eli se on sellainen pyramidi, joka takaa pomoille isot palkat. Miten kukaan on väittänyt että jonkun omalla työllään tienaama raha on pois yhteiskunnalta? En ole koskaan sellaista kuullut. Olet tainnut ymmärtää jotain tosia pahasti väärin. Ei täällä mitään sosialismia ole, vaan hyvinvointiyhteiskunta, joka takaa vapaalle yrittäjyydelle mahdollisuuden mutta pitää myös heikoimmasa asemassa olevista huolta. Jokainen meistä voi joskus joutua tilanteeseen jossa tarvitsee muiden (yhteiskunnan) apua, ja se on hyvä tietää, että sitä saa sitten kun sitä tarvitsee. Se on sosiaalinen markkinatalous, ei puhdas kapitalismi tai sosialismi, ne on vanhanaikaisia ja huonoja systeemejä jotka ei ole koskaan toimineet.
Vierailija kirjoitti:
Mä pienituloinen en nyt ymmärrä mikä ihme on tuo sun extra 20 000€ veroja? Ei kai niitä veroja muuten vain makseta vaan ne maksetaan tuloista, perinnöistä jne.
Nimenomaan ei makseta muuten vain. Niitä maksetaan YHTEISTEN MENOJEN kattamiseksi. Jos yhteisten menojen kattamiseksi riittää 28 000 euroa per nuppi, niin miksi osa ei maksa omaa osuuttaan vaan vaatii muita maksamaan REILUSTI ENEMMÄN kuin heidän oma osuutensa olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eläkeläiset, lapset ja nuoret, sairaat, vammaiset... kaikki maksaisivat vuodessa 28 000€? Millä rahalla kuin heillä ei ole tuloja joko ollenkaan, tai maksimissaan puolet tuosta?
Kai sinä ymmärrät, että ihminen on laumaeläin, ja aina lauman vahvimmat yksilöt pitävät heikoimmat turvassa, suojassa ja ruuassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain köyhillä on merkitystä verotuksella. Se on ihan se ja sama rikkaalle, jääkö käteen 125€/kk enemmän vai vähemmän.
KÖyhä ei maksa veroja, joten hänelle verotuksella ei ole mitään merkitystä.
Tämä!
Miten vitussa sellainen joka ei ole tienannut penniäkää rahoistaan,voisi edes teoriassa maksaa veroja??????
Ei veroja makseta vain tienatuista rahoista. Se on vain pieni osa verotusta, että maksaa tuloveroa. Miten vitussa sinä et sitä ymmärrä?
Kun köyhän pienestä rahasta otetaan verot, se on veron maksamista. Ja siihen päälle kaikki muut alvit sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä vedotaan maanpuolustustahtoon tai "olethan sinäkin saanut yhteiskunnalta" Totuushan on, että moni suurituloinen on 40-50 vuotiaana maksanut moninkertaisesti takaisin sen mitä on saanut.
Eikä ole, jos saadut ovat EDELLYTYS sille, että ylipäätään on voinut saada suurituloisen homman.
Vain joka neljäs avoin paikka täytetään työttömällä, työpaikan vaihtajat ja tikkailla talon sisällä nousevat vie suurimman osan paikoista, mutta joka tapauksessa jossain vapautuu paikka työttömällekin kun muut tekee vähän vähemmän töitä.