Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kantapohjan kavennus

Vierailija
23.08.2025 |

Miksi nurjan puolen 1. silmukka otetaan neulomatta, mutta oikean puolen 1. silmukkaa ei?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyĺlä otetaan.

Vierailija
2/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin otin. Ihan liikaa .

Vierailija
4/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko kantalappua? Joko ohjeessa on virhe, se ei ole se tavallinen tai siihen on joku muu syy, jota en tiedä. Itse teen kantapään kutomalla ensin patalapun tapaan kantaosan ja pohjan kutomalla keskimmäistä kolmannesta silmukoista edestakaisin ja kaventamalla sivusilmukat siinä pois. Jos tarkoitit tätä, niin tässäkin otan kutomatta kummassakin laidassa, sekä nurin että oikein.

Vierailija
5/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeankin puolen eka silmukka nostetaan neulomatta. Jos nyt puhut kaikkein tavallisimmasta tavasta neuloa kantapää.

Vierailija
6/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuklaa villasukka ohje.

Vierailija
7/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin nettiohjeita ja aina neuvotaan vain nurjalla puolella ottamaan neulomatta. 

Vierailija
8/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin nettiohjeita ja aina neuvotaan vain nurjalla puolella ottamaan neulomatta. 

Kyllähän jos neulot sileää pintaakin niin jätät kummankin reunimmaisen silmukan neulomatta niin tulee siistimpi reunus.

Vierailija
9/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tarkistin netissä olevasta Nalle-langalle tarkoitetusta ohjeesta. Siinä neuvottiin nostamaan molemmilla puolilla eka silmukka neulomatta: "Nosta 1.s neulomatta, neulo 6(8)10 s nurin ja neulo 2 seuraavaa s:aa nurin yhteen, käännä työ. Nosta 1.s neulomatta, neulo kunnes on jäljellä 8(9)10 s, tee ylivetokavennus "

Vierailija
10/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tarkistin netissä olevasta Nalle-langalle tarkoitetusta ohjeesta. Siinä neuvottiin nostamaan molemmilla puolilla eka silmukka neulomatta: "Nosta 1.s neulomatta, neulo 6(8)10 s nurin ja neulo 2 seuraavaa s:aa nurin yhteen, käännä työ. Nosta 1.s neulomatta, neulo kunnes on jäljellä 8(9)10 s, tee ylivetokavennus "

Ja tämä ohje on siis Novitan sivuilta.

Vierailija
11/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on Novitan ohje, niin se on virhe, eikä varmasti viimeinen. Kummassakin reunassa eka silmukka nostetaan neulomatta puikolle.

Vierailija
12/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on Novitan ohje, niin se on virhe, eikä varmasti viimeinen. Kummassakin reunassa eka silmukka nostetaan neulomatta puikolle.

Olen neulonut monta villasukkaa Novitan ohjeilla, ja aina niissä on käsketty nostamaan eka silmukka neulomatta kummallakin puolella. Veikkaan, että ap ei ole lukenut ohjetta tarpeeksi tarkasti.

Vierailija
13/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP haluaa vain provosoida ja jankata.

Vierailija
14/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapäästä tulee siistimpi kun nostaa molemmat, oikeaoppisesti sitten.

Vierailija
15/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se oikeankin puolen eka silmukka nostetaan neulomatta. Jos nyt puhut kaikkein tavallisimmasta tavasta neuloa kantapää.

Tämä koskee nyös tiimalasikantapäätä.

Vierailija
16/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP haluaa vain provosoida ja jankata.

Sua matkii 😆😆😆

Vierailija
17/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin otsikosta, että nyt puhutaan kauneustrendistä, jossa höylätään kantapäät pienemmäksi.

Vierailija
18/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvennettu kantalappu tehdään oikealla puolella 1 neulomatta, 1 oikein, 1 neulomatta, 1 oikein jne, eli koko kerroksella otetaan joka toinen neulomatta. Nurjalla neulotaan kaikki nurin paitsi ensimmäinen joka otetaan neulomatta. Jos ap on aloitteleva sukankutoja, niin toivottavasti tämä selventää asiaa 😊

Vierailija
19/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeallakin otetaan ensimmäinen neulomatta, ainakin kaikissa ohjeissa joita itse olen noudattanut on niin tehty. 

Vierailija
20/21 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erilainen muori. Kudon kantalapun 3 ensimmäisellä ja 3 viimeisellä silmukalla aina oilein neuletta, kudon aina puikon 1. silmukan. Lopputuloksena on reuna, josta saa nostettua helposti ja siististi silmukat jalkaterää varten. Jopa mustasta langasta kutoessa (sanoinhan, että olen muori). Ei jää reikiä, ja silmukkamäärä täsmää aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme