Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuloveroani lasketaan n. 1500 eur / vuosi, niin

Vierailija
23.08.2025 |

Miksi se on jonkun mielestä väärin? Keneltäkään muultahan ei ole olettu pois mitään, paitsi minulta ( Maksan siis vähemmän veroja)

Olisikiko sitten parempi, että muutakan kokonaan pois suomesta ja säästän veroissa vielä huomattavasti enemmän ja valtio menettää useamman kymppitonnin tuon reilun tonnin sijaan?  Minkä tosiaan teen, kuten moni muukin, jos taakkaa ei pienennetä saati, jos sitä entisestään lisätää.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkailla on myös varakkaiden menot. Meilläkin on taloyhtiössä tulossa linjasaneeraus muutaman vuoden päästä. Meidän asunnon kohdalla puhutaan reilusti yli sadasta tonnista. Köyhät eivät maksa ainuttakaan remonttia eivätkä elätä remonttimiehiä. 

Ajattelu on täällä usein niin yksinkertaista, että huh! 

Vierailija
122/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen yrittäjänä töitä osa-aikaisesti eli n. 5-6h päivä. Vastaa neljän päivän työviikkoa. Tienestit n. 4000e/kk (brutto).

Voisin lisätä tienestejäni tekemällä pidempää päivää, tai jopa avaamalla uuden toimipisteen, mutta ei se oikeasti tunnu kannattavalta diililtä. Suomen marginaaliverotus on ihan oikeasti perseestä. Jos nettotulot nousisi samaa tahtia bruttotulojen kanssa olisin valmis tekemään enemmän töitä. Nyt käytännössä ainut tapa vaurastua on se, että tienaan "ok" summan ja säästän kaikesta mahdollisesta, sitten sijoitan tuon säästön. 

Tiedän, että kannustinloukku löytyy tienaajien molemmista päistä. Työttömiä, jotka ei halua ottaa vastaan matalapalkkatyötä sekä hyvin tienaavia, jotka ei suostu tekemään täyttä työaikaa. Rikkaat muuttaa ulkomaille, viimeisimpänä Fazerin suku. Ei ihme ettei suomen bruttokansantuote nouse. 

Tuo marginaaliverosta marina on ihan naurettavaa. Sinä maksat sen mitä sulla on varaa maksaa. Jos tienaat tonnin palkkatuloa, et maksa kuin eläkemaksut, jos tienaat kymppitonnin palkkaa kuussa, maksat enemmän, mutta silti sulle itsellesikin jää enemmän. Mutta kukaan ei pakota tienaamaan kymppitonnia kuussa. Saa tienata sen neljä tonnia ja elää tyytyväisenä sillä vähän pienemmällä rahalla, joka on kuitenkin riittävä hyvään elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat aina valehtelevat olevansa isänmaallisia.

Vierailija
124/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain köyhillä on merkitystä verotuksella. Se on ihan se ja sama rikkaalle, jääkö käteen 125€/kk enemmän vai vähemmän.  

KÖyhä ei maksa veroja, joten hänelle verotuksella ei ole mitään merkitystä.

Sanotaan sitten toisinpäin,  rikas ei valita verotuksesta, koska pärjää käteenjäävällä ihan yhtä hyvin, on käyttörahaa kuukauden aikana 125€ enemmän tai vähemmän.

Aivan, siksi pitäisikin määritellä, kuka on rikas. Ei 8000 kuussa ansaitseva ole rikas, vaikka Suomessa niin luullaan ja heidän verotusta juuri pitäisi keventää.

Vierailija
125/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"KUN minä maksan tänä vuonna suoria veroja 48 000 €, ja julkisyhteisöjen menot per capita on 28 000 € niin MITÄ vastinettä minä olen saanut tuolle 20 000 eurolleni, jonka olen extraa maksanut verrattuna kaikkiin kuluihin? Tähän päälle vielä KAIKKI maksamani kulutusverot, mitä vastinetta NIILLEKIN olen saanut?"

Minä minä minä... tyhjän "tynnyrin" kolinaa...

se oli aito kysymys kun jatkuvasti puhutaan siitä että "saat vastinetta rahallesi". Huusin vain sen perään että siis MITÄ vastinetta saan rahalleni kun kerta maksan jo kaiken mitä yhteiskunta tuottaa, ja sen päälle ekstraa.. Siis MIKÄ on se vastine mitä saan sille rahalle, KUN te väitätte niin. 

Saat toimivan yhteiskunnan ja yhteiskuntarauhan sitä myötä. Ja maksat toki etukäteen kaikkea sitä mitä kulutat vanh

Saahan sen yhteiskuntarauhan nekin, jotka ei maksa veroja?

Vierailija
126/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se 28 000€ per kk jokaista  kansalaista, siis 5,5 miljoonaa ihmistä koskeva summa? Eli 0-100-vuotiaat kaikki?

Ei 28 000 € per kuukausi vaan per VUOSI jokaista kansalaista kohden. Kaikista reiluin verotus olisi että kaikki maksaisivat oman osuutensa meidän yhteisistä menoistamme. 

Näin ehkä tulisi myös jotain rotia siihen mitkä ovat niitä yhteisiä menoja, kun se suoraan tuntuisi omassa kukkarossakin. 

Olet noin isotuloinen etkä sen vertaa ymmärrä, että kaikilla ei ole tuloja mistä maksaa veroja. Olisit jäänyt sitten pienituloiseksi työttömäksi, että ei tarvitsisi tuolla tavalla lapsellisesti kiukutella kun joutuu lakien mukaan verot maksamaan. Luuletko, että köyhillä on jotenkin kivaa? Luuletko, että monellakaan alaikäisellä on tuloja mis

Ehkäpä tässä on takana se fakta että aina ollaan vaatimassa hyvätuloisia "talkoisiin" ja samalla kun heitä syyllistetään mitä suuremmassa määrin milloin veronkierrosta jne. He ovat jo valmiiksi todella suuria maksajia näissä "yhteisissä talkoissa" kun toiset vain vaativat entistä enemmän. Jos heidän verotuksensa harvoin vähän pakittaakin, niin juuri tämä huuto osallistumattomuudesta alkaa. 

Vierailija
127/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aika suuri summa pois yhteiskunnalta, jos kymmenenkin 30 000 eur vuodessa veroja maksavaa henkilöä päättää häipyä täältä. 

Reps ja kops. 30k vuodessa veroja maksava on nettosaaja. 

Ei ole. Julkisyhteisöjen KAIKKI menot olivat 27366 € per capita henkeä kohden. Eli 30 000 € vuodessa maksava on maksanut OMAN OSUUTENSA julkisyhteisöjen menoista ja päälle pari tonnia JONKUN MUUN OSUUDESTA. eli on hyvinkin nettomaksaja, nimenomaan tuon lähes kolmen tonnin verran nettomaksaja. 

Ja höpöhöpö. Tuon verran valtiolla alkaa olla jo velkaa henkeä kohden. Ei todellakaan riitä.

Vierailija
128/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kuuluu olla nettomaksaja parhaassa työiässä. Kyllä niitä vuosia on itse kullakin takanaan ja edessään, jolloin ollaan nettosaajia. Ei se voi niin mennä, että kaikki vaan koko ajan saa eikä kukaan maksa. Elämän aikana homman kuulu tasoittua.

Vierailija
129/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sekoittavat veroja kiertävät oikeasti rikkaat ja verotaakan alle uupuvat hyvätuloiset. Jos ansiotulot ovat yli 8000 euroa kuussa, verottaja vie jokaisesta lisäeurosta niin ison osan, että on oikeastaan ihan sama olla tienaamatta sitä lisärahaa ollenkaan. Ja sehän ei ole hyvä juttu verottajan kannalta, koska verottajalle ja julkselle taloudelle ja tukien saajille juuri nuo raskaimmin verotetut lisäeurot olisivat kaikkien kannattavimpia. 

Siksi on kaikille hyvä, jos vastaisuudessa saa itse pitää tienaamastaan tonnista ihan jopa 400 euroa, ja vain 600 euroa menee toisten ihmisten tukiin sun muihin sinänsä varmasti oikein hyviin tarkoituksiin. Ei olisi liioittelua, vaikka saisi itse pitää puoletkin tienaamastaan rahasta.

Hyvätuloiset ansiotulon saajat ovat kuitenkin niitä ihmisiä, jotka maksavat paljon veroja. Samalla he ovat useinkin niitä ihmisiä, jotka voivat ihan oikeasti tienata lisäeuroja verotettavaksi, jos kokevat sen tarpeeksi kannattavaksi. Ilman vaivannäköä se lisäraha ei tule, vaihtoehtona on usein lopettaa normaalin työpäivän päätteeksi ja tehdä jotain kivaa, tai jatkaa töitä ja käyttää iltansa tai viikonloppunsa siihen. Omalla kohdalla ainakin valintaan kyllä vaikuttaa se, että minulle jää lisäsatasesta käteen vain 32 euroa. 

Vierailija
130/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aika suuri summa pois yhteiskunnalta, jos kymmenenkin 30 000 eur vuodessa veroja maksavaa henkilöä päättää häipyä täältä. 

Reps ja kops. 30k vuodessa veroja maksava on nettosaaja. 

Ei ole. Julkisyhteisöjen KAIKKI menot olivat 27366 € per capita henkeä kohden. Eli 30 000 € vuodessa maksava on maksanut OMAN OSUUTENSA julkisyhteisöjen menoista ja päälle pari tonnia JONKUN MUUN OSUUDESTA. eli on hyvinkin nettomaksaja, nimenomaan tuon lähes kolmen tonnin verran nettomaksaja. 

Ja höpöhöpö. Tuon verran valtiolla alkaa olla jo velkaa henkeä kohden. Ei todellakaan riitä.

niin? Velka ja MENOT ovat täysin eri asioita. Voit itse käydä katsomassa veronmaksajien sivulta, sieltä löytyy kuule tiedot. 

Kyllä minullakin on ollut velkaa yli 450 000, vaikka MENONI olivat 15 000 euroa vuodessa. 

Vierailija
131/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä vedotaan maanpuolustustahtoon tai "olethan sinäkin saanut yhteiskunnalta" Totuushan on, että moni suurituloinen on 40-50 vuotiaana maksanut moninkertaisesti takaisin sen mitä on saanut. Ja asiasta yleensä huutaa ne, jotka ovat olleet saamapuolella koko ikänsä.

Siis minä kannatan marginaaliverotuksen kohtuullistamista, mutta tuo argumentointi yllä ei ole kestävää. Ihmisen sopii ollakin tuossa iässä maksanut takaisin sen, mitä on saanut. Sitten pitää maksaa vielä kaikki se, mitä tulee saamaan vanhana. Siinä riittääkin maksamista. Pienet lapsethan kumminkin hoidetaan iltaisin, öisin, viikonloppuisin ja aivan avuttomassa iässä vanhempien toimesta palkatta tai lähes palkatta. Heille laitetaan ruokaa ja koti siivotaan ilman yhteiskunnan apua. Toisin on vanhusten laita. 

Vierailija
132/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä tarvitse sitä rahaa mihinkään.

Vierailija
133/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pienituloinen en nyt ymmärrä mikä ihme on tuo sun extra 20 000€ veroja? Ei kai niitä veroja muuten vain makseta vaan ne maksetaan tuloista, perinnöistä jne.

Nimenomaan ei makseta muuten vain. Niitä maksetaan YHTEISTEN MENOJEN kattamiseksi. Jos yhteisten menojen kattamiseksi riittää 28 000 euroa per nuppi, niin miksi osa ei maksa omaa osuuttaan vaan vaatii muita maksamaan REILUSTI ENEMMÄN kuin heidän oma osuutensa olisi?

Et sitten vieläkään voinut selvittää mikä tuo 20 000€ veroja on. 

Vierailija
134/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pienituloinen en nyt ymmärrä mikä ihme on tuo sun extra 20 000€ veroja? Ei kai niitä veroja muuten vain makseta vaan ne maksetaan tuloista, perinnöistä jne.

Nimenomaan ei makseta muuten vain. Niitä maksetaan YHTEISTEN MENOJEN kattamiseksi. Jos yhteisten menojen kattamiseksi riittää 28 000 euroa per nuppi, niin miksi osa ei maksa omaa osuuttaan vaan vaatii muita maksamaan REILUSTI ENEMMÄN kuin heidän oma osuutensa olisi?

Sitä MINÄKIN ihmettelen että MIKÄ se on . Miksi se minulta ryöstetään vuoden aikana noiden välillisten verojen kera. Jos minun osuuteni julkisyhteisöjen menosta on laskennallisesti 28 000, ja minulta ryöstetään palkasta ja pääomatuloistani yhteensä 48 000 € niin MISTÄ maksan tuon 20 000 euroa kun maksan jo kaiken tuossa 28 000 eurossa. 

Vierailija
135/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä MINÄKIN ihmettelen että MIKÄ se on . Miksi se minulta ryöstetään vuoden aikana noiden välillisten verojen kera. Jos minun osuuteni julkisyhteisöjen menosta

Mitä helvettiä sä oikein sekoilet? Tietenkin sun pitää maksaa tuloista ja pääomasta veroja. Noin paljon tuloja etkä muka tiedä mistä maksat veroja? Olet kyllä trolli selvästi.

Vierailija
136/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä MINÄKIN ihmettelen että MIKÄ se on . Miksi se minulta ryöstetään vuoden aikana noiden välillisten verojen kera. Jos minun osuuteni julkisyhteisöjen menosta

Ei jumaliste sä olet tyhmä. Verot maksetaan lakien mukaan eikä sen mukaan mikä on kunkin muka laskennallinen osuus. Jos bruttotulot on esim. miljoonan, niin ei siitä veroja makseta vain tuota sun jankuttamaa 28 000 euroa. 

Vierailija
137/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että mistä sinä maksat? Sinulle maksettiin neuvolat ja koulut ja opinnot, lapsilisät, opintotuet. Ja vanhana maksetaan eläkkeet, syöpähoidot ja attendon kroonikkovaipat. On ihan oikein maksaa nyt enemmän kuin tämän hetken oma osuus, koska noin 80 elinvuodestasi olet ylipäätään töissä ehkä 40 vuotta.

Vierailija
138/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin tyhmällä ihmisellä voi olla noin isot tulot?

Vierailija
139/139 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat jauhaa paskaa. Kyllä joku sitten sutkin korvaa ja tienaa ne sun roposi. Työttömiä pilvin pimein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä