Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ylipainoiset ihmiset suuttuvat kun terveysvaivoihin suositellaan painonpudotusta?

Vierailija
23.08.2025 |

Etenkin jos kyseessä on esim nivelvaivat tai kolesteroli, kakkostyypin diabetes tms. Joka tapauksessa ylipaino on aina haitta terveydelle. 

Kommentit (277)

Vierailija
161/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agraari-maaseudulla Suomessa 80-luvulla oli paljon lihavia mummoja.

ja syötiin rasvaa

Vierailija
162/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Agraari-maaseudulla Suomessa 80-luvulla oli paljon lihavia mummoja.

ja syötiin rasvaa

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään näläntunteesta tehty joku sairaus,  sitä ei sais koskaan tuntea hetkeäkään, mainostetaan dieettejä missä ei tarvitse nähdä nälkää sekuntiakaan..

Ihmiset totuttaa itse itsensä siihen ettei "kestä" tuota tunnetta. Samoten siitä pystyy totuttautuun pois.

Harvoin paino-ongelmainen tuntee nälkää. Joten ei hänen tarvitse kestää tai olla kestämättä sitä. Hänelle tulee tarve saada nopeaa energiaa, mieliteko, nousee joku tunne, jota ei osaa ilman turvaa käsitellä, ADHD-aivot huutavat sokeria tai suolaa jne jne. 

Sinä et tiedä, miltä heistä tuntuu, joten ei kannata arvioida heidän tekemisiään. 

minun adhd-aivoni eivät huuda sokeria, suolaa tai edes pikaruokaa 

Vierailija
164/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää painonpudotus asia on monesti pilkkaamisnäkökulmasta.. jos joku vaikka jtn yrittäisi ei se mihinkään koskaan riittäisi .. väkisin pakko pakko olla normipainossa muuten ei kelpaa!!!!!! Tästä asiasta on tehty monille päähän  sellanen se on niin helppoa päättää vaan että syö terveellisesti ja liikkuu.. jaaha .. jaaha .. mitä jos haluaa ennemmin kuristaa jokaisen joka ehdottaa liikuntaa.. sittenkö pakkolääkintä.. niin sehän on vastaus kaikkeen . Tämä on syy miksi en koskaan mene lääkäriin 

Vierailija
165/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he tietävät että eivät huonon itsekurinsa vuoksi pysty siihen. Pitäähän painon pudotus onnistua niin ettei itse tee mitään sen eteen.

Sama reaktio tulee kun oloaan valitteleville tupakoitsijoille sanoo että lopettaisivat niin voisivat paremmin. Suorastaan pöyristyvät.

Tuollaiset ihmiset ovat pelkkiä tekosyiden viljelijöitä.

Vierailija
166/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi muuttaa ehkä maaseudulle ehkäpä siellä oltaisiin vähän suvaitsevampia kuin täällä stadissa.

Vierailija
167/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa töissä kuunnella yhden noin 30-40kg ylipainoisen tyypin valitusta kipeistä polvista. Saikuttaa jatkuvasti. 

Kuinka paljon luulet että hoitajana vi tuttaa kun tällainen henkilö on kolmatta kertaa leikkauspöydällä? Tai se, että lapsille aletaan tekemään lihavuusleikkauksia? Miettikää tätä kun ulisitte ettei sinne lääkäriin pääse. Ylipaino on oikeasti pandemia! 

Mutta sinähän teet työtäsi ja saat siitä palkan. Jos se sinua niin vi tuttaa, niin sinun olisi vaihdettava alaa. Ja koska ylipaino on pandemia, niin jossain muuallakin on vikaa kuin vain yksittäisessä ihmisessä vai oletko sitä mieltä että suurin osa ihmisistä on kelvottomia?

Vierailija
168/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä maaseutu suvaitsee minua enemmän pullukkana kuin stadi.

Vierailija
169/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa töissä kuunnella yhden noin 30-40kg ylipainoisen tyypin valitusta kipeistä polvista. Saikuttaa jatkuvasti. 

Kuinka paljon luulet että hoitajana vi tuttaa kun tällainen henkilö on kolmatta kertaa leikkauspöydällä? Tai se, että lapsille aletaan tekemään lihavuusleikkauksia? Miettikää tätä kun ulisitte ettei sinne lääkäriin pääse. Ylipaino on oikeasti pandemia! 

Vituttaako kun siinä on urheilija?

Vierailija
170/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, varmaan moni suutahtaa kun terveydenhoitaja joutuu työnsä puolesta kertomaan ylipainon, tupakan ja alkon haitoista. Kerran eräs sanoikin että hänen kuuluu nämä sanoa, sanoin ymmärrän hyvin, en minä loukkaannu. 

No se kanssa riippuu neuvonnan sävystä. Moraalisaarnamainen paasaus hoitajalta/ lääkäriltä aiheuttaa sen ettei ikinä enää halua nähdä koko tyyppiä . 

Vierailija
171/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma se on kuin tupakoijilla ja alkoholisteilla. He tietävät tasan tarkkaan paheidensa vaikutuksen terveyteensä. Eikä yksikään ylipainoinen, tupakoitsija tai alkoholisti ole halunnut sellaiseksi! Jotkut ovat voineet yrittää muuttaa käytöstään kymmeniä kertoja, juuri niiden vaikutusten takia. Ja kun joku besserwisser tulee kertomaan ne samat asiat tuhannennen kerran, kyllä se kiehauttaa. Se tuntuu kuin toinen pitäisi tyhmänä (ai jaa, että karkit lihottaa, hyvä kun kerroit, en ole kuullutkaan)! Ja arvaa vaan, kuinka paljon tällaista alentamista he saavat kuulla. Joka ikinen lääkärikäynti, hammaslääkärissä, hygienistillä, terveystarkastus, gyne... Ja päälle perus arjessa ne kommentit ja "neuvot" voi tulla missä ja milloin tahansa. Siihen oikeasti leipiintyy! Ja kun kysyy lääkäriltä lähetettä ravintoterapeutille, niin ei. Ja mä muuten pyysin sitä, mutta alkoi sitten pakitella ettei sinne ny

Häntä " varmaan" ei, sinua ihan varmasti ei.

Vierailija
172/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he tietävät että eivät huonon itsekurinsa vuoksi pysty siihen. Pitäähän painon pudotus onnistua niin ettei itse tee mitään sen eteen.

Sama reaktio tulee kun oloaan valitteleville tupakoitsijoille sanoo että lopettaisivat niin voisivat paremmin. Suorastaan pöyristyvät.

Tuollaiset ihmiset ovat pelkkiä tekosyiden viljelijöitä.

minulla onnistui ilman että tein mitään sen eteen. Tai tein sen verran, että kuuntelin kehoani, koska tunsin, että siellä on jotain vialla (jotain muuta kuin ylipaino. Tajusin aina, että ylipainoni on vain oire jostain). Ja nin olikin. Kilpirauhanen oli mennyt rikki ja kohdussa oli kasvain. Kun molemmat hoidettiin, niin paino alkoi tippua ihan itsestään. 

Tuo läskiviha on jotain, joka ei kerro läskeistä mitään, vaan läskivihaajista. Heillä on jotain paljon pahempaa kuin läskit kiusanaan. Se on persoonallisuushäiriö. Siihen muuten kannattaisi lähteä hakemaan hoitoa, kipikapi!

Vierailija
173/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on, alkoholisteillekin hoidoksi vain ohjeet, että lopeta se juominen, huumeidenkäyttäjille että lopettavat sen huumeiden käyttämiseen. Jos kaikki rahat menee veikkaukseen niin senkus lopettavat pelaamiseen. Kas näin, ongelmat ratkaistu! 

Näin ohjeet menevät kaikille mainitsemillesi ryhmille.

Vierailija
174/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiiiii!Viiniäni en jätä,älkää viekö mun pullooo:D

Vierailija
175/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic mutta Suomessa on myös rutkasti röökin vetäjiä joka ylpeilee he pysyy laihana vuodesta toiseen 

Vierailija
176/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin  röökin 15 vuotta sitten painoin 52,5kg,lopetettuani röökaamisen lihoin 30 kg ja minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
177/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

160 cm pitkä,80 kiloa,lähes kaikki vaihdevuosissa olevat ystäväni ovat 80 kiloa tai yli,rotevaa rotua kun suomalaisina olemme.

Jossain Savossa? Sama ikäluokka Helsingissä ja pääosin olemme hoikkia tai ainakin normaalipainoisia. Keskipituuskin tuttavapiirissäni on ainakin viisi senttiä enemmän.

Olen helsinkiläinen,myös syntynyt täällä,vaikka olen vain 160 ja  painan 80 kiloa.

Ja sinähän edustat koko Helsinkiä? On nyt tilastollinen fakta, että hoikimmat ovat pääkaupunkiseudulla ja ovat myös pidempiä kuin Itä-Suomessa. 

Googlaa!

Vierailija
178/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen päälle reipas annos psyykelääkkeitä,että präiskistä:D

Vierailija
179/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

160 cm pitkä,80 kiloa,lähes kaikki vaihdevuosissa olevat ystäväni ovat 80 kiloa tai yli,rotevaa rotua kun suomalaisina olemme.

Jossain Savossa? Sama ikäluokka Helsingissä ja pääosin olemme hoikkia tai ainakin normaalipainoisia. Keskipituuskin tuttavapiirissäni on ainakin viisi senttiä enemmän.

Olen helsinkiläinen,myös syntynyt täällä,vaikka olen vain 160 ja  painan 80 kiloa.

Ja sinähän edustat koko Helsinkiä? On nyt tilastollinen fakta, että hoikimmat ovat pääkaupunkiseudulla ja ovat myös pidempiä kuin Itä- Suomessa.             Ihan sama,täällä  kuitenkin syntynyt ja ikäni asunut:)

Googlaa!

Vierailija
180/277 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen puolen stadilainen,vaikka enemmän olen kosmopoliitti kuin mikään"stadilainen",ei se ole enää mikään ylpeyden aihe näinä päivinä!:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan