Oletko asunut Vaasassa?
Kommentit (28)
Olen. Kiva ja vireä rannikkokaupunki. Vilkas opiskelijaelämä. Hyvät liikenneyhteydet ympäri Suomea.
Vierailija kirjoitti:
En ole, käynyt vain
Mikä vuosi?
Valitettavasti olen. Pätee sanonta: moni kakku päältä kaunis, sisältä piip.
Jos olet vain käynyt Vaasassa, mutta et asunut siellä vuosia, et tiedä siitä kaupungista ja ihmisistä mitään.
Ja mihin perustuu ketjussa kommentoidut hyvät liikenneyhteydet? Junalla Vaasa on pussinperä. Rata päättyy Vaasan asemalle, eli sieltä et pääse eteenpäin minnekään, joudut palamaan Seinäjoelle. Maan halki liikkuminen ei myöskään onnistu, joudut pahimmassa tapauksessa menemään Helsinkiin saakka ja sieltä jatkamaan matkaa Itä-Suomeen.
Joo, yllättävän syrjäinen kaupunki se on. Uumajaan pääsee toisaalta helposti.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vain käynyt Vaasassa, mutta et asunut siellä vuosia, et tiedä siitä kaupungista ja ihmisistä mitään.
Ja mihin perustuu ketjussa kommentoidut hyvät liikenneyhteydet? Junalla Vaasa on pussinperä. Rata päättyy Vaasan asemalle, eli sieltä et pääse eteenpäin minnekään, joudut palamaan Seinäjoelle. Maan halki liikkuminen ei myöskään onnistu, joudut pahimmassa tapauksessa menemään Helsinkiin saakka ja sieltä jatkamaan matkaa Itä-Suomeen.
Ap on Wasadisti ja asunut Vaasassa 21 vuotta.
Vaasassa on Ukrainan lippu kaupungintalon vieressä. Tänne vain kaikki ihmismuuriksi Ano Turtiaisen ja kumppanien eteen!
Vaasan puistojen yhteispinta-ala on yli 150 hehtaaria.
Vaasassa toimii viisi terveysasemaa, kaksi lähipalvelupistettä ja ruotsinkielinen vastaanotto. Vaasa kuuluu Pohjanmaan hyvinvointialueeseen ja siellä toimii Vaasan keskussairaala.
Sundom on täysin ruotsinkielinen, Vähäkyrö taas täysin suomenkielinen.
Vaasassa paljon multikultyyrisiä keppostelijoita.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta voisin asua siellä.
En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat asua Vaasoissa.
En ole asunut ja enkä ole koskaan käynytkään, kiitos kysymästä, mites päivä muuten? Meinasitko käydä uimassa tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa paljon multikultyyrisiä keppostelijoita.
Ja ihan todella paha huumeongelma, ainakin subutexia liikkuu paljon ja nistejä on katukuvassa.
Vaasassa ehkä erikoisin detalji on se, että koko kaupungin paraatipaikalle, keskustan kenties arvokkaimmalle merenrantatontille on pykätty vankila. Siellä lusii mm Niko Ranta-aho.
Voisin kirjoittaa myös kokonaisen kirjan pohjalaisesta luonteenlaadusta, joka perustuu 90% tyhjänpäiväiseen henkselien paukutteluun. Ego ja omakehu ovat paljon korkeammalla tasolla kuin se todellinen osaaminen ja kyky Pohjanmaalla. Ihmiset on ikäviä. Siksi luonnonkaunis ja merellinen Vaasa kyntää muuttotappiolla.
Suosittelen kuuntelemaan SinäPutkesta Ruoskan Vaasa-aiheisen coverin E.V.V.K.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin kulkee bussi, ja bussi kulkee näin.
Olen. Tyypillinen suomalainen pieni opiskelijakaupunki. Ihan kiva, ei oikeastaan muuta valittamista ollut kuin että sijainti on ihan keskellä ei mitään joten kaikkialle pitkä matka. Ainakin Etelä-Suomeen tottuneelle. Kaksikielisyys ja omalaatuinen kulttuuri ja historia luo mielestäni mielenkiintoista särmää, vaikka jotkut siitä på Svenska pakotuksesta jaksaa mielensä pahoittaa. Kertaakaan en tilanteeseen joutunut etten olisi suomen kielellä pärjännyt. :)
En, mutta voisin asua siellä.