Digiposti tulee
Kommentit (40)
Mammat ovat psykoosissa jos Kelan kirjeet tulevat sähköpostiin.
Ei tule toimimaan. Kuka osaa käydä omatoimisesti tutkimassa jotain pakotettua omapostia?
Nythän jo nähdään, että lääkäriajat jää käyttämättä.
Sehän olisikin helppoa, jos viranomaiset osaisivat lähettää kirjeensä normaalina sähköpostina, vaan kun valtiolla on joku narkkari päättämässä, että mailit lähetetään jonnekin hevonvitunperseeseen, jonne pitää kirjautua pankkitunnuksien tai mobiilitunnisteen tai henkilökohtaisesti tuodun DNA-näytteen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Kelan kirjeet tullut meillä sähköisenä Kelan sivuille jo vaikka kuinka kauan, osa tulee sit sekä että, myös paperisena.
Vierailija kirjoitti:
Sähköposti on eri asia kuin digiposti. Digipostilaatikoita ovat Suomi.fi, Kivra ja Omaposti. Mulla on ollut Omaposti käytössä jo vuosia eikä paperisena tule oikeastaan enää yhtään mitään. On kuitenkin ihmisiä (varsinkin vanhuksia), jotka eivät osaa/voi/halua ottaa noita em digipostilaatikoita käyttöön.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköposti on eri asia kuin digiposti. Digipostilaatikoita ovat Suomi.fi, Kivra ja Omaposti. Mulla on ollut Omaposti käytössä jo vuosia eikä paperisena tule oikeastaan enää yhtään mitään. On kuitenkin ihmisiä (varsinkin vanhuksia), jotka eivät osaa/voi/halua ottaa noita em digipostilaatikoita käyttöön.
Mitä jos viranomaiset kääntäisivät kalenterinsa sata vuotta eteenpäin, eli tähän päivään ja lähettäisivät kirjeensä ihan normaaliin sähköpostiin?
Lakkautin Omapostin, koska se salasana ei toiminut. Ei vaikka sen useamman kerrankin vaihdoin ohjeitten mukaan niin ei. Ei suostunut toimimaan. Annoin siis kenkää koko omapostille. Pitkäköön tunkkinsa. Aikaisemmin oli VR:n kanssa täsmälleen samanlainen salasanaongelma. Onneksi nyt on toiminut paremmin.
Kelan päätökset ja kirjeet tulevat Omakelaan. Sinne pitää vain mennä heti katsomaan kun ilmoitus sähköpostiin tai puhelimen tekstiviesti tulee. Pitää siis olla muistutus päällä tulevista tekstiviesteistä ja voimassaoleva sähköposti.
Itse mieluusti luopuisin koko postilaatikosta ja ottaisin minulle osoitetut kirjeet sähköisenä. Paketit voin hakea lähikaupalta.
Minä haluan kirjeeni jatkossakin paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisikin helppoa, jos viranomaiset osaisivat lähettää kirjeensä normaalina sähköpostina, vaan kun valtiolla on joku narkkari päättämässä, että mailit lähetetään jonnekin hevonvitunperseeseen, jonne pitää kirjautua pankkitunnuksien tai mobiilitunnisteen tai henkilökohtaisesti tuodun DNA-näytteen avulla.
Kyllä he osaisivat, mutta eivät saa. Tietoturvasäännöt kieltävät sen, niin hassulta kuin se kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole valmis. PäijätHämeen hyvinvointialueesta ylellä uutista kuinka posti ei löydä perille, eivätkä potilaat saavu vastaanotolle.
Sulaa hulluutta. Paperinen posti pitäisi olla kansalaisoikeus.
🤔
No meillä on kyllä ihan paperiposti hukannut hammaslääkäriaikoja ja muita. Digiposti kyllä löytyy kun katsoo omapostin tai suomi.fi.
Näinä vaikeina aikoina luo turvaa jotain vanhaa-systeemi. Uuden edessä on epävarmuutta ja ikääntyessä haastetta oppimisessa.
On ihmisiä jotka eivät edes halua kännykkää, älypuhelimesta puhumattakaan.
Itse haluaisin asioida pankissa ja postissa yms.
Kaupassa haluan maksaa rahalla.
Kuka sen lopulta määrittelee tai määrää mikä on kaikkien paras.
Minä en halua yhteiskuntaa missä kaikki mitataan tuottavuuden ja nopeuden mukaan.
Kylmää kyytiä tulossa.
😢
Paperiposti on mummoille, digi on nykyaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan kirjeeni jatkossakin paperilla.
Haluat siis tuhota ympäristöä koska olet itsekäs paska? Asia selvä.
Kaikki toimiva tuhotaan. Hyvinvoiva yhteiskunta muuttui pahoinvointialueeksi.
R.I.P. Suomi
😥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä he osaisivat, mutta eivät saa. Tietoturvasäännöt kieltävät sen, niin hassulta kuin se kuulostaakin.
Valtion it-sählääminen on kuin huono parodia.
Minulle tulee tekstarimuistutus varatusta ajasta, mutta siinä ei sanota milloin se aika on.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos viranomaiset kääntäisivät kalenterinsa sata vuotta eteenpäin, eli tähän päivään ja lähettäisivät kirjeensä ihan normaaliin sähköpostiin?
Tavallinen sähköposti on yhtä turvallinen kuin tietojen lähettäminen postikortilla. Se viesti voi kulkea matkalla vaikka kuinka monen palvelimen kautta ja matkalla kuka hyvänsä ylläpitäjä voi halutessaan katsoa niiden viestien sisältöjä. Haluaisitko sinä, että vaikka terveystietosi tai verotietosi kulkee postikortilla ja postiljooni niille naureskelee?
Salattu sähköposti on parempi, mutta ei kaikki kykene sellaisia vastaanottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä. Entäpä sitten kun kaikki menee sekaisin kuin pankit verkkohyökkäyksien takia. Kortit ei toimi eikä mikään toimi.
Käteinen on Kuningas ja paperinen posti kuin Kuningatar.
👑
En ole vuosiin käyttänyt käteistä, enkä edes muovikorttia. Puhelimella maksan. Ja kaiken mahdollisen kirjepostin otan mieluiten sähköisesti.
Oli omaposti käytössä aikanaan, oli hankala käyttää, joten suljin palvelun.
No meillä on kyllä ihan paperiposti hukannut hammaslääkäriaikoja ja muita. Digiposti kyllä löytyy kun katsoo omapostin tai suomi.fi.