Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö käydä päivystyksessä???

Vierailija
05.04.2007 |

Kun tytöllä on ollut pari päivää kova nuha ja nyt olen huomannut kun silmäkin on alkanut rähmimään aika runsaasti. Saako apteekista jotain silmätippoja jotka auttavat, vai onko kyseessä tulehdus joka lähtee vain antibiooteilla??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä pääsiäinen tulos ettei apteekkiinkaan pian pääse....

Vierailija
2/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmätulehdus menee usein itse ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhdistelisin vedellä päivän, kaksi ja sitten kävisin hakemassa reseptin ab-tippoihin päivystyksestä jos tilanne huonontunut.

Kannattaa aina soittaa 10023 ennen kuin menee, saa oikeat ohjeet.

Vierailija
4/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin jos ei parane parissa päivässä.

Vierailija
5/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄIVYSTYS ON ÄKILLISIÄ JA KIIREELLISIÄ SAIRAUSTAPAUKSIA VARTEN!!!!!

Tapauksesi ei täytä kumpaakaan kriteeriä!

Vierailija
6/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero on 09-10023, katso http: // www. 10023. fi/ suomi/

Vierailija
7/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ilman reseptiäkin.

Vierailija
8/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turussa on ainakin ihan oma call center päivystyksen yhteydessä jossa ammattitaitoiset (erikois)sairaanhoitajat antavat neuvoja ja numero on 02-10023.

Soittoa tuonne toivotaan aina ennen päivystykseen menoa.

Vierailija
9/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tietä jo ennen soittoa enempi kuin ne alan " ammattilaiset" .

Vierailija
10/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla lapsillekin sallittua antihistamiinia, jos ei pariin päivään auta niin kannattaa käydä lääkärillä. Tietty jos on kovin tukkoinen eikä tahdo saada henkeä, veisin sinuna lääkäriin.

Vierailija
11/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eteläsuomalainen lääkäri, enkä ikinä ole kuullutkaan tuollaisesta terveysneuvontanumerosta, joten kovin suositeltavana en sitä voi pitää.

Lapsen rähmivä silmä ja nuha ei missään nimessä ole aihe päivystyskäyntiin. Silmätulehdus paranee yleensä itsekseenkin, ja jos ei seuraavaan arkipäivään mennessä ole kunnossa, sitten vasta lääkäriin (ei siis mihinkään ilta- tai pyhäpäivystykseen). Eri juttu sitten jos silmäluomet ovat reilusti turvoksissa ja punoittavat, lapsi on huonokuntoinen tms ihan päivänselvää, josta jokainen täysjärkinen tajuaa lähteä päivystykseen.

Apteekista ei saa ilman reseptiä yhtään mitään silmätulehdukseen (allergiat ovat ihan erikseen), joten sinne ei kannata mennä. Muutenkin suurin osa silmätulehduksista on viruksen aiheuttamia, eikä niihin auta mikään lääke. Puhtaalla vedellä puhdistelu riittää mainiosti alkuun.

Vierailija
12/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihme hyyppä sinä, 15, oikein olet? Noh, olihan tällä palstalla tänään sh, joka ei ollut kuullut perhesuunnittelupoliklinikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan