Lopettaisitko suhteen jos kuulisit että puoliso uskoo ufoihin?
Tää on mulle vaikea paikka. Mies on kaikin puolin fiksu, korkeakoulutettu ja hyvässä työssä. Henkisesti ja sosiaalisesti älykäs. On vielä opiskellut fysiikkaa yliopistossa.
Mutta mitä tämä on? Oon yrittänyt varovasti kysellä uskooko oikeasti vai ajatusleikkinä tms. Ihan käsittämätöntä.
Kommentit (117)
En. Ei se vaikuta järkeen eikä mielenterveyteen. Liityn mielelläni seuraansa ufojahtiin.
Eivät UFO:t ole mikään uskon asia. Tunnistamattomia lentäviä objekteja bongaillaan todistetusti kaiken aikaa.
En tiedä. Jos tapailee kaunista mustasilmäistä hoikkaa isopäätä, niin ehkä sitten. 👽
Onhan se enemmän kuin todennäköistä että muita sivilisaatioita tuolla jossain on. Se taas on vähemmän todennäköistä että heillä olisi mahdollisuus ja motivaatiota matkata tänne jotain Telluksen tolloja töllistelemään.
Kun pimeällä jokin lintu tai ötökkä lentää läheltä ylitsesi, mutta et tunnista sitä, on tämä silloin unidentified flying object.
Onko sinulla sitten todisteita, että loputtomassa avaruudessa ei ole muuta elämää?
Pitäisin typeränä sellaista, joka ei usko. Siis jos yhtään pystyy kuvittelemaan universumin kokoa (Ja ei, kukaan ei oikeasti pysty, ei edes me fyysikot) niin on aika naivia ajatella että oltaisiin ainoita tiedostavia olentoja universumissa.
Avaruus on ääretön, ihmiskunta on tutkinut sitä hyvin vähän, on enemmän kuin todennäköistä, että siellä on muutakin elämää kuin me...
No siis.. Mun mielestä kaikki on muuten ok, mutta voinko ns. pitää häntä vakavasti otettavana ihmisenä?
Toki jos kysymys on että teoriassa onko muualla elämää niin minäkin voin siihen uskoa. Mutta jos uskoo joihinkin limaisiin olioihin ja että USA peittelee totuutta ufoista niin sitten menee yli mun sietokyvyn.
Ja kaikillahan voi olla omia fantasiamaailmoja ja ns kiva uskoa ja tutkia asiaa. Mutta jos ihan tosissaan uskoo niin se tuntuu musta kuitenkin keskenkasvuiselta.
-ap
Lopettaisin suhteen henkilöön joka on selvästi vähemmän älykäs ja vähemmän sivistynyt kuin minä. Jos olisin poikaystäväsi, siis.
Riippuu siitä, onko puoliso tältä planeetalta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
No siis.. Mun mielestä kaikki on muuten ok, mutta voinko ns. pitää häntä vakavasti otettavana ihmisenä?
Toki jos kysymys on että teoriassa onko muualla elämää niin minäkin voin siihen uskoa. Mutta jos uskoo joihinkin limaisiin olioihin ja että USA peittelee totuutta ufoista niin sitten menee yli mun sietokyvyn.
Ja kaikillahan voi olla omia fantasiamaailmoja ja ns kiva uskoa ja tutkia asiaa. Mutta jos ihan tosissaan uskoo niin se tuntuu musta kuitenkin keskenkasvuiselta.
-ap
Sinä tässä taidat olla aika keskenkasvuinen. Ihan on vakavasti otettava ihminen ja täysin järjissäänkin mutta sinä et ole. Kasva aikuiseksi ja avarra maailmankuvaasi. Tai eroa ja etsi itsellesi yhtä suppean maailmankatsomuksen omaava kuin sinä itse olet.
UFOt ovat ihan mahdollisia, itse varoisin enemmän ihmisiä jotka uskovat mielikuvitus hamoihin kuten enkeleihin tai jumaliin.
Mitä tarkoittaa uskoa ufoihin? Maan ulkopuoliseen elämään, tunnistamattomiin lentäviin esineisiin, vai täysmittaisiin salaliittoisiin?
UFOt ovat kiistattomasti olemassaoleva ilmiö. Täytyy olla jotenkin vajaa, jos niihin ei usko.
Omalla kokemuksella; niiden olemassaoloon uskominen ei ole mitenkään hälyttävää, tai edes loppupeleissä kovin erikoista. Jos haluaa katsoa videoita mystisistä valoista taivaalla niin siinähän katsoo. Mutta jos alkaa uskoa, että on itse niitä nähnyt ja tavannut ja ne jotenkin vaikuttavat hänen elämäänsä niin juokse. Nimimerkillä nuoruudessani seurustelin aspergerin kanssa millä oli pikkaisen vaikeuksia erotella mikä oli totta ja mikä vilkasta mielikuvitusta. Alkoi ottaa ne ufohommat vähän turhan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kokemuksella; niiden olemassaoloon uskominen ei ole mitenkään hälyttävää, tai edes loppupeleissä kovin erikoista. Jos haluaa katsoa videoita mystisistä valoista taivaalla niin siinähän katsoo. Mutta jos alkaa uskoa, että on itse niitä nähnyt ja tavannut ja ne jotenkin vaikuttavat hänen elämäänsä niin juokse. Nimimerkillä nuoruudessani seurustelin aspergerin kanssa millä oli pikkaisen vaikeuksia erotella mikä oli totta ja mikä vilkasta mielikuvitusta. Alkoi ottaa ne ufohommat vähän turhan tosissaan.
Kaikki mitä näet on valhetta. Siinä totuus.
Kai te ap tulkitsette oikein tuota UFO:n merkitystä? Tunnistamaton lentävä esine. Ei se vielä tarkoita että uskoo maapallon ulkopuoliseen älykkyyteen, ainoastaan tunnistamattomiin lentäviin esineisiin, ja sellaisestahan on NASAkin julkaissut videon.
Jos nostaa katsetta omasta navasta ja katsoo ympärilleen ja etenkin ylöspäin, ei pitäisi olla mitenkään vieras ajatus että avaruudessa voi olla muutakin elämää kuin täällä meidän pikku kivenmurikalla. Ihan vaan, jos hetken miettii mitä avaruudesta tähän mennessä tiedetään, galaksien määrästä jne. Suorastaan hilpeä ajatus että me oltais tässä kokonaisuudessa ihan yksin, täällä vauvapalstalla muun muassa kirjoittelemassa. Maailmankaikkeuden älykkäimpinä olentoina. Tirsk.
Tietysti se, että ottaako kukaan ikinä meihin kontaktia, on ihan toinen kysymys. Mä ajattelen että tuskin, kun etäisyydet on sellaisia että ainakaan mun käsityskyky ei oikein edes riitä niitä hahmottamaan.
Ap on siis valinnut miehensä omaa statustansa nostattaakseen ja kaikkia kulissia tahraavat asiat ovat asioita jotka ovat potentiaalisia syitä lopettaa suhde.
Hieno ja luotettava kumppani olet!
Monet fiksut ihmiset uskovat. Olen nainen (korkeasti koulutettu jos sillä on mitään merkitystä) ja jos löytäisin miehen joka uskoo maapallon ulkopuoliseen elämään niin olisin tyytyväinen kun voitas yhdessä jutella asiasta.