Finediningilla ei ruoki edes vauvaa
Annokset aivan naurettavan kokoisia. Saman makuelämyksen saa kun ottaa kotona kaikista mahdollisista maustepurkeista puoli teelusikallista lautaselle, ja syö ne omalla isolla pihalla auringossa.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fine dining -ravintolassa onkin tarkoitus syödä koko menu, joka koostuu monesta pikkuannoksesta. En ole vielä koskaan lähtenyt fine dining -ravintolasta nälkäisenä. Ennemmin on ollut se ongelma, että ei meinaa jaksaa syödä kaikkea.
Vaan kun jokainen sellainen pikkuannos maksaa moninkertaisesti tavallisen ravintola-annoksen verran niin mitä järkeä?
Hassu. Ei sun ole pakko mennä.
Se nyt vielä puuttuisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fine dining -ravintolassa onkin tarkoitus syödä koko menu, joka koostuu monesta pikkuannoksesta. En ole vielä koskaan lähtenyt fine dining -ravintolasta nälkäisenä. Ennemmin on ollut se ongelma, että ei meinaa jaksaa syödä kaikkea.
Vaan kun jokainen sellainen pikkuannos maksaa moninkertaisesti tavallisen ravintola-annoksen verran niin mitä järkeä?
Jos tarjousmaksalaatikko putoaa yhtä hyvin ja sininen lenkki paremmin niin mitä järkeä mennä?
Jos taas uudet makuelämykset ja kattaukset kiehtoo ja löytyy sopivasti aihetta niin monikin tykkää käydä.
Makuelämykset ja kattaukset kiinnostavat, mutta ei tosiaankaan fine dining.
Jotkut tosiaan pitävät parempana ettei ole tuttuja koska voi käydä niin että ne tutut törsäävät enemmän ja siitä sitten saa kuulla. On aina helpompaa jäljestä päin kertoa niille tutuille miten ihanaa se oli, vaikka maksoi kyllä tavattomasti.
Vaikka sinä harrastaisit jotain ainoastaan siksi että pystyt nokittelemaan tutuillesi se ei tarkoita että kaikki muutkin toimisivat samoin. Me normaalit ihmiset ihan vaan tehdään asioita siksi että itse pidetään niistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Olen pieniruokainen ja harmittelen kun normikokoinen 3 ruokalajia on liikaa.
Maistelumenu on ihana kun voi maistaa suupalan useampaa eri herkkua. Isoin maistelumenu minkä olen syönyt oli 11 ruokalajia, yleensä n 6.
Koskaan ei ole jäänyt nälkä, aina saanut vatsan täyteen.
Suomessa en käy ravintoloissa mutta ulkomailla kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain maalainen voi kirjoittaa jotain näin typerää. Ideana ovat makuelämykset ja kokeelliset yhdistelmät, ei vatsan täyttäminen. Voit aivan vapaasti lusikoida mustapippuria takapihallasi, jos se tuntuu hyvältä idealta.
Mä olen maalta enkä ajattele kuten ap. Mua ärsyttää kun vielä nykypäivänäkin yleistetään noin lapsellisesti. Ap on sitä paitsi selkeä trolli.
Ap on kenties trolli mutta näyttää kumminkin osuneen, jos ei nyt oikeaan mutta lähimaastoon ainakin.
Ei tainnut riittää se vouhotus tuolla toisessa ketjussa vaan piti luoda ihan oma aloitus saman asian korostamiseen? :D
Usko jo, paikka joka maksetaan kertomallasi "nipulla lahjakortteja" ei ole fine dine-ravintolaa nähnytkään. Kukaan ei sinua sinne pakota eikä ole meiltä niissä nauttilta millään tavalla pois :-)
Edellinen jatkaa ettei ymmärrä yhtään mikä fine dine-ravintoloissa käyminen niin provosoi? Millä tavalla niissä käyminen on niitä mestoja ymmärtämättömiltä millään lailla pois?
Se on elämys josta monet ihmiset ihan mielelläänkin maksavat, saadakseen kokea jotain sellaista mitä kotikeittiössä on jotakuinkin mahdotonta luoda. Ei se ole kotiruoalta millään tavalla pois vaan sieltä löytää monesti uusia ruoka-aineita, yhdistelmiä tai juomia sinne kotikeittiöönkin kokeiltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen jatkaa ettei ymmärrä yhtään mikä fine dine-ravintoloissa käyminen niin provosoi? Millä tavalla niissä käyminen on niitä mestoja ymmärtämättömiltä millään lailla pois?
Se on elämys josta monet ihmiset ihan mielelläänkin maksavat, saadakseen kokea jotain sellaista mitä kotikeittiössä on jotakuinkin mahdotonta luoda. Ei se ole kotiruoalta millään tavalla pois vaan sieltä löytää monesti uusia ruoka-aineita, yhdistelmiä tai juomia sinne kotikeittiöönkin kokeiltavaksi.
Niin tosiaan, miten se olisi ymmärtämättömiltä pois.
https://www.theguardian.com/global-development/2019/jun/05/nearly-half-…
Pitää olla varaa syödä kokonainen menu.
Vaimon kanssa käytiin syömässä just fine dining menut ja kyllä siitä massut tuli täyteen. Hinta viineineen kahdelle reilu 300e
Vierailija kirjoitti: Juuri näin, hienoa makuelämykset, vieläpä hyvien viinien kanssa sopivasti pariteltuna. Ei tietenkään ole tarkoituskaan tulla ähkyyn yhdestä annoksesta: niitä tarjotaan viidestä ylöspäin, pitkin iltaa. Esim jo sulkenut Ora tuolla Eirassa oli viiden tunnin elämys, keittiömestarin esitellessä kaikki luomuksensa aina illan edetessä. Pöytää ei tietenkään voinut varata itse haluamanaan aikana, vaan päivällinen alkoi kello 19. Palacen rinnalla parasta mitä olen ikinä kokenut Suomessa. Viinit olivat myös taivaallisia. Ja kyllä siellä täyteen tuli, vaan ei ähkyyn. Hieman ehkä humalaan, kun "joutui" juomaan puolet vaimonkin viineistä =D
Viinit taivaallisia? HYI HELVETTI, HAPATETTUA RYPÄLEMEHUA! Ei ymmärrä, olen kyllä maistellut ammoisina aikoina viinejä, mutta en ole koskaan oppinut ymmärtämään moista tuotetta, enkä se parissa vietettyjä hifistely hetkiä...no, aika paljohan niistä löytyy sketsejä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Olen pieniruokainen ja harmittelen kun normikokoinen 3 ruokalajia on liikaa.
Maistelumenu on ihana kun voi maistaa suupalan useampaa eri herkkua. Isoin maistelumenu minkä olen syönyt oli 11 ruokalajia, yleensä n 6.
Koskaan ei ole jäänyt nälkä, aina saanut vatsan täyteen.
Suomessa en käy ravintoloissa mutta ulkomailla kyllä
En minäkään käy Suomessa ravintoloissa syömässä. Suurimmassa osassa fuskataan joko tietoisesti tai tiedostamatta. Katsokaa vaikka Kuppilat kuntoon ohjelmia, kun rafla toisen jälkeen todistettavasti tarjoilee eineksiä tai sitten otetaan pakastimesta ja tölkeistä tavaraa ja ihan tosissaan selitetään miten minä tein. Totuus: sinä lämmitit ja yhdistelit ja oikeastaan kokkaamisen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Sitten "tuote" hinnoitellaan 12-15 euroon, kun saman tavaran voi ostaa Citymarketista tarjouksesta yhdellä eurolla ja lämmittää kotona tai työpaikalla...
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla varaa syödä kokonainen menu.
Vaimon kanssa käytiin syömässä just fine dining menut ja kyllä siitä massut tuli täyteen. Hinta viineineen kahdelle reilu 300e
Hyvä ja kiva teille, toivottavasti oli sen arvoista...minun pieni tuloisen eläkeläisen
on tuolla rahalla ostettava noin neljän kuukauden ruuat! Ja Jonne osasto: ei, en mene töihin, en pysty...
Pitkään kuvittelin että on rahan haaskuuta ja turhaa pröystäilyä fine dining. Sitten kerran pääsin erään Michelin tähden saaneen ravintolan täyden menun syömään hyvässä seurassa. Upea elämys ja ne oikeasti laatuaineksista ammattilaiskokin laittamat suupalat, ai että.
Ei ole paljoa Rosson pakasteesta pannulle lehtipihvit ja raastepöydät sen jälkeen enää maistuneet. Kerran tai kaksi vuodessa käydään joku täysmenu syömässä ja muuten syödään kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti: Juuri näin, hienoa makuelämykset, vieläpä hyvien viinien kanssa sopivasti pariteltuna. Ei tietenkään ole tarkoituskaan tulla ähkyyn yhdestä annoksesta: niitä tarjotaan viidestä ylöspäin, pitkin iltaa. Esim jo sulkenut Ora tuolla Eirassa oli viiden tunnin elämys, keittiömestarin esitellessä kaikki luomuksensa aina illan edetessä. Pöytää ei tietenkään voinut varata itse haluamanaan aikana, vaan päivällinen alkoi kello 19. Palacen rinnalla parasta mitä olen ikinä kokenut Suomessa. Viinit olivat myös taivaallisia. Ja kyllä siellä täyteen tuli, vaan ei ähkyyn. Hieman ehkä humalaan, kun "joutui" juomaan puolet vaimonkin viineistä =D
Mulle lapsena opetettiin ettei ruoan kanssa saa leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Teennäisyyden huippu istua pönöttää tuntikausia jossain ravintolassa lusikoimassa vauvan annoksia suuhun, samalla kun joku elämääkin tärkeämpi 'keittäjä" hehkuttaa jokaista annosta. Ja joku vielä maksaa tällaisesta
Syö sinä vaan sitä rullakebabia ja sosa solaa :D Taitaa olla lähempänä vauvojen annosta se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain maalainen voi kirjoittaa jotain näin typerää. Ideana ovat makuelämykset ja kokeelliset yhdistelmät, ei vatsan täyttäminen. Voit aivan vapaasti lusikoida mustapippuria takapihallasi, jos se tuntuu hyvältä idealta.
Mä olen maalta enkä ajattele kuten ap. Mua ärsyttää kun vielä nykypäivänäkin yleistetään noin lapsellisesti. Ap on sitä paitsi selkeä trolli.
Ap on kenties trolli mutta näyttää kumminkin osuneen, jos ei nyt oikeaan mutta lähimaastoon ainakin.
Onko se sitten lähimaastoon osumista jos AP on työntänyt kätensä paskaan ja heittelee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Me olemme tehneet jopa matkoja ulkomaille vain käydäksemme esim. 3 Michelin tähden ravintoloissa. Erään kerran teimme viikon matkan ja kävimme 10:ssä maan parhaassa ravintolassa syömässä aivan ihania ruokia, jotka ruokkivat kaikkia aisteja. Tosin sen matkana jälkeen kotiin tultua teki mieli vain ruisleipää ja kirnupiimää 😃.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjousmaksalaatikko putoaa yhtä hyvin ja sininen lenkki paremmin niin mitä järkeä mennä?
Jos taas uudet makuelämykset ja kattaukset kiehtoo ja löytyy sopivasti aihetta niin monikin tykkää käydä.
Sopivasti aihetta? Mitä se voisi olla? Kun naapurin Birgittakin kertoi käyneensä?
Ajatteln tässä lähinnä juhlan aihetta. Ei tuo arkiruokaa ole. Yleensä olen vienyt vaimon synttäripäivälliselle johon uuteen ja kiinnostavaan.
Ennen oli ehkä enemmän irtainta rahaa niin rahaa myös kylvi ympärilleen: tuli käytyä muutamassa michelin-paikassakin, nyt kun ei enää ole sellaista luottoa yhteiskuntaan vaan omillaan on pärjättävä niin onhan se kulutuksesta pois. Nyt olen vienyt vain pizzalle.
Kyllhän nuo maistelumenyyt oli loistavia, aivan satumaisia makuja. Ja kun kaikki ruoat oli nautittu ja vielä kiilaruoka perään, niin olo on tuntunut just oikealla tavalla kylläiseltä, niinkuin silloin kun syö rauhallisesti mutta pitkään. Ei ole tarvinnut spudarilla käydä hakemassa lisätankkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin kysyisit miksi mennä konserttiin kun voit kuunnella ja katsella esim. Youtubesta musiikkia. Miksi matkustaa katsomaan nähtävyyksiä, kun voit tuijottaa valokuvia?
Teennäisyyden huippu istua pönöttää tuntikausia jossain ravintolassa lusikoimassa vauvan annoksia suuhun, samalla kun joku elämääkin tärkeämpi 'keittäjä" hehkuttaa jokaista annosta. Ja joku vielä maksaa tällaisesta performanssista. Voi sitten hehkuttaa somessa.