Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appelsiineissa sairaasti sokeria, 37 palaa sokeria yhdessä litran pullossa kun itse puristan mehut

Vierailija
21.08.2025 |

Ei kovin hyvä pahe tää et juon 2 litraa puristettua appelsiinimehua päivässä eli melkein 80 sokerin palaa vastaa päivässä. Rajoitatteko itse hedelmien käyttöä kun niissä todella paljon sokeria?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo mehua. Hedelmiä syön sellaisenaan joskus, mutten edes 1 per viikko, vaan hyvin harvoin. En juurikaan pidä suurimmasta osasta hedelmiä ja kun ne tuodaan tänne käytännössä raakoina, eivät maistu juuri miltään nekään, joiden mausta muuten pitäisin. 

Suomalaisia, itse pomittuja metsä- ja puutarhamarjoja syön joka päivä, eikä kiinnosta yhtään, minkä verran niissä on sokeria.

Vierailija
22/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juot 2 l mehua päivässä, itse puristettua vielä? Ihan uteliaisuudesta, mistä ostat appelsiinit ja kuinka paljon ne maksavat? Kun ei ole edes appelsiiniaika enää Euroopassa.

Mutta en itse rajoita, appelsiini tai pomelo (greippi?) mehua lasillinen aamuisin, 1-3 dl. Syön muutenkin paljon hedelmiä, eikö ne ole ihmisen luontaista ravintoa ainakin serkkumme syövät niitä mielellään.

Kaupassa puristan itse automaatilla, joku 20-30 appelsiinia menee tohon litraan mehua, 3,60€ maksaa. Tolla ei sais kuin muutaman appelsiinin. En tiedä mikä himo tohon nyt on mut pakko hakea litra vielä ja just join litran niinku eilenkin ja edellispäivänä jne. Siiderissäkin vähemmän sokeria 

No jos noin halpaa niin ehkä siinä on jotain järkeä. Mutta kun kerran menee mätä appelsiini sekaan, niin et juo vähä

Ei siinä ole mitään järkeä, puristamalla menettää kaiken hedelmän sisältämän kuidun, mutta saa 30 appelsiinin sokerin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiineista saa kuitua ja vitamiineja. Kannattaa syödä hedelmiä eikä puristaa mehuksi. Mehu = karkkia.

Vierailija
24/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juot 2 l mehua päivässä, itse puristettua vielä? Ihan uteliaisuudesta, mistä ostat appelsiinit ja kuinka paljon ne maksavat? Kun ei ole edes appelsiiniaika enää Euroopassa.

Mutta en itse rajoita, appelsiini tai pomelo (greippi?) mehua lasillinen aamuisin, 1-3 dl. Syön muutenkin paljon hedelmiä, eikö ne ole ihmisen luontaista ravintoa ainakin serkkumme syövät niitä mielellään.

Kaupassa puristan itse automaatilla, joku 20-30 appelsiinia menee tohon litraan mehua, 3,60€ maksaa. Tolla ei sais kuin muutaman appelsiinin. En tiedä mikä himo tohon nyt on mut pakko hakea litra vielä ja just join litran niinku eilenkin ja edellispäivänä jne. Siiderissäkin vähemmän sokeria 

No jos noin halpaa niin ehkä siinä on jotain järkeä. Mutta kun kerran menee mätä appelsiini sekaan, niin et juo vähä

Itse laitoin appelsiinit uudesta laatikosta koneeseen eli ihan itse sain valita et tulee parhaat appelsiinit, tuohan on todella edullista verrattuna et ostain appelsiineja, parilla eurolla saa 6 appelsiinia tai sit 3,60€ ja 20-30 appelsiinia

Vierailija
25/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos noin halpaa niin ehkä siinä on jotain järkeä. Mutta kun kerra

ja sit terveyshulluimmat ostaa mehupuristimia, ihan sairasta kun saa vaan hedelmät huonot puolet!

Vierailija
26/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan rajoita tuon takia hedelmien syöntiä, mutta en kyllä kahta litraa juo mehuakaan päivässä.

Vierailija
27/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan maksaa maltaita. Kaksi litraa tekee 7,20 euroa. Kuukaudessa noin 220 euroa pelkkään appelsiinimehuun. Vieläkö jä

No lounaaksi nappaan tollasen mehun ja salaattibaarista parilla eurolla salaattia niin puolta vähemmän menee kuin lounaspaikkaan. Mut joo ehkä hillitsen ja juon vaan ton litran päivässä, en kahta.

Vierailija
28/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulla oli joskus mehulinko, jolla tein appelsiini- porkkana mehua jossa oli inkivääriä ja sitruunaa. Oli kyllä hiton hyvää mutta se appelsiinien määrä on tolkuton mitä siihen menee, parempi syödä ne ja säästää mehut darrapäiviin.

Vierailija
29/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litraan mehua saa kyllä puristaa aika monta appelsiinia. Ei ole mitään järkeä puristaa niistä litraa mehua. Voi syödä 1-2 hedelmää päivässä ei niissä niin paljon sokeria ole. 

ja saa vähän kuituakin samalla.

Vierailija
30/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vttu mikä nuija

Vierailija
31/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin typerä karppaajam provo, ettei tosikaan. Kukaan ei mene tähän. 

Vierailija
32/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litraan mehua saa kyllä puristaa aika monta appelsiinia. Ei ole mitään järkeä puristaa niistä litraa mehua. Voi syödä 1-2 hedelmää päivässä ei niissä niin paljon sokeria ole. 

Ihmettelen kanssa mistä tuo sokeri määrä on vetäisty.Hedelmissä on kuitenkin hedelmä sokeria eikä sen pitäisi olla tavallisen sokerin verran vaan vähempi .Miten sen voi sokerin paloihin verrata?

Vierailija
33/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ero siinä, onko sokeri puhdistettua valkoista vai luonnostaan hedelmissä olevaa sokeria.

Valkoisesta sokerista on poistettu sokeriruo'on kuoriosat ja sen mukana kuoren kromi, magnesium ja sinkki. Juuri näitä aineita elimistö tarvitsee sokeriruo'on sulatusprosessissa. Koska ihminen viisaudessaan on poistanut nämä tarpeelliset aineet, elimistö korvaa ne omista varastoistaan. Tämä johtaa ajan oloon kivennäisaineiden puutteeseen. Ne ovat tärkeitä aivojen välittäjäaineille. Niiden puutos aiheuttaa mm. ylivilkkautta.

Hedelmissä on mukana paljon kuitua ja sen mukana näitä kivennäisaineita. Niiden sokeri nostaa veren sokeria hitaammin kuin valkoinen sokeri.

Vierailija
34/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ero siinä, onko sokeri puhdistettua valkoista vai luonnostaan hedelmissä olevaa sokeria.

Valkoisesta sokerista on poistettu sokeriruo'on kuoriosat ja sen mukana kuoren kromi, magnesium ja sinkki. Juuri näitä aineita elimistö tarvitsee sokeriruo'on sulatusprosessissa. Koska ihminen viisaudessaan on poistanut nämä tarpeelliset aineet, elimistö korvaa ne omista varastoistaan. Tämä johtaa ajan oloon kivennäisaineiden puutteeseen. Ne ovat tärkeitä aivojen välittäjäaineille. Niiden puutos aiheuttaa mm. ylivilkkautta.

Hedelmissä on mukana paljon kuitua ja sen mukana näitä kivennäisaineita. Niiden sokeri nostaa veren sokeria hitaammin kuin valkoinen sokeri.

Vielä lisäys: tämän pohjalta on viisaampaa syödä hedelmät eikä juoda niistä puristettua mehua. Itse juon vettä ja kivennäisvettä aidoilla mineraaleilla.

Vierailija
35/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä siitä, että appelsiinissa on sairaalloinen määrä sokeria.

Vierailija
36/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pieniä sokeripaloja?

2 litraa appelsiinimehua sisältää 200 g sokeria. Yksi Pulmupala on 3,2 grammaa.

Minkä laskuopin mukaan 200g jaettuna 3,2 gramman paloiksi on 80 palaa?

Vierailija
37/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra appelsiinimehua sisältää noin 80115 grammaa sokeria, mikä on huomattavan suuri määrä, usein nelinkertainen verrattuna terveysjärjestöjen suosituksiin yhdelle päivälle. Vaikka tämä sokeri on peräisin hedelmästä, se on nopeaa sokeria, joka ei eroa kaloreiden ja sokerimäärän suhteen virvoitusjuomista. 

Vierailija
38/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä taas ihmisiä.

Se appelsiinissa oleva sokeri ei ole samaa, kuin valkoinen sokeri.

Et yksinkertaisesti kykene lihomaan syömällä appelsiineja. Mutta lihot syömällä valkoista sokeria.

Vierailija
39/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litra appelsiinimehua sisältää noin 80115 grammaa sokeria, mikä on huomattavan suuri määrä, usein nelinkertainen verrattuna terveysjärjestöjen suosituksiin yhdelle päivälle. Vaikka tämä sokeri on peräisin hedelmästä, se on nopeaa sokeria, joka ei eroa kaloreiden ja sokerimäärän suhteen virvoitusjuomista. 

Kyllä eroaa. Ei ole samaa, kuin se sokeri limsoissa mikä on valkoista sokeria.

Älkää ihan oikeasti ihmiset kuunnelko näitä. Hedelmät ovat täysin terveellisiä ja se sokeri niissä ei ole ihmisille pahaksi. Valkoinen ja teollinen sokeri taas on.

Vierailija
40/50 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitruunahappo tai hedelmähappo häiritse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän