Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet niistä miehistä, joista tulee isä päälle 50-vuotiaana?

Vierailija
21.08.2025 |

Löytyy niitä aika paljon.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä että tarviiko siitä jotain ajatella ellei mies ole lähempänä 60v kuin 50 v. Siis se on musta karmivaa, että jonkun pienen lapsen isä on lähellä eläkeikää. Itse mietittiin niin, että kun mieheni on kohta 50 v, että ei hankinta lisää lapsia, koska lapsi olisi teini siinä vaiheessa kun mieheni olisi 64-68 vuotias eli sen ikäinen kuin silloin kun meidän vanhemmat jäi eläkkeelle. Tuota kun miettii, niin ei todella tee mieli hankkia enää lisää lapsia. Me nyt tietenkään ei keretä enää eläkkeelle noin nuorina kun eläkeikä nousee varmaan sinne 69 v. mutta sitä suuremmalla syyllä tuossa iässä ei pitäisi olla kotona enää ovia paiskovia teinejä, jotka haistattelee jne.

Vierailija
62/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä mitään, ei ole vanha! Meillä useampi lapsi niin sanotusti kahdessa sarjassa tehty. Mies täytti just 49 v ja vielä lapsesta haaveilen, vielä kun ehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä että tarviiko siitä jotain ajatella ellei mies ole lähempänä 60v kuin 50 v. Siis se on musta karmivaa, että jonkun pienen lapsen isä on lähellä eläkeikää. Itse mietittiin niin, että kun mieheni on kohta 50 v, että ei hankinta lisää lapsia, koska lapsi olisi teini siinä vaiheessa kun mieheni olisi 64-68 vuotias eli sen ikäinen kuin silloin kun meidän vanhemmat jäi eläkkeelle. Tuota kun miettii, niin ei todella tee mieli hankkia enää lisää lapsia. Me nyt tietenkään ei keretä enää eläkkeelle noin nuorina kun eläkeikä nousee varmaan sinne 69 v. mutta sitä suuremmalla syyllä tuossa iässä ei pitäisi olla kotona enää ovia paiskovia teinejä, jotka haistattelee jne.

Niin noh, lapsia ei  tuosta vaan hankita. Joskus elämä menee niin, että lapsi onnistuu saamaan vasta viisissä kymmenissä. Silloin ihminen on erittäin suurella todennäköisyydellä valmistautunut siihen, että eläkeikän kynnyksellä kotona on teinejä. Ei se kaikille ole mikään ongelma. Itse olen 48v ja meillä on tässä vaiheessa pari teiniä. Kumpikaan ei ole paiskonut ovia eikä muutenkaan riehunut. Fiksuja nuoria, joiden kanssa on mielenkiintoista keskustella maailmanmenosta. 

Vierailija
64/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon ikäinen mies saa huomattavasti nuoremman naisen kanssa lapsen, niin mies menee saman tien "Sonni" -kategoriaan.

Vierailija
65/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäitä ne ihmiset jotka tulevat vanhemmiksi yli-ikäisinä. He eivät ajattele lasta haluaako lapsi vanhan isän tai äidin itselleen, ei sitä millainen suru lapselle tulee kun vanha vanhempi kuolee lapsen ollessa teini tai jopa ennen teini-ikää.

No jaa. Mieluummin olisi ottanut sen vaihtoehdon, jossa perinnönkin saa silloin kun sitä tarvitsee eniten, kuin tämän että oma ikä lähestyy 60 ja miettii, että missähän vaiheessa ikääntyvät vanhemmat alkaa kaivata apua... Ja että olenko sitten jo itsekin vanha ja väsynyt auttamaan.

Vierailija
66/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu täysvalkoisissa! Villillä ja vapaalla tapahtunut vahinko tsirbuloiden kanssa?

🤣😅🤣🤣🤣🤣😅🤣

Vierailija
67/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäitä ne ihmiset jotka tulevat vanhemmiksi yli-ikäisinä. He eivät ajattele lasta haluaako lapsi vanhan isän tai äidin itselleen, ei sitä millainen suru lapselle tulee kun vanha vanhempi kuolee lapsen ollessa teini tai jopa ennen teini-ikää.

No jaa. Mieluummin olisi ottanut sen vaihtoehdon, jossa perinnönkin saa silloin kun sitä tarvitsee eniten, kuin tämän että oma ikä lähestyy 60 ja miettii, että missähän vaiheessa ikääntyvät vanhemmat alkaa kaivata apua... Ja että olenko sitten jo itsekin vanha ja väsynyt auttamaan.

Varsin relevantti näkökulma. Moni vauhkoaa vain siitä, miltä teinistä tuntuu, mutta ei tulla ajatelleeksi, että vanhemmalla iällä saadut lapset ovat virkeämpiä hoitamaan vanhempiensa asioita kuin lapset, jotka ovat jo itsekin seniori-ikäisiä. Nuoremmilta sujuu myös usein tekniikan kanssa pelaaminen paremmin kuin 60+ ikäisillä, jolloin monen asian hoitaminen on helpompaa. 

eri

Vierailija
68/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sauli niinistöä?

Vierailija
69/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä, jotka murehditte häpeää: Teinit häpeävät vanhempiaan riippumatta siitä, minkä ikäisiä he ovat. Se kuuluu tuohon ikään, että vähän kaikki on noloo ja hävettävää. Menee ohi ajan kanssa. 

Vierailija
70/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorikin vanhempi voi kuolla lapsen ollessa alaikäinen. Ei kenellekään ole luvattu elämää vanhukseksi asti. Juuri keväällä saateltiin hautaan työkaveri, joka kuoli alle 30-vuotiaana ja häneltä jäi kaksi alle 6v lasta. 

Kumpi on todennäköisempää, 30 v kuolee vai  +60  v ?

Vierailija
71/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen ihan oma asia.

Vierailija
72/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko sauli niinistöä?

Yleensä 70+ ikäistä ei kuvata sanoilla "päälle 50v". 

Vierailija
73/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää

Vierailija
74/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyyksillä ei ole mitään merkitystä siinä kohtaa kun oma vanhempi kuolee. Lisäksi todennäköisyyteen vaikuttaa muukin kuin ikä. Kumpi kuolee todennäköisemmin rattijuopon ajaessa päälle, 30v vai 60v? Kumpi saa todennäköisemmin kuolettavia komplikaatioita synnytyksessä 30v vai 60v? jne. jne. 

Vierailija
75/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vanha isä, 50v kun sai minut. Ja kyllä häpesin häntä kun kaikki luulivat että olin liikkeellä ukkini kanssa. Jopa opettaja kutsui häntä ukikseni! Miettikää vanhukset vähän lapsen tunteita kun olette vanhus pienen lapsen kanssa!

Paremmin ne lapsen tunteet tulee huomioitua, kun vanhempi on jo selkeästi aikuinen eikä joku keskenkasvuinen kakara. Sinun nuoruudestasi on jo kauan aikaa. Nykyisin vanhempi isä ei ole mikään ihmeellinen asia. Hyvin monella lapsella on keski-ikäiset vanhemmat. 

No ei ole. Katso tilastoja.

Vierailija
76/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vanha isä, 50v kun sai minut. Ja kyllä häpesin häntä kun kaikki luulivat että olin liikkeellä ukkini kanssa. Jopa opettaja kutsui häntä ukikseni! Miettikää vanhukset vähän lapsen tunteita kun olette vanhus pienen lapsen kanssa!

Minä häpeän narsistiäitiäni. Mikä ratkaisuksi, äitiyden kieltäminen?  Isäsi varmasti häpeää sinua nyt kun on jo 62v

Vierailija
77/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sonni!

Itse en jaksais 🥱

Vierailija
78/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmin ne lapsen tunteet tulee huomioitua, kun vanhempi on jo selkeästi aikuinen eikä joku keskenkasvuinen kakara. Sinun nuoruudestasi on jo kauan aikaa. Nykyisin vanhempi isä ei ole mikään ihmeellinen asia. Hyvin monella lapsella on keski-ikäiset vanhemmat. 

No ei ole. Katso tilastoja.

Niin, tilastojen mukaan ensisynnyttäjien keski-ikä oli vuonna 2024 30,4v. Vuonna 1980 vastaava luku oli 25v. Eli kyllä, ihan tilastojakin katsomalla voi nähdä, että nykyisin hyvin monella lapsella on keski-ikäiset vanhemmat siinä kohtaa, kun lapsi on kouluikäinen. Saman voi havaita myös isäksi tulleiden tilastoista. Keskimääräinen isäksitulemisen ikä ensikertalaisilla on Suomessa hieman alle 32v. 

Vierailija
79/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

//

Riippuu sitä, mitä tilastoa katsot. Jos tarkastellaan itsemurhatilastoja, on todennäköisempää, että 30v kuolee. Jos tarkastellaan liikenneonnettomuustilastoja, siinäkin todennäköisyydet ovat 30v:n puolella. Mutta jos tarkastellaan esim. syöpäkuolemia, 60v kuolee todennäköisemmin. 

Vierailija
80/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä, jotka murehditte häpeää: Teinit häpeävät vanhempiaan riippumatta siitä, minkä ikäisiä he ovat. Se kuuluu tuohon ikään, että vähän kaikki on noloo ja hävettävää. Menee ohi ajan kanssa. 

Niin mutta kun minä häpesin minä minä minä.