Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet niistä miehistä, joista tulee isä päälle 50-vuotiaana?

Vierailija
21.08.2025 |

Löytyy niitä aika paljon.

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä. Hyvinä puolina tuossa tilanteessa voi tosiaan olla se, että mies on tuossa vaiheessa elämäänsä kypsä ja hyvin vakavarainen, mikä voi tarjota erinomaiset edellytykset lapsen vakaalle kasvuympäristölle. En kaikkiaan näe asiassa mitään negatiivista. Joka tapauksessa nainen tulee olemaan nuorempi, joten viimeistään tämä jaksaa paremmin lasten varhaislapsuuden tuomia mahdollisia fyysisiä haasteita. Eikä nyt viisikymppisen miehenkään pitäisi ihan ikäloppu vielä olla.

Ikämiehen sperma on vanhentunutta. Altistaa keskenmenoille ja kaikenmaailman kehitysvammoille.

Mutta tuottaa yllättäen liikunnallisesti kyvykkäämpiä lapsia, kuin nuorempien isien. Tätä ei tutkijat osaa selittää.

En ti

Olen viiskymppinen enkä jaksaisi enään jos nyt pieniä omia lapsia olisi.

Vierailija
102/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu raskautui kun oli lähemmäs 50 ja sikiöllä todettiin down, teki abortin, kyllä kai siinä riskinsä on alkaa tehdä lapsia vanhemmalla iällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei käy ainakaan kateeksi. Tapauksesta riippuen saattaa käydä mielessä että vieläkö tuokin vanha äijä panee ja ennen kaikkea kuka tuolle vanhalle äijälle on antanut pillua. Olen esteetikko.

Vierailija
104/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu raskautui kun oli lähemmäs 50 ja sikiöllä todettiin down, teki abortin, kyllä kai siinä riskinsä on alkaa tehdä lapsia vanhemmalla iällä.

Raskaus on aina riski. Riippumatta naisen iästä. Ei nuori ikä ole mikään tae siitä, että lapsi on terve. 

Vierailija
105/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäitä ne ihmiset jotka tulevat vanhemmiksi yli-ikäisinä. He eivät ajattele lasta haluaako lapsi vanhan isän tai äidin itselleen, ei sitä millainen suru lapselle tulee kun vanha vanhempi kuolee lapsen ollessa teini tai jopa ennen teini-ikää.

Uskallatko sanoa tämän Saulille? 

Miksi pitäisi jollekin mennä tuollaista sanomaan?

Vierailija
106/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä raukkoja. Osanotto.

Vierailija
107/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää.

Huonolaatuista spermaa tiedossa.

https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/viimeine…

Yli 35-vuotiailla miehillä alkoi näkyä vaikeuksia saada lapsia. Jos miehen ikä oli puolestaan yli 40-vuotta, olivat miehestä johtuvat hedelmöitysongelmat jo merkittäviä.

Ongelmat johtuvat sperman laadusta. Miesten ikääntyessä sperman DNA heikkenee. Tästä seuraa hedelmöitysvaikeuksia. Myös keskenmenoriski on korkeampi, jos mies on yli 35-vuotta.

Nythän oli kyse niistä isistä, joiden lapset syntyivät, eli ei hedelmöittyminen tapahtui eikä mennyt kesken. Eli linkkaamasi juttu on täysin asian vierestä. 

Ihan asiaa eli vanhan ukon sperma on huonoa. Toteutuu raskaus tai ei.

Paska on paskaa.

Vierailija
108/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei käy ainakaan kateeksi. Tapauksesta riippuen saattaa käydä mielessä että vieläkö tuokin vanha äijä panee ja ennen kaikkea kuka tuolle vanhalle äijälle on antanut pillua. Olen esteetikko.

Moi Veeti, 12v,! Oliko sulla kiva koulupäivä tänään?

Vierailija
109/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää.

Yli 35-vuotiailla miehillä alkoi näkyä vaikeuksia saada lapsia. Jos miehen ikä oli puolestaan yli 40-vuotta, olivat miehestä johtuvat hedelmöitysongelmat jo merkittäviä.

Ongelmat johtuvat sperman laadusta. Miesten ikääntyessä sperman DNA heikkenee. Tästä seuraa hedelmöitysvaikeuksia. Myös keskenmenoriski on korkeampi, jos mies on yli 35-vuotta.

Nythän oli kyse niistä isistä, joiden lapset syntyivät, eli ei hedelmöittyminen tapahtui eikä mennyt kesken. Eli linkkaamasi juttu on täysin asian vierestä. 

Ihan asiaa eli vanhan ukon sperma on huonoa. Toteutuu raskaus tai ei.

Paska on paskaa.

Paska on paskaa eikä muuksi muutu. Varsinkaan kun ikänumerot vaan kasvaa. 

Vierailija
110/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että lapsi on toivottu ja että isä kantaa vastuunsa ja tekee parhaansa. Jotkut miehet on valmiita isäksi nuorempana, toiset taas vanhempana.

Jotkut ei koskaan. Ja silti tekevät useamman sarjan lapsia eri naisten kanssa "this time it's different" - toiveajattelulla. Ex on tällainen, nyxänsä kanssa piti vielä 53v tehdä lapsi. 

Vierailija
111/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18v ja mun isä jotain 33-34. Menin uusien kavereitten luo kylään. Siellä oli mies, luulin niitten uksiksi. Jotain 75v...olikin niitten isä.

Onneksi en ehtinyt sanomaan mitään.

Olin 50vv kun mun isä oli niitä ikiä.

Vierailija
112/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorukaiselle vaikuttaa jonkun Bernie Ecclestonen rinnalla. Hän oli yli yhdeksänkymppinen, kun isäksi tuli noin pari vuotta sitten.

Mutta hänellä oli jo kolme lasta ennestään.

Vierailija
113/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa pikkulapsiarkea vielä viikymppisenä? Huh, huh, itse olin kolmikymppinen kun lapset oli pieniä ja raskasta oli silloinkin.

Vierailija
114/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en itse saman ikäisenä naisena alkaisi seurustelemaan yh-isin kanssa. 

Vierailija
115/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää.

Voihan sitä pilaantuneista kananmunista kun tehdä munakkaankin mutta mikä on ruoan laatu. Hyvää? Not!

Vierailija
116/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en ota kantaa, mutta toivoisin kaikkien muistavan, että isän tehtävään kuuluu paljon muutakin kuin vain lapsen alulle laittaminen.

Miten isä jaksaa valvoa pahimmillaan useita vuosia uniongelmaisen lapsen kanssa? Järjestääkö hän sujuvasti leikkitreffejä lapsille ja löytää heille ikäseuraa? Miten isä tulee toimeen muiden vanhempien kanssa, jotka saattavat olla puolta nuorempia?

Miten isä jaksaa harrastaa liikuntaa aktiivisten alakoululaisten kanssa? Onko isä innokkaana järjestämässä pyöräretkiä, kalastusreissuja ja naapuruston jalkapalloturnauksia? Jaksaako hän valvoa yökylärumbaa vilkkaiden lasten kanssa?

Onko isä kykeneväinen oppimaan 60+ vuotiaana uutta teknologiaa ja opettamaan sitä sitten lapsilleen? Onko kompetenssia tukea lasta opiskelussa?

Miten isä kestää teini-iän sekoilut ja uhmaamiset? Miten paljon lähes 70v. isä ylipäätään ymmärtää teinien maailmasta?

Pystyykö isä auttamaan aikuistuvia nuoria? Korjaamaan autoja ja mopoja, kantamaan ensimmäisiä muuttokuormia, remontoimaan nuoren omaa kotia?

Millainen isoisä hän ajattelee olevansa omille lapsenlapsilleen? Millaisen turvaverkon hän luo lapselle niin, että kun isän ikä väistämättä alkaa painaa ja aikanaan kaataa isän, lapsella on mahdollisuus silti turvalliseen ja tuettuun elämään myös nuorena aikuisena?

Mikäli nämä asiat ovat kunnossa, en näe mitään estettä vanhana isäksi tulemiselle. Toki kaiken voi korvata heittämällä lapsen päälle kasan rahaa, jotta joku toinen hoitaa nämä asiat, mutta silloin kannattaa mielestäni miettiä tarkkaan miksi ylipäätään haluaa isäksi.

Vierailija
117/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin aikoinaan, että kun täytän 50v, niin en enää hanki lapsia, vaikka siihen mennessä niitä ei olisi tullut hankittuakaan. Kun lapsi olisi 12v, niin itse jäisin eläkkeelle. Ei hyvä, kummankaan kannalta. Mutta nyt olen eläkkeellä, lapsettomana ja täysin terve, varakas ja hyväkuntoinen (40-vuotiaan kunto, geeniperimää). En osaa edelleenkään sanoa, että teinkö oikean ratkaisun. Sellaista elämä vaan on. 

Vierailija
118/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Rikas mies kelpaa vaikka kuinka vanhana. Lapsesta ja äidistä tulee rikas automaattisesti. 

Vierailija
119/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä minun ikäisellä miehellä on 5-vuotias lapsi, hän on siis yh. No, en haluaisi seurustella yh-isän kanssa, jolla noin pieni lapsi. 

Vierailija
120/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Asia ei kuulu minulle eikä vaikuta minun elämään millään tavalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän