Mitä ajattelet niistä miehistä, joista tulee isä päälle 50-vuotiaana?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää.
Huonolaatuista spermaa tiedossa.
https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/viimeine…
Yli 35-vuotiailla miehillä alkoi näkyä vaikeuksia saada lapsia. Jos miehen ikä oli puolestaan yli 40-vuotta, olivat miehestä johtuvat hedelmöitysongelmat jo merkittäviä.
Ongelmat johtuvat sperman laadusta. Miesten ikääntyessä sperman DNA heikkenee. Tästä seuraa hedelmöitysvaikeuksia. Myös keskenmenoriski on korkeampi, jos mies on yli 35-vuotta.
Entä jos on harrastanut lähes joka päivä itsetyydytystä? Vaikuttaako se sperman tasoon?
Mulla oli vanha isä, 50v kun sai minut. Ja kyllä häpesin häntä kun kaikki luulivat että olin liikkeellä ukkini kanssa. Jopa opettaja kutsui häntä ukikseni! Miettikää vanhukset vähän lapsen tunteita kun olette vanhus pienen lapsen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Eihän 50 ole vielä mitään verrattuna siihen, että esim. Sauli Niinistö oli n. 70-vuotias Aaron syntyessä.
Tuo on nolointa Suomen historiassa. Tai ehkä Renny menee himpun verran ohi.
Isyys on elämänikäinen rooli, ei mikään omistussuhde.
Tarkoitin että auton omistajuus voi myös tuntua joltain ihmeen sisäiseltä asialta, vaikka se onnen aiheuttaja on itsestä täysin ulkoinen. Silloin on tehnyt onnellisuudestaan ehdollisen; jonkin pitää toteutua (lapsi, auto, palkankorotus, kalja työpäivän jälkeen), jotta voin olla onnellinen. Kun ihminen saavuttaa tavoitteen, niin hän luo aina uuden tavoitteen, jonka toteutumattomuus pitää hänet jälleen onnettomana. Se on ihmeellinen kehä, ikään kuin me tarkoituksella yritämme päästä kärsimään jonkin puutteesta.
Eikä kukaan voi omistaa oikeasti mitään, esineitäkään. Omistaminen on vain sopimus ihmisten kesken, ei todellisuutta.
Ensi vuonna tulee 50v mittariin ja kun omat lapset aikuistumassa, niin minusta olisi kauheaa palata lähtöruutuun tässä kohtaa. Toisekseen tilanne olisi minusta kurja sille lapsellekin. Nyt esikoisen aikuistuessa täytän itse 50. Mikäli nyt tulisin uudestaan isäksi, niin olisin 66 lapsen aikuistuessa.
Mikäs siinä. Hyvinä puolina tuossa tilanteessa voi tosiaan olla se, että mies on tuossa vaiheessa elämäänsä kypsä ja hyvin vakavarainen, mikä voi tarjota erinomaiset edellytykset lapsen vakaalle kasvuympäristölle. En kaikkiaan näe asiassa mitään negatiivista. Joka tapauksessa nainen tulee olemaan nuorempi, joten viimeistään tämä jaksaa paremmin lasten varhaislapsuuden tuomia mahdollisia fyysisiä haasteita. Eikä nyt viisikymppisen miehenkään pitäisi ihan ikäloppu vielä olla.
Vahva veikkaukseni on, että he ovat saaneet lapsen.
Toivotan onnea, terveyttä ja pitkää ikää! Kannustan pitämään huolta terveydestään ja sosiaalisista suhteistaan. Tupakointi ja kaljoittelu pitää lopettaa, ylipaino laihduttaa pois ja aloittaa säännöllinen liikunnan harrastaminen. Näillä keinoin isällä on paremmat mahdollisuudet nähdä lapsensa kasvavan ja aikuistuvan!
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Hyvinä puolina tuossa tilanteessa voi tosiaan olla se, että mies on tuossa vaiheessa elämäänsä kypsä ja hyvin vakavarainen, mikä voi tarjota erinomaiset edellytykset lapsen vakaalle kasvuympäristölle. En kaikkiaan näe asiassa mitään negatiivista. Joka tapauksessa nainen tulee olemaan nuorempi, joten viimeistään tämä jaksaa paremmin lasten varhaislapsuuden tuomia mahdollisia fyysisiä haasteita. Eikä nyt viisikymppisen miehenkään pitäisi ihan ikäloppu vielä olla.
Ikämiehen sperma on vanhentunutta. Altistaa keskenmenoille ja kaikenmaailman kehitysvammoille.
Oma isäni lähti uusinta kierrokselle 50+. Sai onneksi lapset maailmalle, nyt alta kasikymppisenä rollaattorin kanssa kulkee. Hyvä isä on varmasti, ollut näille nuoremmille sisaruksilleni, mutta tuskin jaksaa nauttia isovanhemmuudesta, kun joskus sen aika koittaa. Ensimmäisen sarjan lapsenlapset ovat samaa ikäluokkaa, kuin lapsensa. Mutta on tyytyväinen, joten sitä kunnioitan. Nämä vain omia ajatuksia.
Miksi kysyt naispalstalla, että mitä mieltä naiset ovat lapsia saaneesta miehestä? Vastaus on aina että ansiokas mies (koska on päässyt panemaan).
Joku 53v uuden vauvan isä lähiöbaarista on jokaisen naisen mielestä arvokkaampi kuin Armand Duplantis, jolla ei ole vielä todisteita nussimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää.
Huonolaatuista spermaa tiedossa.
https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/viimeine…
Yli 35-vuotiailla miehillä alkoi näkyä vaikeuksia saada lapsia. Jos miehen ikä oli puolestaan yli 40-vuotta, olivat miehestä johtuvat hedelmöitysongelmat jo merkittäviä.
Ongelmat johtuvat sperman laadusta. Miesten ikääntyessä sperman DNA heikkenee. Tästä seuraa hedelmöitysvaikeuksia. Myös keskenmenoriski on korkeampi, jos mies on yli 35-vuotta.
Entä jos on harrastanut lähes joka päivä itsetyydytystä? Vaikuttaako se sperman tasoon?
Ilmeisesti. Olin 52, spermani tutkittiin ja osoittautui poikkeuksellisen hyväksi. Lapsonen tuli kertalaakilla sitten. ennenn sitä ja nykyäänkin vedän käteen 1-2 kertaa päivässä (nussimisen lisäks).
Vierailija kirjoitti:
Ihana juttu, jos saa vielä perheunelman toteutettua. Oma veljeni on tällainen. Hän on aina ollut valtavan ujo, eikä myöskään ulkoisesti naisia vetävän näköinen (lyhyt, ruipelo, päältä kaljuuntunut). Hän ei siksi koskaan nuorempana löytänyt naista. Lopulta lähes viisikymppisenä tuli työelämässä vastaan sopiva. Menivät naimisiin vuoden päästä tapaamisesta, ja nyt heillä on puolivuotias aivan ihana tytär. En voi olla kuin onnellinen veljeni puolesta, hän sanoo että hänen elämänsä merkityksellisyyden tunne nousi aivan uusiin sfääreihin lapsen myötä.
No se on just noin, aidosti isosti onnea hänelle. Kenkää silver foxeille jotka jahtaa 20-vuotiaita.
t. m50+, lapset tehty jo kauan sitten ja pitkässä liitossa
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna tulee 50v mittariin ja kun omat lapset aikuistumassa, niin minusta olisi kauheaa palata lähtöruutuun tässä kohtaa. Toisekseen tilanne olisi minusta kurja sille lapsellekin. Nyt esikoisen aikuistuessa täytän itse 50. Mikäli nyt tulisin uudestaan isäksi, niin olisin 66 lapsen aikuistuessa.
Olen saman ikäinen ja vanhin lapsi täyttää silloin jo 20. Nuorin täyttää 2 ja ehkä hän ei jää nuorimmaksi...
M49
Riippuu minkä ikäinen vaimo on jos molemmat lapsen vanhemmat on 50 niin ihmettelen kyllä. Itse olen kärsinyt koko ikäni vanhojen vanhempien lapsena. Yks tuttu pariskunta tai 2 lasta vuoden välein ja lasten isä on 55 ja lasten äiti 48. Ja ihmettelin kun lasten äiti yritti minulle sanoa moneen kertaan miksei mekin alettaisi vielä viiskymppisenä lapsia tekemään?? Meillä siis aikuiset lapset jo enkä todellakaan alkaisi enää lapsia tekemään! Saattaa tulla heidän lapsilla nepsy ja muita ongelmia, lasten isä on muutenkin omituinen mörökölli. Lasten äiti sanoi et ei ole heidän ongelma et lapsilla on vanhat vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana juttu, jos saa vielä perheunelman toteutettua. Oma veljeni on tällainen. Hän on aina ollut valtavan ujo, eikä myöskään ulkoisesti naisia vetävän näköinen (lyhyt, ruipelo, päältä kaljuuntunut). Hän ei siksi koskaan nuorempana löytänyt naista. Lopulta lähes viisikymppisenä tuli työelämässä vastaan sopiva. Menivät naimisiin vuoden päästä tapaamisesta, ja nyt heillä on puolivuotias aivan ihana tytär. En voi olla kuin onnellinen veljeni puolesta, hän sanoo että hänen elämänsä merkityksellisyyden tunne nousi aivan uusiin sfääreihin lapsen myötä.
Toivottavasti lapsi ei ole nepsy tai muita mt-ongelmia, riskit nousee valtavasti kun isä 45+
Mihin perustat nämä väitteet? Nykyäänhän joka toinen diagnosoidaan ties miksi nepsyksi, eikä syynä varmastikaan ole vanhat isät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vanha isä, 50v kun sai minut. Ja kyllä häpesin häntä kun kaikki luulivat että olin liikkeellä ukkini kanssa. Jopa opettaja kutsui häntä ukikseni! Miettikää vanhukset vähän lapsen tunteita kun olette vanhus pienen lapsen kanssa!
Paremmin ne lapsen tunteet tulee huomioitua, kun vanhempi on jo selkeästi aikuinen eikä joku keskenkasvuinen kakara. Sinun nuoruudestasi on jo kauan aikaa. Nykyisin vanhempi isä ei ole mikään ihmeellinen asia. Hyvin monella lapsella on keski-ikäiset vanhemmat.
Eihän 50 ole vielä mitään verrattuna siihen, että esim. Sauli Niinistö oli n. 70-vuotias Aaron syntyessä.