Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet niistä miehistä, joista tulee isä päälle 50-vuotiaana?

Vierailija
21.08.2025 |

Löytyy niitä aika paljon.

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä minun ikäisellä miehellä on 5-vuotias lapsi, hän on siis yh. No, en haluaisi seurustella yh-isän kanssa, jolla noin pieni lapsi. 

Omat lapset aikuisia niin en jaksaisi kuunnella mitään 5 - vuotiaan kiukutteluita ja sitten alkaa se ovikellon soitto ja saako Ella tulla meille. Ei ikinä. 

"...saako Ella tulla meille. Ei ikinä." 

Näinkö sanoisit naiselle ettei ikinä saa tulla.

Julma olet.

Tuossa luki tulla meillE, ei tulla meillÄ. Kaksi täysin eri asiaa. 

Mitä höpötät.

Vierailija
142/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi kiljuvia kakaroita, ihana mennä raskaan työpäivän jälkeen nukkumaan hiljaisessa asunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten ..setä tuli uudestaan uuden. Simon kanssa isäksi yli 50 v. Ja on nyt  70 v ja tytär yliopistossa opiskelemassa

Vierailija
144/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että lapset kannattaa tehdä nuorina. Jos joku halua 50-vuotiaana lähteä rumban mukaan, niin voimia! T.40v kolmen äiti. Viimeinen lapsista syntyi kun olin 30v onneksi.

Vierailija
145/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää.

Huonolaatuista spermaa tiedossa.

https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/viimeine…

Yli 35-vuotiailla miehillä alkoi näkyä vaikeuksia saada lapsia. Jos miehen ikä oli puolestaan yli 40-vuotta, olivat miehestä johtuvat hedelmöitysongelmat jo merkittäviä.

Ongelmat johtuvat sperman laadusta. Miesten ikääntyessä sperman DNA heikkenee. Tästä seuraa hedelmöitysvaikeuksia. Myös keskenmenoriski on korkeampi, jos mies on yli 35-vuotta.

Nythän oli kyse niistä isistä, joiden lapset syntyivät, eli ei hedelmöittyminen tapahtui eikä mennyt kesken. Eli linkkaamasi juttu on täysin asian vierestä. 

Ihan asiaa eli vanhan ukon sperma on huonoa. Toteutuu raskaus tai ei.

Paska on paskaa.

Paitsi että ei ollut tutkittu niitä lapsia, jotka kehittyivät täysiaikaisiksi. AINOAT haittapuolet, joita oli, liittyivät hedelmöittymiseen ja keskenmenoihin. Kun lapsi on syntynyt, se on todennäköisesti geneettisesti ihan yhtä hyvä kuin nuorempana saadut. 

Vierailija
146/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää.

Huonolaatuista spermaa tiedossa.

https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/viimeine…

Yli 35-vuotiailla miehillä alkoi näkyä vaikeuksia saada lapsia. Jos miehen ikä oli puolestaan yli 40-vuotta, olivat miehestä johtuvat hedelmöitysongelmat jo merkittäviä.

Ongelmat johtuvat sperman laadusta. Miesten ikääntyessä sperman DNA heikkenee. Tästä seuraa hedelmöitysvaikeuksia. Myös keskenmenoriski on korkeampi, jos mies on yli 35-vuotta.

Nythän oli kyse niistä isistä, joiden lapset syntyivät, eli ei hedelmöittyminen tapahtui eikä mennyt kesken. Eli linkkaamasi juttu on täysin asian vierestä. 

Ihan asiaa eli vanhan ukon sperma on huonoa. Toteutuu raskaus tai ei.

Paska on paskaa.

Paska on paskaa eikä muuksi muutu. Varsinkaan kun ikänumerot vaan kasvaa. 

Kuulostat Ismo Alangon nuoruuden sanoituksilta. 

Vierailija
147/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina halunnut saada lapsia mutta olen tällä hetkellä lapseton. Mutta olen pikkuhiljaa alkanut hyväksyä sen, että lapsettomaksi saatan jäädä. Kohtaloni on siis päättänee asuan lopulta puolestani

Olen elänyt vuosua sinkkuna, enkä ole,enkä ole ollut valmis yrittämään lapsen saantia yksin.

Olen pian 48 vuotias mies.

Mutta hyvin mielelläni löytäisin ja kohtaisin hänet, jonka kanssa vanheta yhdessä; hänen mahd  suunnilleen ikäiseni naisen kanssa keskinäisesssä ja vastavuoroisessa parisuhteessa; ei niinkään hoitosuhteessa.

Vierailija
148/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ehkä ihan ok tilanne, mutta entäs jos tulee ero ja 60-vuotiaalla miehellä on kotona vielä alaikäisiä lapsia? Saattaa olla hieman haastava löytää kuutta kumppania tällaiseen tilanteeseen? Emmä ainakaan jaksaisi sitä showta enää uudestaan, kun omat on jo tukevasti omillaan. 

Tuttavapiirissä tällainen tilanne, joten ei ole hypoteettinen. 

Vierailija
149/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorukaiselle vaikuttaa jonkun Bernie Ecclestonen rinnalla. Hän oli yli yhdeksänkymppinen, kun isäksi tuli noin pari vuotta sitten.

Mutta hänellä oli jo kolme lasta ennestään.

Ei tässä ollut mainintaa, monesko lapsi pitäisi olla kyseessä. Vain se, että tulee isäksi viisikymppisenä.

Vierailija
150/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vielä lapseton, lapsia teen ehkä sitten vanhempana koska silloin minä olen luultavasti maksanut asuntolainani pois ja muutenkin taloudellinen tilanne on silloin parempi. Nyt palkka menee pääosin elämiseen+sijoittamiseen+asuntolainan maksuun. Vanhempana kun olen velaton ja sijoitukset tuottaa jotakin niin silloin voisin lapsia tehdä. 

En ole myöskään vielä löytänyt sitä oikeaa naista, olen ikisinkkumies.

Ymmärrän sen että miehet tekee lapsia vanhempana mutta ymmärrän myös sen että vanhempana on vaikea saada lapsia.

M34

Vierailija
151/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ja kauniit naiset usein rakastuu juurikin isähahmoihin eli miehiin jotka on noin 50 vuotiaita. Nämä isähahmot tarjoaa nuorille kauniille naisille taloudellista turvaa ja vakautta naisen elämään. Iäkkäämpi mies antaa nuorelle naiselle elämänhallinta ohjeita ja muutenkin opettaa naista elämään.

Nuoret nätit naiset sitten antaa vastineeksi vanhemmalle herrasmiehelle seksiä, auttaa kodin askareissa ja tekee mahdollisesti jälkeläisiä. 

Vierailija
152/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri sai lapset 46- ja 48-vuotiaina. Hänen miehensä oli neljä vuotta vanhempi. Nyt lapset ovat teinejä ja äiti kuusikymppinen ja todella väsynyt. En kadehdi kyllä. Lapset olisi hyvä tehdä nuorena.

Vierailija
153/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies todennäköisesti toisella kierroksella nuoremman naisystävän kanssa. Ikäkriisi, painetta (uudelleen) lisääntymiseen. Yltiöoptimistinen asenne, että "vielä sitä jalka nousee ja jaksaa painaa".

Vierailija
154/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia jätkiä.

Vierailija
155/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole hyvä lapsen näkökulmasta, sillä jo isän 40v ikä lisää syntyvälle lapselle autismin, syövän, skitsofrenian ja muita terveyshaasteiden riskiä monin kertaidesti,  kuin jos isä olisi alle 30v. 

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006107934.html

Vierailija
156/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin lasta, jolla on vanha isä. Kun lapsi on 20 v niin iskä on jo 70 v. Siis jos isä on tasan 50 v, saatikka vanhempi. Minusta on itsekästä tehdä lapsi vanhana. Siinä ei paljon lasta ajatella, vaan itseä, minä minä, minä tahdon lapsen.

Vierailija
157/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viisikymppisenä ollaan  ko 10v liian myöhässä, jos laittaa syntyvän lapsen edun ja oikeuden edelle. 

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/raskaus/vauvakuume/mies-silla-vali…

Vierailija
158/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että heistä tuli isä päälle 50-vuotiaina. 

Vierailija
159/159 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ja kauniit naiset usein rakastuu juurikin isähahmoihin eli miehiin jotka on noin 50 vuotiaita. Nämä isähahmot tarjoaa nuorille kauniille naisille taloudellista turvaa ja vakautta naisen elämään. Iäkkäämpi mies antaa nuorelle naiselle elämänhallinta ohjeita ja muutenkin opettaa naista elämään.

Nuoret nätit naiset sitten antaa vastineeksi vanhemmalle herrasmiehelle seksiä, auttaa kodin askareissa ja tekee mahdollisesti jälkeläisiä. 

Mielenkiintoista! Selvennätkö vielä, että onko isähahmon vastakohta siis lapsihahmo? Ja nämä isähahmot siis opettavat lapsihahmoille elämästä? Ihan kuin tälle olisi olemassa jokin toinenkin sana, mutta en nyt saa sitä mieleeni...