Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mistä saan auton määräaikaista työtä varten?

Vierailija
21.08.2025 |

Lainaa en saa eikä mulla ole yhtään säästöjä. 

Kommentit (328)

Vierailija
161/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap on edes työtön. Tai työnhakija. Kunhan halusi aiheuttaa keskustelua. Onnistui hyvin ja mielipiteitä autoilun iloista on omasta mielestäni kiva lukea. 

Halvan auton omistaja kun olen ja pidän siitä, vaikka se on kallista. En vaihtaisi missään nimessä pelkkään sähköpyörään

Vierailija
162/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ajaa töihinsä samaa matkaa (ajallisesti) kuin mitä ap joutuisi käyttämään julkisia käyttäen ja siis vakituisesti, ei pelkästään 6 kk pituista pätkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.

Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen. 

Työpaikalle on 20 km matkaa, joten se vaatii auton hankintaa.

Ap

Polkupyörä tai sähköpolkupyörä on hyvä vaihtoehto.

Talvella klo 5 aamulla myös? Pyörä voi olla hyvä vaihtoehto, kunhan se ei ole ainoa vaihtoehto.

Ap

Talveen mennessä sinä olet jo tienannut sen verran, että voit ostaa halvan koslan. Sitä ennen fillaroit.

Ei mulla ole pyörää ja talvella koko homma alkaa olla jo loppusuoralla.

Ap

Vierailija
164/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt ulisevani? Tarkistann.... :D En ulise. Totesin että bussikortit eivät ole ilmaisia.  Kun aina soimataan auton kalleutta. 

Bussikortti on halpa verrattuna auton hankintaan ja sen kuluihin. Ei voi edes verrata. Pelkästään mun vanhan ja halvan auto pakollinen vakuutus on n.40€/kk. Siihen päälle vielä vero, bensa ja mahdolliset korjaukset. Myös katsastus maksaa. 

Hmm. Kannattaa kilpailuttaa liikennevakuutus. Omassa halpiksessani noin 200€ / vuosi. Tosin bonushistoria virheetön vuosikymmeniä. 

Voi elämä taas. En kilpailuta. Mulla on ollut vakuutus mun nimissä vasta kaksi vuotta. 

Mä en vaihda vakuutusyhtiötä koska en voi vaihtaa henkivakuutusta pois. Mulla todettiin sydänvika sen jälkeen kun olin ottanut henkivakuutuksen. Ei mitään järkeä vaihtaa ja haluan pitää kaikki vakuutukset samassa firmassa.

Vierailija
165/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajaa töihinsä samaa matkaa (ajallisesti) kuin mitä ap joutuisi käyttämään julkisia käyttäen ja siis vakituisesti, ei pelkästään 6 kk pituista pätkää.

Niin? Se on taas asia erikseen, jos matka on oikeasti pitkä. 1 h 15 min 20 km matkaan taas on järjetöntä.

Ap

Vierailija
166/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvimmat kulkupelit lähtee liikkeistäkin alle tonnilla. Ja niihin saa rahoituksen. Jos siis oikeasti olet töihin menossa, niin maksat käsirahan vaikka visalla ja loput seuraavista tileistä.

Harva työ oikeasti vaatii kuitenkaan auton hankintaa. Kulujahan siitä tulee paljon muutakin kuin se itse auto. Mutta toki elämä helpottuu exponentiaalisesti monen asian suhteen. 

Työpaikalle on 20 km matkaa, joten se vaatii auton hankintaa.

Ap

Polkupyörä tai sähköpolkupyörä on hyvä vaihtoehto.

Talvella klo 5 aamulla myös? Pyörä voi olla hyvä vaihtoehto, kunhan se ei ole ainoa vaihtoehto.

Ap

No fillarin saat viidellä kympillä. Se varmasti onnistuu. Kerää vaikka ämpärillinen mustikoita.

Vierailija
167/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haet töitä joita sulla ei ole edes mahdollista tehdä?

Koska työkkäri vaatii hakemaan jokaista paikkaa omalta työssäkäyntialueelta (80km säteeltä kotoa)?

Ai jokaistako? Kouluttamaton hakemaan lekurin ja sh töitä niinkö? Tsekkaapa tarkemmin, mitä se pykälä sanookaan ja mitenkä monta työpaikkaa/kuukausi.

Vierailija
168/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi tällainen elämäntapajankkaaja, jolle mikään ei kelpaa. Mistä näitä sikiää. Tappaa täällä vaan aikaa, eikä mitään työpaikkaa ole olemassa.

Metsät on pullollaan rahaa. Ämpäri käteen, saappaat jalkaan ja ehkä tuurilla löydät muutaman pullon ja tölkinkin.

Vierailija
169/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alle tonnin autolla ei tee yhtään mitään ellei ole varaa laittaa korjauskustannuksiin vuosittain tuhansia."

No, nyt tuli sellaista saissea että. Mulla on ollut jo ainakin 5 vuotta käytössä alkujaan satkun birssi. Joka vuosi katsastanut sen laakista läpi. Vain jäähdyttimen ja egr:n olen vaihtanut. Ne maksoi uutena ulkomailla Alle 60e yhteensä. Ja vaihto onnistu ihan rivarin pihassa omatoimisesti. Ei tarvittu minkään korjaamon 100e/tuntilaskutuksia asiaa hoitamaan! Tjaa. No, pari litraa jäähdytysnestettä jouduin ostamaan. Mutta yhtään kuluvaa osaa en ole vaihtanut.  kaikki iskarit, jouset, nivelet ja jarruosat vielä samoja, kuin ostaessani auton. 

Ja unohdin mainita, että tällä kuljin tässä 4 vuoden ajan päivittäin n. 70km. Matkaa. 2x36 km. Lähikaupunkiin.

Haluaisin tietää mikä auto sinulla on? Meille pitäisi hankkia toinen auto.

Vierailija
170/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sohivani muurahaispesää, mutta minkälaiset ne julkiset nyt oikeasti siellä teillä päin on? Onko jollain tasolla toteutettavissa?  Ainakin siihen ekaan tiliin asti. 

En ole aapee, mutta meillä ainakin on todella surkeat julkiset. Työpäivä alkaa klo 05, eka bussi kaupungissa on klo 07.30. Matkaa 30km. Kesällä kouluaikojen ulkopuolella ei mene ainoatakaan bussia.

Nämä ihanat kuntaliitokset aiheuttivat meillä tuon joukkoliikennekadon (vaikka olisi luullut asian olevan toisinpäin).

Joka tapauksessa, jos bussit kulkisivatkin oikeaan aikaan, niin yksi matka liki 7e. Työmatkalle tulisi hintaa 14e/pvä. Halvemmaksi ja helpommaksi tulee liikkuminen omalla autolla, vaikka pitääkin maksaa vakuutukset ja verot polttoaineen lisäksi.

Tykkäisin kyllä, että joukkoliikennettä kulkisi omana työaikanani, koska se olisi "turva", jos autoon tulee vikaa tai

Tuo 7 euroa lie kertalipun hinta. Alueellasi on todnäk kuukausikortteja, eli matkan hinta varmaan tulee kolmeen euroon/kerta.

Vierailija
171/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisuuksia ei voi tehdä, kun ei työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ole rahaa autoon ja ansiosidonnaista leikattiin eikä sitä saa enää kerättyä. Linja-autoa ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä. 

Täytyy joka päivä siis työttömänä siivota omaa asuntoa. 

Vierailija
172/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy joka päivä työttömänä siivota omaa asuntoa. Keittiökaapit ja vaatekaapit pestään joka kuukausi ja ikkunat pestään joka viikko ja lattiat. Ja vessa pestään 7 kertaa viikossa. 

Asunto on luxus puhdas. 

Vierailija
173/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörän saa tonnilla tai kahdella. 20km melko kevyt polkaista. 50min menee aikaa.

Tammi-helmikuun pakkasissa pyöräily on huono idea.

Onnistuu oikein hyvin, jos osaa käyttää järkeään ja pukeutua

Vierailija
174/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörän saa torista viidelläkympillä. Tai sitten julkisilla. Tai lyhytaikainen leasing auto.

Vierailija
175/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n logiikalla missään matkassa ei ole järkeä, jos se olisi mahdollista taittaa toisella kulkuneuvolla nopeammin. Autoilussakaan ei siis olisi järkeä, koska15 minuutin automatka kestäisi omalla helikopterilla vain 5 minuuttia. Eli töihin ei voi mennä, koska ei ole varaa helikopteriin.

Vierailija
176/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta skootteri, se ratkaisee ajot ainakin keväästä pitkälle syksyyn

Vierailija
177/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaupunkilaiset oikein tahdo ymmärtää että ainakin maaseudulla jokainen työssäkäyvä tarvitsee auton. Ei täällä ole mitään bussikortteja eikä julkista liikennettä.

Missä tuollainen umpiperä on? Esim. Pohjois-Karjalassa on kuntakeskusten välillä aika kattava bussiverkko ja kuukausikortin saa satoja kilometrejä käsittävälle alueelle. Kylille pääsee kuntakeskuksista koulubusseilla, koulupäivien ulkopuolella kutsutaksisysteemillä. Itselläni on koulubussin reitille kolmisen kilometriä. Olen nähnyt tuolla pysäkillä usein päiväaikaan pari fillaria parkissa, joku fillaroi kotoa pysäkille ja työpäivän jälkeen kotiansa.

Vierailija
178/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja talvikaudelle kopillinen kolmi- tai nelipyöräinen pappamopo (miksei myös kesäkaudellekin)

Vierailija
179/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain opiskelijana rahoituksen autoon, et kyllä sä voit kyseistä.

Vierailija
180/328 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja talvikaudelle kopillinen kolmi- tai nelipyöräinen pappamopo (miksei myös kesäkaudellekin)

Samalla hinnalla saa auton, joten mikä järki tässäkin olisi?