Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehteleeko ihmiset yleisesti pituutensa? Niin naiset kuin miehetkin?

Vierailija
20.08.2025 |

Olen 168 cm pitkä ja en käytä ikinä korkokenkiä. Olen keskimittaista naista vain hieman pitempi. Minun pitäisi olla miltei kaikkia miehiä lyhyempi. Silti jokaisella kauppareissulla olen 9/10:sta vastaantulevasta naisesta ihan selkeästi pidempi, moni nainen on jopa puoli päätä lyhyempi. Samaten minua lyhyempiä miehiä tulee joka päivä vastaan.

Välillä täytyy mittauttaa itseni, että olenko oikeasti vain 168 cm. Kyllä olen.

Onko muilla samoja havaintoja?

Kommentit (215)

Vierailija
121/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 160-senttinen nainen. Häpeän lyhyyttäni, joten olen kyllä deittiyhteyksissä valehdellut pituudekseni 165 cm joskus nuorempana. Ei sitä ole kukaan edes koskaan huomannut, varmaan koska jostain syystä minusta on kiinnostuneet lähinnä pitkät miehet, ja jonkun 188-senttisen näkökulmasta varmaan ihan sama onko 160 vai 165 cm, taskukokoisia ovat kummatkin.

Enpä ole usein kuullut, että nainen häpeäisi lyhyyttään, ellei ole sitten jotenkin poikkeuksellisen lyhyt, jos silloinkaan. Jännä. 160 cm nainen on monelle miehelle aika täydellisen pituinen itse asiassa. 

Vierailija
122/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, joka väittää olevan pituiseni. Silti hän on selkeästi mua noin 5 cm eli tulitikkuaskin verran lyhyempi. Näen sen jopa peilin kautta, jos seisomme peilin edessä vierekkäin. Ja kun hän laittaa korkokengät jalkaan, vasta silloin hän on mittaiseni.

Ihmiset ovat pidemmillään 16-20-vuotiaina, sen jälkeen pituus vähenee noin sentin vuosikymmenessä, osalla vähemmän, osalla enemmän.  Osa voi olla sitäkin että ihminen on lyhentynyt kun ikää on tullut.

Niinkö? Minä olin 18-vuotiaana 169,5 cm, sanoin sitten aina olevani 170 cm, koska pyöreämpi luku. Seuraavan kerran minut mitattiin nelikymppisenä, kahteen eri otteeseen ja olinkin 171 cm.

Ihminen jolle vastaat liioittelee. Ihminen alkaa normaalisti kutistua ehkä vasta joskus nelikymppisenä jos silloinkaan vielä. Myös hyvin yksilöllistä miten paljon ylipäätään kutistuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 160-senttinen nainen. Häpeän lyhyyttäni, joten olen kyllä deittiyhteyksissä valehdellut pituudekseni 165 cm joskus nuorempana. Ei sitä ole kukaan edes koskaan huomannut, varmaan koska jostain syystä minusta on kiinnostuneet lähinnä pitkät miehet, ja jonkun 188-senttisen näkökulmasta varmaan ihan sama onko 160 vai 165 cm, taskukokoisia ovat kummatkin.

Hohhoijaa.. Ihan häpeät?

Etkä ole mikään "taskukokoinen". Kuulostaa jotenkin irvokkaalta.

T:nainen 162cm

Juu, ja miehet joiden kanssa olen seurustellut olleet suurin piirtein väliltä 168-193. Itselleni ei pituus mikään kriteeri. Joko synkkää tai ei.

Vierailija
124/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*synkkaa

Vierailija
125/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon reilusti 156 senttinen sintti, ei se siitä valehtelemalla miksikään muutu. JA TYYTYVÄINEN pituuteeni, esim. autoon mennessä hauenleuka päässä se kolisee aina oven karmeinin, joten jos pidempi olisin niin olisiko sitten pää joka ottaisi aina kiinni karmeihin

Vierailija
126/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen 153,5 cm, pyöristän sen 154 cm Tinderissä ;). Ei kai se nyt haittaa?

Vierailija
127/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vielä pyörin deittisovelluksissa niin huvikseni väitin olevani 170. Oikeasti olen 175. Miehet valehteli olevansa yli 180, mutta hyvin usein olin se pitempi osapuoli. Oli hauska katsella kun deittikumppanit kiemurteli epämukavasti.

Naiselle pituuden valehteleminen alaspäin ei ole kyllä mitenkään eduksi. 

Vierailija
128/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.. Ihan häpeät?

Etkä ole mikään "taskukokoinen". Kuulostaa jotenkin irvokkaalta.

T:nainen 162cm

Juu, ja miehet joiden kanssa olen seurustellut olleet suurin piirtein väliltä 168-193. Itselleni ei pituus mikään kriteeri. Joko synkkää tai ei.

Itse olisin ollut ensisijaisesti kiinnostunut max 170-senttisistä miehistä, etten itse näytä niin tumpilta rinnalla, mutta ne ei koskaan kiinnostuneet minusta. Joten 3 parisuhdekokemustani on kaikki keskivertoa pidempiin miehiin, ja olen tuntenut itseni noloksi kääpiöksi heidän rinnallaan. Ehkä johtuu siitä, että meidän lapsuudenperheessä kaikki muut oli pitkiä, paitsi minä, ja siitä vitsailtiin aina että olen hukkapätkä, että haiseeko siellä alhaalla jalkahiki jne. Äiti, 178 cm, myös aina sanoi lapsesta asti, ettei alle 170 cm nainen voi olla koskaan kaunis, korkeintaan söpö taskuvenus, mutta ei klassisen kaunis. Mulle ihan vieras ajatus, etteikö 160-senttisyys olisi erittäinkin noloa :D

Vierailija
129/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joko 170 cm tai 171 cm pitkä nainen. En tiedä tarkalleen, kun ei oikein pääse tarkistamaan pituutta missään. 

Mikset osta mittanauhaa ja mittaa itse?

Vierailija
130/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelee missä? En edes tiedä tarkkaan minkä pituinen olen. Missä ihmeessä aikuisena pitää ilmoittaa pituus?

Sairaalassa, lääkärissä ja päivystyksessä kysytään aina pituus ja paino. Joskus jopa mitataan ja punnitaan. Ihan aikuisilta.

Vierailija
131/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!:) Olen sua vain 2 cm pidempi ja toisinaan kaikki vastaantulijat ovat mua huomattavasti lyhyempiä:D

Vierailija
132/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti 179,  mutta kerron olevani 165, aina menee läpi, jopa mua lyhyemmillä miehillä 👍 

N179/65

Vierailija
133/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelee missä? En edes tiedä tarkkaan minkä pituinen olen. Missä ihmeessä aikuisena pitää ilmoittaa pituus?

Sairaalassa, lääkärissä ja päivystyksessä kysytään aina pituus ja paino. Joskus jopa mitataan ja punnitaan. Ihan aikuisilta.

Ei minulta ole kysytty kertaakaan. Painon ymmärrän, jos saa painon mukaan annettavaa lääkeainetta.

Vierailija
134/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on mitattu viimeksi koulussa. Olen nyt 58-vuotias, mutta ei aavistustakaan, mikä on nykyinen pituuteni. Joten sanon sen mitan, joka koulussa mitattiin.

Vierailija
135/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 180 pitkä nainen melkein kaikki naiset aina lyhyempiä, monet miehetkin. En kiinnitä oikeastaan huomiota.

Oletko nuori? Nykyään on melko paljon pitkiä naisia. Ei ollut 80-luvulla, kun olin itse nuori. - Nainen 60v ja 180cm.

Vierailija
136/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, joka väittää olevan pituiseni. Silti hän on selkeästi mua noin 5 cm eli tulitikkuaskin verran lyhyempi. Näen sen jopa peilin kautta, jos seisomme peilin edessä vierekkäin. Ja kun hän laittaa korkokengät jalkaan, vasta silloin hän on mittaiseni.

Ihmiset ovat pidemmillään 16-20-vuotiaina, sen jälkeen pituus vähenee noin sentin vuosikymmenessä, osalla vähemmän, osalla enemmän.  Osa voi olla sitäkin että ihminen on lyhentynyt kun ikää on tullut.

Olen jo eläkeikäinen eikä pituuteni ole huvennut 5 cm vaan 2 cm. Hyvä näin, koska olen pieni nainen jo alkujaankin.

En ole kokenut tarvetta sanoa itseäni sen pidemmäksi kuin olen. Tosin kiilakorkokengät antavat kyllä mukavan fiiliksen ;)

Vierailija
137/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Viimeksi kun lääkärissä halusivat minut mitata, tulokseksi tuli 185. Olin sitä mieltä, ettei voi pitää paikkaansa, että olisin kasvanut aikuisiällä 2,5cm. Sain vääntämällä tingattua puoli senttiä pois mitatusta lukemasta.

Vierailija
138/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on sillee kätevää, et mie oon 158 ja pyyhin jalkalistat. Mies on 185 ja ottaa yläkaapeista tavarat. Kumpikaa ei puhu pittuuvest mittää. 

Vierailija
139/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet 168 cm, et todellakaan ole 90% naisia pidempi. Olet hädin tuskin keskimääräistä pidempi, joten tuskin olet enempää kuin noin 60% naisia pidempi. Hahmotuskykysi on vinksallaan. Ja tietenkin, jos kuljet julkisella paikalla väkijoukon keskellä tulet myös olemaan joitain miehiä pidempi, mutta aika harvaa kuitenkin. 

Mitä tulee pituudesta valehteluun, kyllä, moni tekee sitä, mitä itse ihmettelen. Julkkikset tekevät sitä usein, kuten myös jotkut esimerkiksi deittisovelluksissa tms. Erikoista se on. 

Niin tämähän se just onkin. Mistä ihmisten keskipituudet on otettu julkisiin tilastoihin? Kusetetaanko niihin siis pituuksia? Ehkäpä naisten keskimääräinen pituus on paljon vähemmän oikeasti, kuin mitä se on virallisesti.

Jostain se data on saatu. Samoin painotiedot. Multa ei ole ikinä kysytty. Ei kai ihmisen tietoja saa terveysasemat sun muut jaella ilman lupaa?

Vierailija
140/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joko 170 cm tai 171 cm pitkä nainen. En tiedä tarkalleen, kun ei oikein pääse tarkistamaan pituutta missään. 

Seiso seinää vasten, piirrä seinään merkki, mittaa mittanauhalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän