HS: Juuri millään muulla kuin ulkonäöllä ei ole Tinderissä väliä
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011324999.html
"Tuskin kenellekään on yllätys, että miellyttävä ulkonäkö auttaa intiimeihin suhteisiin vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Vaikka parisuhdetoiveissa miehet painottavat enemmän ulkonäköä, se on myös naisille tärkein kriteeri.
Ulkoinen olemus jyllää etenkin deittisovelluksissa. Kuva ratkaisee moninkertaisesti enemmän kuin muut mahdolliset kiinnostuksen herättäjät, osoitti viime vuonna julkaistu tutkimus Tinderin pyyhkäisyistä ja tykkäyspäätöksistä.
Älykkyys, ammatti, profiiliteksti, keskinäinen samankaltaisuus ja pituus vaikuttivat myös mutta vain hippusen verrattuna kuvaan.
Esimerkiksi naiset aliarvioivat sen, miten paljon miehen ulkonäkö tosiasiassa merkitsee heille.
Sekä naiset että miehet aliarvioivat sen, miten tärkeää on kumppanin seksikkyys, viehättävyys ja vartalo. Näitä arvostetaan enemmän käytännössä kuin ihanteissa."
Lähde artikkelissa mainittuun Tinder-tutkimukseen:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2451958824002124?via…
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No en ole nähnyt lepertelevää gigoloa jolla vilkkuisi persvako pesemättömien farkkujen alta ja joka ei millään tavalla huolehtisi ulkonäöstään. Tuskin sinäkään."
Sitten et ole eteläeuroopassa käynyt
Sanoinkin jo aikaisemmin että Italiasta löytyy tietenkin ne Italian juntitkin. Mutta Suomeen saakka ne harvoin tulevat lepertelemään.
Kukaan ei oo sanonu että ne tulee suomeen. Kyllähä sinne etelään turistit matkaa
No aikaisemmin oli puhe siitä miten täällä ei suomalaisen miehen puhe kiinnosta mutta jos siihen tulee joku ulkomaalainen lepertelemään niin sitten kiinnostaa. Eli puhuttiin eri asiasta kuin matkailusta joka on toki ihan eri asia.
Tosin juntit eivät sielläkään ole mitenkään kovaa valuuttaa. Useimmiten on kyllä muutakin tarjolla kuin vain juntteja.
Kaikki naiset eivät pidä pitkistä miehistä.
Kaikki miehet eivät tykkää lyhyistä naisista.
Kaikki miehet eivät pidä hoikista naisista.
Kaikki naiset eivät pidä lihaksikkaista miehistä.
Jne jne jne..
Vierailija kirjoitti:
Tuosta naisen ja miehen visuaalisuuden erosta... Mitä itse olen jo 50 vuotta ihmisiä seuraillut, olen ollut havaitsevinani sen, että naiset useammin pystyvät ihastumaan toiseen myös seksuaalisesti "ajan kanssa", jos ihastuvat persoonallisuuteen, kun taas miehillä usein se on niin, että jos ulkonäkö ei seksuaalisesti kiihota, ei siitä voi myöhemminkään tulla kuin kaverisuhde korkeintaan.
Itsekin naisena niitä, joilla ei kyllä mikään viisari värähtänyt ulkonäön takia, kun mieheni ekaa kertaa näin. Ei yhtään mun tyyppiä ollut mitenkään. Työkavereina vaan muuten tutustuttiin, ja ihastuin luonteeseen. Yllättäen se "pieni, kuivakka ukonkäppänä" alkoi myös kiihottaa valtavasti, ja aloin pitää ulkonäköäkin söpönä ja seksikkäänä. Mutta toki Tinder-maailmassa ei olisi onnistunut, koska siellä pitää valkata kuvien perusteella, tai lyhyen tapaamisen - mulla meni pari vuotta ihastua toiseen luonteen kautta.
Duunipaikan tasoteoria on +2. Eli jos mies olisi kadulla kutonen, hänestä voi tulla duunissa ystävystymisen jälkeen kasi. Tähän perustuu lukemattomat avoimet ja salasuhteet työkavereiden kanssa.
"Jos olet oma itsesi jäät ikuisesti yksin, jos olet joku muu saat seksiä."
Höpsistä. Tosin se että on oma itsensä ei tarkoita että piereskellään ja kaivetaan nenää. Vaan se tarkoittaa että ollaan se paras versio itsestä eli tuodaan esiin ne oman persoonaan ja luonteen parhaat puolet.
Omaan mieheeni ihastuin juuri siksi kun hän ei (toisin kuin niin monet muut miehet) yrittänyt tehdä minuun mitään vaikutusta vaan oli vain oma mukava ja sosiaalinen itsensä. Se on hyvin harvinaista ja osoittaa oikeasti hyvää itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No en ole nähnyt lepertelevää gigoloa jolla vilkkuisi persvako pesemättömien farkkujen alta ja joka ei millään tavalla huolehtisi ulkonäöstään. Tuskin sinäkään."
Sitten et ole eteläeuroopassa käynyt
Sanoinkin jo aikaisemmin että Italiasta löytyy tietenkin ne Italian juntitkin. Mutta Suomeen saakka ne harvoin tulevat lepertelemään.
Kukaan ei oo sanonu että ne tulee suomeen. Kyllähä sinne etelään turistit matkaa
No aikaisemmin oli puhe siitä miten täällä ei suomalaisen miehen puhe kiinnosta mutta jos siihen tulee joku ulkomaalainen lepertelemään niin sitten kiinnostaa. Eli puhuttiin eri asiasta kuin matkailusta joka on toki ihan eri asia.
Tosin juntit eivät sielläkään ole mitenkään kovaa valuuttaa. Us
Kyllä ne juntit vaa tuntuu "hurmaavan" suominaisia turistikohteissa oikein hyvin. Ja nii se Lapin ukkoki kaataa etelän turisteja sänkyyn mökkikylässä.
"Kyllä ne juntit vaa tuntuu "hurmaavan" suominaisia turistikohteissa oikein hyvin. Ja nii se Lapin ukkoki kaataa etelän turisteja sänkyyn mökkikylässä."
Juntti voi tosiaan vedota toiseen junttiin. Ei siis kaikkiin muihin.
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Tosin se että on oma itsensä ei tarkoita että piereskellään ja kaivetaan nenää. Vaan se tarkoittaa että ollaan se paras versio itsestä eli tuodaan esiin ne oman persoonaan ja luonteen parhaat puolet.
Omaan mieheeni ihastuin juuri siksi kun hän ei (toisin kuin niin monet muut miehet) yrittänyt tehdä minuun mitään vaikutusta vaan oli vain oma mukava ja sosiaalinen itsensä. Se on hyvin harvinaista ja osoittaa oikeasti hyvää itsetuntoa.
No mutta jos on vittumainen ja anti-sosiaalinen niin pitääkö sillon olla "oma itsensä" vaiko joku muu? Vaikka sun mies?
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ne juntit vaa tuntuu "hurmaavan" suominaisia turistikohteissa oikein hyvin. Ja nii se Lapin ukkoki kaataa etelän turisteja sänkyyn mökkikylässä."
Kylä se kuule riittää että on ulkonäköä niin kaatuu nainen ko nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te nuoret olette kusessa tämän amerikkalaisperäisen ulkonäkökulttuurin kanssa älypuhelimininne. Joskus nuoret etsivät vapautta. t. nainen 68 v
OK, boomer.
20-30 vuotiaita, kumppania etsiviä ihmisiä kiinnostaa varmaan ihan helvetisti, mitä joku 60-luvulla syntynyt mummo on mieltä älypuhelimista.
Kannattaisi kiinnostaa, mikäli jutut esimerkiksi miesten yksinäisyysepidemiasta on vähänkään totta. Ehkä tuossakin viestissä totuuden siemen piili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos on vittumainen ja anti-sosiaalinen niin pitääkö sillon olla "oma itsensä" vaiko joku muu? Vaikka sun mies?
Silloin kannattaa olla yksin koska tekee joka tapauksessa sen toisen elämästä ikävää kun se luonne paljastuu.
Sinun seksinhimosi ei ole riittävän hyvä syy pilata jonkun muun elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihminen on eläin. Yllätyitkö? Karpoa lainaten: Minä en.
Mutta moni täällä palstalla, varsinkin naiset väittävät ettei ulkonäöllä ole väliä ja se on "inceleiden mielikuvitusta".
Sanon tämän koska olen 198 cm pitkä mies ja suht hoikka. Näen kuinka random naiset suhtautuvat minuun arjessa. Minulla on suht hyvän laatuiset kasvonpiirteet, joten se lisää viehätysvoimaa vastakkaisen sukupuolen kanssa tutustumisessa.
Olisiko se se itseluottamus, joka sinusta huokuu ulospäin? Se kiinnostaa naisia, ei välttämättä niinkään pituus.
Lyhyt mies voi olla ihan yhtä kiinnostava, jos hän on sinut itsensä kanssa.
Muutenkin, jos nainen on kiinnostunut vain pitkistä miehistä, miksi (lyhyt) mies haluaisi olla sellaisen naisen kanssa? Eihän siinä ole mitään järkeä.
En minä ainakaan b-kupin naisena halua olla miehen kanssa, joka tykkää h-kupeista. Mikä järki siinä olisi?! Aina tuntisi olevansa vääränlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan päivänselvää, että ulkonäkö on ihan heittämällä se tärkein yksittäinen kilpailutekijä parisuhdemarkkinoilla.
Ja monesti muussakin elämässä. Siis aluksi. Siksi ihmettelen miksi etenkin vanhempi kansa hokee, että vaan ne vähemmän fiksut panostavat ulkonäköön ja vaatteisiin. Kun on moneen kertaan tutkittu, että kauniiksi mielletyt ihmiset menestyvät paremmin jopa työelämässä. Eikä se tarkoita, että kaikkien pitäisi juosta jonnekin leikkauksiin ja näyttää Instabeibitakapuolihuippumalleilta. Mutta jokainen voi tehdä asioita sen hyväksi, että näyttää parhaalta mahdolliselta versiolta itsestään, joka iässä.
Nämä ylismiehetkin ehkä valittaisivat vähemmän, jos olisivat saaneet jo kotoa kasvatuksen siihen(kin) että mikä merkitys liikunnalla, ruokavaliolla, itsensä groomauksella, hyvällä hygienialla, pukeutumisella jne. on naismarkkinoilla.
No nuo vanhan kansan tuollaisia hokijat on itse jotain rumia juntteja. Kyllähän vanhan kansankin hyvin menestyneet ja sivistyneet ihmiset on ja ovat huolehtineet ulkonäöstään, on ollut tärkeä näyttää viehättävältä.
Minä olen maalta kotoisin, ja siellä meidän kylällä asui syrjempänä yksi perhe, joilla oli tuon tyyppiset jutut, että "rumat ne vaatteilla koreilee" ja muuta vastaavaa. He olivat muita köyhempiä ja sivistymättömämpiä. Mölisivät herkästi kaikenlaisia mielipiteitään kysymättä, kun muut olivat sivistyneesti hiljaa ja osasivat pitää mölyt mahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylä se kuule riittää että on ulkonäköä niin kaatuu nainen ko nainen
Junttius yleensä tarkoittaa juuri sitä että ulkonäössä on jotain puutteita esim. vaatteiden siisteyden tai henkilökohtaisen hygienian alueilla.
"No mutta jos on vittumainen ja anti-sosiaalinen niin pitääkö sillon olla "oma itsensä" vaiko joku muu? Vaikka sun mies?"
Vittumainen ja antisosiaalinen ei osaa olla kuten minun mies vaikka kuinka yrittäisi. Paskaa ei voi parfymoida kuten jo Juicekin sanoi.
Vierailija kirjoitti:
"No mutta jos on vittumainen ja anti-sosiaalinen niin pitääkö sillon olla "oma itsensä" vaiko joku muu? Vaikka sun mies?"
Vittumainen ja antisosiaalinen ei osaa olla kuten minun mies vaikka kuinka yrittäisi. Paskaa ei voi parfymoida kuten jo Juicekin sanoi.
Kyllä sitä osaa näytellä mitä vaan tarpeeksi kauan että seksiä saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä osaa näytellä mitä vaan tarpeeksi kauan että seksiä saa
Harva ihminen on oikeasti kovin hyvä näyttelijä. Ja mitä pidempään pitää näytellä, sitä todennäköisemmin paljastuu.
Vittumainen ja antisosiaalinen ihminen ei myöskään useimmiten edes oikein tiedä miten ollaan sosiaalisia ja ystävällisiä aidosti joten sellaisen näytteleminen on entistä vaikeampaa.
Muutenhan antisosiaaliset ja vittumaiset ihmiset eivät useimmiten jäisi yksin jos vain näyttelemisellä pärjäisi.
"Kyllä sitä osaa näytellä mitä vaan tarpeeksi kauan että seksiä saa"
Ja sinäkö olet niin tehnyt ja onnistunut? Jotenkin epäilen että nimenomaan on päässyt käymään niin että olet aina paljastunut siksi mitä olet ja siksi ei ole lohjennut.
Minä olen maalta kotoisin, ja siellä meidän kylällä asui syrjempänä yksi perhe, joilla oli tuon tyyppiset jutut, että "rumat ne vaatteilla koreilee" ja muuta vastaavaa. He olivat muita köyhempiä ja sivistymättömämpiä. Mölisivät herkästi kaikenlaisia mielipiteitään kysymättä, kun muut olivat sivistyneesti hiljaa ja osasivat pitää mölyt mahassa.
Tuo on kyllä niin suomalainen sanonta ettei ole montaa toista. Eikä tarvitse olla kouluttamaton tai varaton juntti, että ajattelee noin. Suomi ei ole ikinä ollut kulttuuri- tai estetiikkamaa. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka Tarja Halonen. Olin silloin teini ja monen suusta kuulin kuinka ei tarvitse tälläytyä, kun presidentiksi pääsee ilmankin.
En nyt puhu mistään rikkinäisissä vaatteissa kulkemisesta. Vaan siitä, että esimerkiksi ne vaatteet haetaan muualta kuin Prismasta, hampaat suoristetaan esteettisistä syistä, iho-ongelmia hoidetaan ihotautilääkärin avulla, kevyt meikki kuuluu arkeen, hametta voi käyttää arkenakin jne. Tuo on jo monelle koreilua ja ylpistelyä, kun eihän sitä tarvitse.
Mä en oikein tykkää meikata enkä ole tottunut, että kaikki meikkaisivat, mutta hame on ihan normivaate arkenakin, iho hoidetaan (sisäisestikin) enkä ole ikinä liikkunut piireissä, joissa ostettaisiin marketista vaatteita.
Jos olet oma itsesi jäät ikuisesti yksin, jos olet joku muu saat seksiä.