HS: Juuri millään muulla kuin ulkonäöllä ei ole Tinderissä väliä
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011324999.html
"Tuskin kenellekään on yllätys, että miellyttävä ulkonäkö auttaa intiimeihin suhteisiin vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Vaikka parisuhdetoiveissa miehet painottavat enemmän ulkonäköä, se on myös naisille tärkein kriteeri.
Ulkoinen olemus jyllää etenkin deittisovelluksissa. Kuva ratkaisee moninkertaisesti enemmän kuin muut mahdolliset kiinnostuksen herättäjät, osoitti viime vuonna julkaistu tutkimus Tinderin pyyhkäisyistä ja tykkäyspäätöksistä.
Älykkyys, ammatti, profiiliteksti, keskinäinen samankaltaisuus ja pituus vaikuttivat myös mutta vain hippusen verrattuna kuvaan.
Esimerkiksi naiset aliarvioivat sen, miten paljon miehen ulkonäkö tosiasiassa merkitsee heille.
Sekä naiset että miehet aliarvioivat sen, miten tärkeää on kumppanin seksikkyys, viehättävyys ja vartalo. Näitä arvostetaan enemmän käytännössä kuin ihanteissa."
Lähde artikkelissa mainittuun Tinder-tutkimukseen:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2451958824002124?via…
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Suomiakat ovat pinnallisia.
Mä olen 161 cm pitkä. Suomiakat ovat koko ikäni haukkuneet minua lyhyeksi. Joudun Tinderissä valehtelevan olevani 180. Se on jännä kuinka japanilaiset naiset ei näe pituudessani ongelmaa. Eivät ole ikinä haukkuneet ja ovat aina innostuneet, kun olen kertonut olevani suomalainen. Ne ei olekkaan pinnallisia.
Suomiakoille ilmainen vinkki: laskekaa rimaa. M28
Aika jännä juttu, ettei naiset tykkää valehtelijoista. Mistähän johtuu?
Tinderissä kuvat ovat tärkeitä koska mitä muutakaan ihmisestä voi tietää pelkän tinderprofiilin perusteella? Ei voi tietää onko mitään kemiaa ennen kuin tapaa joten pitää takertua siihen tietoon mitä on.
Normielämässä tavatessa ulkonäön lisäksi tulee kerralla paljon muutakin tietoa jolloin ulkonäön tärkeys asteikolla vähenee. Olen tapaillut miehiä joita en pelkän ulkonäön perusteella olisi valinnut koska tapasimme oikeassa elämässä. Ja tinder taas on lähes täysin hyödytön minkään oikean suhteen etsimiseen koska kuten sanoin, profiilin perusteella tietää vain sen ulkonäön ja se ei takaa että toisen seurassa edes viihtyy. Olisi todella hyvä tuuri jos sieltä löytäisi jonkun jonka kanssa sattuu olemaan kemiaa.