Miten te muut vähemmän viehättävät kestätte omaa ulkonäköänne?
Mulla tän surkuttelu on saanut ihan massiiviset mittasuhteet enkä välillä kykene poistumaan edes kotoa. Pahenemisvaiheen saattaa laukaista esim. valokuvaan joutuminen, josta seuraa aivan järjetön itseinho. Normaalistikin mietin jatkuvasti vain omaa rumuutta ja huonoutta.
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät olevasi ruma? Jos katsot jostain instagramista ihmisten kuvia, malleja ja 'vaikuttajia', niin 99% niistä kuvista on muokattuja ja loput 1% vaan sopii 'kauniiseen' muottiin. Ajattele niin, että keskityt kivoihin juttuihin vaan. Ulkonäkö rapistuu kaikilla kuitenkin niin miksi sitä pitää surkutella.
Yleensä ihminen, joka ei ole ruma, tietää kyllä sen, ettei ole ruma. Palaute ja ihmisten kohtelu ovat ihan toisenlaista, jos olet oikeasti hyvännäköinen.
Itse tiedän sen siitä, että esim. yöelämässä käydessä olen aina ollut ilmaa niin nuorena kuin keski-iässäkin (mitä kerran-pari vuodessa piipahtanut). Ja katsonut kun seurassani olleita kavereita isketään siihen pisteeseen, että valittelevat kun on niin paljon vientiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä ulkonäöllä oikeastaan on? No ehkä pariutumisen näkökulmasta, mutta aika pahannäköinen pitää olla, jos ei omannäköistä tyyppiä löydy. Ja eihän se parisuhteettomuuskaan estä elämästä.
Ai mitä väliä? Ulkonäkö on yksi valuuttamuoto, millä saat etuja, vapauksia, parempaa kohtelua, arvostusta yms yms. Pariutumisesta ja seksistä nyt puhumattakaan.
Niinkuin mitä etuja ja vapauksia? Arvostus lähtee ihmisestä itsestään. Ja jos on hyväkäytöksinen ja ystävällinen, niin sitä saa takaisin päin huolimatta siitä miltä näyttää.
Huippukauniit varmasti hyötyvät ulkonäöstään, mutta nythän ei ollut siitä puhe, vaan keskivertoa rumemmasta ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me rupsahdetaan viimeistään keski-iässä
Sitä ennen olis kiva pystyä elämään elämää, saamaan puolison, romanttista rakkautta ja perheen.
Miten ulkonäkö estää elämän elämisen? Vai onko se sittenkin naisten kiertoilmaus irtosuhteille ja panofrendeille, mitä olen aina epäillytkin.
Toinen puhuu rakkaudesta ja puolisosta, ja käännät sen haluksi saada panofrendejä ja irtosuhteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sillä tavalla että elämässä muut asiat ovat paljon tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Elämä on sitä varten että eletään. Ulkonäkö on vain ulkonäkö ei mikään elinehto.
Ruma vaan ei saa niitä tärkeitä asioita, kuten puolisoa ja perhettä.
Käypä joskus Prismassa katsomassa minkä näköiset ihmiset siellä kulkee perheensä kanssa. Ei näytä ulkonäkö rajoittavan perheen perustamista.
Ei varmaan nuorena ja kauniina/komeana rajoittanutkaan.
Kysehän on naaman ulkonäöstä. Kyllä rumaata näkee että se on aina ollut ruma. Nuoristakaan ei hyvännäköisiä ole kuin 5%.
Vierailija kirjoitti:
Noin ajattelevat ovat aina keskivertoa paremman näköisiä. Katsoin joskus dokkarin aiheesta.
Tällaisen lohdutuksen kuulin myös joskus nuorena, siis että esim. baareissa olin siksi täysin näkymätön, koska olen varmaan niin kaunis ettei kukaan uskalla lähestyä :D
No, en sentään ihan mitä tahansa usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtämällä ja sisäistämällä sen faktan, että viehättävyys on katsojan silmissä. Jokainen on jonkun silmissä viehättävä ja toisen silmissä ei. Itsekkin olen olen kaljamahainen kalju partanaama. Moni nainen ei tykkää yhtään ulkonäöstäni, kun taas toiset käyvät kuumana juuri minun näköisiini.
No sitten voi olla varma rumuudestaan, kun ei kukaan ole koskaan käynyt kuumana, ei edes kädenlämpöisenä. Mutta hyvä sulle, että ottajia riittää.
Niinpä. Muhun ei ole kukaan käynyt kuumana. MILLOINKAAN
Ap
Onpas, olethan nähnyt jäykän kalun monta kertaa. Itse olen komea mies mutta neitsyt 44-vuotiaana. Eli sinulla elämä on mennyt paremmin vaikka olet muka ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä ulkonäöllä oikeastaan on? No ehkä pariutumisen näkökulmasta, mutta aika pahannäköinen pitää olla, jos ei omannäköistä tyyppiä löydy. Ja eihän se parisuhteettomuuskaan estä elämästä.
Ai mitä väliä? Ulkonäkö on yksi valuuttamuoto, millä saat etuja, vapauksia, parempaa kohtelua, arvostusta yms yms. Pariutumisesta ja seksistä nyt puhumattakaan.
Niinkuin mitä etuja ja vapauksia? Arvostus lähtee ihmisestä itsestään. Ja jos on hyväkäytöksinen ja ystävällinen, niin sitä saa takaisin päin huolimatta siitä miltä näyttää.
Huippukauniit varmasti hyötyvät ulkonäöstään, mutta nythän ei ollut siitä puhe, vaan keskivertoa rumemmasta ulkonäöstä.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/10ecb554-bd57-4b5e-a7cd-bcc6fec128ca
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ajattelevat ovat aina keskivertoa paremman näköisiä. Katsoin joskus dokkarin aiheesta.
Tällaisen lohdutuksen kuulin myös joskus nuorena, siis että esim. baareissa olin siksi täysin näkymätön, koska olen varmaan niin kaunis ettei kukaan uskalla lähestyä :D
No, en sentään ihan mitä tahansa usko.
Kauniita ja komeita lähestytään aina. Mutta kun kaunis tietää olevansa kaunis, niin se lähestyjän laatu täytyy olla niin poikkeuksellisen hyvä, että monet kauniit joutuvat olemaan yksin. Ja Tinder luo vielä harhakuvaa varsinkin sinkkunaisille, että he olisivat paljon kauniimpia kuin todellisuudessa ovat.
En tarkkaile itseäni ulkopuolelta. Olen itsessäni. Kroppa toimii, aivot toimivat. Toistaiseksi. Olen siitä iloinen.
Absoluuttinen enemmistö miehistä saa istua rauhassa baarissa, joten tervetuloa miesten maailmaan.
Aina tämä. Naisilla pariutumisen ja seksin saamisen kuuluukin olla helpompaa ja meidän miesten pitää se hyväksyä, tai pikemminkin olla ajattelematta koko asiaa, eikä tuntea helpotusta ja vahingoniloa, kun joku nainen kärsii samalla tapaa.
Toisaalta naisilta olisi myös aikuismaista lopettaa niiden miesten solvaaminen, jotka eivät seksiä ja parisuhteita saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity siihen että olosi on hyvä, silloin näyttääkin paremmalta. Eli liikuntaa ja ruokaa mistä tulee hyvä olo jne.
No liikunta ei vaikuta mitenkään olemattomaan leukaa, lyhyisiin jalkoihin tai pieniin silmiin.
Käy esim. uimahallissa, jos mitenkään lyhyillä jaloillasi jaksat. Siellä näet koko kirjon ihmisiä; kyömyneniä, tihrusilmiä, jalkoja joka lähtöön, pieniä ihmisiä, valtavan kokoisia ihmisiä. Näet sokeitakin, jotka ottaisivat ilolla edes yhden, vaikka kuinka pienen, näkevän silmän. Voisi ehkä? maailmankuvasi avartua. Synkkään negatiivisuuteen ei tietenkään uimahallikaan auta. Sitten vaan tyydyt tuijottamaan peilistä olematonta leukaasi ja murjottamaan.
Minkäs minä sille voin, että miehet on aina torjuneet minut ja maininneet syyksi ulkonäön? Yksi sanoi että mulla on liian isot sieraimet, toinen että tapailee vain malleja, yksi kutsui Viiksi-Valluksi..ruma ulkonäkö on syy sille etten ole saanut puolisoa ja perhettä.
Miksiköhän yrität niin komeaa miestä, jolla on varaa tapailla pelkkiä malleja? Et halua sammakon näköistä miestä, siinä on syy perheettömyyteesi.
Niin kauan, kuin en katso peiliin, ulkonäköni on ihan vain teidän muiden ongelma. =)
Kyllä rumakin saa miehen ja perheen, nähty on ja ihmetelty.
Jaa a. Olen naamaltani aika kirveellä veistetty mies ja jonkun verran pömppismasua, mutta kyllä baarissa nuoretkin miehet tulee jutulle ja jatkoille. Näin on ollut vuodesta toiseen vaikka ikääkin alkaa olla. Ei oikeastaan ulkonäköni ole itseäni kauheasti mietittänyt. Kumppanit kuvailleet minua miellyttävän rauhalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa a. Olen naamaltani aika kirveellä veistetty mies ja jonkun verran pömppismasua, mutta kyllä baarissa nuoretkin miehet tulee jutulle ja jatkoille. Näin on ollut vuodesta toiseen vaikka ikääkin alkaa olla. Ei oikeastaan ulkonäköni ole itseäni kauheasti mietittänyt. Kumppanit kuvailleet minua miellyttävän rauhalliseksi.
Vai oletko siis nainen? Homoillahan pariutuminen on vielä raadollisempaa, ei ole kovinkaan mahdollista että nuoret pojat tulevat iskemään jotain räjähtänyttä keski-ikäistä. Tai sitten vähättelet ulkonäköäsi.
Tuossakin on ulkonäkö haitannut pahasti tulokehitystä. Kaupan alalla ja selkeästi keskivertoa älykkäämmän ja ilmiselvästi itsevarman pitäisi tienata yli kymppitonnin.